20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Messi vs Ronaldo  (Lest 159883 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #255 på: 12. Des. 2011, 09:02 »
Var ikke jeg som bragte på banen "søppelmotstand", men derimot at det er skotske tilstander i Spania. Og det står jeg ved fortsatt. Tror det var boris (?) som først brukte ordet.

Og jeg har alltid sagt at Messi spiller på et mye bedre lag som gjør det (UTROLIG) mye bedre i champions league. Det skulle det da ikke være så vanskelig å finne ut av?  :P

John Marius

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 627
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #256 på: 12. Des. 2011, 09:05 »
Det har ikke slått deg at kanskje Messi er hovedgrunnen til at de gjør det så mye bedre da?  :P

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #257 på: 12. Des. 2011, 09:08 »
torfinn: Hvor mange av disse kampene har Ronaldo vært ving og Messi spiss?

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #258 på: 12. Des. 2011, 09:12 »
DER har vi poenget. Messi er ikke et bedre lag på tross av Messi, men på grunn av Messi. Si meg pleb, synes du at alle de resterende i Barcas førsteellever er bedre enn sine motparter på Real?

torfinn: Hvor mange av disse kampene har Ronaldo vært ving og Messi spiss?

Altså, begge er bestandig en del av en treer-linje helt framme, og begge vandrer både i midten og på kant, kanskje Ronaldo er litt mer posisjonsbundet enn Messi. Men hvem som står hvor i lagoppstillingen er etter min mening helt uvesentlig, og slik Barca og Real Madrid spiller så er det ikke sånn at det er uhyre mye enklere å score som midtspiss enn som "ving".

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #259 på: 12. Des. 2011, 09:31 »
Okei, så posisjon er uvesentilig tydeligvis. Men når du drar frem alle disse CL kampene, da regner jeg med at noen av disse er for United? Var det samme stil de og spilte, eller er det og uvesentlig?

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #260 på: 12. Des. 2011, 10:00 »
Hvis man tar bare de tre siste sesongene da, så har CR 16 mål på 22 kamper i CL, mens Messi har 26 mål og 6 assists på 29 kamper. Selvsagt er jo ikke posisjon i seg selv uvesentlig, men i forholdet mellom Ronaldo og Messi er det det. Eller mener du at Messi har en posisjon og en rolle som gjør det så mye lettere å score for ham enn for Ronaldo?  ::)

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #261 på: 12. Des. 2011, 10:43 »
Spiller du midtspiss er det vel selvsagt mye større sjanse for å score enn noen andre plasser på banen. Men jeg synes uansett ikke man skal måle hvem som er best kun på grunnlag av mål. Ronaldo er mest komplett som fotballspiller, og det vektlegger jeg mye mer enn dere andre skjønner jeg.

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #262 på: 12. Des. 2011, 11:13 »
Det må nevnes at Ronaldo blåser UTROLIG mange sjanser på bekostning av laget. Han skyter jo i hytt og gevær, mens Messi i mye større grad forvalter ballen på en mer fornuftig måte. Drister meg faktisk til å påstå at Ronaldo ikke bare stjeler mål fra laget på denne måten, han gjør også angrepene mindre effektive.  Litt Nolan-esque om du vil ;)

Har noen nevnt Messi sin evne til å strø pasninger? Han står ikke mye tilbake for Xavi her etter min mening, en stor playmaker i tillegg til målteften. Dette er etter mitt syn noe som ikke har noen utløpsdato og vil gjøre at han er en stor spiller også når han er 34-35. Fysikk er jo i mye større grad ferskvare, og folk som mener Ronaldo vil holde mye lenger på toppnivå burde reflektere over dette.

Føler at Ronaldo i større grad er en "one-trick pony" enn messi.
If it has tits or wheels, count on problems!

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #263 på: 12. Des. 2011, 11:56 »
Dere er sikre på at dere i det hele tatt synes Ronaldo er en god fotballspiller??

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #264 på: 12. Des. 2011, 14:16 »
Selvsagt er han en av verdens to beste spillere, vi prøver bare å få dere til innse at Messi er bedre, noe som jeg føler er bevist gjennom to strake Ballon d'Or. Alt tilsier at Messi er bedre, selv om Ronaldo har visse styrker der han er mye bedre enn Messi. At den ene er mye mer komplett enn den andre er bare visvas, da begge er så komplette som det nesten går an. Det Messi taper i form av fysikk og luftstyrke tar han igjen med sitt blikk og sine playmakeregenskaper.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #265 på: 12. Des. 2011, 14:35 »
Føler dette blir som diskusjonen jeg hadde i helga med en Liverpool fan. Han mente at Ba aldri hadde fått spilletid i pool, mens jeg selvsagt slaktet han for det. Man blir aldri enige uansett.

Hva skal til for å være verdens beste? Alle har jo forskjellige ting de setter pris på. Om du mener at man ikke trenger å være komplett, så mener kanskje andre det. Jeg gidder rett og slett ikke gå gjennom argumentene igjen, føler dette begynner å bli utdebattert.
« Siste redigering: 12. Des. 2011, 14:36 av Andy »

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #266 på: 12. Des. 2011, 14:38 »
Jeg mener at man må være komplett. Men jeg mener ikke at CR er mer komplett enn Messi.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #267 på: 12. Des. 2011, 14:54 »
Here we go again ;)

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #268 på: 12. Des. 2011, 14:57 »
Ja, jeg innser jo at man grunnleggende er for uenig til å bli enige. Vi får la kåringen av Ballon d'Or bestemme hvem som har rett, jeg er i alle fall villig til å anerkjenne Ronaldo som verdens beste spiller i 2011 hvis han vinner prisen.  ;)

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #269 på: 12. Des. 2011, 16:08 »
Jeg mener at man må være komplett. Men jeg mener ikke at CR er mer komplett enn Messi.
[/quote

norges morsomte mann 2011