20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar 2009  (Lest 377696 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristian G

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 148
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #1290 på: 11. Jan. 2009, 10:27 »
i Utgangspunktet må vi forsterke alle ledd.
Vi kan fort miste både Viduka, Smith, Owen og Xisco i januar eller til sommeren.
Da trenger vi nye fjes, og det er like greit at vi starter planleggingen av dette med en gang.

Forsvaret er fryktelig ustabilt, og jeg skulle gjerne sett an god stopper med masse PL-erfaring i klubben. En spiller som Distin, Cambell e.l.
I tillegg trenger vi (som alle har fått med seg) fortsatt back-up på back-plassene.

Kantplassene kan også forsterkes, og en spiller som Zoggy MÅ selvsagt selges før han forsurer hele klubben.
Ingen vits å krampeholde på en spiller som for alt i verden vil vekk bare fordi han er et stort talent.
Tottenham er en av klubbene som er interessert, og de har som tidligere nevnt flere spillere som KAN være interessante i en ev. byttehandel.
Bale, Lennon, Bent, og O`Hara sliter alle med spilletid, og alle disse bør være interessante for oss.

MEN!!
i gårsdagens kamp mener jeg vårt aller største problem viser seg nok en gang.
Vi blir fullstendig avkledd og "overpowered" på sentral midtbane, noe som igjen gjør at vi fullstendig mangler ballanse i laget.
Vi merker at spesielt forsvaret (men også våre offensive spillere) er langt fra å få den hjelpen de trenger fra sentralt hold.

Jeg mener at vi MÅ gjøre radikale forandringer på denne plassen. I utgangspunktet mener jeg at KUN Gutrie og Barton holder mål.
Butt er god i enkeltkamper, men begynner å bli gammel. Vi må beholde han, men som back-up.
Får vi inn noen klassespillere på sentralt hold kan det fort være at andre posisjoner "vokser" som følge av tryggheten og ballansen i laget.

Jeg er usikker på om Ferguson er løsningen her. KAN være at det funker godt, men han slet sist han var i PL.
Kanskje vi like godt kunne prøve oss på lån av en gammel kjenning? Dietmar Hamann kan jo være tilgjengelig fra City...
Har vist at han fungerer i NUFC, i PL, og vil tilføre trygghet og ballanse på den defensive plassen.
IKKE en mann for fremtiden, men kan bli en god og rimelig løsning på kort sikt.



oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #1291 på: 11. Jan. 2009, 10:32 »
Jeg kan være for Peter Løvenkrands men ikke som erstatter for N'Zogbia. . Men hvis vi både får Peter Løvenkrands + Skjelbreid + en spiller til kan vi erstatte N'Zogbia. Vi kan heller ikke låne 2 spillere for så å selge 2 spillere. . Jeg gir opp denne overgangspolitikken til Newcastle snart som bare skaper frustrasjon og negativitet.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

SuperAlmeida

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1939
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #1292 på: 11. Jan. 2009, 10:37 »
Werder Bremen Issue Hands-Off Warning Over Sanogo

Link: http://www.goal.com/en/news/776/werder-bremen/2009/01/11/1054901/werder-bremen-issue-hands-off-warning-over-sanogo

Dette er forsåvidt greit i og med at vi ikke trenger en ny spiss som første prioritet.
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

torefl

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 953
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #1293 på: 11. Jan. 2009, 11:19 »
Nå sier ryktene i dag uansett at Løvenkrands nærmer seg en retur til Rangers og kommer derfor til å vrake Newcastle. Konen hans er etter det jeg har skjønt skotsk i tillegg. Vi blir jo da som seg hør og bør linket til til en ny ving; Tom De Mul fra Sevilla skal visstnok være tilgjengelig. Jaja.. Det er vel strengt tatt ikke noe bedre, nesten verre....

Kristian G

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 148
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #1294 på: 11. Jan. 2009, 11:39 »
Endelig en bra link. Har (som eneste mann i verden har jeg hatt inntrykk av) foreslått denne spilleren mange ganger.
Havner alltid i skyggen av Veloso og Moutinho på Portugals lag, men var fantastisk i fjorårets mesterskap.
En hardtarbeidende og god midtbanespillere som uten tvil hever oss.
Håper virkelig det er noe i denne linken!!!

http://www.imscouting.com/global_news_item.aspx?id=1050


chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #1295 på: 11. Jan. 2009, 11:46 »
Endelig en bra link. Har (som eneste mann i verden har jeg hatt inntrykk av) foreslått denne spilleren mange ganger.
Havner alltid i skyggen av Veloso og Moutinho på Portugals lag, men var fantastisk i fjorårets mesterskap.
En hardtarbeidende og god midtbanespillere som uten tvil hever oss.
Håper virkelig det er noe i denne linken!!!

http://www.imscouting.com/global_news_item.aspx?id=1050



Absolutt en interessant spiller, men jeg er heller skeptisk til kilden som melder dette...  :P

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #1296 på: 11. Jan. 2009, 11:47 »
News of the World som kilde ja. Det vil vel si at dette er meget tvilsomt! :)

SuperAlmeida

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1939
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #1297 på: 11. Jan. 2009, 11:47 »
Endelig en bra link. Har (som eneste mann i verden har jeg hatt inntrykk av) foreslått denne spilleren mange ganger.
Havner alltid i skyggen av Veloso og Moutinho på Portugals lag, men var fantastisk i fjorårets mesterskap.
En hardtarbeidende og god midtbanespillere som uten tvil hever oss.
Håper virkelig det er noe i denne linken!!!

http://www.imscouting.com/global_news_item.aspx?id=1050



Absolutt en interessant spiller, men jeg er mer bekymret over kilden som melder dette...  :P
Dette hadde vært absolutt konge ;D, Men tivler også på kilden! ::)
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #1298 på: 11. Jan. 2009, 11:56 »
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #1299 på: 11. Jan. 2009, 11:58 »
Hva er så galt med Løvekrands?? Han kan spille både venstreving og høyreving og vil således være perfekt backup for Duff og Jonas. Dersom Zoggy drar trenger vi en slik spiller, og siden vi får han gratis har vi ingenting å tape på å hente han! Når det er sagt så tror jeg ikke noe på ryktene om at han er på vei...

Hvor lenge har egentlig Løvenkrands vært uten klubb? Siden i sommer? Det kan jo ikke være helt uvesentlig i denne diskusjonen?
Eller er det bare jeg som er håpløst blank fordi jeg ikke vet dette?

Hva vi har å tape? Jo det skal jeg fortelle deg. Enda en overflødig spiller som knapt nok bidrar med noe. En eventuell liste over slike spillere i Newacstle begynner å bli urovekkende lang:
- Mark Viduka (KONSTANT skadet)
- Xisco (får ikke muligheten, tragisk nok)
- Cacapa (udugelig og nettop en slik signing som Løvenkrands eventuelt vil være, skeptisk)
- Geremi (utgått på dato og får knapt nok muligheten, måtte spille igår og beviste utmerket vel hvorfor han ikke spiller mer)

Barton er også temmelig nærme en plass på lista fordi han enten sitter inne eller er skadet det meste av tiden. Smith og Ameobi kan også diskuteres.

Og folk klager på at vi har for liten stall. Problemet er vel snarere at vi har altfor mye daukjøtt....

Med Ashley sin "sparebørse-politikk" så ender det vel på toppen av det hele opp med at Løvenkrands velger et mer fristende tilbud enn det Newcastle klarer å stable på beina. Om jeg da skal le eller gråte vet jeg ikke!

Beklager negativiteten her nå, men jeg er drittlei alt tullet i klubben nå!

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #1300 på: 11. Jan. 2009, 12:00 »
The People linker oss til Richard  Dunne.

http://www.nufcblog.com/2009/01/11/newcastle-could-go-after-richard-dunne/

Richard Dunne kunne jo vært en bra spiller og fått inn det, men selv om alt ikke er helt rosenrødt i City om dagen så må man vel være mentalt sjuk for å forlate City til fordel for Newacstle?

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #1301 på: 11. Jan. 2009, 12:10 »
Løvenkrands sin kontrakt med Schalke ble vel kansellert kun for noen dager siden.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #1302 på: 11. Jan. 2009, 12:13 »
Tror det var den 8.

Dette ble ihvertfall skrevet den 8:

Following being dropped to the reserves, Peter Løvenkrands has had his contract dissolved by the club. General Manager Andreas Müller wished the the Danish international good fortune and is hopeful he finds a new club shortly. Explaining the reasons for the release he said:

“Peter has always behaved properly and is a good kid. He is a high-quality striker, unfortunately it has not worked out for him in the last half year with us and no longer fit. We had to make a decision that was advantageous for both sides”

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #1303 på: 11. Jan. 2009, 12:21 »
Tror det var den 8.

Dette ble ihvertfall skrevet den 8:

Following being dropped to the reserves, Peter Løvenkrands has had his contract dissolved by the club. General Manager Andreas Müller wished the the Danish international good fortune and is hopeful he finds a new club shortly. Explaining the reasons for the release he said:

“Peter has always behaved properly and is a good kid. He is a high-quality striker, unfortunately it has not worked out for him in the last half year with us and no longer fit. We had to make a decision that was advantageous for both sides”


For 5 måneder siden var det uaktuellt å hente slike "gamlinger" som var på vei ned. Da var det Arsenal som var det store forbildet.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #1304 på: 11. Jan. 2009, 12:25 »
Newcastle are closing in on Rangers midfielder Pedro Mendes (Sunday Express) and Porto midfielder Raul Meireles. (News of the World)
The Magpies also want Aston Villa left-back Nicky Shorey, and are willing to offer Charles N'Zogbia as part of a swap deal. (The People)
And Newcastle manager Joe Kinnear is considering a £4m bid for Coventry goalkeeper Kieran Westwood, should Shay Given leave the club. (Sunday Express)
Hadde ikke sagt nei takk til Shorey, heller ikke Dunne. Men ikke selge Given.

Sevilla winger attracts Newcastle interest
http://www.newcastle.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=138717
Tom De Mul. Noen som vet noe om den spilleren?

Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.