20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norsk netflix på amerkansk PS3  (Lest 10664 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Norsk netflix på amerkansk PS3
« på: 02. April 2013, 09:25 »
Hei,

Håper det er noen som kan hjelpe meg med denne.

Kjøpte en PS3 i USA "den gang da" og tok med hjem. Har aldri brukt netflix på den, men har hatt netflix konto siden det kom til Norge. Forsøkte å sette dette opp i påsken, men fikk problemer. Det funker fint på iPad og laptop. (Har ikke vært pålogget på PS3en på en GOD stund, men oppdaterte til siste revisjon (4.40? mener jeg det var)

Det som skjer er at jeg blir bedt om å logge inn med PS3 innloggingen min, og deretter starter det en rød login skjerm med en enorm netflix logo. Der blir den og kommer ikke videre selv om den indikerer at den loader og loader.

Jeg har forøvrig også 2 netflix logoer jeg kan trykke på. Den ene sier at jeg ikke har tilgang til dette materialet i det landet jeg er i. Denne logoen/appen kan jeg ikke trykke trekant på og få informasjon eller muligheten til å slette. Den andre installerte seg når jeg trykket på den og det er her overstående problem kommer.

Alternativet mitt er å kjøpe en ny blu-ray som støtter netflix-streaming da jeg vil ha dette klart til å kjøre ved hjemmekino-anlegget mitt i stedet for å måtte koble til laptoppen min som jeg gjør nå...

Snakket med netflix supporten og de ville jeg skulle snakke med Sony om å få fjernet det andre ikonet da jeg ikke skulle ha mer enn en netflix app. De mente dette var mulig med rollback av firmware. Har ikke fått prøvd dette enda og regner ikke med at Sony vil være voldsomt behjelpelige med å ordne dette på en amerikansk PS3 i norge...

Men kan gjerne forsøke litt HW rollback - vet bare ikke hvordan og til hvilken versjon jeg bør gå.

Hilfe! All hjelp mottas med stor takk!

« Siste redigering: 02. April 2013, 09:27 av ElvenKind »
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

John Marius

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 627
    • Vis profil
Sv: Norsk netflix på amerkansk PS3
« Svar #1 på: 02. April 2013, 10:16 »
Ikke for å ødelegge tråden, men hvis noen vet hvordan jeg kan få det motsatte så si gjerne ifra!

Altså amerikansk netflix, på norsk Ps3.. Har norsk netflix nå, men hørt at det er veldig mye bedre utvalg på amerikansk? Er det vrient å få til?

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Norsk netflix på amerkansk PS3
« Svar #2 på: 02. April 2013, 10:19 »
John Marius: Du må lage ein amerikansk PS3 konto (men treng muligens ikkje det lengre, etter netflix kom til Norge) + sette opp ei DNS adresse.

Som t.d
tunlr.net
unblock-us.com

Tilgang til amerikansk Netflix via nettleseren:

http://newutd.no/diskusjon/index.php?topic=2461.msg358057#msg358057
« Siste redigering: 02. April 2013, 10:21 av Christian »

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Norsk netflix på amerkansk PS3
« Svar #3 på: 02. April 2013, 10:23 »
Du trenger bare og skifte DNS, så er du i gang. King_p la ut noen DNS-adresser som funker for en liten stund siden. Send han en PM eller let litt bakover i enten TV-tråden, Filmtråden eller Chit Chat-tråden. Husker ikke hvem det var. Eller send en PM. Funker som fjell, og utvalget er reint gull.
Nei.

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Norsk netflix på amerkansk PS3
« Svar #4 på: 02. April 2013, 10:44 »
Please, kan dere ta en annen tråd fremfor å hijacke min? Dere snakker ikke om problemet i det hele tatt, hverken rett eller omvendt vei. Dere snakker om hvordan bruke amerikansk nettflix i Norge.

Dette er et problem jeg *veldig* gjerne vil ha løst.

For meg spiller det ingen trille om det er amerikansk eller gresk eller norsk netflix. Problemet er at jeg aldri kommer til noen login... Den som jeg tror er amerikansk sier bare at dette tilbudet ikke er tilgjengelig i mitt land/region.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Norsk netflix på amerkansk PS3
« Svar #5 på: 02. April 2013, 13:31 »
Dette er på ingen måte mitt fagfelt, så beklager på forhånd om det er eit sidespor.

http://wololo.net/2013/03/18/ps3-cant-login-to-the-psn-heres-how-you-can-still-access-netflix/

Han fyren her har i alle fall tatt for seg påloggingsproblem for netflix på PS3, så det er kanskje mulig å ta kontakt der om linken over viser seg å vere eit blindspor.

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Norsk netflix på amerkansk PS3
« Svar #6 på: 02. April 2013, 13:37 »
Takk. Skal teste dette på min ruter.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Norsk netflix på amerkansk PS3
« Svar #7 på: 10. April 2013, 12:30 »
Var det til hjelp? Fekk du ev. løyst det på ein annan måte?

King_P

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 640
  • Nemesis
    • Vis profil
Sv: Norsk netflix på amerkansk PS3
« Svar #8 på: 10. April 2013, 15:57 »
Ikke for å ødelegge tråden, men hvis noen vet hvordan jeg kan få det motsatte så si gjerne ifra!

Altså amerikansk netflix, på norsk Ps3.. Har norsk netflix nå, men hørt at det er veldig mye bedre utvalg på amerikansk? Er det vrient å få til?

Sett DNS på PS3 manuelt. Har gjort det selv, og det funker som faen.

Primary: 190.14.36.90
Secondary: 109.123.111.24

Noen ganger kan det bugge seg og man må restarte Netflix, men det funker fett i 9/10 tilfeller.


Edit: Funker ikke de kan du prøve disse, men de over her funket både for meg, eksen og bruttern, så bør ikke være noe problem.

A)Primary: 190.14.36.90
Secondary: 109.123.111.24
B)Primary: 190.14.36.90
Secondary: 206.214.214.28
C)Primary:173.199.144.68
Secondary:206.214.214.28
D)Primary:190.14.36.117
E)primary: 173.199.144.68
secondary:206.214.214.28
F)Primary: 208.122.23.22
Secondary: 208.122.23.23
G)primary: 190.14.36.90
secondary: 206.214.214.28
Søte, søte blekkspruter.

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Norsk netflix på amerkansk PS3
« Svar #9 på: 10. April 2013, 16:11 »
Var det til hjelp? Fekk du ev. løyst det på ein annan måte?

Nei, like langt. Har til og med fått skaffet en norsk PS3 Slim som jeg har forsøkt på med akkurat samme resultat... I ferd med å gi opp...

Problemet er at jeg aldri kommer til noen form for login. Den kommer rett og slett ikke så langt at den gidder spørre meg om brukernavn og passord.
« Siste redigering: 10. April 2013, 16:15 av ElvenKind »
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

King_P

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 640
  • Nemesis
    • Vis profil
Sv: Norsk netflix på amerkansk PS3
« Svar #10 på: 10. April 2013, 16:16 »
Har du prøvd med en annen bruker? PS-bruker altså, ikke netflix-konto.


Edit: Evt kan du prøve dette:

Start Netflix ved å trykke på x.
Hold inne select + start og hold.
Du vil nå få beskjed om å resette netflix. Svar "ja/yes"
Da skal netflix reloades og du skal kunne få logge inn.
Hvis netflix ikke reloades, men skjermen blir svart, exit netflix og prøv å start det normalt. Da skal du kunne logge inn.

Dette kan ta noen runder tydeligvis, han som skrev dette sier at det ikke funket for han før den tredje gangen han prøvde det.
« Siste redigering: 10. April 2013, 16:21 av King_P »
Søte, søte blekkspruter.

King_P

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 640
  • Nemesis
    • Vis profil
Sv: Norsk netflix på amerkansk PS3
« Svar #11 på: 11. April 2013, 00:21 »
Fikk du testet det?
Søte, søte blekkspruter.

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Norsk netflix på amerkansk PS3
« Svar #12 på: 11. April 2013, 11:29 »
Har prøvd den resetten flere ganger - den er desverre ment som en reset av bruker (ved automatisk innlogging). Har aldri fått logget inn altså er det ikke noe å resette (funker altså ikke) :(

Snakket med Netflix igjen i går og til en forandring fikk jeg tak i "norsk" support - sleit med å forstå denne personen. Men uansett, de sa at det var et generellt problem i Norge for tiden (de siste 3 uker) med akkurat dette problemet. De forsøkte å fikse dette så fort som mulig og mente de burde komme til mål ila neste uke...

Høres litt underlig ut for meg, men ok. Kan vente til neste uke før jeg krever å få mine 79,- tilbake for Mars måned...

Annen bruker har jeg ikke så det får jeg ikke prøvd (antar du mener annen PSN bruker).
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Norsk netflix på amerkansk PS3
« Svar #13 på: 22. April 2013, 09:37 »
Til info:

Nå er dette plutselig i orden. Fikk beskjed i går kveld om at en oppdatering var funnet og viola - it works.

Etter å ha søkt masse på nettet, samt snakket med både engelsk og norsk nettflix-support viser det seg at det var en feil som påvirket *mange* i Norge, noe de sidene jeg fant viser.

Totalt har jeg hatt en nedetid på ca 1 måned "uten" nettflix - ikke hatt mulighet til å se den på ønsket platform med stor TV. Tenkte jeg skulle ringe dem i dag og høre hva de synes om det :)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

King_P

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 640
  • Nemesis
    • Vis profil
Sv: Norsk netflix på amerkansk PS3
« Svar #14 på: 23. April 2013, 13:29 »
Gjør det, så får du sikkert refundert en beløpet for en måned. Er ikke så mye penger, men prinsipper og greier. Og det er jo en ekstra pils på byen.
Søte, søte blekkspruter.