20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar 2009  (Lest 378629 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristian G

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 148
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #2025 på: 21. Jan. 2009, 16:47 »

FAKTA:
- Elendig tabellsituasjon!
- Mindre poeng i PL enn noen gang!
- Dårligere lagmoral enn noen gang!
- Tynnere stall enn noen gang!
- På utkikk etter dårligere spillere enn noen gang!
- Mindre penger enn noen gang
- Dårligere styring enn noen gang!

Tenk om noen for ett par år siden hadde sagt at vi i 2009 skulle ha Kinnear som trener,
og at vi var så dårlige at det hørtes positivt ut med signeringer som Shittu og Lovenkrands....


At NUFC skulle komme i denne situasjonen var ganske fjern for noen år siden.
Og at en klubb i den situasjonen NUFC er i pr. idag (stall/skader/krise/nedrykkstruet) pr. 21. januar
ENDA ikke har klart å hente EN ENESTE forsterkning tyder i mine øyne på så stor inkompetanse at
man kan lure på hvordan dette skal ende.

KAN ikke se en eneste grunn til at vi skal ta flere poeng i 2. halvdel enn i den første.
Mange grunner til det motsatt, og om så blir tilfelle rykker vi antageligvis rett ned... FAKTA!!

Det verste av alt er at jeg i grunnen er en ganske positiv person...

 

Vi har vore på veg mot "avgrunnen" i mange år. Så at dette var fjernt for "noen år siden" verte vel litt feil. Synst vi har gått jamt og trutt nedover eg(sidan Sir Bobby), og så håpa alle at ny eigar skulle snu dette. Men det skjedde desverre ikkje. Og no er det igrunn so myke som skal til for å snu dette at det verte veldig vanskleg...



Kan si meg enig i at ting har gått jevnt nedover de siste årene, men mener fortsatt at det siste året har overgått alle mine negative forventninger.
Vi befinner oss i en katastrofalt dårlig tilstand på alle måter, og det er nesten synd å se at vi er blitt så dårlig vant, at en link til denne Shittu ikke
engang blir ledd bort av fansen.

Kristian G

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 148
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #2026 på: 21. Jan. 2009, 16:50 »
Man kan alltids håpe at vi er linket til dritt, men ender opp med kvalitet. Det er fortsatt 14 dager igjen og innen den tid har jeg faktisk troa på et par nye ansikt. Det som bekymrer meg mest er om det er kvalitet på disse.

Det som bekymrer meg like mye som kvaliteten, er at vi ikke trenger 2 nye spillere. Vi trenger 4-5!!
Og at det er 14 dager igjen av vinduet er en viss trøst, men når du ser tilstanden til laget og de kampene vi
ALLEREDE har spilt i januar er det jo ikke noen tvil om at ledelsen har handlet alt for sent!!

torefl

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 953
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #2027 på: 21. Jan. 2009, 17:17 »
Man kan alltids håpe at vi er linket til dritt, men ender opp med kvalitet. Det er fortsatt 14 dager igjen og innen den tid har jeg faktisk troa på et par nye ansikt. Det som bekymrer meg mest er om det er kvalitet på disse.

Det som bekymrer meg like mye som kvaliteten, er at vi ikke trenger 2 nye spillere. Vi trenger 4-5!!
Og at det er 14 dager igjen av vinduet er en viss trøst, men når du ser tilstanden til laget og de kampene vi
ALLEREDE har spilt i januar er det jo ikke noen tvil om at ledelsen har handlet alt for sent!!

Misforstå meg rett, vi har behov for minst 5 nye som du sier. Men jeg har kun troa på et par nye ansikt. Ledelsen har jeg gitt opp for lengst og det samme har jeg med Kinnear. Vi er så nær bunnen som det går an og jeg frykter mer og mer en tilværelse i divisjonen under.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #2028 på: 21. Jan. 2009, 17:21 »
Jeg frykter at vi ender opp med en keeper mindre, en midtbanespiller på omtrent samme nivå som det vi har fra før, og en spiss, når det vi virkelig, virkelig har bruk for, er forsvarsspillere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #2029 på: 21. Jan. 2009, 18:59 »
Det vi trenger er moderne midtbanespillere som kan vinne ballen, holde ballen i laget og skape noe kreativt fremover på banen!
Jeg synes faktisk det har vært mye positivt når det gjelder den defensive fireren bak der. I det siste har det riktignok rast inn, men det er fordi vi har vært uheldige med skader. Jeg mener Beye,Colo,Bassong og Enrique er bra nok foreløpig. Gi dem tillit og they will come good. Hadde selvfølgelig ikke sagt nei til kvalitet inn som sørger for konkurranse bak der heller, men mener det er mer prekært på midten.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #2030 på: 21. Jan. 2009, 19:01 »
Behovet er prekært begge plasser. Virker som om det kun er gutta på toppen som ikke skjønner hvor ille det er med to rene backer i stallen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Matsaran

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 591
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #2031 på: 21. Jan. 2009, 19:48 »
Vi må hente inn Stian Vatne...hah

PhilippeA.

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 661
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #2032 på: 21. Jan. 2009, 19:50 »
Til dere som aldri har hørt om Floccari og mener 15m er en latterlig sum, kan jeg informere om at han har vært helt fenomenal i Serie A i år, senest da han var banens suverent beste da Atalanta slo Inter i helgen. Han har vært linket til både Juve og Inter, tross sitt sene gjennombrudd. Jeg har nevnt det før i denne tråden og jeg kan godt nevne det igjen: hvis Floccari fortsetter den utviklingen han har hatt den siste tiden spiller han på et topplag i Champions League innen kort tid. Om vi har behov/midler til å hente han er dog et annet spm. Tviler også på at han hadde vært så veldig interessert.
Oscillons From The Anti-Sun

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #2033 på: 21. Jan. 2009, 19:56 »
Joda, han har muligens vært god for Atalanta i år, men rettferdiggjør det en pris på £15mill?

SuperAlmeida

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1939
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #2034 på: 21. Jan. 2009, 19:59 »
Få inn Mbia, Remy og Rami samt. salg av Zoggy og jeg blir glad. ;D

Vi har god erfaring med franskmenn :) ;) Ginola, Robert, Bassong osv.
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

PhilippeA.

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 661
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #2035 på: 21. Jan. 2009, 20:28 »
Joda, han har muligens vært god for Atalanta i år, men rettferdiggjør det en pris på £15mill?

Ja, jeg mener faktisk det. I den formen han er i nå, ville det være latterlig for Atalanta å selge han for noe mindre i hvertfall. Når du scorer like mange mål som Ibrahimovic, Gilardino, Amauri og Pato i Serie A for et lag som er mye, mye dårligere og i tillegg til å score legger opp til scoringer og storspiller i nesten hver kamp, er det liten tvil om at prisen blir stiv.
Oscillons From The Anti-Sun

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #2036 på: 21. Jan. 2009, 20:33 »
10 mål og 2 assist på 19 kamper er selvsagt imponerende, men aldri i livet om det skal bety en prislapp på £15mill alikevel. Mannen er 27 år og har kun imponert i litt over en halv sesong!

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #2037 på: 21. Jan. 2009, 20:43 »
Hovland og P.E Flo spelte ikkje treningskamp:

http://www.firda.no/sporten/fotball/article4067260.ece

PhilippeA.

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 661
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #2038 på: 21. Jan. 2009, 20:51 »
Greit nok. Men så er det jo heller ikke noe nytt at italienske spisser blomstrer sent i karrieren.. Vieri, Toni m.fl. I tillegg er dette den første sesongen han blir satset ordentlig på som midtspiss. Jeg mener prisen er kurrant, men med det betyr ikke det at jeg ville betalt det om jeg var Newcastlemanager.  
Oscillons From The Anti-Sun

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #2039 på: 21. Jan. 2009, 21:43 »
Dett er bare oppspinn fra ein avis uansett me kommer ikkje til og svi av 15 mill på ein spiss eller  :-\
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]