20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600  (Lest 38101 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600
« Svar #255 på: 22. Okt. 2011, 21:06 »
Debut? Han har da kommet inn før.

Ikke på hjemmebane i PL, tror jeg...Usikker, men klarer ikke å erindre noe annet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600
« Svar #256 på: 22. Okt. 2011, 21:10 »
Uansett, snart må han vel få en sjanse fra start. Mulig man henger seg ekstra opp i Obertan med vilje - men han er en kilde til frustrasjon for min del. Han tar så mange merkelige valg og skaper alt for lite fra kanten sin. Jeg kan gi han skryt for at han ser ut til å ta mye mer ansvar bakover nå enn i starten. Men fortsatt - Marveaux viser så mye spennende de gangene han får sjansen at jeg svært gjerne vil se han fra start.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600
« Svar #257 på: 22. Okt. 2011, 21:18 »
Jeg velger å stole 110% på Pardew i denne saken. Jeg synes Obertan gjorde sin beste kamp for oss i dag, jeg synes han får til mye, selv om sluttproduktet mangler. Men det er tydelig å se at selvtilliten vokser, og han løper mye mer med ball nå enn før. For meg er det ikke noen veldig viktig sak å få inn Marveux. Hans tid kommer tidsnok. Bare det å ha en sånn spiller på benken forsterker laget. Slettes ikke sikker på om Obertan kunne kommet inn og bidratt like mye som Marve i denne kampen. Uten at det betyr at vi automatisk skal starte med Sylvain.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600
« Svar #258 på: 22. Okt. 2011, 21:21 »
Debut? Han har da kommet inn før.

Ikke på hjemmebane i PL, tror jeg...Usikker, men klarer ikke å erindre noe annet.

Joda, kom inn mot Blackburn.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600
« Svar #259 på: 22. Okt. 2011, 21:25 »
Fordelen med Obertan er at laget blir litt mer balansert. Viktig med en som er i stand til å holde bredden og føre ballen oppover i banen på høyresiden også.. Synes Pards bør fortsette med samme lagoppstilling, bortsett fra sanston som jeg ser helst går inn på høyre. Obertan spilte bedre mot spurs når han fikk en mer teknisk back på sin side  :boxer:  I tillegg er det viktig å ha skikkelige spillere på benken i stand til å endre kampbildet hvis det ikke utvikler seg som planlagt. Tror Mav og HBA kan være bedre i den rollen akkurat nå, enn Best og Obertan. Er forøvrig ikke sikkert Mav og HBA holder en hel kamp ennå

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600
« Svar #260 på: 22. Okt. 2011, 21:44 »
Veldig enig med Kristoffer sine uttalelser! Obertan har farten som skal til, men har tendens til å stoppe opp når han nærmer seg motstander, som om han ikkje våger å utfordre. Og som oftest blir det støttepasning eller noen tar ballen fra han! Men når det er sagt så hadde han ein av sine beste kamper i dag. Ba hadde ikkje dagen, men han fekk heller ikkje så mange baller å jobbe med av den typen han liker.S imson var god i dag, og Raylor som han pleier for svak etter min meining.
Santon for Raylor og Marv for Obertan fra start i neste PARDEW :'(  Er vi nødt til å tape poeng før det blir bytte på laget frå start ???

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600
« Svar #261 på: 22. Okt. 2011, 21:57 »
Fordelen med Obertan er at laget blir litt mer balansert. Viktig med en som er i stand til å holde bredden og føre ballen oppover i banen på høyresiden også.. Synes Pards bør fortsette med samme lagoppstilling, bortsett fra sanston som jeg ser helst går inn på høyre. Obertan spilte bedre mot spurs når han fikk en mer teknisk back på sin side  :boxer:  I tillegg er det viktig å ha skikkelige spillere på benken i stand til å endre kampbildet hvis det ikke utvikler seg som planlagt. Tror Mav og HBA kan være bedre i den rollen akkurat nå, enn Best og Obertan. Er forøvrig ikke sikkert Mav og HBA holder en hel kamp ennå

Kan ærlig talt ikke se noe som gjør de siste 10 minuttene hans mot Spurs så mye bedre enn de 80 første.

Forresten, noen som vet når det kommer mulighet for å laste ned MotD?

Noreng

  • Gjest
Sv: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600
« Svar #262 på: 22. Okt. 2011, 22:03 »
Forsvaringa av Obertan er bare trist. Han har sikkert sine punkter, men faktum er; han får ikke til noe. Han lager altfor få gode innlegg, han kommer sjeldent forbi, han har ingen gode, kreative pasninger, og spillet stopper opp når det kommer til han.

Og han som spurte: "VIlle obertan lagt den tilbake til Cabaye på målet?" Nei. Han ville stoppet opp, sett dumt på forsvaren, dratt ett par overstegsfinter, løp mot linja, og skytt den i spiller og til corner.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600
« Svar #263 på: 22. Okt. 2011, 22:14 »
quote
Quote Thomas:
Enig der. Simpson skal ha pluss for solid defensiv innsats i dag, men balldistribusjonen hans er skremmende dårlig. Til tross for at Raylor skal ha trekk for et par unødvendige frispark er hans evne til å fordele baller flere hakk bedre. Raylor er raskere i oppfattelsen og ser med en gang etter offensive løsninger. Resultatet er at Jonas oftere får ball i rom når Raylor har ballen. Var to gode eksempler på det i dag. Det går rett og slett for treigt fremover med Simpson. Som Sogning nevner, hvis han får ballen blir det enten støttepasning eller pol. Er mot Obertan halvvanskelig ender enten opp med bom hvis han prøver, eller at han igjen slår støtte.
[/quote]

Tulla litt med Quotinga :P

Svar:
Ponget er jo at det er det defensive som er det viktigste for en back. Si hva du vil, men en back er først og fremst en forsvarsspiller, ikke den som skal distribuere baller. Hvis Simpson fortsetter å være like solid bakover som det han var idag så er det det samme for meg om han går hele sesongen uten en assist.

Selvfølgelig er det bra å ha gode offensive backer, men hvis jeg skulle velge vil jeg heller han en god defensiv back enn en som er god offensiv.

Det folk kritiserer Obertan for er det som skjer når han har ballen i beina, for da blir det aldri noe uta det. Hjelper ikke at han dribler av fem mann hvis han så blåser ballen over sidelinja på motsatt side på innleggsforsøket. Idag hadde han kun ett bra innlegg, det var tilgjengjenld meget bra, når han slo lavt inn i boksen. Der skulle noen ha stupt frem. Men en kantspiller i PL skal ha flere...

Du kan kritisere Simpson for dårlig samhandling med Obertan, men det går begge veier, og det Obertan gjør med ballen er ikke Simpson sin feil...
« Siste redigering: 22. Okt. 2011, 22:18 av Andymag »

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600
« Svar #264 på: 22. Okt. 2011, 22:21 »
Enig i at han er for ineffektiv fremover. Men synes han var bedre i dag enn på lenge. En av utfordringene i dag var jo at spissene våre var for dype. Dermed rakk de ikke fremtide. Det ene innlegg til Obertan  var jo perfekt, midt mellom keeper og forsvar. Der skulle enten best eller ba vært. Samtidig er virker det som at han er en spiller som trenger selvtillit. Var jo flere ganger han var nesten forbi, men i stedet for å skjære inn og tvinge motstanderen til å ta et valg, som å felle, stoppet han opp.

Vil likevel at han skal spille mot stoke. Vi må ha fart og bevegelighet på kantene om vi skal ha håp om å komme fra Britannia med ett poeng. Så kan vi heller sette innpå Mav når Obertan har tatt backen på nok løpeturer.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600
« Svar #265 på: 22. Okt. 2011, 22:29 »
Problemet er jo at Obertan ikke tar backene med på løpeturer :)

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600
« Svar #266 på: 22. Okt. 2011, 22:36 »
Problemet er jo at Obertan ikke tar backene med på løpeturer :)

hehe..Jeg mener han gjør det. Problemet er at han stopper opp i stedet for å fortsette når motstanderen er i ubalanse. Akkurat som rindarøy på mfk, støttepasningens far.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600
« Svar #267 på: 22. Okt. 2011, 22:43 »
Veldig spent på å se Marve mot Blackburn nå til uka (regner med at han starter). Gjør han en god figur der mener jeg han skal med i X1 mot Stoke. Den som har spilt best bør få starte, og Marve har skapt mer på sine min på banen enn Obertan har gjort spør du meg...

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600
« Svar #268 på: 22. Okt. 2011, 23:12 »
Vi kan vel konkludere med at Raylor er bedre framover og Simpson bakover. Alle angrepene og mulighetene til Wigan kommer fra Raylor sin side. Ikke tilfeldig. Nesten alle våre sjanser kommer langs venstresiden. Ikke tilfeldig. Raylor har mye bedre teknikk på innleggene sine i forhold til Simpson. Men bakover kan det vel ikke vere tvil om at Simpson er mye bedre. Jonas har forøvrig gjort et eller annet med innleggs foten sin i år. Har jo nesten pasninger som fører til mål i hver kamp.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wigan 22/10 kl. 1600
« Svar #269 på: 22. Okt. 2011, 23:18 »
Samtidig så har vi også en langt bedre ving på venstrekanten kontra Obertan da. Må selvfølgelig tas med i beregningen. Ellers er jeg enig med deg - Raylor er hakket bedre offensivt pga foten sin, men han er i mine øyne klart svakere defensivt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida