20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar 2009  (Lest 377676 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #330 på: 23. Nov. 2008, 11:17 »
Jeg var veldig imot å selge Milner når det ble gjort, men jeg har ikke savnet han et sekund denne sesongen. Jeg skjønner at det ikke henger på greip at vi skal satse på ungdomen og selger Milner, men Milner stilte krav om bedre lønn ikke lenge etter han akkurat hadde fått ny kontrakt, han brukte et transfer request som press middel for å få det....

Milner ble gjort til et eksempel. Du kan ikke oppføre deg på den måten og få viljen din. Samtidig fikk vi en god pris for mannen, og han har jo ikke akkurat herjet for Villa i år. Så alt i alt er ikke det krise for meg.

så Milner salget kan jeg godt forstå.

Ifølge Media har Owen fått flere kontraktsforslag, men ingen av dem har vist seg å være god nok, hva som faktisk har blitt gjort vet jeg ikke så det kan jeg ikke svare på, men det er vell en grense for hvor mye vi vil betale den mannen i lønn? Hvor mener du grensen går Abel? Han er jo allerede på listen over de 10 beste betalte spillerne i verden.

At Sir Bobby ikke ville kunne jobbe på den måten ser jeg ikke bort ifra, mannen er eldgammel, men tidene har vell forandret seg en god del siden han var manager. Kevin Keegan fikk ikke velge spillere selv, men Keegan har vell ikke oversikt over alle spillerne i verden? Hvorfor skal denne mannen da få velge hvem han skal kjøpe? Jeg tror ikke det var Sir Bobby som fant Nobby og bestemte seg for at han måtte hentes inn, men det var nok vårt speidernettverk som ville hente han og Sir Bobby sa seg enig.

Kevin Keegan ville ha total kontroll, han ville at speiderne skulle ta seg av akademiet, og han skulle velge hvem som skulle kjøpes til a-lags troppen. Det synes jeg ikke er helt riktig. For Kevin Keegan kjenner kanskje til verdensstjerner på samme måte som jeg gjør, men speidere spredt over verden vil kunne finne spillere med potensiale, før de koster hundrevis av millioner.

Hehe, jeg føler det nesten som om jeg er på grensa til å bli utestengt ifra forumet her ;D Jeg argumenterer imot Keegan og Sir Bobby og for Ashley, men jo mer jeg tenker over det så tror jeg Ashley har mye rett i hvordan han ser framtiden til klubben, men han har valgt feil personer til å sette ideene hans til liv.

Jeg er helt enig med deg Erlend, ihvertfall i det meste.
Keegan er ikke mannen som finner spillere/talenter før de koster hundrevis av millioner. At Keegan ikke kunne stole mer på et godt sammensatt speidernettverk da han selv hadde vært ute av "gamet" i flere år synes jeg er/var synd. For jeg er ganske så sikker på at de kunne finne frem spillere som ville passet klubben bra.
Bassong, Jonas, Coloccini og Guthrie er spillere jeg er meget fornøyd med. De gamle traverne vi har hentet som f.eks Viduka har ikke levert like bra. Det er viktig å hente spillere som har den riktige mentaliteten/holdningen for å komme til klubben.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #331 på: 23. Nov. 2008, 14:50 »
Jeg er ikke mye enig i det du skriver.
Jeg savner James Milner grovt. Han hadde glatt tatt plassen fra Duff denne sesongen, selv om Duff har hevet seg. For meg var Milner og Jonas det perfekte vingparet, som ville sprunget motstanderne i filler. Jeg syns Milner var blant de beste på et dårlig Villa-lag mot oss, og han var visst jævla god mot ManU i går. Han hadde glatt forsvart en plass i dagens Newcastle-lag. Det fine med Milner er at han er like god på begge vinger, så det hadde funka desto bedre med Jonas og Milner vekslende mellom to sider.

Hadde vi bare kunne tilbudt en kontrakt til Owen med en gang sesongen var over i sommer, hadde ting antakeligvis sett mye bedre ut. Klubben fremstår jo amatørmessig, jeg vil jo påstå at både Owen og Butt er nøkkelspillere i dagens stall, men ingen av de aner hva fremtiden vil bringe. Det skulle vært fikset for lengst.

Folk forstår jo ikke hva Kevin Keegan faktisk ville. Jeg er lei denne myten om at Keegan kun er ute etter verdensstjerner. Keegan vurderte jo Bassong, Jonas og Colo som spillere han vil ha på bakgrunn av anbefalelser fra Dennis Wise. Slik skulle det fungert. Den forbanna dvergen Wise skal vel for pokker ikke sitte i London og peke ut hvilke spillere Keegan skal ha til rådighet. Dennis Wise skulle anbefale spillere til Keegan, som Keegan skulle vurdere.

At Sir Bobby er en gammel mann er jo for min del et gjennomført latterlig argument. Han har ikke vært ute av gamet så lenge. Om du har fulgt med har vel godt over halvparten av PLs managere gått ut å kritisert det som har skjedd i Newcastle og West Ham. Tilfeldig? NEPPE!
En manager skal vurderes etter hvordan han kan sette sammen sitt lag og få det til å fungere. Når Kevin Keegan den dagen vinduet stenger er vitne til at klubben tilbyr vår beste sentrale midtbanespiller og vår beste spiss samt kaptein til andre klubber, mens vi gjør et helidiotisk lån av Nacho Gonzales - da skjønner jeg greit hvorfor han reagerte slik han gjorde. Det blir for en manager umulig å gjøre sin jobb når han ikke har kontroll over hvilke spillere han kan benytte.

Kudos til Abels innlegg forøvrig. Finner det ganske umulig å være uenig i det han skriver.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #332 på: 23. Nov. 2008, 15:43 »
Hadde vi bare kunne tilbudt en kontrakt til Owen med en gang sesongen var over i sommer, hadde ting antakeligvis sett mye bedre ut.

men da kan jeg jo spørre deg samme spørsmål, hvor mye er egentlig denne mannen verd i lønn?



 Keegan vurderte jo Bassong, Jonas og Colo som spillere han vil ha på bakgrunn av anbefalelser fra Dennis Wis

Det er riktig, og dette var ekstremt gode spillere Wise hentet fram ifra intet. og det var en samlet god pris samtidig. Problemet til Keegan er vell at de spillerne han satt opp på sin liste ikke ble vurdert god nok, eller for god? Vi kan bare følge medias historier rundt klubben, så du vet like lite som meg om hva som er riktig, men en rapport som kom ut hadde jo listet opp verdensstjerner som Beckham og Ronaldinho på Keegans ønskeliste, og da har jeg ikke vanskelig å forstå at de kjøpene ikke ble prioritert. Bastian ifra Bayern ville jo vært et stjerne kjøp, han fikk vi jo aksept på budet vårt, men han takket vell nei til Newcastle. Dette var vell Keegans ønske så vidt jeg kunne forstå media? Dette viser jo at vi er villig til å bla opp for ekstremt gode unge spillere... Og jeg tar heller Bastian en Milner.

Om den personen som har ansvar for speiding bor i Drammen, Bergen, London eller Guatemala. Har absolutt ingenting å si. Det er egentlig en fordel å ha et sånt kontor i London. London er en sentral by, det er lett å frakte folk inn og ut, vi har et større nettverk i hovedstaden en hva vi ville hatt i nordøst. Mobilt bredbånd, mobiltelefon og en laptop kan du egentlig jobbe hvor du vil.


Jeg tror mange av managerne har vært ute og uttalt sin missnøye med ledelsen i Newcastle i kampens hete, når det var total kaos i Newcastle så var alle rapporter derifra til Keegans fordel og imot styre til Newcastle, men jo mere saken åpner seg, så har jeg fått en større forståelse om hva som har skjedd.
Keegan skrev en liste over potensielle spillere han ville ha, de ble ansett som urealistiske og Wise og CO kom opp med andre spillere. Keegan snakket også med Xisco og fortalte han om hans framtids utsikter og har jo forståvidt gitt aksept på han også, forde om han egentlig ikke ville ha han.

Det kan jo også være at de hadde et kjøp klart hvis de klarte å få solgt Barton. Vi forhørte oss vell om Diarra hvis jeg ikke husker feil?`jeg hadde også byttet ut Barton imot Diarra glatt.. uansett hvilket profilbilde jeg har.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #333 på: 23. Nov. 2008, 15:51 »
Hadde vi bare kunne tilbudt en kontrakt til Owen med en gang sesongen var over i sommer, hadde ting antakeligvis sett mye bedre ut.

men da kan jeg jo spørre deg samme spørsmål, hvor mye er egentlig denne mannen verd i lønn?



 Keegan vurderte jo Bassong, Jonas og Colo som spillere han vil ha på bakgrunn av anbefalelser fra Dennis Wis

Det er riktig, og dette var ekstremt gode spillere Wise hentet fram ifra intet. og det var en samlet god pris samtidig. Problemet til Keegan er vell at de spillerne han satt opp på sin liste ikke ble vurdert god nok, eller for god? Vi kan bare følge medias historier rundt klubben, så du vet like lite som meg om hva som er riktig, men en rapport som kom ut hadde jo listet opp verdensstjerner som Beckham og Ronaldinho på Keegans ønskeliste, og da har jeg ikke vanskelig å forstå at de kjøpene ikke ble prioritert. Bastian ifra Bayern ville jo vært et stjerne kjøp, han fikk vi jo aksept på budet vårt, men han takket vell nei til Newcastle. Dette var vell Keegans ønske så vidt jeg kunne forstå media? Dette viser jo at vi er villig til å bla opp for ekstremt gode unge spillere... Og jeg tar heller Bastian en Milner.

Om den personen som har ansvar for speiding bor i Drammen, Bergen, London eller Guatemala. Har absolutt ingenting å si. Det er egentlig en fordel å ha et sånt kontor i London. London er en sentral by, det er lett å frakte folk inn og ut, vi har et større nettverk i hovedstaden en hva vi ville hatt i nordøst. Mobilt bredbånd, mobiltelefon og en laptop kan du egentlig jobbe hvor du vil.


Jeg tror mange av managerne har vært ute og uttalt sin missnøye med ledelsen i Newcastle i kampens hete, når det var total kaos i Newcastle så var alle rapporter derifra til Keegans fordel og imot styre til Newcastle, men jo mere saken åpner seg, så har jeg fått en større forståelse om hva som har skjedd.
Keegan skrev en liste over potensielle spillere han ville ha, de ble ansett som urealistiske og Wise og CO kom opp med andre spillere. Keegan snakket også med Xisco og fortalte han om hans framtids utsikter og har jo forståvidt gitt aksept på han også, forde om han egentlig ikke ville ha han.

Det kan jo også være at de hadde et kjøp klart hvis de klarte å få solgt Barton. Vi forhørte oss vell om Diarra hvis jeg ikke husker feil?`jeg hadde også byttet ut Barton imot Diarra glatt.. uansett hvilket profilbilde jeg har.

Owen kunne jeg glatt resigna med den lønnen han har per nå.
Du misser pointet. Jeg er ikke imot at vi har speidere som Wise til å anbefale spillere. Men det er tilslutt Kevin Keegan som skal vurdere spillerne, ikke Wise. Når Wise og co begynner innkjøp av spillere Keegan ikke har sagt ja til, samt selger spillere bak ryggen til Keegan, DA har det skjært seg, og da er det - som så utallig mange managere har fortalt - umulige arbeidsvilkår for en manager. Det er manageren som får høre det når laget ikke presterer, og når det da er et lag som han ikke har fått bestemme hvordan ska se ut, er det noe galt.
Det er jo da også videre uansvarlig å utføre de stuntene som ble utført siste dag av transfermarkedet.
Det blir uvesentlig hvem du ville bytta ut her - det viktige var her hvem Keegan ville bytta ut. Dersom Keegan ikke ville bytta Barton mot Diarra, skulle han selvfølgelig fått bestemt det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #334 på: 23. Nov. 2008, 18:25 »
Latterlig at Newcastle ikke gjør alt de kan for og signere Stephen Appiah og Ronaldo(Brasil) når de kan få dem gratis. Appiah er en kreativ midtbanespiller som lett danker ut Butt, Guthrie og Barton mens Ronaldo er Ronaldo. Han bøtter inn med mål uansett hva folk tror og mener om han nå som han har vært skada en stund. Hadde Newcastle signert de to hadde det sikkert vært større sjanse for at andre store spillere ville kommet til Newcastle.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #335 på: 23. Nov. 2008, 19:36 »
Latterlig at Newcastle ikke gjør alt de kan for og signere Stephen Appiah og Ronaldo(Brasil) når de kan få dem gratis. Appiah er en kreativ midtbanespiller som lett danker ut Butt, Guthrie og Barton mens Ronaldo er Ronaldo. Han bøtter inn med mål uansett hva folk tror og mener om han nå som han har vært skada en stund. Hadde Newcastle signert de to hadde det sikkert vært større sjanse for at andre store spillere ville kommet til Newcastle.

JA! Koffor signa vi ikke Ronaldo ? Og koffor signa vi ikke Dean Windaas, han kan vi nok få for en grei pris !

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #336 på: 23. Nov. 2008, 20:17 »
jeg er fullstendig åpen for Appiah på penger pr kamp lønn... han vil kunne tilby vår midtbane mye!
Han kom, ble mett og dett var dett....

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #337 på: 23. Nov. 2008, 20:47 »
Latterlig at Newcastle ikke gjør alt de kan for og signere Stephen Appiah og Ronaldo(Brasil) når de kan få dem gratis. Appiah er en kreativ midtbanespiller som lett danker ut Butt, Guthrie og Barton mens Ronaldo er Ronaldo. Han bøtter inn med mål uansett hva folk tror og mener om han nå som han har vært skada en stund. Hadde Newcastle signert de to hadde det sikkert vært større sjanse for at andre store spillere ville kommet til Newcastle.

JA! Koffor signa vi ikke Ronaldo ? Og koffor signa vi ikke Dean Windaas, han kan vi nok få for en grei pris !

Dust. Han er faktisk seriøs, og kommer med gode argumenter for sitt synspunkt, noe du ikke evner.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #338 på: 23. Nov. 2008, 20:49 »
http://www.dagbladet.no/sport/2008/11/23/555258.html

Skjelbred allerede klar for NUFC? Hadde isåfall vært hyggelig det!

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #339 på: 23. Nov. 2008, 20:54 »
Vinduet nærmer seg og det er veldig vanskelig å spekulere i hva vi får av midler. Men det er alltid moro å spekulere. Jeg tror Kinnear kommer til å sitte frem til sommeren jeg, og jeg tror vi kan komme til å få en liten "desperat" julepakke av Ashley... Kinnear har antydet to klassespillere til ca 10 mill hver fra serie a. Derfor setter jeg opp en liste hvor budsjettet er ca 20 millioner og plutselig så er drømminga i gang  ;D

Inn:

Central defense:

William Gallas - hehe, Kunne vi fått skikk på denne freaken? Er jo en fantastisk forsvarsspiller på sitt beste... Vil han være kin på NUFC? perfekte læremester for vår franske Bassong?

Ving:
Clemens Fritz - 27 år gammel ving/back/ving som med sin fart og gode innlegg kunne tilført oss mye. Dessuten er han rutinert på internasjonalt nivå. Tror han hadde vært lysten på å prøve seg i en større liga. Perfekt for å skyves ned på back når Beye er ute av laget.  skal vi annslå en sum rundt 4-5 mill?

Arda Turan - Em's beste ving? kanskje er han lysten på spill i PL? Tror også han kunne fungert godt som kreativ midtbane. Har en gifitig fot som kunne gjort seg på dødballer! Emre kunne anbefalt ham NUFC. 12 mill?

Def-midt:
Hedwiges Maduro - stort talent hentet til Valencia under Koeman-tiden. Befinner seg nå i ingenmannsland hva plass på laget anngår. Hadde vært en meget spennende mann på vår midtbane. Fremtid! 4-5 mill?

Stephen Appiah - klassespiller som har slitt litt med skader. Er en sjanse å ta, men spillere av hans kaliber er det verdt å ta en risk på mener jeg. I alle fall i vårt tilfelle. Når Butt en gang blir skadet så sitter vi plutselig der... free transfer, men krever høy lønn...


Offensiv midt/playmaker:

Skjelbred - hmmmm, usikker, men kanskje han hadde vært noe? heller han enn Riise. Har alltid sett på Skjelbred som en god spiller, men han må finne litt tilbake til kreativiteten han hadde offensivt. Dessuten må han utvikle skuddben ;) Hadde uansett gjort underverker for interessen rundt klubben vår i Norge.

Denilson - er vel kanskje hakket mer defensiv enn offensiv, men uten tvil en klassespiller med masse kreativitet! sum: ?

Diego - Er han oppnåelig? Spiller nå i Werder og det burde jo i alle fall være mulig å gjøre ett forsøk på en av de mest spennende playmakerne i dagens fotball?

Spiss:

Pavel Pogrebnyak - Fantastisk spiss med en fightende innstilling. Mener dette er en fantastisk spiss som ville vært den perfekte erstatning hvis Owen blir solgt. Pogrebnyak skrev under 3års kontrakt med Zenit i 2006, noe som gjør at vi kan gjøre et kupp nå. Det at Zenit har skuffet i hjemlig liga i år gjør nok også sitt til at vi kan ha mulighet til å lokke Pog til oss!

Ut:

Owen - sorry Mac, men tror ikke NUFC er greia for deg. Vi vil frigjøre MYE penger hvis vi lar Owen gå og slipper vi han i januar tror jeg kan få en bra pris. 8-10 mill?

Duff - Fantastisk innsats, men er ikke den spilleren han var. Hever høy lønn og jeg mener vi bør satse på en som er mer up and coming. 4 mill?

Nzogbia - Jeg ville beholdt Zog, men hvis ryktene er sanne så er han på vei ut døra. Tror ikke han er smart nok til å bli så god og så stabil som vi håpet. 7 mill?


Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #340 på: 23. Nov. 2008, 20:59 »
Dette er nytt oppgulp fra Evening Chronicle, som alle vi som følger Newcastle tett bør vite at dessverre ikke er den pålitelige kilden de en gang var. Alle de spillerne Evening Chronicle har meldt at skal være rett rundt hjørnet de siste par årene ville gjort samtlige av dagens spillere overflødige.

De mest troverdige ryktene har ikke startet i redaksjonen i Evening Chroincle.

Skjelbred kommer ikke! Tro meg.

Hva angår Ronaldo så er han feit, lat og krever altfor mye penger i lønn. Og han ville neppe gått med på en pay as you play-deal.
Vi ville trengt MYE tid på å få Ronaldo til å komme i matchform. Vi har hatt mer enn nok problemer med Mark Viduka. Og når selv Mark Viduka er mer interessert i pengene, enn i å spille fotball, så er det vel utopi å tro at Ronaldo ville vært noe annet.

Ronaldo er overhodet ikke gratis, selv om han ikke er tilknyttet noen klubb og teknisk sett ikke vil koste oss noen overgangssum. Men lønn og ikke minst sign-on-fee ville kostet oss dyrt. Veldig dyrt.
Og når ikke Ashley er interessert i å bla opp for Stephen Warnock, hvordan kan han da være interessert i å bla opp for Ronaldo?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tommy Sten

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #341 på: 23. Nov. 2008, 21:13 »
Hva angår Ronaldo så er han feit, lat og krever altfor mye penger i lønn. Og han ville neppe gått med på en pay as you play-deal.
Vi ville trengt MYE tid på å få Ronaldo til å komme i matchform. Vi har hatt mer enn nok problemer med Mark Viduka. Og når selv Mark Viduka er mer interessert i pengene, enn i å spille fotball, så er det vel utopi å tro at Ronaldo ville vært noe annet.

Ronaldo er overhodet ikke gratis, selv om han ikke er tilknyttet noen klubb og teknisk sett ikke vil koste oss noen overgangssum. Men lønn og ikke minst sign-on-fee ville kostet oss dyrt. Veldig dyrt.
Og når ikke Ashley er interessert i å bla opp for Stephen Warnock, hvordan kan han da være interessert i å bla opp for Ronaldo?

Herregud. Folk sa han var feit og lat før VM i 2002 også, før han ble toppscorer og vant VM. Greit nok, matchformen hans under VM i 2006 var ikke akkurat top notch, men han scoret da tre mål for et elendig Brasil-lag. Som han selv sa før Milan-overgangen, han kunne ha gått til USA eller Quatar og fått ti ganger mer i lønn, men han gikk til Milan fordi han følte at han fortsatt hadde noe å bevise som toppspiller. Og han scoret da også 7 mål på 14 kamper der, men du har vel ikke tatt deg bryet med å sjekke ut dette, PL- og Rosenborg-fanatiker som du er. Nå sier jeg ikke at Ronaldo hadde blitt en suksess i Newcastle, men den gamle floskelen "Ronaldo er feit og lat" er bygget over samme lest som utsagnene "Frank Lampard er tjukk" og "Martin Andresen er Norges beste sentrale midtbanespiller". Dette blir for dumt Joakim (går det ikke et lys opp for deg når stadig flere sier akkurat det siste jeg sa?)
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #342 på: 23. Nov. 2008, 21:14 »
Fantastisk innlegg, Tommy.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #343 på: 23. Nov. 2008, 21:21 »
Idiotisk innlegg, heter det.
Å sammenligne med 2002 blir helt feil. Da var jo Ronaldo i sin beste alder.
I 2006 synes jeg han var brukbar. Og jeg har da forstått det som at han gjorde det ok i Milan. Men de bildene jeg har sett av Ronaldo i media siden Milan-oppholdet var over er ikke lovende. Han ser jo ut som Maradona, for søren.

Det ville tatt tre uker med intensiv trening og slankekur å få Ronaldo klar til å trene fotball. Deretter ville han nok trengt en god stund på å komme i fotball-form, før vi kunne vurdert ham som klar for å spille kamper i PL. Men det økonomiske spørsmålet er likevel min fremste bekymring.

Hvis Ronaldo hadde godtatt pay-as-you-play og vist tilstrekkelig vilje til å spille fotball på toppnivå igjen, så hadde jeg sagt ja tvert. Men mitt inntrykk av Ronaldo i dag er at han er lat og feit, og at han vil kreve skyhøy lønn.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tommy Sten

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #344 på: 23. Nov. 2008, 21:34 »
Idiotisk innlegg, heter det.
Å sammenligne med 2002 blir helt feil. Da var jo Ronaldo i sin beste alder.
I 2006 synes jeg han var brukbar. Og jeg har da forstått det som at han gjorde det ok i Milan. Men de bildene jeg har sett av Ronaldo i media siden Milan-oppholdet var over er ikke lovende. Han ser jo ut som Maradona, for søren.

Det ville tatt tre uker med intensiv trening og slankekur å få Ronaldo klar til å trene fotball. Deretter ville han nok trengt en god stund på å komme i fotball-form, før vi kunne vurdert ham som klar for å spille kamper i PL. Men det økonomiske spørsmålet er likevel min fremste bekymring.

Hvis Ronaldo hadde godtatt pay-as-you-play og vist tilstrekkelig vilje til å spille fotball på toppnivå igjen, så hadde jeg sagt ja tvert. Men mitt inntrykk av Ronaldo i dag er at han er lat og feit, og at han vil kreve skyhøy lønn.


Hahaha, herreguuud...jeg nevnte 2002 fordi folk sa det samme om han før det verdensmesterskapet, at han var feit og lat. Men han motbeviste kritikerne. Samme med den tiden i Milan. Poenget er at han motbeviser kritikere som deg gang på gang. Og de bildene du så av han , da hadde han en alvorlig kneskade og kunne ikke løpe eller kjøre noen former for kardio-trening, kanskje bare litt lett sykling. Er det rart at en idrettsmann legger seg ut litt når han plutselig ikke får trent på flere måneder? Jeg skal være enig i at den økonomiske biten skremmer meg også, men alt det andre du sier om han ligger på barneskole-nivå. Idiotisk innlegg ja, det burde du vite mye om:)
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."