20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Salg/kjøp foran neste sesong  (Lest 200855 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Salg/kjøp foran neste sesong
« på: 16. Jan. 2006, 13:45 »
Inn:
Anelka £ 6M
Bridge £ 4M
Gravesen £ 3M
Totalt: £ 13M

Ut:
Bowyer £ 2M
Shearer, legger opp
Viana £ 1M
Nicky Butt £ 1,5M
Robbie Elliot, kontrakt utløper

Totalt: £ 4,5M

Relativt billige kjøp i Anelka, Bridge og Gravesen forsterker lagdelene. Bridge vil da bli vår faste høyreback, Gravesen som makker til Parker og Anelka på topp i lag med Owen.

Bowyer vil tilbake til London, og vil ikke bli særlig savnet. Shearer legger opp og Anelka erstatter King Alan. Butt og Viana forsvinner permanent fra St. James Park, og transfersummene vi får må være som bonus å regne. Elliot sin kontrakt utløper, og med Bridge på plass så blir Elliot enda mer stallfyll enn han er i dag.

Stallen vil da se slik ut:
GK: Given, Harper og Krul
Forsvar:Carr, Ramage, Taylor, Boumsong, Bramble, Babayaro, Bridge og Moore.
Midtbane:Luque, Parker, Gravesen, Dyer, N'Zogbia, Milner, Emre og Solano.
Angrep:Anelka, Owen og kanskje Cruz(Inter) hvis kontrakt utløper 2006.

Da kan vi benytte følgende oppstillinger:
--------------Given--------------
Carr-----Boumsong----Taylor----Bridge
--------------Parker-------------
Solano----Emre----Gravesen------Luque
--------------Owen--------------

--------------Given--------------
Carr-----Boumsong----Taylor----Bridge
Solano----Emre----Parker------Luque
-------Owen-----Anelka---------

--------------Given--------------
Ramage-----Boumsong----Bramble-------Bridge
------Emre----Parker-----Gravesen-------
------Owen----Anelka-------Luque

-------------Given---------------
--------Taylor---Boumsong---Bramble
Dyer-----------------------------------Bridge
--------Gravesen-----Parker-----Emre----------
--------Anelka--------Owen

Kombinasjonene er mange. I disse forslagene til startoppstillinger har jeg vraket blant andre Milner, N'Zogbia samt Dyer, Bramble og eventuellt Cruz i noen.

Med tanke på Shearer's avgang og en Ameobi som ikk er god nok, så blir angrepsalternativene få. Anelka til £ 6M og Cruz gratis høres ut som gode løsninger, men samtidig kan også det bli en smule tynt dersom Owen enten stikker eller fortsetter å være utilgjengelig for kamper over en lengre periode. Da kan Chopra benyttes som back-up, eventuellt flytte Luque opp og sette N'Zogbia tilbake på vingen. Enda et alternativ er å kjøpe inn en billig spiss fra f.eks Championship eller hente inn litt gratis rutine på topp. En særdeles fysisk sterk spiss(Jostein Flo har dessverre lagt opp) kunne ha vært et sterkt tilskudd til stallen, enten som super-sub de siste 15 eller i vanskelige bortekamper.

Dagens Newcastle trenger ikke de store endringene i spillerstallen for igjen å være en seriøs medaljekandidat. Det viktigste ligger å få inn en manager som greier å benytte seg av spillermaterialet godt, men det er helt klart nødvendig med 2-3 kvalitetsspillere som går rett inn og styrker laget.

Gravesen sin karriere i Madrid er garantert over foran neste sesongstart, og Gravesen er en kvalitetsspiller som har vist at han så absolutt duger i Premier League. Eventuellt kan man hente inn Murphy og sende Bowyer pluss penger(?) i retur. Murphy kan bekle flere posisjoner, og vil være en god tilvekst til stallen.

Transfersummene er mine egne beregninger, og et utlegg på totalt £ 8,5M etter inntekter fra salg skal Newcastle greie fint. Eventuellt kan man jo prøve seg på Kuyt, men summer i størrelseorden Shearer eller Owen regner jeg ikke med at Newcastle har råd til denne gangen. Da er det bedre å handle kvalitet for en billig penge så langt det lar seg gjøre. Et annet moment er at vi uten deltagelse i Europa kan se langt etter de "hotteste" alternativene. Det er heller ikke umulig at spillere som ikke sees på som en del av fremtidens Newcastle blomstrer under en ny manager.

En ny venstreback og minst en ny spiss bør ha førsteprioritet. Deretter følger et nytt navn på midtbanen og i midtforsvaret.

Denne tråden er først og fremst rettet mot neste sesong, men det hadde vært spennende med innspill på hvem vi skal selge/kjøpe og hvordan lagene kan se ut på papiret. Årets sesong kommer neppe til å ende i noe annet enn katastrofe, og for de fleste Newcastle-supportere så regner jeg med at Souness i minnet er på historiens skraphaug i lag med tullinger som Ruud Gullit, Pol Pot og Stalin. Uten sammenligning forøvrig. Jeg regner heller ikke med at de store endringene skjer i spillerstallen i januar.
Carr har altfor få landskamper for England!

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Salg/kjøp foran neste sesong
« Svar #1 på: 16. Jan. 2006, 13:59 »
VELDIG enig, Rolfern! Men det å hente Gravesen kan bli vanskeligere enn som så.

Men med troppen din, la meg foreslå:

---------------Given---------------
Carr-----Boumsong---Bridge
Solano-----Parker---Gravesen---Emre
------Owen---Anelka---Luque----

Benk:
Harper
Babayaro
Dyer
N`Zogbia
Ameobi

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Salg/kjøp foran neste sesong
« Svar #2 på: 16. Jan. 2006, 14:03 »
jeg blir skikkelig irritert over at man ennå ikke kan innse at vi har ikke en haug av penger... vi har brukt enormt med kr. hvis vi skal fortsette på samme måte som vi legger opp imot så blir vi det nye Leeds... det har jeg absolutt ingen ambisjoner om!!!

det krever at vi stabiliserer oss i toppen før vi kan begynne å bruker så mye penger på overganger som vi ønsker. greit at vi må bruker for å vinne, men se på de summene som allerede har blitt brukt... er ikke det i meste laget allerede...? vi må enten gi Souness en sjangse til å klare å få laget til å spille fotball, eller gjøre det enkelt å skifte han ut med en som har bedre fotball forståelse..
Han kom, ble mett og dett var dett....

DanMan

  • Gjest
Re: Salg/kjøp foran neste sesong
« Svar #3 på: 16. Jan. 2006, 14:08 »
Sitat fra: "Rolfern"
Inn:
Bridge £ 4M
Bridge vil da bli vår faste høyreback,


Bridge er venstreback, og vil koste mer enn £4mill.

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Salg/kjøp foran neste sesong
« Svar #4 på: 16. Jan. 2006, 14:15 »
Sitat fra: "DanMan"

Rolfern skrev:   
Inn:
Bridge £ 4M
Bridge vil da bli vår faste høyreback,   


Bridge er venstreback, og vil koste mer enn £4mill.

Feilskrift av meg. Beklager det. Korrektur er en fin ting. Bridge kan fort koste mer enn £ 4M ja, men samtidig så er det ikke urealistisk om Chelsea lar han forsvinne for rundt £ 4-5M til sommeren. Nå spekuleres summen å være rundt £ 6-7M.

Når det gjelder den økonomiske situasjonen så er jeg fullstendig klar over at vi ikke er Chelsea II. Jeg håper at klubben fører en fornuftig politikk der, men noen penger kan helt sikkert hostes opp uten at vi blir Leeds II.

Utleggene på forslagene kommer totalt opp i £ 9M etter at inntektene fra salg er medregnet. Dagens stall er god, og med en dyktig manager bak roret kan vi nå langt. Likevel, så er 2-3 kvalitetsspillere noe som gjør Newcastle sterkere. Såfremt den økonomiske situasjonen tillater det naturligvis. Anelka og Bridge ville vært kjærkomne forsterkninger.

Forhåpentligvis budsjetterer klubben ikke med Europa-spill neste sesong. Som følge av at vi med 99,99% sannsynlighet ikke kommer med i CL, så går vi glipp av flere titalls millioner kroner.
Carr har altfor få landskamper for England!

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Salg/kjøp foran neste sesong
« Svar #5 på: 16. Jan. 2006, 14:19 »
Rolfern: Laget ser veldig fint ut! Men det er meget usannsynlig da de beregningene du har kommet med er feil. Dessuten så er det ikke billige spillere det er snakk om her! Bridge kommer nok til å gå for nærmere 75-80 millioner!! Det er vanvittig mye for en venstraback. Den samme summen kommer Fenerbache til å kreve for Anelka. Dette er summer som er høye med tanke på at vi har handlet MYE under Souness. Vi kan ikke regne med store spillerkjøp hver eneste sommer....

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Salg/kjøp foran neste sesong
« Svar #6 på: 16. Jan. 2006, 14:27 »
Det er helt klart et poeng at vi ikke kan regne med å kjøpe inn spillere i størrelseorden Owen hver sesong, eller svi av flere hundre millioner på et år. Dagens stall er delvis et resultat av store utgifter til spillerkjøp, og vi er ikke steinrike heller. Og uten CL så er det enda mindre penger å rutte med.

Når det gjelder Bridge så er summer langt høyere enn £ 4M ikke urealistisk at Chelsea krever. Nå måtte Chelsea på den annen side føre opp tap på rundt £ 3,5 M etter salget av Parker sammenlignet med når de kjøpte han fra Charlton. At de priser ut en reserve er ikke umulig, men man skal ikke se bort i fra at Chelsea lar han gå "relativt billig" til sommeren. Så kommer jo spørsmålet om en eventuellt budrunde fra flere klubber presser prisen høyt opp.

Når det gjelder verdien som Fenerbache setter på Anelka er jeg usikker. Jeg har sett antydninger til rundt £ 6M. Om det stemmer er jo en helt annen sak.
Carr har altfor få landskamper for England!

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Salg/kjøp foran neste sesong
« Svar #7 på: 16. Jan. 2006, 16:06 »
Bridge blir for dyr, og Anelka kommer garantert ikke til klubben.

http://www.nufc.no/nyheter/nyhet7.htm

At vi får Gravesen nekter jeg å tro.

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Salg/kjøp foran neste sesong
« Svar #8 på: 16. Jan. 2006, 16:09 »
Ja, men dette er jo som følge av at Greame Souness allerede har fått bruke en stor sum med penger. Til sommeren kan jo situasjonen være totalt forandret.
Carr har altfor få landskamper for England!

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Salg/kjøp foran neste sesong
« Svar #9 på: 16. Jan. 2006, 18:33 »
hvis vi skal kunne vurdere samme penge bruken så må vi ihvertfall komme på en plass bland de 7 beste... og alle sammen kan se at vi ikke er i nærhet av denne posisjonen engang... jeg synes det er direkte trist det som skjer...
Han kom, ble mett og dett var dett....

Chrisnr.9

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 313
    • Vis profil
Salg/kjøp foran neste sesong
« Svar #10 på: 16. Jan. 2006, 19:00 »
Souness har brent av vel 50 £ mill, så det er ikke så rart at fat Fred sier stopp. Ut av de pengene og kjøp av store stjerner har han ikke utrettet en dritt så Shepard sparer vel pengene til sommeren og en ny manager, noe jeg syns er heeelt greit. Dette er også et tydelig tegn på at tålmodigheten rundt souness er i ferd med å ryke.....syns vi burde sparke souness etter neste tap og bare la assistent treneren holde på ut sesongen, for alt er bedre enn dette. Souness har ingen plan over spillet i det hele tatt samt at spillerne helt klart har mistet all form for respekt for mannen selv om de ikke tørr å gi uttrykk for sin frustrasjon i frykt for å komme i bråk med sjefen. Og det som er så uutrolig patetisk er at Souness nekter å gå av og klamrer seg til håpet om at lykken vil snu. I tilleg er han en jævla grisk skotte som ikke vil gå av fordi han vil ha fallskjermen sin....er det mulig å ha så liten selvinnsikt, mannen er jo mer forhatt i nord-england enn Saddam....han graver bare sin egen fotball framtid langt ned i en grøft og jeg håper han aldri titter fram i en manager stol igjen(bortsett fra hos Sunderland da) :)

Bangsbo

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 3
    • Vis profil
Salg/kjøp foran neste sesong
« Svar #11 på: 21. Jan. 2006, 12:51 »
Vi trenger helt klart en ny spiss. Synes vi burde satse på en stor og kraftig spiller som kan utfylle et bra spisspar sammen med Owen. Tror ikke Anelka hadde vært en "hit" i Newcastle. En spiller som bruker mer tid på å sutre enn fotball.
Gravesen er vel den signeringen jeg ser på som den beste. Bra offensiv spiller. Synes A. Johnson hadde vært en spennende spiller.
Woodgate hadde også vært konge evt. lån/kjøp.
Akkurat for tiden er det vanskelig å finne en god spiss, som er billig og kan ta over etter Shearer.
Vi må bruke VM godt til å finne en god spiss, og en forsvarsspiller av høy klasse

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Salg/kjøp foran neste sesong
« Svar #12 på: 21. Jan. 2006, 13:27 »
Tror Anelka kunne gjort det bra jeg. Han har vært god i både City og Arsenal...

Det er heller ikke lurt å vente til etter VM med å finne spiller da prisene på spillere som presterer greit går rett til værs.

NUFCern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 983
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
Re: Salg/kjøp foran neste sesong
« Svar #13 på: 21. Jan. 2006, 13:35 »
Sitat fra: "Rolfern"
Inn:
Anelka £ 6M
Bridge £ 4M
Gravesen £ 3M
Totalt: £ 13M



Hvis vi henter disse spillerne så kommer jeg til å hoppe i taket. Nå har ikke jeg giddet å lese det lange innlegget ditt dessverre, men det spørs om vi har så mye penger å handle for i sommer. Helst bør det komme inn en ny manager, og han vil vel gjerne lage "sitt eget lag", så han bør få noen kroner å handle for. Og inntekten av salg kommer forhåpentligvis til å gå rett i transferkassa. Uansett så BØR det være noen utskiftninger foran neste sesong.

NUFranC

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1652
    • Vis profil
Salg/kjøp foran neste sesong
« Svar #14 på: 21. Jan. 2006, 13:36 »
Sitat fra: "kesse"
Tror Anelka kunne gjort det bra jeg. Han har vært god i både City og Arsenal...

Det er heller ikke lurt å vente til etter VM med å finne spiller da prisene på spillere som presterer greit går rett til værs.



I agree
Who else...... Alan Shearer