20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1074083 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10485 pć: 10. Sep. 2011, 12:00 »
Det var et LOL i forhold til at Ruiz-budet ser ut til Ä vÊre nok et useriÞst bud bare for Ä slenge ut et bud for Ä fÄ det til Ä se ut som vi har prÞvd. Knee-jerk-greier elns...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som Ă„ kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10486 pć: 10. Sep. 2011, 12:02 »
Å signere spillere som Cabaye, Santon, Tiote, Marveaux, Ben Arfa sérs gunstige priser. Hva synes du?
Tja, Santon, Marveaux og Ben Arfa har vel ikke bevist stort enda? Det er selvfÞlgelig vel og bra hvis vi klarer Ä hente bargains hele tiden, men nÄr det ikke finnes noe alternativ sÄ stÄr vi der som noen idioter.

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10487 pć: 10. Sep. 2011, 12:04 »
Ruiz er jo selvfĂžlgelig bedre enn ingenting, men vi mĂ„ vĂŠre realistiske her. Hadde vi signert Erdinc eller Maiga f.eks, hadde plassen vĂŠrt besatt og "pengene" brukt. NĂ„ kan det jo hende at vi er heldige nok til Ă„ fĂ„ en enda bedre spiller. Jeg unnskylder selvfĂžlgelig ingenting, men vi mĂ„ forholde oss til realitetene her. Innenfor de rammene som det ubrukelige styret vĂ„rt setter, mĂ„ vi forholde oss til spisser i klassen 8-13 millioner pund. Det er selvfĂžlgelig  - her som andre steder - et stort sprik i kvaliteten pĂ„ de spissene vi sikler pĂ„. Da er jeg faktisk heller tilbĂžyelig til Ă„ vente litt for Ă„ fĂ„ en enda bedre spiss for pengene. Pengene er ikke brukt - til tross for at InspectorC hevder de er det :P - Det sa Pardew i forrigĂ„rs. " The majority of the Carroll money has obviously not been spent -".
SÄ vi fÄr hÄpe at Best og Sammy slÄr til i mellomtiden , mens vi venter pÄ en ekte #9 :)
If it has tits or wheels, count on problems!

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10488 pć: 10. Sep. 2011, 12:06 »
DÊsken, extreme makeover Flatline?? ;) Veldig enig i det du sier, og slik jeg ser det er Papiss Cisse den eneste vi har blitt linka til som ville vÊrt en STOR forsterkning pdd. Vi skulle bydd pÄ han fÞr, men heller han i januar enn Maiga 31. august.

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10489 pć: 10. Sep. 2011, 12:11 »
Samtidig synes jeg det er veldig morro at Leon Best fÄr gode 3-4 mÄneder nÄ slik at vi eventuellt kan avskrive han fullstendig eller bli positivt overrasket. Han er vel den eneste av de gamle spissene vÄre - utenom Sammy - som jeg faktisk har litt troen pÄ. Merkelig evne til Ä dukke opp pÄ rett plass til rett tid.

CissÚ har jo uttalt at han vil til oss - forhÄpentligvis jobber folk pÄ hÞygir for Ä gjÞre overgangen sÄ smidig som mulig etter jul :)
If it has tits or wheels, count on problems!

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10490 pć: 10. Sep. 2011, 15:41 »
Ruiz er jo selvfĂžlgelig bedre enn ingenting, men vi mĂ„ vĂŠre realistiske her. Hadde vi signert Erdinc eller Maiga f.eks, hadde plassen vĂŠrt besatt og "pengene" brukt. NĂ„ kan det jo hende at vi er heldige nok til Ă„ fĂ„ en enda bedre spiller. Jeg unnskylder selvfĂžlgelig ingenting, men vi mĂ„ forholde oss til realitetene her. Innenfor de rammene som det ubrukelige styret vĂ„rt setter, mĂ„ vi forholde oss til spisser i klassen 8-13 millioner pund. Det er selvfĂžlgelig  - her som andre steder - et stort sprik i kvaliteten pĂ„ de spissene vi sikler pĂ„. Da er jeg faktisk heller tilbĂžyelig til Ă„ vente litt for Ă„ fĂ„ en enda bedre spiss for pengene. Pengene er ikke brukt - til tross for at InspectorC hevder de er det :P - Det sa Pardew i forrigĂ„rs. " The majority of the Carroll money has obviously not been spent -".
SÄ vi fÄr hÄpe at Best og Sammy slÄr til i mellomtiden , mens vi venter pÄ en ekte #9 :)

Enig i det du sier her Flatline. Men  jeg ikke sagt at alle pengene er oppbrukt, men en god del av dem. Vi har tross alt fĂ„tt avvist bud pĂ„ 10 mill. Mao er en viss sum satt av, sĂ„ fremt den rette spilleren dukker opp. Derimot vil ikke klubben overstige denne.

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10491 pć: 10. Sep. 2011, 16:31 »
He he, mener ikke Ä angripe deg altsÄ inspector, synes du er en herlig type, og dine hodelÞse forsvarstaler er sjarmerende :P

Du burde faktisk bli ansatt av Mike som Public relations officer ;)

Jeg tror nok vi i teorien er villige til Ă„ bruke mer enn 10 millioner, hvis det er rette spillern. En spiller som etter alle omstendigheter normalt ville kostet 20-25 millioner, hadde nok Mike uten problemer brukt 12-13 millioner pĂ„.  Ser at Freiburg fĂ„r juling av Bayern nĂ„, sikkert ikke negativt for oss med tanke pĂ„ Ă„ fĂ„ CissĂš til Ă„ Ăžnske seg enda litt mer bort ;)
If it has tits or wheels, count on problems!

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10492 pć: 10. Sep. 2011, 17:15 »
eg tror de aller fleste er enige om at salget av Carroll var korrekt. Trist for fansen - ja.  Men alle har sin pris, og 35 millioner er bare latterlig mye penger for en - lets face it - spiller som tross alt ikke er i nĂŠrheten av verdensklasse.

Det jeg synes er sĂ„ trist er at vi ikke har forvaltet sommervinduet bedre. Hadde vi ikke solgt Carroll, tror jeg alle hadde vĂŠrt MEGET fornĂžyde med sommervinduet, til tross for at vi ikke har brukt penger i det hele tatt ( Greit InspectorC, litt agent fees - granted  :P )

Men for de 35 millionene kunne vi faenmeg ha bygget et helt nytt lag! Et lag som kunne ha konkurrert helt i toppen, et nytt Arsenal om du vil! Bygg videre pÄ alle de billige signeringene vi har gjort, Cabaye, Marveax, Santon osv. Signert Cissokho, Pieters, Cisse i tillegg! Vi hadde vÊrt instant top5-utfordrere uten Ä ha brukt et rÞdt Þre! PÄ samme tid, fÄ ut alt daukjÞttet. LÄn ut Smith med 50% av lÞnningen hans betalt, bli kvitt Lovenkrants for en million, FÄ vekk Ameobi, Selg Guthrie for et par millioner, selg Ranger for en million eller noe.

Vi kunne vederlagsfritt ha gĂ„tt fra topp10 til top5 over natten, og dette er noe vi ikke har grepet muligenheten til Ă„ gjĂžre. Litt hĂžyere lĂžnninger sier du? Javel, men tenk pĂ„ revenuen/turnovern? Sponsorer hadde flokket seg til, St.james park hadde vĂŠrt stappfull uke ut og uke inn,  den bedrede ligaplasseringen alene hadde gĂ„tt en lang vei til Ă„ betale de Ăžkte lĂžnningene i seg selv. Prosentmessig hadde nok heller lĂžnningene sunket enn andre veien, i forhold til revenue.  I tillegg hadde man jo sopt inn penger pĂ„ draktsalg, merchandise og diverse effekter!

PÄ 90-tallet under Alan Sugar var Tottenham i samme grÞfta som vi er nÄ. Rotet rundt midt pÄ tabellen, prÞvde Ä drive Þkonomisk ( les: kviet seg for Ä bruke penger), halvtom stadion pÄ hjemmekamper.. PÄ samme tidspunkt hadde vi 20.000+ pÄ venteliste for sesongbillett. NÄ er det omvendt, Tottenham har 20.000+ pÄ venteliste pÄ sesongkort, har brukt penger og pusher i toppen. Vi har 10.000 tomme seter pÄ hjemmekamper..

Man snakker om hÞye lÞnninger, men glemmer den letteste og beste mÄten Ä senke lÞnningene pÄ. Øk Revenuen! FÄ folk til Ä bruke penger pÄ merkevaren, fÄ folk til Ä komme pÄ kamp!

Dette er de tankene jeg gjĂžr meg, og dere kan selvfĂžlgelig vĂŠre hjertens uenige. Det er tross alt et forum for meningsytringer :)
« Siste redigering: 10. Sep. 2011, 17:46 av Flatline »
If it has tits or wheels, count on problems!

Brimi

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 78
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10493 pć: 10. Sep. 2011, 17:45 »
Flatline: Her er jeg totalt enig med deg. Fantastisk hvor stor forskjell et Cisse kjÞp hadde endret synet pÄ overgangsvinduet for veldig mange, meg inkludert.
Kanskje dette er fremtiden som supporter, etter mange Är sÄ venter jeg alltid i spenning pÄ overgangsvinduene, og spesielt denne gangen hvor klubben lovet en ny #9...

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10494 pć: 10. Sep. 2011, 18:20 »
Er en vanskelig balansegang du der nevner Flatline. Tror fort vi likevel kan konkurrere pĂ„ Ăžverste halvdel. Og da vil tribunene fylles uansett.  Dermed vil ogsĂ„ de nye sponsoravtalene bli bedre. I fĂžlge styret vil vĂ„rt lĂžnnsforbruk vs inntekter vĂŠre nede pĂ„ 65% hvis vi kommer pĂ„ 10.plass eller bedre. Dette betyr at klubben er godt pĂ„ vei til Ă„ bli selvstendig. Og da kan det vĂŠre skummelt Ă„ investere tungt i en eller to spillere. Mislykkes de, kan alt det gode arbeidet som nĂ„ har blitt gjort, vĂŠre forgjeves. Men med Smith og Xisco borte, kan klubben ha nok muskler Ăžkonomisk til Ă„ takle dette..

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10495 pć: 10. Sep. 2011, 18:28 »
Jeg skjĂžnner ikke hvorfor du omtaler det Ă„ investere Carroll-pengene som Ă„ investere "tungt".
Da har man likevel 0 net spend for hele Äret. Opportunity missed i mine Þyne. Inspector, angÄende om vi kan konkurrere pÄ Þvre halvdel: Da er vi avhengig at Best slÄr til - i tillegg til Ba. Det er gambling, noe Ashley liker. Men det kan gÄ den veien hÞna sparker og. UnÞdvendig risiko nÄr vi har hatt sÄ mye penger pÄ bok sÄpass lenge. Lykkes Best vil jeg langt pÄ vei si at styret har gjort meget gode overganger og disposisjoner siste Äret. Lykkes han ikke vil vel de fleste vingestekke styret. Veien fra himmel til helvete er ganske kort. Business as usual i Newcastle United :)
If it has tits or wheels, count on problems!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10496 pć: 10. Sep. 2011, 19:42 »
Gode poenger, Flatline. ForÞvrig - angÄende Best. 8 mÄl pÄ 13 PL-kamper nÄ, deriblant endel av disse fra benk om jeg ikke tar helt feil. Carroll hadde 11 pÄ 19 - det lukter med andre ord 40 mill inn pÄ bok i januar ;D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som Ă„ kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjĂžrni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10497 pć: 10. Sep. 2011, 22:41 »
Haha kristoffer! :-D
Flatline: nÄ er du tilbake til den fornuftige tonen jeg likte Ä lese innleggene til for 8-10 mnd siden. May it continue!
Ikke 100% enig med deg ( eller inspector for den saks skyld), men nÄ snakker vi samme sprÄket.

Hvorvidt det er positivt mÄ du bedÞmme ;)

Jeg tenker at det er bedre for oss pÄ lang sikt Ä treffe riktig i Januar enn feil i August, men dette er en typisk Þvelse som krever etterpÄklokskap for Ä bedÞmme.

Mystisk nok er det derfor vanskelig for oss alle Ä vÊre kategoriske pÄ forhÄnd..

Vegard Nilsen

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 72
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10498 pć: 10. Sep. 2011, 23:19 »
Ser at folk kanskje hadde Þnsket mer satsning allerede i vinduet som var. Og det er forstÄelig, enhver supporter, inkludert meg Þnsker jo helst at vi skal spille i CL og vÊre i toppen Ä kjempe. Men nÄr jeg tenker tilbake pÄ sist gang det ble satset og penger ble brukt, hÞye lÞnninger pÞset ut. Dette sliter vi enda av den dag idag. Spillere som Smith er umulig Ä bli kvitt, har en lÞnning uten like som ikke stÄr i stil med kvalitetene.

Tror troppen bygger pÄ noe sterkt, og ja Papiss som jeg har nevnt tidligere er den eneste spilleren jeg ville ha hatt inn forrige vindu, om ikke Gameiro hadde kommet. Ellers sÄ ser jeg pÄ de andre spillerne vi har vÊrt linket til som sÊrs middelmÄdig som heller hadde vÊrt ett sideveis steg.

Tror og hÄper med tiden at Ashley vil satse igjen pÄ klubben. Men er fullt forstÄelig om han nekter etter hvordan han har blitt behandlet. Han fÄr mye gratis omtale via klubben og den omtalen er nok en god del verdt for han ogsÄ. Men hÄper inderlig at penger blir brukt i januar, der skoen trykker mest. Hvem vet? Kanskje Ba og Best finner storformen og bÞtter inn med mÄl. Kanskje HBA scorer flere mÄl enn noen ville trodd? Mye kan skje pÄ den offensive fronten i Newcastle, synes tiden er mer spennende enn dyster for Þyeblikket.

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10499 pć: 10. Sep. 2011, 23:21 »
Hehe, virker som engelske supportere er ganske forbanna pÄ svarene de fikk fra styret.

http://www.toontastic.net/board/index.php?showtopic=31435&st=40
He he bjĂžrni...

Tiden etter at transfer-vinduet stengte har vÊrt en tid med litt refleksjon for min del. Tanker om hvordan klubben burde drives, men ogsÄ tanker rundt den situasjonen vi befinner oss i i dag. Jeg for min del har innfunnet meg med at vi nÄ engang har Mike som eier i uoverskuelig fremtid,sÄ da gidder jeg ikke kaste bort uendelig med krefter pÄ Ä tenke pÄ hvordan den kunne ha blitt drevet.

Man fĂ„r heller finne de smĂ„ gleder i de hĂžydepunkter og gode kjĂžp vi forhĂ„pentligvis fĂ„r og gjĂžr innenfor de Ăžkonomiske rammene som Ashley tillater.  I magre tider spiser fanden fluer, og det har vel egentlig jeg ogsĂ„ bestemt meg for Ă„ gjĂžre. Har forlatt ambisjonene om Ă„ gjenoppleve de gylne tidene under Hall og gutta , vi fĂ„r bare bite tennene sammen og gjĂžre det beste ut av det - som ellers her i livet.

Vi har en ung stall og fornuftige lĂžnnsutgifter, og nĂ„ ogsĂ„ penger pĂ„ bok. Da fĂ„r vi bygge videre pĂ„ det - og forhĂ„pentligvis er det noen slĂžve klubber som glemmer Ă„ fornye kontraktene de har med spissene sine  - da ligger nok Llambas og lurer - som en hai!
If it has tits or wheels, count on problems!