20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle: sesongen 13/14  (Lest 7809 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Milburn

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 477
    • Vis profil
Sv: Sesongen 13/14
« Svar #15 på: 12. Feb. 2014, 13:05 »
Jeg synes AP får ufortjent mye kritikk sånn rent taktisk. Vi har voldsomt mange gode resultater mot lag vi bør tape mot de siste 3 sesongene, mye takket være gode taktikker. Jeg ser også tegn på hva han egentlig vil, og det er kjappe pasninger i midtbaneleddet og en fin mix mellom å holde på ball mot balanserte motstandere og spille i lengderetning mot motstandere i ubalanse. At han har ofte endt opp med Drillo-pasninger er fordi vi ikke har hatt kapasitet til å spille langs bakken uten diverse spillere (Cabaye..), og da har han innsett det og endret taktikk. For all del, jeg mener ikke han er perfekt, og han treffer ikke hver gang. Men på en eller annen merkelig måte så virker det som hver gang han gjør feil så skal han få fyken, men når vi slår storlag etter storlag så er det bare 'sånn det burde vært'. At han ikke har fått inn de spillerne han vil ha er også ganske tydelig, men han er i en situasjon hvor han ikke bare kan slutte i protest heller - og jeg håper og tror vi kan bli et godt lag i et langsiktig perspektiv under AP.

Årets sesong er vel et antiklimaks fra de to forrige årene, da vi er langt fra nedrykk og langt fra noe å kjempe om. Som vanlig ute av alle cuper, så jeg håper vi kan utvikle de vi har så når sommeren kommer så har vi en fin stamme i stallen og kan kjøpe inn deretter.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: Sesongen 13/14
« Svar #16 på: 12. Feb. 2014, 17:41 »
Pardew kan glimte til med fantastiske taktikker i enkelt-kamper mot lag som vi i utgangspunktet er underlegne. Som at vi har slått Chelsea, Tottenham, Man Utd ved flere anledninger.
Hans evne til å bygge ett lag eller implementere noe som helst form for filosofi, samhandling eller spillestil over tid er derimot totalt fraværende, og grunnen til at vi aldri kommer til å bli ett stabilt topplag over tid. Når det er sagt, er det også andre elementer som spiller inn på dette (les Ashley), så per dags dato blir vi sannsynligvis ikke stabilt samme hvilke manager vi har (av realistiske managere).

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Sesongen 13/14
« Svar #17 på: 12. Feb. 2014, 18:14 »
Enig med Skjæren. Veldig flink i slike matcher. Dog skulle jeg gjerne sett en mye tydeligere offensiv filosofi.
Så er det jo det problemet at vi aldri får noen veldig god manager som vil jobbe under Ashley uansett - og Ashley kommer neppe til betale en lønn som tiltrekker noe slikt.
Så vi er altså i en situasjon der Pardew ikke kommer seg til noen større klubb - og vi kan ikke tiltrekke oss større navn. Temmelig beskrivende for klubben vår per dags dato.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Sesongen 13/14
« Svar #18 på: 15. April 2014, 17:05 »
Jeg må innrømme at jeg stusser litt over det generelle nivået i PL når vi kan ligger der vi ligger. Joa, vi hadde en god periode før jul, men vi har i det store og det hele vært temmelig dårlig i år. Allikevel er sikra topp 10, fire runder før slutt. Egentlig synes jeg det er merkelig, for ofte når jeg ser lag som er dårligere enn oss på tabellen spille mot hverandre virker det som om de spiller på et høyere enn nivå enn f. eks osasuna - valladolid eller stuttgart - frankfurt. Kanskje er forklaringen bare at vi har hatt utrolig mye stang ut i år? Eller at det faktisk har vært en form for ro rundt klubben, til tross for elendig ledelse og trener.

Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: Sesongen 13/14
« Svar #19 på: 15. April 2014, 18:38 »
Jeg må innrømme at jeg stusser litt over det generelle nivået i PL når vi kan ligger der vi ligger. Joa, vi hadde en god periode før jul, men vi har i det store og det hele vært temmelig dårlig i år. Allikevel er sikra topp 10, fire runder før slutt. Egentlig synes jeg det er merkelig, for ofte når jeg ser lag som er dårligere enn oss på tabellen spille mot hverandre virker det som om de spiller på et høyere enn nivå enn f. eks osasuna - valladolid eller stuttgart - frankfurt. Kanskje er forklaringen bare at vi har hatt utrolig mye stang ut i år? Eller at det faktisk har vært en form for ro rundt klubben, til tross for elendig ledelse og trener.

Nå er det mulig jeg misforstår litt, da får du heller irettesette meg; men jeg mener absolutt ikke vi har hatt mye stang ut, ikke en gang middels. Denne sesongen og klubbens tilstand generelt er ett resultat av udugelighet, spesielt fra styret og manageren, men er også skuffet over spillergruppen.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Sesongen 13/14
« Svar #20 på: 15. April 2014, 19:24 »
Stusset også litt på den. Er det liksom uflaks at vi ikke ligger høyere enn det vi gjør? Fortjener vi å ligge høyere? I den setningen mistet du meg..

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Sesongen 13/14
« Svar #21 på: 15. April 2014, 20:53 »
Haha, mente selvsagt stang INN:)

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Sesongen 13/14
« Svar #22 på: 15. April 2014, 22:02 »
Remy og Cabaye...

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Sesongen 13/14
« Svar #23 på: 16. April 2014, 00:03 »
Remy og Cabaye...

Nettopp. Dette mener jeg er den soleklart viktigste faktoren til at sesongen har blitt sånn som den har blitt. Og det peker i første rekke tilbake på ledelsen, som a) selger vår soleklart viktigste spiller og b) ikke har hentet inn tilstrekkelig kvalitet som kunne ha gjort det mulig å fortsette noenlunde i samme spor. Ingen tvil om at manglende evner hos Pardew er en sterkt medvirkende årsak, han har så til de grader vist at han ikke kan lage gull av gråstein. Men hovedgrunnen mener jeg er de klare manglene i spillergruppen.

Så kan man diskutere Ben Arfa/Marveaux opp og i mente, og jeg er heller ikke i tvil om at førstnevnte burde vært brukt mer og annerledes. Men sånn jeg ser det er ikke han en spiller som er stabil nok til å bære laget på skuldrene slik han nesten hadde vært nødt til nå i vår. Til det er han for av-og-på.

Jeg vil også gjerne se nytt blod på managersiden, men så lenge eierskap og ledelse er sånn som det er, sitter jeg litt småskeptisk på gjerdet. Er redd det kommer en ny middelmådig nikkedukke inn, og da er vi like langt. Utskiftningene må etter min mening komme helt fra toppen, og spre seg nedover. Er overhode ikke komfortabel med en Ashley og en Charnley på managerjakt. Da er jeg nesten mer komfortabel med en Pardew utstyrt med en forhåpentligvis langt mer slagkraftig spillerstall enn dagens.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Sesongen 13/14
« Svar #24 på: 16. April 2014, 06:38 »
4 kampar att. 12 tap på dei siste 17 kampane. Og me har ikkje skåra i 12 av dei! (Sto det på nufcblog)Og verre kan det verta med tap mot Arsenal og Lpool. Swansea og Cardiff trur eg me greier ta poeng mot.
Eg trur alle er ekstremt skeptiske til kven andre som eventuelt kjem inn istaden for Pardew, men det kan ikkje verta mykje verre enn det er per dags dato. Litt ambisjonar må no Ashley ha og? Ikkje at han viser det men...

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Newcastle: sesongen 13/14
« Svar #25 på: 13. Mai 2014, 10:14 »
Nå har vi fått utdelt karakterkortet vårt.

http://www.fourfourtwo.com/features/report-card-newcastles-lack-ambition-tears-club-apart

Vi fikk den sure karakteren D.
« Siste redigering: 13. Mai 2014, 11:52 av lefsen »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle: sesongen 13/14
« Svar #26 på: 13. Mai 2014, 11:38 »
Veit enda ikke om jeg gidder lese - men føler hele essensen for klubbens nåværende tilstand ligger i URL'en.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eppa

  • NewUtd.no
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 266
    • Vis profil
Sv: Newcastle: sesongen 13/14
« Svar #27 på: 01. Juni 2014, 12:52 »
"Newcastle fans never cease to amaze me. If there was a trophy for best supporters this lot would win it hands down every year." - Alan Shearer -

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Newcastle: sesongen 13/14
« Svar #28 på: 10. Juni 2014, 12:25 »
For a-laget: Cabaye mot Liverpool
For U21: Bigirimana
For U18: Armstrong mot Derby

Alle lag: Armstrong
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon