20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00  (Lest 87877 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #660 på: 19. Okt. 2011, 23:55 »
Ingen av dem er skikkelig PL klasse. Begge har tildels lovende tendenser, men ingen av dem bør være i startelleveren

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #661 på: 20. Okt. 2011, 00:11 »
Etter mitt syn holder helt klart Danny Simpson, og forsåvidt også Raylor, grei PL-klasse. Simpson er helt klart ikke blant topp tier av høyrebacker - men dersom du ser bak topplaga, så er det også ymse med kvalitet. Så at han forsvarer en plass på et PL-lag som har som mål å komme blant topp 10 syns jeg ikke er hårreisende. Samtidig ser jeg også veldig gjerne at vi får inn en høyreback som i langt større grad har offensive egenskaper, det må vi ha dersom vi skal hevde oss lenger opp i det lange løp. Det var igjen dette med å finne denne backen. Det som kan gjøres er å gå for Pieters i januar og spille med Santon på høyreback. Da blir Danny isåfall en høyst habil backup-spiller for oss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7628
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #662 på: 20. Okt. 2011, 07:43 »
I tillegg skaffer vi mer dekning på stopperplass.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #663 på: 20. Okt. 2011, 08:51 »
Et annet viktig moment er at i starten av kampen da Bale var på motsatt side lå Raylor mye dypere, mens Simpson kom mye oftere frem. Simpson var mye mer involvert fremover i banen enn Raylor første halvdel av kampen. Jeg ser det slettes ikke som usannsynlig at Simpson også fikk beskjed av Pards om å ligge dypere når Bale kom over på hans kant. Spuds spilte veldig skjevt utover i kampen uten bredde på sin høyrekant, mens de hadde en klassisk ving i Bale på venstresiden. Og det er da åpenbart at vi var klar over truselen Bale er - og dermed tok begrenset med sjanser langs den siden han lå på. Forøvrig føler jeg meg langt tryggere med Simmo i dueller og i posisjonering. Føler Raylor selger seg langt oftere enn Simpson. Offensivt er nok Raylor hakket bedre i form av at han har en langt giftigere høyrefot. Teknisk sett er ingen av de to spesielt begavet. Samtidig vil jeg fortsatt stresse at Raylor er heldig som har hatt en Jonas i knallform store deler av sesongen fremfor seg - som har gitt mangt et forsvar trøbbel. Jonas binder flere mann når han utfordrer, som også skaper ekstra rom for Raylor. Obertan er, som flere påpeker, ikke like god på å utfordre og fremstår på ingen måte som en like stor trusel.

Bale lå på Raylors side i mesteparten av kampen, men ble flyttet over utover i 2.omgang. Og ironisk nok ble da Simpson byttet ut. Jeg vet uansett at hvis  Simpson hadde blitt flyttet over på venstresida ville han spilt dårligere Raylor. Simpson kan jo ikke slå enkle innsidepasninger ffs  :boxer:

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #664 på: 20. Okt. 2011, 09:48 »
Bale ble flytta over mens 1. omgangen enda pågikk - men var fortsatt stort sett helt borte hele kampen. En annen viktig grunn til å beholde Raylor på kontra Simpson er jo åpenbart dødballfoten utover i kampen, da vi jakta mål.
Det derre blir bare veldig spekulativ synsing. Og bildet du gir av at Simpson er så elendig i pasningsspillet er selvfølgelig massivt oppskrytt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #665 på: 20. Okt. 2011, 14:55 »
Tok det ikke rundt 30 minutter før Bale ble bytter over?
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #666 på: 20. Okt. 2011, 14:59 »
Bale lå på Raylors side i mesteparten av kampen, men ble flyttet over utover i 2.omgang. Og ironisk nok ble da Simpson byttet ut. Jeg vet uansett at hvis  Simpson hadde blitt flyttet over på venstresida ville han spilt dårligere Raylor. Simpson kan jo ikke slå enkle innsidepasninger ffs  :boxer:

Du og den fantasiverda di :lol:  Wandering in Thomas Wonderland...
« Siste redigering: 20. Okt. 2011, 15:04 av lgrinde »

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #667 på: 20. Okt. 2011, 15:32 »
Teamtalk nevner Tiote som en av Famous Five: Unheralded Premier League Stars.

Sitat
Cheik Tiote

Tiote has been tearing up trees for Newcastle since his £3.5milion switch from Twente in August 2010.

The dymamic midfielder has been the driving force for the Magpies in their terrific start to the season with his tenacious tackling and all-action displays catching the eye. He even put the action-man Scott Parker in the shadows in the weekend's draw with Spurs.

The Ivory Coast international is sure to be a target for one of Europe's big guns if he can maintain the form he has shown in the last 18 months.

Kan ikke annet enn å være enig, men den siste setningen er jo også den paradoksale store frykten som Joakim er inne på i Ben Arfa-tråden!  :(

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #668 på: 20. Okt. 2011, 15:38 »
Kan man be om et ekstraordinært Ramadan, bare to-tre måneder etter det ordinære? :P

Men jeg ser vel egentlig for meg at desember, og spesielt juleprogrammet, kommer til å bli et sant helvete for oss Newcastle-supportere, så kanskje er det like greit om Cheicken underpresterer litt mot de virkelig store gutta, og heller setter på gassen igjen i februar, når vi har gjort unna de verste motstanderne og Afrikamesterskapet er historie?

Vanskelig balansegang dette. Man kan jo virkelig ikke ønske at det skal gå åt skogen i desember, og at vår beste og viktigste spillere skal legge inn en "bevisst" formdupp?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

LazyLeif

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 246
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #669 på: 20. Okt. 2011, 23:26 »
Tilskuer antall?

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #670 på: 20. Okt. 2011, 23:28 »
Tilskuer antall?
Førtisekstusenettellerannet.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #671 på: 20. Okt. 2011, 23:37 »
Mer eksakt 46 420 etter det jeg kan finne.

LazyLeif

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 246
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #672 på: 20. Okt. 2011, 23:43 »
Litt skuffende :-[

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #673 på: 20. Okt. 2011, 23:50 »
Blir nok ikke stor mer enn det iår (untatt på Tyne-Wear)...

Økonomien er ikke helt den samme her i Storbritannia som det er i Norge nå for å si det sånn. :(

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #674 på: 21. Okt. 2011, 09:36 »
Tiden der vi kunne fylt stadion to ganger til hver eneste hjemmekamp er forlengst forbi. Billettene blir dyrere, folks inntekt blir lavere, og så er nok Mike Ashley-syndromet fremdeles høyst levende.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon