20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle til salgs  (Lest 299330 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1740 på: 08. Aug. 2020, 11:27 »
https://www.google.com/amp/s/www.shieldsgazette.com/sport/football/newcastle-united/boris-johnson-gets-involved-newcastle-united-takeover-debate-prime-minister-calls-premier-league-statement-2936328%3famp

Nå er det på statsministerens bord, er varslet en haug med juridiske tilltak mot PL, presses fra samtlige kanter nå og jeg ser egentlig ingen måte PL kan komme seg unna dette uten å godkjenne dealen nå i siste liten. Begynner å føle meg meget sikker på at denne dealen kommer til å gå igjennom før PL starter

Nå har jeg vært borte noen dager. Så ikke helt oppdatert. Men er vel ingen deal som kan gå igjennom? Er ikke avtalen bekreftet trukket. Statsministeren ønsker vel bare en klarhet fra pl.

navimer

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 253
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1741 på: 08. Aug. 2020, 16:29 »
https://www.google.com/amp/s/www.shieldsgazette.com/sport/football/newcastle-united/boris-johnson-gets-involved-newcastle-united-takeover-debate-prime-minister-calls-premier-league-statement-2936328%3famp

Nå er det på statsministerens bord, er varslet en haug med juridiske tilltak mot PL, presses fra samtlige kanter nå og jeg ser egentlig ingen måte PL kan komme seg unna dette uten å godkjenne dealen nå i siste liten. Begynner å føle meg meget sikker på at denne dealen kommer til å gå igjennom før PL starter

Nå har jeg vært borte noen dager. Så ikke helt oppdatert. Men er vel ingen deal som kan gå igjennom? Er ikke avtalen bekreftet trukket. Statsministeren ønsker vel bare en klarhet fra pl.

Tviler på at dette fører til noe kjøp, men håper det fører til en skikkelig uttalelse fra PL om hvorfor.
Korrupte møkkafolk som har latt seg påvirke av press fra toppklubbene som er redde for en ny konkurrent..

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1742 på: 08. Aug. 2020, 17:03 »
Avtalen ligger fortsatt på bordet, det ble aldri sagt til PL at de trakk seg.
Bare i mediene, med mindre noe har forandret seg.

Konsortiumet gikk knallhardt ut, og sa de trakk seg +++
Men har jo i ettertid sagt at de er interesserte hvis PL skulle ombestemme seg, og har vel gitt indikasjoner på at alt fortsatt er i hendene til PL...
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1743 på: 08. Aug. 2020, 18:18 »
Er vel rene spekulasjoner?  Er vel bekreftet at budet er trukket. Blir selvfølgelig ikke noe oppkjøp i sommer.
Pl vil jo bare skylde på covid-19 ++ at ting tok tid.

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1744 på: 08. Aug. 2020, 18:24 »
Sånn jeg har forstått det så er budet trukket "offisielt", det vil si en statement om at budet trekkes, men budet ligger der fortsatt rent juridiskt, dvs det kan gjennomføres vis PL godkjenner.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1745 på: 08. Aug. 2020, 18:27 »
Sånn jeg har forstått det så er budet trukket "offisielt", det vil si en statement om at budet trekkes, men budet ligger der fortsatt rent juridiskt, dvs det kan gjennomføres vis PL godkjenner.

Budet er borte, men interessen er der fremdeles. Stor forskjell.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1746 på: 08. Aug. 2020, 18:36 »
Ja, hvis det hadde stemt.

Dagene etter uttalelsen fra konsortiumet, bekreftet enkelte journalister at Premier League IKKE hadde fått direkte beskjed om at gruppen trakk seg.

Uttalelsen var med stor sannsynlighet kun et pr-stunt...
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1747 på: 08. Aug. 2020, 18:53 »
Jeg også tolker det som at PL fortsatt har det offisielle budet, vis budet trekkes så antar jeg at det ville utløst en rekke klausuler, hvertfall hos Fat Mike!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1748 på: 08. Aug. 2020, 22:01 »
Det eneste Boris Johnson har gjort er å svare på henvendelse og sagt at han mener at PL må komme med en uttalelse. Det trenger ikke føre til noe som helst. Både MPer fra labour og tories har offentlig støttet dette, og det er selvsagt et populistisk element i dette.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1749 på: 10. Aug. 2020, 15:23 »
Nå har også en rekke sponsorer til premier league gått ut å krevd svar, over 40 MP's, statsministeren, sportsministeren, 100.000 fans og en rekke varsler om rettsligekrav.

Om man ønsker overtagelsen velkommen eller ikke, så vil jeg si dette er en "seier" for fotballen uansett utfall. Det er tydelig at her er det en shady håndtering av PL og alle fans uansett standpunkt eller klubb er tjent med at man kommer til bunns i hvordan denne saken er håndtert av PL.

At sånne saker foregår bak lukkede dører med innflytelse fra andre aktører, med egeninteresse i å beskytte seg selv og sin merkevare er den store skrekken! Da blir det i prinsippet helt umulig for de mindre klubbene noen gang klare å hevde seg, fordi de store besitter kontroll over hvem som kan eie hva.

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1750 på: 10. Aug. 2020, 18:54 »
Siste fra Mike Ashley er at det fortsatt jobbes med å få dealen igjennom:)

Har igjen klokketro på at denne går igjennom!

Andy35

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 104
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1751 på: 10. Aug. 2020, 19:30 »
Men jeg lurer på noe.. nå er overgangsvinduet åpent og spillere linkes osv. En spiller som det snakkes om på free transfer  er Jeff Hendrick og Robbie Brady. dette er spillere som Mike Ashley elsker og da vil jeg tro at en overtakelse ikke vil skje, for tror ikke en ny eier og ny manager vil hente disse.

står at hendrick skal være close. dette er en dritt signering og om dette er en spiller som skal løfte klubben kan vi drømme om. dette er spiller ashley og bruce vil ha.

callum Wilson sier jeg heller ja takk til

samtidig vil jeg bare si når ashley ikke vil gi bruce penger til å handle så kan jeg ikke skjønne annet at et oppkjøp må skje snart, hvis ikke er dette siste sesong i PL tror jeg på en stund...



Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1752 på: 11. Aug. 2020, 12:36 »
Men jeg lurer på noe.. nå er overgangsvinduet åpent og spillere linkes osv. En spiller som det snakkes om på free transfer  er Jeff Hendrick og Robbie Brady. dette er spillere som Mike Ashley elsker og da vil jeg tro at en overtakelse ikke vil skje, for tror ikke en ny eier og ny manager vil hente disse.

står at hendrick skal være close. dette er en dritt signering og om dette er en spiller som skal løfte klubben kan vi drømme om. dette er spiller ashley og bruce vil ha.

callum Wilson sier jeg heller ja takk til

samtidig vil jeg bare si når ashley ikke vil gi bruce penger til å handle så kan jeg ikke skjønne annet at et oppkjøp må skje snart, hvis ikke er dette siste sesong i PL tror jeg på en stund...

Det er gitt klare meldinger om at klubben fortsetter med planen som ble lagt i vinter på transfeer vinduet, uavhengig av takeover eller ikke


Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1754 på: 14. Aug. 2020, 16:53 »
Ser mer og mer ut som at Ashley hadde rett angående Staveley at hun er en timewaster. Bare rør det hun og PIF har rotet sammen skal en tro PL dokumentet. Trekker forøvrig tilbake det jeg sa om PL, dette er rot fra kjøper sin side fra ende til annen.