20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar 2009  (Lest 378590 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ratatosk

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1293
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #315 på: 22. Nov. 2008, 20:38 »
At man ønsker tjene penger på en klubb man kjøper syns jeg i og for seg ikke det er noe galt i.   Får man inn en eier som gir seg blanke i hvordan klubben drives økonomisk, da kan man jo snakke om at man har en eier som er der for å leke.   
Synes tankene MA hadde for Newcastle var veldig gode, og mener det ville vært den rette måten å ta klubben videre.   Og når en forretningsmann tar over en klubb, så må man jo regne med at det kommer enkelte tabber ettersom han er helt ny i gamet.
Normalt sett så er jo det å ansette en manager og "sparke" han (eller hva man skal kalle det i denne situasjonen) en bagatell som blir fort glemt. Men når laget er Newcastle og manageren er KK, så er dette en utilgivelig tabbe for de fleste som holder med Newcastle.
Og det er jo nettopp det som fucket det opp for MA, ikke måten han har drevet klubben på.
sunt pueri pueri puerilia tractant

Abel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 511
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #316 på: 22. Nov. 2008, 21:14 »
Litt artig å tenke på at han du har på profilbildet ditt Erlend, Joey Barton ble forsøkt solgt mot Keegans vilje av Ashley.
an sparker ikke Bobby Robson??

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #317 på: 22. Nov. 2008, 21:18 »
Hvordan kan man si at Ashley har drevet klubben på en god måte? Han sørget jo selv for å underminere Keegan og hans makt. Han gjorde en GROV taktisk feilvurdering da han ansatte Keegan til å jobbe under en DoF, som hadde langt mindre erfaring enn Keegan selv, og som var en minst like sterk og krevende type som Keegan, men som også var hans rake motsetning.

Mike Ashley nektet å signere ny kontrakt med Michael Owen, av en eller annen merkelig grunn. Mike Ashley presset James Milner ut av klubben. Mot managerens anbefaling og spillerens eget ønske. Jeg synes ikke det er spesielt bra.

Han presset ut Keegan på en måte man ikke under noen omstendigheter kan forsvare. Han sparket Big Sam på helt feil tidspunkt, uten at det var noen reell fare på ferde for noe som helst. Behandlingen Big Sam fikk var forferdelig. Og det kan ikke forsvares.

Mike Ashley har ikke spyttet inn nødvendige penger til spilleroverganger, og har ikke støttet sin egen manager. Det synes jeg er forkastelig. Hvordan man da kan si at han har styrt Newcastle på en god måte, med unntak av at Keegan ble presset ut, det forstår jeg bare ikke.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #318 på: 22. Nov. 2008, 21:26 »
Igjenn... Diskusjonen handler ikke om hva Ashley har gjort feil, det har vi hundrevis av tråder om. Det handler om Januar transfer vinduet. Og jeg har troen på at med en manager som står bak filosifien til Ashley, så ville nok det kunne tatt oss videre.

Litt artig å tenke på at han du har på profilbildet ditt Erlend, Joey Barton ble forsøkt solgt mot Keegans vilje av Ashley.
det har da ingen betydning? jeg synes Barton er en artig kar som jeg har sansen for som fotball spiller. Hvis han hadde blitt solgt i januar vinduet i bytte mot spillere som var bedre så hadde ikke det gjort meg noe i det hele tatt.

Det er det som er poenget mitt, hvis de hadde klart å selge han for å hente inn et par gode midtbane spillere, så kunne det blitt spennende å se hva vi satt igjenn med, forde om jeg liker fyren og synes han er den beste sentrale midtbane spillern vi har. så ser jeg mye positivt i at vi får han solgt.

Han kom, ble mett og dett var dett....

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #319 på: 22. Nov. 2008, 21:35 »
Filosofien til Ashley?
Mener du da en manager som godtar å bli degradert til hovedtrener, og godtar at Dennis Wise har all makt i sine hender? En mann som godtar at han ikke har penger å bruke på nye spillere og som godtar å bli herset rundt med av en idiot som Derek Llambias?

Mike Ashleys filosofi er å bruke minst mulig penger, og få mest mulig igjen for det man ikke bruker. Det er en filosofi jeg har store problemer med å akseptere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Abel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 511
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #320 på: 22. Nov. 2008, 21:37 »
Erlend, erstatter fikk vi jo inn på lån i Gonzalez. Jeg mener det er helt horribelt å legge en rekke spillere ut for salg siste dag av overgangsmarkedet når man har en av de tynneste stallene i PL.
an sparker ikke Bobby Robson??

ratatosk

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1293
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #321 på: 22. Nov. 2008, 21:41 »
"Hvordan kan man si at Ashley har drevet klubben på en god måte? Han sørget jo selv for å underminere Keegan og hans makt. Han gjorde en GROV taktisk feilvurdering da han ansatte Keegan til å jobbe under en DoF, som hadde langt mindre erfaring enn Keegan selv, og som var en minst like sterk og krevende type som Keegan, men som også var hans rake motsetning."

Her sier du jo bare det samme som jeg sier, bare at du sier det med egne ord, så den er jo ikke noe poeng i å kommentere.


"Mike Ashley nektet å signere ny kontrakt med Michael Owen, av en eller annen merkelig grunn. Mike Ashley presset James Milner ut av klubben. Mot managerens anbefaling og spillerens eget ønske. Jeg synes ikke det er spesielt bra."

MA ønsket å få ned ett lønnsnivå i klubben som er langt høyere enn all fornuft tilsier at det skal være på.  Skal sies at jeg er enig i at Owen skulle hatt ny kontrakt, men med tanke på lønnsnivået så kan jeg forstå meningen til MA

"Han presset ut Keegan på en måte man ikke under noen omstendigheter kan forsvare. Han sparket Big Sam på helt feil tidspunkt, uten at det var noen reell fare på ferde for noe som helst. Behandlingen Big Sam fikk var forferdelig. Og det kan ikke forsvares."

Dette er vel egentlig samme sak som i første avsnitt. Ang Big Sam så er det også forståelig at en ny eier ønsker å ansette sin egen manager. Spesielt når manageren som er i klubben ikke akkurat leverer resultater som gjør det "umulig" å sparke han.

"Mike Ashley har ikke spyttet inn nødvendige penger til spilleroverganger, og har ikke støttet sin egen manager. Det synes jeg er forkastelig. Hvordan man da kan si at han har styrt Newcastle på en god måte, med unntak av at Keegan ble presset ut, det forstår jeg bare ikke."

Hvor mye midler som blir spyttet inn må vel ses litt i forhold til planene med klubben!  Hvis MA ønsket å "rydde" opp i spillerstallen og få ned lønningene til ett nivå som er fornuftig for en klubb som Newcastle. Og satse på fornuftige spillerkjøp med en langsiktig plan for å gradvis bli en topp klubb igjen, så behøver man jo ikke spytte inn ubegrenset med midler allerede etter 1 år i klubben.

Sier ikke at MA har vært den perfekte eieren og at hvis han bare hadde fått kjørt løpet sitt så ville alt blitt helt supert.   Det jeg forsøker å si er at ideene hans for å Newcastle til ett godt lag igjen var gode.   Og at han med de riktige personene under seg kanskje kunne fått til noe i Newcastle.   
Men etter KK tragedien så vil vi nok aldri få svaret på det.   Derfor sier jeg at krisen startet med ansettelsen av KK.

Hvis du på finurlig vis vil vri det til at jeg støtter MA og synes KK er en dritt, så kan du bare droppe det, for er overhodet ikke det jeg sier.  Og jeg vil ha MA ut av klubben og Keegan er fortsatt en stor mann.


sunt pueri pueri puerilia tractant

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #322 på: 22. Nov. 2008, 21:48 »
Filosofien til Ashley?
Mener du da en manager som godtar å bli degradert til hovedtrener, og godtar at Dennis Wise har all makt i sine hender? En mann som godtar at han ikke har penger å bruke på nye spillere og som godtar å bli herset rundt med av en idiot som Derek Llambias?

ja, mer eller mindre. 10 Poeng for seriøsiteten din Joakim forresten...

Satse ungt, lage et speider nettverk som har en enorm kompetanse finne de riktige talentene, og la en administrere alt ifra toppen. og til syven og sist skal disse legges fram for manager som vil avgjøre om han kan bruke disse spillerne.

Det var sånn ting fungerte, hvis du tar et steg tilbake og ser på hva som har vært skrevet i ettertid så er jo problemet at de spillerne Keegan fikk muligheten til å kjøpe, de ville han ikke ha. For han ville velge selv. Derfor tror jeg at det ville vært artig å sett hva som hadde skjedd hvis vi faktisk forsøkte å kjøpe de spillerne som Speider nettverket vårt mente vi burde satse på.

Erlend, erstatter fikk vi jo inn på lån i Gonzalez. Jeg mener det er helt horribelt å legge en rekke spillere ut for salg siste dag av overgangsmarkedet når man har en av de tynneste stallene i PL.

Nå er vell ikke det hele sannheten, nå er vel Xisco og Gonzalez 2 spillere som ble kjøpt "uten" Keegans velsignelse, noe som ble trumfet igjennom, muligens siden Keegan avslo alle alternativene til ledelsen, og de så den tynne troppen vi hadde.

Vi hadde hatt mange flere spillere hvis Keegan hadde hatt troen på ledelsen, en spiller vi ville hatt var blandt annet Ciljan.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Abel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 511
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #323 på: 22. Nov. 2008, 21:58 »
For meg personlig er det tre personer som har betydd ekstre i mye i min tid som Newcastlesupporter, disse er Sir Bobby Robson, Kevin Keegan og Alan Shearer. Keegan ble presset ut av klubben av Ashley. Sir Bobby har sagt at han ikke kunne jobbet under dagens regime, og alt tyder på at Alan Shearer ikke kommer til å bli manager før Ashley har solgt. Jeg anser dette som tre meget smarte personer som alle vil Newcastles beste. Og de vet alle hva fotballen betyr i Newcastle, det har ikke Mike Ashley peiling på. Da hadde han aldri behandlet Keegan som han gjorde. Jeg er 100% sikker på at grunnen til at SJP ikke fylles opp hver kamp lenger er Ashley, han skrudde opp billettprisene, var ikke villig til å styrke stallen betraktelig i sommer, før han tilslutt pisset KK.

Salget av Milner vil jeg aldri forstå, ja jeg vet at Milner krevde en bedre kontrakt og at Ashley ville ha ned lønnskostnadene. Men da må man for helvete heller kvitte seg med spillere som ikke bidrar til noe som helst og i tillegg tjener det dobbelte av det Milner krevde. De jeg tenker på er først og fremst Viduka og Smith, men tildels også Duff. Jeg ville mye heller beholdt Milner enn Duff. Og en viktig grunn til dette er at Milner kommer til å bli bedre og bedre i årene som kommer, men Duff definitivt har sett sine beste dager.

Når du ansetter en manager skal du stå bak han, Keegan maste fra dag 1 at Owens kontrakt måtte forlenges. Ingen ting skjedde og dette har skapt masse negativitet og vi kommer etter all sannsynlighet til å miste han i Januar. Dette vitner ikke om en eier som vil klubbens beste.

Jeg har rett og slett store problemer med å se hvordan Ashleys handlinger skal gjøre oss til en toppklubb igjen.
an sparker ikke Bobby Robson??

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #324 på: 22. Nov. 2008, 22:02 »
Amen
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #325 på: 23. Nov. 2008, 10:23 »
http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2008/11/21/20m-serie-a-pair-top-kinnear-s-wish-list-61634-22307745/
Spennende, men regner ikke med Ashley gidder å punge ut, vist han ikke vet selv han fortsetter som eier da.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #326 på: 23. Nov. 2008, 10:37 »
Salget av Milner vil jeg aldri forstå,

Jøss, er det mulig?

Milner leverte inn en transfer request og ville ha en ny og bedre kontrakt enn den han signerte på 1 år i forveien. Når vi tar med at han i tillegg hadde vist null progresjon det året, heller et steg i feil retning, så synes jeg det er grådig å forlange ny kontrakt.

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #327 på: 23. Nov. 2008, 10:47 »
Jeg var veldig imot å selge Milner når det ble gjort, men jeg har ikke savnet han et sekund denne sesongen. Jeg skjønner at det ikke henger på greip at vi skal satse på ungdomen og selger Milner, men Milner stilte krav om bedre lønn ikke lenge etter han akkurat hadde fått ny kontrakt, han brukte et transfer request som press middel for å få det....

Milner ble gjort til et eksempel. Du kan ikke oppføre deg på den måten og få viljen din. Samtidig fikk vi en god pris for mannen, og han har jo ikke akkurat herjet for Villa i år. Så alt i alt er ikke det krise for meg.

så Milner salget kan jeg godt forstå.

Ifølge Media har Owen fått flere kontraktsforslag, men ingen av dem har vist seg å være god nok, hva som faktisk har blitt gjort vet jeg ikke så det kan jeg ikke svare på, men det er vell en grense for hvor mye vi vil betale den mannen i lønn? Hvor mener du grensen går Abel? Han er jo allerede på listen over de 10 beste betalte spillerne i verden.

At Sir Bobby ikke ville kunne jobbe på den måten ser jeg ikke bort ifra, mannen er eldgammel, men tidene har vell forandret seg en god del siden han var manager. Kevin Keegan fikk ikke velge spillere selv, men Keegan har vell ikke oversikt over alle spillerne i verden? Hvorfor skal denne mannen da få velge hvem han skal kjøpe? Jeg tror ikke det var Sir Bobby som fant Nobby og bestemte seg for at han måtte hentes inn, men det var nok vårt speidernettverk som ville hente han og Sir Bobby sa seg enig.

Kevin Keegan ville ha total kontroll, han ville at speiderne skulle ta seg av akademiet, og han skulle velge hvem som skulle kjøpes til a-lags troppen. Det synes jeg ikke er helt riktig. For Kevin Keegan kjenner kanskje til verdensstjerner på samme måte som jeg gjør, men speidere spredt over verden vil kunne finne spillere med potensiale, før de koster hundrevis av millioner.

Hehe, jeg føler det nesten som om jeg er på grensa til å bli utestengt ifra forumet her ;D Jeg argumenterer imot Keegan og Sir Bobby og for Ashley, men jo mer jeg tenker over det så tror jeg Ashley har mye rett i hvordan han ser framtiden til klubben, men han har valgt feil personer til å sette ideene hans til liv.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #328 på: 23. Nov. 2008, 11:02 »
http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2008/11/21/20m-serie-a-pair-top-kinnear-s-wish-list-61634-22307745/
Spennende, men regner ikke med Ashley gidder å punge ut, vist han ikke vet selv han fortsetter som eier da.

synes det er veldig bra! All ære til Kinnear hvis han klarer å få inn spillere som vil kunne forsterke oss på lån med opsjon på kjøp!

6 måneders prøvetid i klubben, og er det spillere som virkelig hever oss kan vi kjøpe dem, flopper de kan vi sende dem tilbake. Samt at de nye eierne våre vil kunne bestemme om dette er spillere vi skal satse på!

Hail Kinnear! 8)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #329 på: 23. Nov. 2008, 11:08 »
Jeg var veldig imot å selge Milner når det ble gjort, men jeg har ikke savnet han et sekund denne sesongen. Jeg skjønner at det ikke henger på greip at vi skal satse på ungdomen og selger Milner, men Milner stilte krav om bedre lønn ikke lenge etter han akkurat hadde fått ny kontrakt, han brukte et transfer request som press middel for å få det....

Milner ble gjort til et eksempel. Du kan ikke oppføre deg på den måten og få viljen din. Samtidig fikk vi en god pris for mannen, og han har jo ikke akkurat herjet for Villa i år. Så alt i alt er ikke det krise for meg.

så Milner salget kan jeg godt forstå.

Ifølge Media har Owen fått flere kontraktsforslag, men ingen av dem har vist seg å være god nok, hva som faktisk har blitt gjort vet jeg ikke så det kan jeg ikke svare på, men det er vell en grense for hvor mye vi vil betale den mannen i lønn? Hvor mener du grensen går Abel? Han er jo allerede på listen over de 10 beste betalte spillerne i verden.

At Sir Bobby ikke ville kunne jobbe på den måten ser jeg ikke bort ifra, mannen er eldgammel, men tidene har vell forandret seg en god del siden han var manager. Kevin Keegan fikk ikke velge spillere selv, men Keegan har vell ikke oversikt over alle spillerne i verden? Hvorfor skal denne mannen da få velge hvem han skal kjøpe? Jeg tror ikke det var Sir Bobby som fant Nobby og bestemte seg for at han måtte hentes inn, men det var nok vårt speidernettverk som ville hente han og Sir Bobby sa seg enig.

Kevin Keegan ville ha total kontroll, han ville at speiderne skulle ta seg av akademiet, og han skulle velge hvem som skulle kjøpes til a-lags troppen. Det synes jeg ikke er helt riktig. For Kevin Keegan kjenner kanskje til verdensstjerner på samme måte som jeg gjør, men speidere spredt over verden vil kunne finne spillere med potensiale, før de koster hundrevis av millioner.

Hehe, jeg føler det nesten som om jeg er på grensa til å bli utestengt ifra forumet her ;D Jeg argumenterer imot Keegan og Sir Bobby og for Ashley, men jo mer jeg tenker over det så tror jeg Ashley har mye rett i hvordan han ser framtiden til klubben, men han har valgt feil personer til å sette ideene hans til liv.
Enig i det meste du sier her. Godt innlegg :)

Hvem tror dere disse to spillerene kan være? Skal ærlig innrømme at jeg ikke følger Serie A så nøye, men kan den ene være Baptista? Han har vel ikke fått spille så mye i Roma. Tror ikke Riise er en av dem, tror/håper ikke Kinnear regner ham som en £10m-klasse spiller.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.