20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Bosman-spillere sommeren 2009 - Noen for Newcastle?  (Lest 9003 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Bosman-spillere sommeren 2009 - Noen for Newcastle?
« Svar #30 på: 12. Mai 2009, 23:40 »
Han tar frisparkene våre fordi han, faktisk, er den som har vært nærmest scoring for vårs denne sesongen. Med alle brukbare frisparktakere solgt blir det slik.
Og alle veit at Butt er et gammeldags anker, som dessverre skorter endel på fremover. MEN, han er fortsatt en veldig viktig spiller for vårs, og han er langt fra så dårlig som endel skal ha det til. Han er dessverre også avhengig av gode spillere rundt seg, og det har han ikke hatt..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Bosman-spillere sommeren 2009 - Noen for Newcastle?
« Svar #31 på: 12. Mai 2009, 23:44 »
Butt og Makelele kan ikke sammenlignes heller. Makelele var verdens beste defensive midtbanespiller, i Real Madrid, og i begynnelsen for Chelsea.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Bosman-spillere sommeren 2009 - Noen for Newcastle?
« Svar #32 på: 13. Mai 2009, 00:13 »
For all del. Jeg har aldri sagt noe annet. Men ferdighetsmessig var de ikke så fryktelig ulike, og de hadde nøyaktig samme jobb. De sørger for at de offensive spillerne kan gå fremover uten å bekymre seg for rommet de etterlater seg. Å dekke det rommet gjør både Butt og Makelele. Selv om Makelele var i stand til å få med seg ballen i trengte situasjoner. Men ingen av dem har noensinne kunnet slå spesielt gode pasninger over en lengre distanse. Men det er heller ikke jobben dems. Jobben er å dekke rommet offensivt anlagte lagkamerater etterlater seg, og sørge for at vi har balanse bakover selv om vi angriper med mange mann. Jobben er å stoppe motstandernes kontringer før de har kommet for langt. Jobben er å være en defensiv midtbanespiller.

Hvis vi begynner å forvente at slike spillere skal slå millimeterpresise krempasninger, uansett om de er på 5 meter eller 20 meter, så er vi fullstendig på jordet. Det finnes defensivt anlagte spillere som kan gjøre det også. Men de heter ikke Makelele eller Butt. De heter heller Roy Keane, Patrick Vieira, Michael Essien, Xavi.
Okey, Essien og Keane kan diskuteres, men de har bedre offensive ferdigheter enn spillere som Butt og Makelele, og vi kan forvente at de skal kunne slå mer eller mindre presise pasninger over en lengre distanse.

Og ja, jeg er fullt klar over at ingen har lyst til å skjønne hva jeg mener.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Bosman-spillere sommeren 2009 - Noen for Newcastle?
« Svar #33 på: 13. Mai 2009, 00:14 »
Skjønner hva du mener, men jeg syns Essien er ganske god fremover også da, jeg! Fantastisk anker!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Bosman-spillere sommeren 2009 - Noen for Newcastle?
« Svar #34 på: 13. Mai 2009, 00:16 »
Essien er god fremover ja. Kanskje ikke noen playmaker, men en meget god spiller. Utvilsomt en spiller jeg mer enn gjerne skulle sett i Newcastle.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Bosman-spillere sommeren 2009 - Noen for Newcastle?
« Svar #35 på: 13. Mai 2009, 17:23 »
Jeg synes Lampard og Gerrard er gode fremover. Utvilsomt noen jeg ville sett i Newcastle.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Bosman-spillere sommeren 2009 - Noen for Newcastle?
« Svar #36 på: 13. Mai 2009, 17:54 »
Og du tror vi får ham, Joakim? :-\
Selvfølgelig. Alan Shearer får alt han peker på. ;D

Nei, jeg har aldri prøvd å antyde noe i den duren. Jeg sa bare at jeg hadde stor sans for spilleren.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

  • Gjest
Sv: Bosman-spillere sommeren 2009 - Noen for Newcastle?
« Svar #37 på: 13. Mai 2009, 18:16 »
Og du tror vi får ham, Joakim? :-\
Selvfølgelig. Alan Shearer får alt han peker på. ;D

Nei, jeg har aldri prøvd å antyde noe i den duren. Jeg sa bare at jeg hadde stor sans for spilleren.

Hehe :) Shearer får vel napp på Ronaldo, ettersom de virker som United er klar for å selge. Selv om jeg ikke tror helt på avisene.