20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 366434 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #15 på: 04. Feb. 2010, 13:41 »
Mye avhenger nok av om man har dette lønnstaket som det er snakk om. Man kan ikke hente hvem som helst til 30 000 puns i uken. Da må vi friste med bonusbaserte kontrakter i tillegg. Lurer på om de som har skrevet under nå har klausuler ang evt nedrykk fra premier league, vist vi da rykker opp.

Vet iallefall Boyd tjener utrolige 15 000 pund i uken, så det er evt mulighet for og hente han. Det gjelder bare og være smartere enn det vi har vært før. Er enig med kø1 i det han sier, men tror ikke vi for noen av de spillerene med en lav lønnsgaranti uten bonuser.

Men jeg gleder meg veldig til og se hva som kommer inn og hva som forsvinner ut. Kansje Ashley ut og penger inn. Og CH ut og Shearer inn. Hvem vet?
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #16 på: 04. Feb. 2010, 13:44 »
Det er jeg stygt redd for også. Greit nok at Coloccini har gjort det greit i år, men tror det kommer av nivåforskjellen på Premier League og Championship.
Men selv i år har det vært flere tilfeller hvor han har rusa seg inn i dueller og blitt helt borte, og det irriterer meg veldig. Jeg har veldig mange dårlige minner etter Coloccini mens han har vært i denne klubben. Kan nevne mange situasjoner, men husker spesielt Chelsea kampen forrige sesong da vi tapte 2-0 på St.James Park.
For de som får sett på nufctv så er det bare og se tilbake på den kampen, for det er elendig forsvarspill, og har sett han i lignende situasjoner mange ganger. Og altfor ofte så synes jeg han virker passiv og likegyldig.

Coloccini har ikke noe av det som skal til for og bli en stor midtstopper i Premier League. Han har verken duellstyrken eller lederegenskapene som skal til for og bli en bra forsvarspiller i den engelske ligaen. Han er en typisk sør-amerikansk midtstopper. Til tider kan han virke ganske teknisk og god med ball i bena langs bakken, men noe annet positivt enn det kan jeg ikke se i han. Mot spissene i Premier League blir han lurt trill rundt. I mine øyne er ikke Coloccini verdt de 100 millioner kronene vi betale for han.

Jeg ser heller en stor, sterkt og robust midtstopper med litt hurtighet i bena ved siden av Steven Taylor fra og med neste sesong. Men hvor vi skal få tak i det er en annen sak.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #17 på: 04. Feb. 2010, 14:11 »
Det lønnstaket man hører snakk om per spiller tror jeg er mer eller mindre bullshit. Det ville vært veldig rart om en fotballklubb ikke heller setter av et totalbudsjett for alle spillerne i klubben. En annen god grunn for min påstand er at det finnes mange spillere i stallen vår som tjener godt over f.eks 30.000 pund i uka. Hva skal klubben si til evt nye spillere, når de ser at halve stallen allerede tjener mer enn den grensa der.....?

Så jeg tror vi skal bare drite i den 30.000 pund grensa, mulig klubben sier at det er en slik grense, men jeg tror mere på en totalramme, det vil i alle tilfeller være det mest fornuftige og ikke minst mest sannsynlige. Rykker vi opp så er jeg ikke bekymra for at vi kommer til å strekke oss et godt stykke i lønnsforhandlinger for å få inn spillere, det har Ashley gjort med både Colo og Jonas før. Da snakker jeg selvsagt ikke om utopiske summer, men innenfor rimelighetens grenser.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

steppe

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 843
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #18 på: 04. Feb. 2010, 16:16 »
Jeg venter med å se om vi rykker opp eller ei før jeg kommer med forslag.

Peter

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #19 på: 04. Feb. 2010, 16:27 »
Min liste over realistiske gode spillere vi kan kjøpe til sommeren:


César Azpilicueta (Osasuna)
Maynor Figueroa (Wigan)
Emile Heskey (Aston Villa)
Nedum Onuoha (Man City)
Michael Johnson (Man City)
Gabriel Obertan (Man U)
Danny Rose (Spudz)
Kamil Zayette (Hull)
Jimmy Bullard (Hull)
Jozy Altidore (Hull)
David James (Pompeii)
Nadir Belhadj (Pompeii)
Kevin Prince Boateng (Pompeii)
Jamie O'Hara (Pompeii)
James Beattie (Stoke)
Emerson Faè (Nice)
Jèan Alain Makoun (Lyon)

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #20 på: 04. Feb. 2010, 16:32 »
Et stort neitakk til Beattie, Johnson, Heskey, James, Bullard og andre skadeforfulgte og/eller gamle spillere! Obertan og Altidore? Huff!!

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #21 på: 04. Feb. 2010, 16:35 »
Tottenham ville nok aldri solgt Danny Rose til oss. Obertan er også ganske urealistisk. Spillere som James Beattie må gjerne bli der de er, ønsker ikke han til Newcastle. Han blir vel 32 år gammel nå også.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #22 på: 04. Feb. 2010, 16:43 »


Eksempler på type spillere vi burde se etter..
Carlton Cole
Ryan Shawcross
Mark Noble
Seb Larsson
Aiden McGeady

Helt klart slike spillere vi trenger, men de fleste vil bli svært dyre og selv om Ashley overasket i dette vinduet med å gi penger har jeg ingen tro på at vi kommer til å bruke mer enn £10m i sommervinduet. Da får vi knapt råd til en av disse dessverre.

Slik jeg ser det må vi forsøke å handle lurt slik vi gjorde i januar. Spillere fra lag som rykker ned kan bli tilgjenlige billig (Hull og Pompey sliter jo veldig med økonomien). F.eks. har Belhadj vært nevnt før og syntes han virker som et fornuftig kjøp.

Ellers en del spennende bosman-spillere; http://www.transfermarkt.co.uk/en/vertragsende/GB1/2009/aktuelle_saison/alle/index.html
« Siste redigering: 04. Feb. 2010, 16:45 av fredd »

Peter

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #23 på: 04. Feb. 2010, 16:52 »
Beattie, Heskey og Bullard har jo massevis av PL erfaring, da! Det er ingen andre ting enn rutinerte spillere fra PL som kan holde dette Newcastle laget unna nedrykk neste år.
Bullard har et sykt skudd og bra innleggsfot, Beattie har vist goalgetter egenskapene sine mang en gang og Heskey er fast på landslaget under Capello.

Altidore er nettop fylt 20 og har 21 landskamper for USA allerede. Bare 16 år i sin første kamp for New York Red Bulls og nettop fylt 18 foran sin første kamp for USA.

Obertan har vært skadet og ikke slått til for Man U. Det gjør han mer realistisk enn da han ble solgt til United.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #24 på: 04. Feb. 2010, 16:57 »
Hvis vi kun skal se på gamle spillere med masse PL erfaring kan vi jo hente Geremi tilbake, Iversen kanskje, og Darius Vassell.

Hele stallen vår har jo nesten PL erfaring, så synes ikke vi skal henge oss opp i det. Vil ikke ha noen ny Viduka eller Kluivert. Hent unge og sultne spillere som ikke bare spiller før lønna!

Peter

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #25 på: 04. Feb. 2010, 16:59 »
Beattie, Bullard og Heskey spiller ikke for lønna i sine nåværende klubber, så jeg tror på ingen måte det skulle endret seg her.

SuperAlmeida

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1939
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #26 på: 04. Feb. 2010, 18:05 »
SuperAlmeida......90% av de spillerene du lister opp her står uten PL erfaring, skal vi vise neste sesong i PL at vi har lært av gamle tabber så skal majoriteten av kjøpene våre være spillere med god erfaring fra PL eller vært dominerende i CCC. Selvsagt er det viktig å se utenlands etter spillere også, men hvis vi rykker opp denne sesongen så blir det utrolig viktig å finne spillere som vi vet passer inn og som tar nivået i PL med en eneste gang. Dessuten er jeg lei av at vi henter avdanka spillere fra toppklubbene, veldig sjelden det har fungert..eks. Butt, Smith, Geremi osv.

Eksempler på type spillere vi burde se etter..
Carlton Cole
Ryan Shawcross
Mark Noble
Seb Larsson
Aiden McGeady
Tror aldri i verden at Charlton Cole eller Aiden McGeady vil gå til oss. de er jo ønsket av henholdsvis Arsenal og Spurs.
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

SuperAlmeida

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1939
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #27 på: 04. Feb. 2010, 18:14 »
Kontrakter som går ut:
Louis Saha
Gamst Pedersen
Aurelio
Metzelder
Pernia
Ibanez
Chamackh
Govou
Källström
Kuranyi
Van Buyten
Hamit Altintop
Joe Cole
William Gallas
Fabio Simplicio
Krøldrup
Demidov
Iversen
Jarstein
Huseklepp
Moa
Barretto
Juric

En del av disse er umulige som f. eks. Cole, Gallas osv.
Har sett en god del Calcio denne sesongen, og mener at vi på det sterkeste bør hente spillere som Fabio Simplicio og Barreto. Han har fått sitt store gjennombrudd denne sesongen, og ahr scoret en del mål. Totalt i Bari karrieren står han med 34 mål på 51 kamper. På en annen side er det også viktig med PL experience som en del av dere sier. Om vi skal hente en ny keeper og defensive spillere så er det lurt med erfaring fra PL. Blandt de offensive kan man satse mer på utenlandske spillere, tenker jeg  ;)
« Siste redigering: 04. Feb. 2010, 18:24 av SuperAlmeida »
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #28 på: 04. Feb. 2010, 18:26 »
Jeg tror transfermarkt reger Hutton, O'Hara, Shorey og Mancienne som bosman siden de er på lan (lånekontraktene går altså ut etter sesongen) så tviler på at disse kan hentes gratis. Likevel er dette bra spillere som kan bli aktuelle, men da kommer det selvsagt an på pris.

Kim Källström ser jeg på som en veldig spennende spiller. Vi har savnet en kreativ midtbanespiller siden Emre dro, og også denne sesongen har vi manglet en passningssikker spiller som kan se løsninger. Nå har ikke jeg sett mye fransk fotball denne sesongen, men har jo vist tidligere at på sitt beste er han kvalitet.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #29 på: 04. Feb. 2010, 19:08 »
SuperAlmeida......90% av de spillerene du lister opp her står uten PL erfaring, skal vi vise neste sesong i PL at vi har lært av gamle tabber så skal majoriteten av kjøpene våre være spillere med god erfaring fra PL eller vært dominerende i CCC. Selvsagt er det viktig å se utenlands etter spillere også, men hvis vi rykker opp denne sesongen så blir det utrolig viktig å finne spillere som vi vet passer inn og som tar nivået i PL med en eneste gang. Dessuten er jeg lei av at vi henter avdanka spillere fra toppklubbene, veldig sjelden det har fungert..eks. Butt, Smith, Geremi osv.

Eksempler på type spillere vi burde se etter..
Carlton Cole
Ryan Shawcross
Mark Noble
Seb Larsson
Aiden McGeady
Tror aldri i verden at Charlton Cole eller Aiden McGeady vil gå til oss. de er jo ønsket av henholdsvis Arsenal og Spurs.

Fair enough...det var eksempler på spillere, som står for en gruppe av spillere som har slått igjennom og er up and coming istedenfor den lista di som inneholdt alt mulig rart og uprøvde spillere som aldri ville slått til med en gang i PL. Tror heller ikke vi har sjans på alle de jeg nevnte, ei heller råd til alle, men burde ikke være umulige transferobjekter heller.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM