20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: KONKURRANSE!!!  (Lest 1290 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RHCP14

  • Gjest
KONKURRANSE!!!
« på: 22. Feb. 2008, 15:07 »
Eg tenkte eg skulle prøve ut ein heilt ny konkurranse bassert på Wikipedia. Er ikkje sikkert det fungerer i praksis men eg gjør eit forsøk.

Konkurransen går ut på å komme frå eit tema til eit nytt bare ved hjelp av å klikke på linker. F.eks...Kva er raskeste vegen fra Newcastle United FC til Liverpool FC. Den raskeste er nok gjennom Keegan eller Owen tenkjer du kanskje? Det du skulle ha sjekka ut var historien til Newcastle som seier at Newcasle møtte Liverpool i FA cup finalen i 74. Dermed blir det den raskeste vegen. Eit klikk. Dette var vanskelighetsgrad 1. Kommer til å kjøre tre vanskelighetsgrader og bruker Wikipedia på engelsk.

Poengskala:
Vanskelighetsgrad 1 gir eit poeng dersom du klarer å klikke deg fram på 5 klikk eller mindre.
Vanskelighetsgrad 2 gir to poeng dersom du klarer å klikke deg fram på 7 klikk eller mindre.
Vanskelighetsgrad 3 gir tre poeng dersom du klarer å klikke deg fram på 9 klikk eller mindre. Du får også to ekstra poeng dersom du klarer den raskeste vegen.
Ein må vise vegen: F.eks Newcastle United - Republic of China.....Newcastle United - World War II - Allies - Republic of China..det vil sei tre klikk.

Kommer til å kjøre konkurransen Fredag - Søndag om det er interesse rundt den. På Søndag (2100) blir det ein opptelling, og vi kårer ein vinner.
For at dette skal fungere må ein nytte seg av Privat meldings boksen inne på profilen min. RHCP14 (er ikkje 14 år som mange kanskje trur). Om det er spørsmål angående konkurransen kan det bli stilt spørsmål her i forumet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: KONKURRANSE!!!
« Svar #1 på: 22. Feb. 2008, 19:49 »
dette vet jeg ikke helt om jeg skjønte.
Men kanskje jeg bare må lese det flere ganger.

nøyaktig hva jeg lurer på? Jeg datt fullstendig ut når det ble snakk om antall "klikk".
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

RHCP14

  • Gjest
Sv: KONKURRANSE!!!
« Svar #2 på: 23. Feb. 2008, 03:21 »
Først og fremst....dette er ikkje eit tema som passer seg på internasjonal fotball. Har den på Chit chat også....

Men antall klikk? Det vil sei antall linker du må klikke på for å komme til avsluttningstemaet...

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Sv: KONKURRANSE!!!
« Svar #3 på: 24. Feb. 2008, 16:16 »
Hvorfor legger du konkurransen ut her også? Den ligger jo allerede på chitchat.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.