20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Disse kan Big Sam selge eller sparke  (Lest 7927 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Disse kan Big Sam selge eller sparke
« Svar #15 på: 02. Juli 2007, 12:38 »
Ser at en del er positive til å selge Solano virker det som. Håpløst.... Ingen i Newcastle har bedre innleggsfot, skuddfot, bedre på dødballer.....

No har vi fått ein som er enda bedre på det ;)

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Disse kan Big Sam selge eller sparke
« Svar #16 på: 02. Juli 2007, 12:41 »
Emre er jo ikke helt borte han heller....

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Disse kan Big Sam selge eller sparke
« Svar #17 på: 02. Juli 2007, 12:50 »
Nei, men denne sesongen var han borte.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Disse kan Big Sam selge eller sparke
« Svar #18 på: 02. Juli 2007, 17:48 »
Er Geremi bedre enn Solano på dødballer?
Emre er forferdelig ustabil på dødballer for vårs syns jeg. I realiteten en fantastisk venstrefot, men syns han har slurva alt for mye. Forøvrig skriver du svært mye bra -9shearer-9-!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Disse kan Big Sam selge eller sparke
« Svar #19 på: 02. Juli 2007, 22:13 »
Han er ihvertfall ikkje noko dårlegare til å skyte på dødball. Kor gode inlegg han slår veit eg ikkje, men dødball er ihvertfall ein av Geremi's største styrker.

Tommy Sten

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
Sv: Disse kan Big Sam selge eller sparke
« Svar #20 på: 02. Juli 2007, 22:27 »
Bråkebøtta, deler av innlegget du starta topicen med er noe av det mest ignorante jeg har lest her inne ::)
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

bråkebøtta

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 278
    • Vis profil
Sv: Disse kan Big Sam selge eller sparke
« Svar #21 på: 03. Juli 2007, 16:51 »
Det er kun en spiller jeg aldri syntes bør selges fra klubben og det er SHAY GIVEN!
Om noen av de andre blir solgt så kommer ikke jeg til å savne vedkommende.
Det jeg mener er at ingen av spillerne er uerstattelige utenom SHAY.

Uansett så kan vel årets sesong bare bli bedre enn den forrige uansett hvem som kler på seg Newcastledrakta til seriestarten!

-9shearer9-

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 32
    • Vis profil
Sv: Disse kan Big Sam selge eller sparke
« Svar #22 på: 04. Juli 2007, 04:52 »
Hvorfor i all verden skal vi selge så fælt da??

Slik jeg ser det er det følgende grunner for å vurdere å selge en spiller:
-Han har en høy lønn.
-Vi kan få mye penger for han.
-Han er en byrde for laget.

De spillerne som har høyest lønn er vel Emre, Owen og Dyer. Owen har hvertfall ALT for stor lønn. Men hvis Owen selger gir vi andre klubber og stjernespillere et hint om at Newcastle er en liten klubb. Pluss at Owen sin kvalitet er uerstattelig. Man kan si hva man vil om Owen men han er utvilsomt en spiller i verdenklasse. Det finnes ikke bedre avsluttere... Dyer og Emre derimot har en alt for høy lønn i forhold til hva kvaliteten skulle tilsi. Synes ingen av dem har noe å gjøre i en toppklubb. De var hotte navn før, men har vært mye skadet å er ikke i nærheten av hva de en gang var. Så om de hadde gått med på en lønssreduksjon eller blitt solgt kunne vi spart utrolig mye penger som kunne vært brukt til for eksempel spillerkjøp.

Spillere som hever høy lønn og er totalt overflødig eller som vi kan få mye penger for eier vi ikke... Vi er ikke Chelsea eller Real Madrid. Vi har overhodet ikke stort dekning. Solano skal uansett gi fra seg vingplassen til Milner etterhvert som han spiller på sine siste strenger. Nzogbia får spille seg inn på laget i kamp med Duff. Luque får prøve å overbevise i kamp om spissplass eller en vingplass. Mens Dyer og Butt får kjempe om plasser på midtbanen. Så vi har helt grei dekning men absoulutt ikke noe overflødighet i laget. Hvorfor snakker folk om å selge folk som Carr osv? Uansett om en spiller blir kjøpt inn, vil det jo være utmerket å ha spillere i backup, både for å opprettholde konkurranse i laget, og for å ha oppdekning ved skader eller formsvikt. De dårligste spillerne våre er unasett så lavt lønnet at det vil ikke ha noe å si om de selges eller er i klubben. Ved store skadeproblemer kan vi uansett få bruk for dem... Vil tippe at ukelønna til Owen er like stor som lønna til hele reservelaget eller noe sånt der.

Når det gjelder spillere som lager uro i laget får det være opp til trenern. Det er mye vi ikke vet. Men at Barton er en bråkebøtte er det jo ingen tvil om. Dyer er jeg litt småskeptisk til. Kanskje Emre også? Mulig jeg surrer her. Hvem som fungere sammen sosialt og ikke får uansett treneren prøve å finne ut av.

Det jeg ville frem til var at vi trenger overhodet ikke selge spillere. Vi trenger all den bredde og konkurransen vi kan få. Luksusproblem er bare positivt. Og de spillerne som generelt sitter på benken, har så mikroskopiske lønninger at de rett og slett er verdt det. Bare de ikke begynner å syte for mye. Men det får jo tiden vise.

-9shearer9-

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 32
    • Vis profil
Sv: Disse kan Big Sam selge eller sparke
« Svar #23 på: 04. Juli 2007, 05:18 »
Vil legge til en ting. Skal vi først selge en spiller må vi gjøre det når han er på topp.... Det er da vi kan få en god pris og være fornøyde i ettertid. Hvis vi skal selge en benkesliter vil vi sitte igjen med null og niks, og prisen vil straks stige etter litt spilletid i sin nye klubb. En spiller som imponerer på førstelaget vil derimot raskt blir høyt priset og vi kan få en flott pris. For eksempel da vi solgte Woodgate til Real Madrid for utrolige 150 millioner. Så skadeforfulgt som han var, var det jo nesten morsomt hva som foregikk. Er generelt imot å selge spillere. Men i Woodgate sitt tilfelle fikk vi så åpenbart overpris at jeg vil forsvare salget. Pengene kunne brukes til en haug med nye spillere. Men salgene av Bernard, Robert, Jenas, Solano og Bellamy synes jeg var svært kritikkverdige. Synes også det var svært merkelig da vi solgte Andy Cole. Vi bør være en kjøpende klubb hvis vi skal oppnå fremgang. Sportslig fremgang er det som gir oss størst inntekter, og det får vi hvertfall ikke av å kvitte oss med de bedre spillerne våre. Vi så jo hva som skjedde da Bellamy og Robert forsvant. Fra Champions League til midten av tabellen. De stod bak så utrolig mye de sesongene da vi var på vårt beste. Man kan si hva man vil om at det var litt opp og ned, men de var potensielle matchvinnere. Robert sin skuddfot var sinnsyk. Innleggsfoten i perioder det samme og han hadde vel mest mål og assist i PL sammen med Pires. Farten vi hadde i laget med Robert og Bellamy var gull verdt. Og med Solano, Robert, Bellamy og Shearer som hele tiden kunne putte en scoring var det vanskelig å stoppe oss. Alle bortsett fra Bellamy kunne jo score fra nesten hvor som helst. Robert kunne både drible av noen mann, slå et perfekt innlegg på Shearer, score fra nesten hvor som helst, bokstavelig talt, og scoret en haug med mål. Solano var litt mer jevn over tid, men scoret en haug med mål, og en del av dem var perler også. Han var ikke like ekstrem på sitt beste, men stod bak så mye positivt uansett over tid. Med gode innlegg, gode skudd, gode stikkere og gode løp stod han bak utrolig mange scoringer og scoret faktisk en god del mål til å være midtbanespiller. Bellamy var også gull verdt med farten sin og var involvert i en god del av scoringene selv om han ikke scoret så mye. Men det største savnet er helt klart Shearer. Han var alltid der han skulle, scoret mange utrolige scoringer. Bommet sjelden på sjansene sine. Bedre avslutter skal man lete lenge etter. Og i tillegg var han utrolig viktig som oppspillspunkt, og en av de beste hodespillerne i verden.

Man kan si hva man vil om at angrepsspillet før var varierende. Men jeg synes offensive spillere skal vurderes etter hva de gjør. ikke etter hva de ikke gjør. vil heller ha en spiss som scorer 20 mål og er sykt god i perioder men svak i andre, enn en spiller som er helt ok og kanskje putter 13-14 mål i løpet av en sesong. er viktigere å ha stabile forsvarsspillere og keeper. offensive spillere bør være potensielle matchvinnere. og det er etter min mening derfor vi var så gode da vi kom til CL.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Disse kan Big Sam selge eller sparke
« Svar #24 på: 04. Juli 2007, 13:25 »
Hva med Stephen Carr? Big Sam har allerede snakket om at han ønsker å se hva som kan gjøres for å få det beste ut av Babayaro, men jeg kan ikke huske å ha lest noe om Carr? Iallfall ikke annet enn spekulasjoner om at man leter etter en kjøper til ham...

Tommy Sten

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
Sv: Disse kan Big Sam selge eller sparke
« Svar #25 på: 04. Juli 2007, 13:55 »
-9shearer9- , jeg er helt enig med deg . Skjønner ikke dette salgs-hysteriet som pågår hele tida, vi må da ha litt kontinuitet i laget også
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Disse kan Big Sam selge eller sparke
« Svar #26 på: 04. Juli 2007, 14:28 »
Hva med Stephen Carr? Big Sam har allerede snakket om at han ønsker å se hva som kan gjøres for å få det beste ut av Babayaro, men jeg kan ikke huske å ha lest noe om Carr? Iallfall ikke annet enn spekulasjoner om at man leter etter en kjøper til ham...

Jeg håper heller at Carr blir enn Baba. Begge er skadeplaget, dog er vel Baba litt mer skadeplaget. Dessuten syns jeg Carr avslutta forrige sesong på en respektabel måte, og han kan være en fin mann å ha i bakhånd på begge backplassene.
Forøvrig enig med -9shearer9-.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Amu - Luque

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 99
  • Owen : Howay the lads
    • Vis profil
Sv: Disse kan Big Sam selge eller sparke
« Svar #27 på: 19. Aug. 2007, 01:23 »
Til trådstarter: Hvis du vil at Newcastle skal rykke ned selger vi disse spillerne..
Newcastle United We Stand

Daffen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 502
    • Vis profil
Sv: Disse kan Big Sam selge eller sparke
« Svar #28 på: 24. Aug. 2007, 19:09 »
jeg håper ikke du mener det bråkebøtta...
Helt enig med deg der Amu - Luque..hadde ikke hatt sjangs vis vi solgte alle de gode spillerne
Joey Barton 7