20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 672958 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BallaJazz

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #2235 på: 22. Juni 2008, 15:58 »
Aimar er en helt fantastisk spiller på sitt beste!.En helt utrolig ballbehandling,balanse og teknikk på øverste nivå!.Han er riktig nok ingen fysisk spiller men det tar han igjen på sine egenskaper der.Selvom han har slitt litt i det siste så er han fortsatt bare 28 år så han er fortsatt i sin beste fotball alder :).Jeg kunne tenkt meg han til oss men ikke for noen overpris!.

Roblee

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 856
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #2236 på: 22. Juni 2008, 16:04 »
Nå gleder jeg meg til den kommende uken, håper virkelig vi får på plass et par kvalitetsspillere:=) tvi tvi sier jeg bare;)

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2140
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #2237 på: 22. Juni 2008, 17:34 »
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #2238 på: 22. Juni 2008, 20:33 »
Robert Acquafresca, hahah! Herligt!
Huska eg såg nokre kampar av han i fjor, stort sett på grunn av det fantastiske namnet.  ;)
Meget godt talent frå det eg såg!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #2239 på: 22. Juni 2008, 21:14 »
Nufcblog.com hevder vi kan ha signa Chamakh. Kilden deres er dog wikipedia, men i følge en kommentar under artikkelen hevder franske aviser at det er done deal (det er vel kanskje også det står på wikipedia). Med andre ord kan det være noe i overgangen. Vi har vel også vært linket til han over noe tid. Men dette er for all del ikke sikkert så vi får bare vente og se.

http://nufcblog.com/2008/06/22/transfer-news/have-newcastle-signed-marouane-chamakh/

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

BallaJazz

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #2241 på: 22. Juni 2008, 22:25 »
Tydelig blitt forandra? For jeg ser ingenting med Newcastle der!

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #2242 på: 22. Juni 2008, 22:42 »
Det er blitt fjernet igjen...

molala

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 434
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #2243 på: 22. Juni 2008, 22:53 »
For å være helt ærlig, så håper jeg ikke vi drister oss med et kjøp av Aimar.. Se på Emre, han var større enn Aimar når vi hentet han fra en enda større klubb en Zaragoza. Og likheten mellom dem er skremmende, selv om Aimar er ørlite mer kreativ og ivrig fremover.. Emre er en bedre pasningstilrettelegger og har et bedre skuddbein. Men se hva han utrettet hos oss..

Hva har Aimar gjort de siste åra?

Jeg håper på en annen midtbanespiller. En sterkere, mer taklingsvillig og pasningssikker spiller ala Carrick, Alonso, Sidwell osv, selv om vi ikke får noen av de.

Skummelt med Italienske spisser som ikke har nådd 25-30 års alderen også.. Mener å huske at vår mann på lån i fjor, Rossi var sagt å skulle bli en suksess hos oss..

Nei, sats på litt mer etablerte gutter, som er på vei opp, ikke ubeskrevne blad og "gamle" stjerner ala Aimar.
Og for all del Russland høres spennende ut, stort sett så er det en skokk av spillere fra øst-europa som kan gjøre det godt hos oss. Der finnes det mange potensielle stjerner for oss! Og da kan jeg trekke frem navn som Pranjic, Arshavin, Srna, Kherzakov, Pavlyuchenko, Corluka, Zurawski, Vucinic (usannsynlig).

Og hvorfor ikke ta en titt på de unge spillerne på Østerrike og Sveits sine landslag? Mange angrepshissige midtbanespillere der bl.a.
ancs and Scousers, go to H***!!

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #2244 på: 22. Juni 2008, 23:54 »
For å være helt ærlig, så håper jeg ikke vi drister oss med et kjøp av Aimar.. Se på Emre, han var større enn Aimar når vi hentet han fra en enda større klubb en Zaragoza. Og likheten mellom dem er skremmende, selv om Aimar er ørlite mer kreativ og ivrig fremover.. Emre er en bedre pasningstilrettelegger og har et bedre skuddbein. Men se hva han utrettet hos oss..

Hva har Aimar gjort de siste åra?

Jeg håper på en annen midtbanespiller. En sterkere, mer taklingsvillig og pasningssikker spiller ala Carrick, Alonso, Sidwell osv, selv om vi ikke får noen av de.

Skummelt med Italienske spisser som ikke har nådd 25-30 års alderen også.. Mener å huske at vår mann på lån i fjor, Rossi var sagt å skulle bli en suksess hos oss..

Nei, sats på litt mer etablerte gutter, som er på vei opp, ikke ubeskrevne blad og "gamle" stjerner ala Aimar.
Og for all del Russland høres spennende ut, stort sett så er det en skokk av spillere fra øst-europa som kan gjøre det godt hos oss. Der finnes det mange potensielle stjerner for oss! Og da kan jeg trekke frem navn som Pranjic, Arshavin, Srna, Kherzakov, Pavlyuchenko, Corluka, Zurawski, Vucinic (usannsynlig).

Og hvorfor ikke ta en titt på de unge spillerne på Østerrike og Sveits sine landslag? Mange angrepshissige midtbanespillere der bl.a.


Problemet er at dei spillerene ikke er etablerte spiller, men mer ubeskrevne blad ::) ???

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #2245 på: 22. Juni 2008, 23:56 »
Interessant: http://www.newcastle-online.com/2008/06/22/buying-from-our-rivals-the-premier-league/

Blandt annet Anelka. Hva synes dere om han da?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #2246 på: 23. Juni 2008, 02:04 »
Seb, det er også slike spillere vi ofte kommer til å se inn portene på SJP nå fremover. Ubeskrevne, "uslepne diamanter" som ikke nødvendigvis er etablerte. Det er derfor King Kev ikke har fått lov å signere en spiller som Richard Dunne, fordi Ashley nå har satt ned foten mot å betale høye lønninger til etablerte PL-stjerner (eller forsåvidt generelt) i slutten av 20-åra. Det er derfor Wise og co har fått en slik viktig rolle i jakten på spillerforsterkninger. Spillere som Dunne, Deco og Anelka vil dermed i utgangspunktet være navn som vi bør glemme.
Det er derfor spillere som Turan, Gomis og Modric er spillere vi er ute etter. Så satses det også på morgendagens spillere - Spear, Zamblera, Tozer og Kadar eksempelvis. Leser forøvrig nå at Wise har satt som mål å erstatte et mulig trist tap av Milner med Aaron Lennon. Lennon er også en ung, fremadstormende spiller med bøtter av potensiale som passer inn i denne planen.
Lønningene skal også betraktelig ned, og derfor har Ashley da som kjent i flere medier gått inn i en aktiv rolle i forhandlingene av nye kontrakter til Owen, Tayls og Harper. Tayls kan vente seg en lønnsøkning siden han er blant de aller dårligst betalte på førstelaget. Owen derimot må godta en reduksjon i lønna på ca £40 000. Det kan altså bli meget interessante forhandlinger der i gården.

...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ratatosk

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1293
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #2247 på: 23. Juni 2008, 11:39 »
http://www.eatsleepsport.com/newcastle-united/city-dealt-playmaker-blow-749081.html

Arshavin ønsker seg til Spania!

"I know that I have offers from England and Germany, but what I really want is to play in the Primera Liga," he told AS.

Hadde nok ikke valgt oss uansett om det hadde blitt England på han.
sunt pueri pueri puerilia tractant

Kristian G

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 148
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #2248 på: 23. Juni 2008, 13:38 »
Er også ørlite skeptisk til Aimar.
Dette hovedsakelig fordi han ikke har prestert verdensklasse de siste årene, men har "falt litt bort" etter at han ble hauset opp for 5-6 år siden.
Men, man kan ta feil, og ingenting hadde vært bedre. Om vi får han rimelig kan han vell være verdt et forsøk?

Har han uansett etter både Arshavin, Van Der Vaart og Diego på ønskelisten, men om disse viser seg urealistisk er det bare å kjøre på.
Når vi ser på alternativene på midten er det uansett helt klart at stallen er så liten at uten Emre og Barton må vi ut å kjøpe
backup i tillegg til kvalitet. Om Faye skal være stopper (noe jeg håper) har vi bare Butt, Smith og Geremi tilgjengelig på sentral plass.
Og når Smith og Geremi strengt tatt ikke er gode nok der, og passer bedre på spissplass og kanten, så må vi kanskje belage oss
på å hente MINST 3 (og helst flere) sentrale midtbanespillere.
 

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #2249 på: 23. Juni 2008, 13:44 »
Ser ut som om Lennon kan være på vei inn, dersom vi klarer matche det spanjakken der borti London krever for ham. Sa vel en gang i vinter at jeg kunne garantere at King Kev kom til å by på godeste Lennon om han fikk sjansen! Typisk spiller som passer inn i et Keegan-lag. Dette betyr jo da også tydeligvis at Milner er på vei ut. Litt trist, da jeg liker Milner, samt at jeg allerede føler stallen vår er tynn så det holder.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida