20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar 2009  (Lest 378615 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #390 på: 28. Nov. 2008, 21:37 »
skal banne på at eg las akkurat det samme i sommer.

vi fikk jo inn spillere da også? Så penger fikk jo mannen :)  kanskje ikke nok etter din mening, men vi må jo bare håpe vi får inn like mange med tilsvarende kvalitet i januar! :)
Gikk vi ikke i pluss i sommer da?

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #391 på: 28. Nov. 2008, 22:03 »
Kinnear sier idag at han skal velge hvem som skal inn, og det har vi også hørt før. Men får vi inn kvalitetsspillere som hever laget skal ikke jeg klage.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #392 på: 28. Nov. 2008, 22:09 »
Jeg sier som midds på N-O:

As long the squad is improved, I couldn't give a f*** who actually signs the players at this moment in time.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #393 på: 28. Nov. 2008, 23:21 »
skal banne på at eg las akkurat det samme i sommer.

vi fikk jo inn spillere da også? Så penger fikk jo mannen :)  kanskje ikke nok etter din mening, men vi må jo bare håpe vi får inn like mange med tilsvarende kvalitet i januar! :)

At Dennis Wise fekk penger til og hente spillere pga Salget av blant aent Milner og Emre er vel langt fra det samme som at Kinnear får handle 3 spillere fritt nå.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #394 på: 29. Nov. 2008, 00:02 »
Pengene kom jo uansett fra Mike Ashley, selv om vi solgte Emre og Milner. Ashley kunne jo like gjerne ha stappet de pengene i egen lomme, men valgte å la Keegan/Wise handle.

Jeg syns Kinnear har virket forbaska ærlig hittil, så å begynne å ljuge om gull og grønne skoger i januar vil vel være å skyte seg sjøl i leggen. Tør jeg tippe at du er uenig, Benson?

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #395 på: 29. Nov. 2008, 00:51 »
Pengene kom jo uansett fra Mike Ashley, selv om vi solgte Emre og Milner. Ashley kunne jo like gjerne ha stappet de pengene i egen lomme, men valgte å la Keegan/Wise handle.

Benson seie: Milner blei jo solgt fordi pengene sko brukes på kks transfermål. (hmm skjedde det ?) av og til må ein gå eit skritt tilbake (selge) for og gå 2 skritt fram sa KK som kommentar til  det salget.

Jeg syns Kinnear har virket forbaska ærlig hittil, så å begynne å ljuge om gull og grønne skoger i januar vil vel være å skyte seg sjøl i leggen. Tør jeg tippe at du er uenig, Benson?

Kvifor skal eg vere uenig i det. Kinnear lyver nok ikkje (KK laug nok heller ikkje) det er det jo ein viss .... ...... som står for i massevis! Eg tror du klarer og gjette deg fram til kem eg sikter til.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #396 på: 29. Nov. 2008, 02:03 »
Mike Ashley? :P

Nå har jeg særdeles dårlig hukommelse, men lovet Ashley penger? Kan ikke huske det. Vet det er skrevet veldig mye om det, og alt det der. Men Mike Ashley har vel aldri kommet ut og lovet penger? At Ashley gir penger til Kinnear, som han og Wise skal fordele på best mulig måte, tviler jeg ikke på. Hvor mye er en annen sak...
Men jeg tviler på at Ashley sier til Kinnear at han får £10mill, og så er det de pengene de skal formidle. Tror at Wise/Kinnear skal komme med forslag til Ashley, slik at MA tar avgjørelsen basert på hva de to sier. Tror ikke det er så firkantet som det (for eksempel) er på FM. Men det blir spennende i januar. Håper vi forsterker litt. Signerer Owen på ny kontrakt, og kjøper to-tre spillere som kan komme inn og gjøre en god jobb :D
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #397 på: 29. Nov. 2008, 09:07 »
Mike Ashley? :P

Nå har jeg særdeles dårlig hukommelse, men lovet Ashley penger? Kan ikke huske det. Vet det er skrevet veldig mye om det, og alt det der. Men Mike Ashley har vel aldri kommet ut og lovet penger?

Ashley har jo selv sagt at han årlig ville spytte inn 20 mill pund av egen lomme til klubben som kan benyttes til transfer. Greit nok at det ikke er allverdens men det er mer enn nok til 2-3 kvalitets spillere.
Men han har jo lagt mest vekt på at det viktigste var å få bygget opp ungdomsavdelingene og akademiet slik at klubben kan hente gode spillere derfra helt gratis, akkurat som Liverpool, ManU og Arsenal.

Tro det eller ei men FA Youth Cup er stort i England. Den har NUFC kun vunnet 2 ganger, men om ungdomslaget fortsetter å spille like bra som de har gjort til nå kan det bli spennende å se hvor langt det vil ta dem denne sesongen. Her har Wise gjort en veldig god jobb. Har hentet flere gode spillere for fremtiden.


Uansett så trenger vi flere gode spillere i januar, og det er også rom for å kvitte seg med enkelte. Jeg lurer på om klubben henter inn noen av de spillerne som den var linket til i sommer, men som Keegan ikke ville ha?
« Siste redigering: 29. Nov. 2008, 09:09 av Frode »

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #398 på: 29. Nov. 2008, 22:06 »
Vi har en så syltynn stall at det er kun et fåtall spillere vi har råd til å offloade.
Smith vil jeg gjerne bli kvitt. Vi har vel også råd til å miste enda en spiss, men den spissen er ikke Michael Owen.
Selv om det er han vi sannsynligvis kommer til å miste.

På midtbanen og i forsvaret har jeg problemer med å se at det er noen vi har råd til å selge.
Det er bare såvidt at vi kan ta oss råd til å låne ut et par unggutter som ikke får spilletid.

Stallen vår er syltynn, og egentlig bør vi ikke selge en eneste spiller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #399 på: 29. Nov. 2008, 23:58 »
Smith og viduka kan stikke for min del.

minner også om at vi har flere spillere som har kontrakter som går ut til sommeren. Hvis vi ikke kjøper flere en vi selger i januar, må vi hente inn et helt nytt lag til sommeren. Jeg tror neppe at vi kjøper flere spillere en vi selger. Tipper det blir et lån og to.

Mitt store ønske er Per ciljan.
Mannen som aldri kom til å lykkes i PL brede hangeland blir også linket til Arsenal og Tottenham.  Fulham har sluppet inn færrest mål denne seosngen utenom de 4 store.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #400 på: 30. Nov. 2008, 10:23 »
Smith og viduka kan stikke for min del.

minner også om at vi har flere spillere som har kontrakter som går ut til sommeren. Hvis vi ikke kjøper flere en vi selger i januar, må vi hente inn et helt nytt lag til sommeren. Jeg tror neppe at vi kjøper flere spillere en vi selger. Tipper det blir et lån og to.

Mitt store ønske er Per ciljan.
Mannen som aldri kom til å lykkes i PL brede hangeland blir også linket til Arsenal og Tottenham.  Fulham har sluppet inn færrest mål denne seosngen utenom de 4 store.

Viduka viste igår at så lenge vi ikkje har fått inn ein erstattar for han så treng vi han... Rett og slett. (han hadde ikkje spelt kamp sidan mai, ikkje ein reservelagskamp!)  Han er ein type spelar vi ikkje har i stallen og det er heilt tydleg i siste del av spelet. Han kan motta ballen, dempa ballen og venda på ein femøring. Han tør dra av eit par spelarar og bitt alltid opp eit par motstandar på seg. Ein god avsluttar er han og. Berre synd han er så plaga med skadar og nermar seg slutten på sin karriere. Smith har vi ikkje bruk for nei.
Elles har vi så tynn stall at eg ser heller at vi får inn nye før vi kvittar oss med for mange. V.back og sentral mitdbane er kritisk spør du meg!

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #401 på: 30. Nov. 2008, 11:29 »
Litt søndagsrykter:

NEWS OF THE WORLD

Middlesbrough, Newcastle and Sunderland all want Charlton teen ace Jonjo Shelvey.

Elsewhere at St James' Park, Michael Owen could return to Anfield for a cut-price £2m.

THE PEOPLE
Newcastle have launched a bid to sign Everton defender Leighton Baines on loan.

Newcastle are lining up another move for France international Bafetimbi Gomis.

DAILY STAR SUNDAY
Paris St Germain and Bayern Munich both want Newcastle's Charles N'Zogbia.

SUNDAY EXPRESS

Newcastle boss Joe Kinnear has been told he will not have any money to spend in January.
« Siste redigering: 30. Nov. 2008, 12:22 av Daniel »

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #402 på: 30. Nov. 2008, 13:24 »
Da kan vi bytte N`Zogbia med Podolski, han vil jo vekk fra Bayern nå! Da får vi en bedre spiller som kan spille både som venstreving og som spiss, som er hurtig og har et forrykende skuddbein.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #403 på: 30. Nov. 2008, 13:29 »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #404 på: 30. Nov. 2008, 13:53 »
Lukas Podolski er drømmen, men jeg har vansker for å se at han skal velge oss. Der vil vel være langt flere klubber etter ham i januar.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida