20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Messi vs Ronaldo  (Lest 159904 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #75 på: 16. Nov. 2011, 21:07 »
Poenget er at han beviser gang på gang at han er verdens beste. Ferdig snakka.

Selvom jeg liker barca, så skulle jeg likt å se han i en annen liga, men ser ikke for hvilken klubb det skulle vært! Ingen klubber i Italia jeg vil se han i. Og vil hvertfall ikke se han i manu, chelsea eller city.

Da må det vel bli Bayern, men den tyske ligaen er jo ikke bedre enn la liga, så da er jo ikke det no vits!

Men som du sier, så drar han aldri fra Barca.. Det måtte bli om de vil selge han, men hvorfor i all verden skulle de noen gang ønske han vekk :)

Vil se han i alle ligaer som er mulig jeg, må være et fantastisk tilskudd uansett. Og er ikke verre enn at Barca faller ned fra toppen, da bør vel Messi vurdere andre ligaer, men blir vel uansett noen år til, om det i hele tatt skjer.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #76 på: 16. Nov. 2011, 21:09 »
Vil du si at Jon Obi Mikel eller Edu briljerte i Tippeligaen, torfinn?

Man må spille jævlig med kamper for å briljere, altså...

Hvis du setter Tippeligaen og Liga Sagres i samme bås så er det greit for meg. Hva den og den har gjort i Tippeligaen er for meg helt uinteressant i denne diskusjonen, og lista over spillere som har "briljert" her hjemme er vel temmelig lang.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #77 på: 16. Nov. 2011, 21:09 »
Vel det var vel strengt tatt ikke jeg som begynte å krangle på det. ???

Og det var jo for all del ment som en spøk tilbake. Hadde jeg visst at du tok dette temaet så seriøst Andy så skulle jeg heller ha pepret det med smileys for at du skulle forstå at dette var en sidespor som var ment på kødd.  :-\

Bare sånn for sikkerhets skyld så var postingen av bildet til Ronaldo med regulering og kviser også ment som en spøk.  ;)

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #78 på: 16. Nov. 2011, 21:11 »
Vil du si at Jon Obi Mikel eller Edu briljerte i Tippeligaen, torfinn?

Man må spille jævlig med kamper for å briljere, altså...

Hvis du setter Tippeligaen og Liga Sagres i samme bås så er det greit for meg. Hva den og den har gjort i Tippeligaen er for meg helt uinteressant i denne diskusjonen, og lista over spillere som har "briljert" her hjemme er vel temmelig lang.

Nå prater du bare pikk. Du skrev jo rett ut at det er umulig å dominere på 25 kamper... det er så dumt at jeg ikke vet hva jeg skal skrive engang.

Jon Obi Mikel klarte det vel på 7 (?) kamper, Edu på noe flere. Selvfølgelig har det ingenting med å sette Tippeligaen og Liga Sagres i samme bås å gjøre, hvor får du det fra?

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #79 på: 16. Nov. 2011, 21:13 »
Vel det var vel strengt tatt ikke jeg som begynte å krangle på det. ???

Og det var jo for all del ment som en spøk tilbake. Hadde jeg visst at du tok dette temaet så seriøst Andy så skulle jeg heller ha pepret det med smileys for at du skulle forstå at dette var en sidespor som var ment på kødd.  :-\

Bare sånn for sikkerhets skyld så var postingen av bildet til Ronaldo med regulering og kviser også ment som en spøk.  ;)

Jeez

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #80 på: 16. Nov. 2011, 21:15 »
Beklager at du ikke føler du kan bli enig med meg i en mening. "Jeez" er beskrivende ja.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #81 på: 16. Nov. 2011, 21:15 »
Fatter ikke hvordand dere IKKE kan skjønne torfinn. Det er da helt åpenbart at store lag i stor grad kjøper de største talentene før de slår helt igjennom om mulig - og da også for meget høye summer. Dette skjedde i denne saken.
C. Ronaldo så alle at hadde et rått talent - men han kan da på ingen måte sies å ha dominert i Portugal på bakgrunn av det torfinn har vist. For guds skyld...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #82 på: 16. Nov. 2011, 21:15 »
Vil du si at Jon Obi Mikel eller Edu briljerte i Tippeligaen, torfinn?

Man må spille jævlig med kamper for å briljere, altså...

Hvis du setter Tippeligaen og Liga Sagres i samme bås så er det greit for meg. Hva den og den har gjort i Tippeligaen er for meg helt uinteressant i denne diskusjonen, og lista over spillere som har "briljert" her hjemme er vel temmelig lang.

Nå prater du bare pikk. Du skrev jo rett ut at det er umulig å dominere på 25 kamper... det er så dumt at jeg ikke vet hva jeg skal skrive engang.

Jon Obi Mikel klarte det vel på 7 (?) kamper, Edu på noe flere. Selvfølgelig har det ingenting med å sette Tippeligaen og Liga Sagres i samme bås å gjøre, hvor får du det fra?

Selvsagt går det an å dominere på 25 kamper. Men 3 mål for en angrepsspiller som ikke er viden kjent for sine playmakeregenskaper vitner ikke om det i min bok i alle fall. Men mener du at det er tilfelle, så vær så god. Men for å få meg til å ombestemme meg bør du helst komme med noe mer håndfast enn at to unge afrikanere har dominert i noen kamper i Tippeligaen. DET er for meg bare pisspreik.
« Siste redigering: 16. Nov. 2011, 21:17 av torfinn »

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #83 på: 16. Nov. 2011, 21:17 »
Du skrev at det ikke var mulig å dominere på 25 kamper, det var det jeg kommenterte. Og de to afrikanerne er SVÆRT gode eksempler på at du tar helt feil, sorry.

Har du btw sett alle 25 kampene av Ronaldo i den serien? Hvor mange har du sett av dem? bare lurer

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #84 på: 16. Nov. 2011, 21:18 »
Scum kjøpte CR for 140 mill som viste seg å være et meget meget bra kjøp.

Scum kjøpte Bebe for 80 mill som viste seg å være et meget meget ræva kjøp.

You win some, you lose some.
Same old Shearer, always scoring!

Peter

  • Gjest
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #85 på: 16. Nov. 2011, 21:18 »
Sporting Lisboa tiden til CR er uansett veldig irrelevant. Han har vært outstanding i verdens beste liga, PL, og ekstrem i Spania. Ronaldo scorte 31 på 34 kamper i England. Jeg tror aldri at Messi ville klart det samme. Han har ikke fysikken til det. Selv om han har ekstremferdigheter og er nesten umulig å stoppe, ville han mottatt veldig mye bank i løpet av en sesong, som igjen går utover prestasjonene. Ronaldo har en enorm fysikk i tillegg til den fantastiske teknikken. Han klarte å levere stabilt over flere sesonger. Messi ville aldri klart De Jong, Terry, Vidic, Tiotè, Henry osv runde etter runde.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #86 på: 16. Nov. 2011, 21:19 »
Vis meg hvor jeg skrev at det ikke går an å dominere på 25 kamper.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #87 på: 16. Nov. 2011, 21:20 »
Sporting Lisboa tiden til CR er uansett veldig irrelevant. Han har vært outstanding i verdens beste liga, PL, og ekstrem i Spania. Ronaldo scorte 31 på 34 kamper i England. Jeg tror aldri at Messi ville klart det samme. Han har ikke fysikken til det. Selv om han har ekstremferdigheter og er nesten umulig å stoppe, ville han mottatt veldig mye bank i løpet av en sesong, som igjen går utover prestasjonene. Ronaldo har en enorm fysikk i tillegg til den fantastiske teknikken. Han klarte å levere stabilt over flere sesonger. Messi ville aldri klart De Jong, Terry, Vidic, Tiotè, Henry osv runde etter runde.

David Silva klarer det(På en annen måte, siden han er midtbanespiller, but still) men messi hadde ikke hatt en sjanse i havet? Huffda....
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #88 på: 16. Nov. 2011, 21:22 »
Begynner å bli litt lei av dette med manglende fysikk og PL. Det har vel blitt bevist gang på gang at dersom du har ekstremferdigheter trenger du slettes ikke være noen kraftplugg for å ha stor suksess i PL - så det er særs lugubre spekulasjoner. Messi er verdens beste nærteknikker - så han burde ha helt greie forutsetninger for å kunne rundspille lag som Wolves når han kalrer det med de beste engelske laga i CL.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #89 på: 16. Nov. 2011, 21:23 »
Sporting Lisboa tiden til CR er uansett veldig irrelevant. Han har vært outstanding i verdens beste liga, PL, og ekstrem i Spania.

Det er jeg veldig enig i! Ingen kan være uenige på det.

Fysikken til Messi er også et aber ja, men trenden er kanskje at dette er mindre viktig nå enn tidligere når vi ser endel av spillerene som etterhvert klarer å prestere i PL selv med en svak fysikk? Vanskelig å konkludere på det kanskje, men det hadde vært svært spennende å sett Messi uke ut og uke inn i PL. Helt klart!