20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar 2009  (Lest 378624 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #1350 på: 11. Jan. 2009, 21:10 »
Jonas over Milner, any day!!

Owen over Martins any day. Uansett trenger vi begge.

Nja, hadde så klart vært greit å ha Milner som backup. Men han var aldri en så viktig spiller som Owen eller Martins er for oss..

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #1351 på: 11. Jan. 2009, 21:14 »
Milner over Duff mens vi først er i gang.
Men ja, hovedproblemet er jo at vi ikke brukte disse pengene på noe som helst!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #1352 på: 11. Jan. 2009, 21:14 »
Jonas over Milner, any day!!

Owen over Martins any day. Uansett trenger vi begge.

Nja, hadde så klart vært greit å ha Milner som backup. Men han var aldri en så viktig spiller som Owen eller Martins er for oss..

Backup? Milner hadde garantert spilt fast på dagens Newcastle lag. Det vet du og det vet jeg. Milner kan spille på begge sider, og i tillegg sentralt.
« Siste redigering: 11. Jan. 2009, 21:16 av Asbjørn »
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #1353 på: 11. Jan. 2009, 21:17 »
Tipper (da mener jeg det jeg tror) de £12 millionene vi fikk for Milner ble litt fordelt. 6-7 av de gikk nok til Xisco dealen, 2-3 av de gikk nok tilbake til Leeds mens resten gikk i klubbkassa og vil muligens bli brukt på fremtidige transfermål (men det er jo begrenset hvor gode spillere vi får for resten som evt er igjen), eller så er de kansje brukt på tidligere avtaler på transferfronten. Fat Fred var jo ekspert på å kjøpe spillere på "krita", så det forundrer meg ikke om vi fremdeles skylder en del millioner på tidligere avtaler.

Hvor mange klubber er det som har forsterket stallen til nå? ManCity med Bridge og Tottenham med Defoe, er det noen flere? Ser ut som at det er flere klubber som er litt satt ut av finanskrisa.......

Til slutt vil jeg bare si at jeg driter i om vi går i pluss i dette transfer vinduet. Det viktigste er uansett at stallen blir forsterket, og skjer det igjennom billige kjøp så er ikke det meg imot. Jeg forventer ikke at Ashley skal bruke sine egne penger på klubben, men jeg vil heller ikke at han skal ta for mye av inntekten. Det tror jeg heller ikke han har gjort til nå, tror heller hele dette klubbkjøpet har vært en eneste stor utgift for Ashley.


Uansett, får vi inn noen gode billige spillere som bidrar like mye som Bassong, Jonas og Guthrie som tilsammen kostet ca £4 mill blir jeg fornøyd.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #1354 på: 11. Jan. 2009, 21:34 »
Fat Fred var jo ekspert på å kjøpe spillere på "krita", så det forundrer meg ikke om vi fremdeles skylder en del millioner på tidligere avtaler.

Jeg har hørt at Martins sin overganssum på £10m skulle betales over 5 år, altså £2m i året frem til 2010. Ikke umulig at det er flere slike tilfeller.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #1355 på: 11. Jan. 2009, 21:43 »
Fat Fred var jo ekspert på å kjøpe spillere på "krita", så det forundrer meg ikke om vi fremdeles skylder en del millioner på tidligere avtaler.

Jeg har hørt at Martins sin overganssum på £10m skulle betales over 5 år, altså £2m i året frem til 2010. Ikke umulig at det er flere slike tilfeller.

Nå er det vel helt vanlig å kjøpe spillere på avbetaling.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #1356 på: 11. Jan. 2009, 21:47 »
Fat Fred var jo ekspert på å kjøpe spillere på "krita", så det forundrer meg ikke om vi fremdeles skylder en del millioner på tidligere avtaler.

Jeg har hørt at Martins sin overganssum på £10m skulle betales over 5 år, altså £2m i året frem til 2010. Ikke umulig at det er flere slike tilfeller.

Blir litt annerledes med Martins da han har vært en suksess! Men det var noe slikt jeg tenkte ja.

Men med Luque, Owen, og de andre vi har kjøpt for en altfor dyr sum har nok kostet MYE mer enn de har bidratt. Forundrer meg slettes ikke om vi fremdeles betaler for noen av disse. Til og med Boumsong var jo en dyr herremann. I tillegg er det jo ofte slik at de blir dyrere jo flere kamper de spiller.

PS! Vi så jo tydelig at Shepherd hadde knyttet igjen pengesekken da Roeder var manager! Sammenlignet med Souness fikk han jo nærmest ingenting. Tipper at de allrede da hadde kjøpt "litt" for mye på avbetaling!
« Siste redigering: 11. Jan. 2009, 21:50 av Frode »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #1357 på: 11. Jan. 2009, 22:25 »
Tja, Sheperd hevda jo at Big Sam var på tur å hente flere spennende spillere like før Newcastle ble solgt. Big Sam sa jo også selv at masser av muligheter gikk til spille fordi han kom sent igang pga oppkjøpet!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #1358 på: 11. Jan. 2009, 22:32 »
Jonas over Milner, any day!!

Owen over Martins any day. Uansett trenger vi begge.

Nja, hadde så klart vært greit å ha Milner som backup. Men han var aldri en så viktig spiller som Owen eller Martins er for oss..

Backup? Milner hadde garantert spilt fast på dagens Newcastle lag. Det vet du og det vet jeg. Milner kan spille på begge sider, og i tillegg sentralt.

For meg er både Zoggy og Jonas over Milner, så JEG hadde hatt han som backup.. Men ja, hadde vi hatt han i dag så hadde han fortsatt vært en sentral spiller i Newcastle.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #1359 på: 11. Jan. 2009, 22:49 »
Jonas og MILNER på kver sin kant hadde vert magisk. Sjønner ikkje argumentet at ein ikkje trenger Milner fordi ein kjøpte Jonas. Er vel lov med to gode vinger vel. Såg det mot Manu og i første kamp at desse vinga kunne passa perfekt samen. Jonas hadde også blitt farligere med Milner på motsatt kant istede for den bedritne Duff som ikkje når Milner til låra.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #1360 på: 11. Jan. 2009, 22:57 »
Duff er ikke bedriten, men Milner er blant mange her inne i mine øyne veldig undervurdert, på bakgrunn av statistisk dårlige tall fra forrige sesong. Zog slik han har fremstått i en god stund nå hadde Milner også konkurrert ut. Idiotisk å selge Milner når vi ikke bruker penger på nye spillere. En vits bortimot.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #1361 på: 11. Jan. 2009, 23:16 »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #1362 på: 11. Jan. 2009, 23:19 »
Vil heller ha den andre spilleren på bilde jeg! :P

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #1363 på: 11. Jan. 2009, 23:21 »
Duff er ikke bedriten, men Milner er blant mange her inne i mine øyne veldig undervurdert, på bakgrunn av statistisk dårlige tall fra forrige sesong. Zog slik han har fremstått i en god stund nå hadde Milner også konkurrert ut. Idiotisk å selge Milner når vi ikke bruker penger på nye spillere. En vits bortimot.
Enig med Kristoffer..
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Wroom

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 704
  • "Space-collector"
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #1364 på: 11. Jan. 2009, 23:42 »
Duff er ikke bedriten, men Milner er blant mange her inne i mine øyne veldig undervurdert, på bakgrunn av statistisk dårlige tall fra forrige sesong. Zog slik han har fremstått i en god stund nå hadde Milner også konkurrert ut. Idiotisk å selge Milner når vi ikke bruker penger på nye spillere. En vits bortimot.

Problemet med Milner for min del er at han sjelden utfordret på utsiden og rundt og hadde for lite innlegg. Han løper mye, men det ble med defensive og sideløp sammen med støttepasninger.

Duff legger mye inn, utfordrer en del, problemet hans er at i forhold til tiden tidlig i Chelsea og tiden i Blackburn så virrer han litt mer nå og jeg mener han burde satset mer på å komme seg forbi, rundt, igjennom. Han mangler liksom den siste satsen.
« Siste redigering: 11. Jan. 2009, 23:57 av Wroom »