20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600  (Lest 38001 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600
« Svar #285 på: 23. Okt. 2011, 13:07 »
Uansett hvordan mye du argumenterer Lgrinde kommer du fortsatt ikke unna at Raylor spiller ute av posisjon, mens Simpson gjør det ikke. Motstanderen har i de siste kampene satt sine beste vingspiller på ham også fordi de mener han er vårt svakeste ledd (bale, moses), ergo slipper Simpson "billigere" unna på to måter. I tillegg, har han vært sentral i flere offensive situasjoner. I de to siste kampene har han hatt:

Pasiningen på Sholas utligning mot Tham.
To gode frispark mot Tham som kanskje burde vært bedre utnyttet
Ett ferdigskåret innlegg fra åpent spill som Ba skal sette.

Sett det opp mot Simpson, spesialisten på polere og støttepasninger, så skjønner man at Raylor har blitt en viktig del av vårt offensive våpen. Jeg er helt sikker på at hvis Raylor får spille på høyreback så tror jeg han vil spille bedre defensivt. Jeg tror ikke Simpson ville gjort det bedre mot Moses om han hadde blitt flyttet over på venstreback.

Nå startet vel Tham med Modric på Raylor sin side da, ikke Bale, så den blir litt feil. men helt enig i at ma må ta med det i beregningen. Er absolutt imponert over hvordan Raylor har løst oppgave sin, men mener fortsatt at Simpson er en bedre back.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600
« Svar #286 på: 23. Okt. 2011, 13:11 »
Synest både Simmo og Raylor jamt over har vore bra denne sesongen. Eit par øyeblikk og periodar der begge har vore svake, men sånn grovt sett har begge gjort jobben sin på ein godkjent måte. Eg kjenner eg har blitt ein ubrukelig debattant, all den tid eg overlet alt til Pardew utan innvendingar. Den av dei to som bør fasast ut til fordel for Santon får rett og slett han bestemme. Det er så mange faktorar vi ikkje får med oss på treningsfeltet, og i det relasjonsmessige utanfor kampane, at det blir nesten umogleg å hevde bastant kven som bør vike.

Gnir meg f.eks godt i auga over Obertan, men føler igrunnen at han minner ganske mykje om Jonas for eit par sesongar sidan. Fører oss framover på banen, men skaper ekstremt lite matnyttig i den siste tredjedelen av banen. Det logiske for meg ville ha vore å bytte inn Marve, men igjen kan det vere detaljar som manglar før Obertan får ut noko veldig bra for oss. Taktiske ferdigheiter er det langt enklare å lære enn tekniske. Pluss på med litt confidence så kan han bli bra. Igjen, stoler eg på Pardew og Carver.

Sjølv om HBA var variabel også i går, synest eg hans blotte nærver bidrog til at Cabaye og Tiote kom meir til sin rett i 2. omgang. Wigan sine tre markørar kunne ikkje lenger berre fokusere på to av våre, ettersom vi hadde to meget vandrande spelarar som ofte befann seg i midtbaneleddet. Dette medførte også at vi fikk Ba lenger opp på banen, noko som nesten resulterte i eit mål umiddelbart etter pause.

Den største forskjellen på Pardew og Hughton (med forbehold om litt ulike utgpkt) er at førstnevnte er flinkare til å tweake på taktikken om nødvendig. Hadde CH leda oss i går, er eg redd vi hadde fortsatt i same tralten som Wigan ønskte å låse oss fast i. Med Pards fekk vi ein ny bra 2. omgang, etter (litt for mange i år) ein svak 1. omgang.

Veldig bra innlegg som oppsummerer mange av mine tanker også ;)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600
« Svar #287 på: 23. Okt. 2011, 13:18 »
Nei, omvendt. Bale starta på høyresiden til Tottenham, men ble etterhvert i 1. omgang flytta over på venstresiden og spilte resten av kampen der. Han fikk lite og ingenting til.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600
« Svar #288 på: 23. Okt. 2011, 14:41 »
Og at Simpson ble bytta ut i stedet for Raylor vil jeg mene er ganske åpenbart fordi det er mye slitsommere å jakte på Bale i godt over en omgang enn å ikke bli utfordra på sin kant i det hele tatt.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600
« Svar #289 på: 23. Okt. 2011, 16:41 »
Nei, omvendt. Bale starta på høyresiden til Tottenham, men ble etterhvert i 1. omgang flytta over på venstresiden og spilte resten av kampen der. Han fikk lite og ingenting til.

Jepp, og det beviser jo dels hva jeg sa, nærteknikken til Bale er ikke så god som folk skal ha det til   ::p  Tror HBA ville hatt en "field day" mot Raylor..

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600
« Svar #290 på: 23. Okt. 2011, 16:50 »
Nei, omvendt. Bale starta på høyresiden til Tottenham, men ble etterhvert i 1. omgang flytta over på venstresiden og spilte resten av kampen der. Han fikk lite og ingenting til.

Sånn det var ja ;)

Bladerunner

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 124
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600
« Svar #291 på: 23. Okt. 2011, 19:16 »
Dette var en typisk slitekamp og det var deilig å få 3 poeng. Wigan hadde en stor sjanse i begynnelsen der Krul gjør en super redning! Best og Ba var altfor late på topp og jeg lurte lenge på hvilken posisjon Ba hadde fått beskjed om å være i, før han ble satt på benken. Få spillere som var virkelig gode, kun Krul og Colo får toppkarakterer. Fint innhopp av Ben Arfa fordi han satte fart fremover og var bevegelig.

Mye snakk om backspillerne våre, ingen av de var gode mot bunnlaget Wigan. Simpson så jeg ALDRI på en overlapp. Ikke det at Obertan hadde gitt ballen ut heller da, men vi vet jo at innleggene til Simpson treffer første forsvarer eller rad 26 bak mål. For å gjøre opp mellom de to må de nesten bytte sider og da er jeg rimelig sikker at Raylor kommer bedre ut. Å spille venstreback i PL og være høyrebeint har han løst meget bra!
Begge er egentlig avarage, men Raylor har bedre teknikk, pasningsfot og skudd som gjør at jeg synes han er bedre.

Howay the Lads!

Inuz

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 391
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600
« Svar #292 på: 23. Okt. 2011, 19:16 »
Vet at HBA skal ha fin touch men jeg syntes han har hatt veldig dårlige førsteberøringer de kampene han har kommet inn nå. Håper han kommer seg for jeg er ikke imponert over barfa enda.
Ba Ba Ba!!!

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600
« Svar #293 på: 23. Okt. 2011, 23:50 »
Cabaye = Krem  :-*
Same old Shearer, always scoring!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600
« Svar #294 på: 24. Okt. 2011, 00:10 »
Vet at HBA skal ha fin touch men jeg syntes han har hatt veldig dårlige førsteberøringer de kampene han har kommet inn nå. Håper han kommer seg for jeg er ikke imponert over barfa enda.
Hmmm. Jeg mener vel at touchen hans har vært bra jeg, men den sitter ikke så godt som når han er i toppform. Men vi kan ikke forvente annet enn at han er rusten etter så lang tid ute. Og at det vil ta tid før han er sitt gamle jeg igjen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Sigurd

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 446
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600
« Svar #295 på: 24. Okt. 2011, 17:51 »