20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Messi vs Ronaldo  (Lest 160385 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #165 på: 26. Nov. 2011, 15:20 »
Satt og så på Ronaldinho-videoer i går. På sitt beste var han magisk. Digger de "alternative" teknikkene hvor han bevisst sentrer med ryggen og alt mulig. Han var herlig!
Nei.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #166 på: 27. Nov. 2011, 19:20 »
Ronaldinho var magisk ja! Må også nevne Zidane som en av de aller, aller største. Ihvertfall som jeg har sett mye av selv og kan si noe om.. For en fantastisk tyngdeoverføring, touch, finesse osv det meste.
Same old Shearer, always scoring!

Peter

  • Gjest
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #167 på: 27. Nov. 2011, 20:45 »
Zidane og Ronaldinho er absolutt med i toppen! Ronaldinho presterte for kort til å kunne kalles en av tidenes beste, men var virkelig en sinnsykt god spiller på sitt beste!

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #168 på: 27. Nov. 2011, 22:22 »
Egentlig merkelig at Ronaldinho bare plutselig stagnerte..

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #169 på: 27. Nov. 2011, 22:24 »
Egentlig ikke når en ikke vedlikeholder kroppen sin og ikke har fokus på rett plass.
Tror for eksempel ikke at Gazza hadde blitt så stor som han ble dersom han hadde vært ti år eldre og levd på samme vis. Og han hadde jo blitt mye større om han hadde vært mer profesjonell.
« Siste redigering: 27. Nov. 2011, 22:26 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #170 på: 01. Des. 2011, 14:30 »
"Verdens 55 beste spillere" på Dagbladet.no

http://www.dagbladet.no/2011/12/01/sport/fotball/zlatan_ibrahimovic/cristiano_ronaldo/fifa/19242381/

Jeg skjønner at noen skal gjøre et poeng ut av å være så enormt Barca-vennlige, men når man plasserer Sergio Busquets på den listen sammen med 3 andre Barca-midtbanespillere, så blir det noe spesielt for min del. Heller Ben Arfa enn Busquets faktisk.

Og før noen whiner, ja, jeg vet at det er en gjeng fotballspillere som har bidratt i kåringen.
« Siste redigering: 01. Des. 2011, 14:32 av plebUTG »

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #171 på: 01. Des. 2011, 14:48 »
"Verdens 55 beste spillere" på Dagbladet.no

http://www.dagbladet.no/2011/12/01/sport/fotball/zlatan_ibrahimovic/cristiano_ronaldo/fifa/19242381/

Jeg skjønner at noen skal gjøre et poeng ut av å være så enormt Barca-vennlige, men når man plasserer Sergio Busquets på den listen sammen med 3 andre Barca-midtbanespillere, så blir det noe spesielt for min del. Heller Ben Arfa enn Busquets faktisk.

Og før noen whiner, ja, jeg vet at det er en gjeng fotballspillere som har bidratt i kåringen.

hehehe ;)

Han er jo faktisk en utrolig god ballvinner. Gjør en meget viktig jobb for laget, men det blir dessverre overskygget av hans usmaklige oppførsel.

Kaka og Drogba er jo andre eksempler på den lista som er bak mål(imo)
Same old Shearer, always scoring!

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #172 på: 01. Des. 2011, 15:05 »
Valdés er der, men ikke Hugo Lloris, Pepe Reina, og Joe Hart. Sier litt om Barca elsket som er ute og går.. Og hvorfor Busquets på en slik liste? Også Drogba da.. Samtidig litt merkelig at Marcelo og David Luiz er der, når Coentrão og Chiellini er utelatt.. Også er det opphausingen av Bale.. Van der Vaart og Modric er utelatt, mens Bale er på listen. Og hvor er Robben?

Mye rart der.
« Siste redigering: 01. Des. 2011, 15:21 av thomashaer »

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #173 på: 01. Des. 2011, 15:58 »
Valdés er der, men ikke Hugo Lloris, Pepe Reina, og Joe Hart. Sier litt om Barca elsket som er ute og går.. Og hvorfor Busquets på en slik liste? Også Drogba da.. Samtidig litt merkelig at Marcelo og David Luiz er der, når Coentrão og Chiellini er utelatt.. Også er det opphausingen av Bale.. Van der Vaart og Modric er utelatt, mens Bale er på listen. Og hvor er Robben?

Mye rart der.

That
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #174 på: 01. Des. 2011, 16:09 »
Arjen Robben har jo spilt grusomt mange kamper siste året....
Pepe Reina har vel ikke akkurat vært grusomt god i 2011. Barca var suverene i CL og Primera og det er i så måte ikke spesielt rart at de dominerer en slik liste.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #175 på: 01. Des. 2011, 16:14 »
Greit nok, men var Drogba veldig god i 2011 da? Og Hugo Lloris og Joe Hart spilte veldig bra i 2011 i de kampene jeg har sett ihvertfall, mens de fleste ler av at Valdés er med.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #176 på: 01. Des. 2011, 17:10 »
Arjen Robben har jo spilt grusomt mange kamper siste året....
Han er helt klart skadeplaget, men helt uten kamper er han ikke. Er vel 27 kamper så langt i 2011 som har resultert i 16 mål og 10 målgivende. Til sammenligning har for eksempel nevnte Bale 34 kamper med 10 mål og 6 målgivende. Dette er for både landslag og klubb.

Slike kåringer har som regel alltid hull og uforståelige valg for min del, og denne listen er nok intet unntak.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #177 på: 01. Des. 2011, 17:17 »
Van der sar f.eks. spilte jo bare halve 2011..

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #178 på: 01. Des. 2011, 19:49 »
Nå har jeg vel aldri lagt skjul på hva jeg mener om Bale's overvurderte status i fotballverdenen. Men ser hva du mener ;)
Uansett vil alltid slike kåringer være hull i ja. Men jeg er ikke sjokkert over at Barca dominerer i en slik kåring da eksempelvis.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil