20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joelinton  (Lest 8515 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Joelinton
« Svar #15 på: 30. Des. 2019, 14:58 »
Er det to ord som går igjen gjennom Ashleys regjeringstid i Newcastle, så er det jo "lite gjennomtenkt". Både ansettelser, overgangsstrategi og handlinger generelt.
Og selv om jeg prøver å forsvare Bruce alt det jeg klarer (og finner forsvarlig), finnes det helt klart managere som ville fått mer ut av en type som Joelinton. Samt laget vårt som helhet. Og når man går fra Bundesliga og Nagelsmann til Premier League og Bruce, kan det kreve en innkjøringsperiode. Men som en £40m-mann, får man ikke tid til å tilvenne seg.

Jeg synes han har sett relativt skarp ut, men mangler målpoeng. Men jeg synes han og laget har sett bedre ut når han har hatt Carroll med seg der fremme. Så får vi håpe vi selger Gayle og Atsu, og erstatter de med bedre spillere i samme posisjon. Kan også kvitte oss med Ki i januar, få inn en litt mer kreativ midtbanespiller. Da tror jeg Joelinton også får bedre arbeidsvilkår.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Joelinton
« Svar #16 på: 18. Feb. 2020, 23:33 »
Sitat
Apparently has had fewer shots on target than Christian Benteke all season

and Benteke has only started six games. Ouch.

Ikke sjekket om dette stemmer, men jævlig komisk om det faktisk viser seg å stemme.
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Joelinton
« Svar #17 på: 19. Feb. 2020, 12:49 »
Sitat
Apparently has had fewer shots on target than Christian Benteke all season

and Benteke has only started six games. Ouch.

Ikke sjekket om dette stemmer, men jævlig komisk om det faktisk viser seg å stemme.

Faktisk heilt utruleg at det ikkje verte skreve meir om kor stor flopp det her viser seg å vera...
« Siste redigering: 19. Feb. 2020, 13:22 av lgrinde »

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Joelinton
« Svar #18 på: 20. Feb. 2020, 09:06 »
Et av de største bomkjøpa i klubbens historie.

Hadde virkelig hatt godt av å starte på benken noen kamper. Gi sjansen til Yannick Toure, Tom Allan eller Elias Sørensen! Tviler på at disse jobber noe mindre enn Joelinton, dersom det skal være et argument for ikke å bruke de..

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Joelinton
« Svar #19 på: 20. Feb. 2020, 13:23 »
Vi hadde vært mye bedre stilt dersom vi hadde kjøpt Rondon permanent - det er helt sikkert.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Joelinton
« Svar #20 på: 21. Feb. 2020, 23:45 »
Benitez + 40 mill vs Joelinton. Bra valgt det av ashley
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Joelinton
« Svar #21 på: 09. Mars 2020, 21:05 »
https://www.sportsbibelen.com/no/fotball/har-karet-det-verste-premier-league-kjopet-i-nyere-tid/?fbclid=IwAR2jtW_0Qh7JuYiz_iQ9g82OqcAYPlsJ1HFHWJMNuokz4pP0TFH5bgph1vY

Hehe, er Craig Hope sur fordi Steve Bruce kjefta på'n?  ;D

Er nå uansett inne på noe uten at jeg gir Joelinton all skyld. Brukt i feil posisjon av en manager som er temmelig middelmådig.

No fate but what you make

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Joelinton
« Svar #22 på: 10. Mars 2020, 07:13 »
Jeg legger absolutt ingen skyld over på Joelinton, og tidlig i sesongen var det mange rapporter om at han veivet oppgitt ut med armene titt og ofte etter nesten hver hoof fra forsvaret, og gjorde det klart at han ville ha ballen i beina og kanalene. Så velger å ikke dømme en eneste spiller under Bruce (noe jeg heller ikke kan gjøre, da jeg ikke har sett en kamp siden tidlig desember.)

Men Craig er jo absolutt inne på noe her. Newcastle har brukt £40m på en spiss som egentlig ikke er en spiss, og som i store deler av sesongen har vært brukt helt feil. Det har vært en helt fantastisk dårlig signering og overgang både for klubben og spilleren. Utvilsomt en av de dummeste signeringene jeg har sett i PL.
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Joelinton
« Svar #23 på: 10. Mars 2020, 14:05 »
Jeg kommer på signeringen av Bebe gjort av Sir Alex som en like meningsløs overgang.
Selv som tilbaketrukket/kantspiller har ikke Joelinton gjort noe som tilsier at han er verdt halvparten av summen vi betalte for han. Men - det skal sies at hans selvtillit nok har fått en massiv kræsj under front foot Bruce.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Joelinton
« Svar #24 på: 10. Mars 2020, 16:50 »
Han er jo vårt beste valg på topp dessverre, en carroll av papp kan ikke spille, gayle er dårligere ,så Joelinton er nok det beste valget. Sier mer om stallen enn stakkars Joelinton som har tatt plassen uten å engang spille i den posisjonen til vanlig.

Når det er sagt syns jeg Joelinton har vært BB i de 2 siste kampene når han har kommet i riktig posisjon.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Joelinton
« Svar #25 på: 04. Des. 2021, 00:05 »
https://www.theguardian.com/football/2021/dec/03/eddie-howe-backs-joelinton-to-lead-newcastle-revival

Kan vel sies at Joelinton under Howe har vært vår beste spiller. Er vel mange av oss som har avskrevet han for lengst,men hvor kult hadde det ikke vært om han i seson nummer tre stiger opp som fuglen Fønix. Der ligger noe uforløst der, så lenge han slipper presset med å være målscoreren vår. Skal forsvare Bruce i den form av at han på mange måter ble tildelt Joelinton som vår nye nr 9 fordi noen smartinger i scoutingsystemet vårt ubegripelig nok tenkte at Joelinton var en spydspiss. Allikevel, Joelinton har lidd under st han er brukt helt feil og antakeligvis er coachet elendig. Minner meg om Glimt under en av de svakeste trenerne i vår moderne historie. Tenker selvfølgelig på Kåre Ingebrigtsen,  kanskje Norges mest oppskrytte fotballtrener. Var helt krise å se hvordan han i sin tid forvaltet talenter som Anders Konradswn og kanskje spesielt Stefan Johansen som tross alt ble habile spillere i norsk målestokk når de bytta ut Adecco til fordel for Godset og Deila som folk kanskje husker førte til seriegull og en fin Askeladden-historie norsk ikke sett maken til før geniet fra Bergen i Bodø  ;)

Poeng: Joelinton har potensial dersom han coaches rett, ikke bare slenges inn på måfå i en formasjon.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Joelinton
« Svar #26 på: 04. Des. 2021, 11:58 »
Veldig fornøyd med Joelinton etter Howe kom inn! Det virker å være en blanding av workrate og selvtillit som de største grunnene til forandringen. Dersom han fortsetter å presterte slik skal han gjerne få starte hver kamp, håper bare at dersom han går tilbake til sitt gamle seg så er ikke Howe redd for å benke han.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Joelinton
« Svar #27 på: 24. Jan. 2022, 12:17 »
Nok en krise her.

According to the Athletic his injury isn't a minor one, and he's been carrying a groin injury for a while.


Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Joelinton
« Svar #28 på: 23. April 2022, 02:04 »
https://twitter.com/Squawka/status/1517564138817343489

Only two players in the Premier League have 30+ in the following metrics this season:

◉ 30+ tackles made
◉ 30+ interceptions
◉ 30+ clearances
◉ 30+ take-ons completed
◉ 30+ aerial duels won

Declan Rice 🤝 Joelinton.



Ganske utrolige statistikker med tanke på at Joelinton først ble flyttet ned på midtbanen i desember..
« Siste redigering: 23. April 2022, 02:12 av Eriksen »

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Joelinton
« Svar #29 på: 23. April 2022, 10:58 »
Ja, det er ganske sykt! Blir spennende å lese statistikken neste sesong på samme tid.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.