20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar 2009  (Lest 378655 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #270 på: 16. Nov. 2008, 13:41 »
http://www.nufcblog.com/2008/11/16/newcastle-news/dennis-wise-in-danger-of-becoming-popular-at-newcastle/

Nok en stort talent som Dennis Wise sikrer klubben. Synes han gjør en god jobb med akademiet, og Nile Ranger som han har hentet virker som et talent utenom det vanlige. Spørsmålet er vel bare om han er kommet til riktig klubb...........

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #271 på: 16. Nov. 2008, 13:53 »
Veldig bra! Newcastle begynner faktisk å få et av de beste juniorlagene i England i følge en kompis som følger de aktivt. Wise har gjort en svært god jobb her, og jeg håper han kan fortsette med det. Så lenge han ikke har noe å gjøre med førstelaget så kan man vel ikke klage..

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #272 på: 16. Nov. 2008, 14:12 »
Dette er jo veldig bra. Og gjer det berre endå meir irriterande at Ashley og Wise greidde øydeleggja for KK og laget... For politikken deira og synet på korleis ting skal gjerast er jo til tider veldig fornuftig.

Berre vi får selt klubben no. Og får inn ein ny top class manager og so kan Wise få fortsetja med ungdommane.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #273 på: 16. Nov. 2008, 14:22 »
Jermaine Defoe mangler Owens killerinstinkt foran kassa. Han mangler også Owens fantastiske bevegelsesmønster inne i boksen, noe som gjør at Owen, uten særlig mye fart, er i stand til å få noen centimeters forsprang på motstanderen, rett og slett fordi han er taktisk MYE klokere, og "tjuvstarter", uten å gå i offside. Denne typen bevegelser er det svært få spisser som er i stand til. Hovedsaklig er det bare de fødte goalgetterne. Shearer var den typen, Owen er den typen, Van Nistelrooy er samme type. Alle tre var/er de spillere som ikke nødvengivis har noen ekstreme ferdigheter utenom det å score mål. Shearer er kanskje et unntak, da han var en fantastisk hodespiller, og skjøt hardere enn en fullvoksen hest sparker. Owen var jo på sine unge dager et hurtigtog uten sidestykke.

Owen er ikke lenger i stand til å score et mål som det udødelige VM-målet mot Argentina i 98. Men han er fremdeles den Newcastle-spilleren som kommer seg til klart flest STORE sjanser og som dermed også scorer flest mål. Vanligvis skal Owen bare trenge en eller to sjanser, men i senere år har det blitt litt sånn at han i de første periodene etter et skadeavbrekk trenger litt flere sjanser enn ellers for å putte. I dag fikk han visstnok en tre-fire store sjanser, og scoret til slutt.

Owen gir oss som Kristoffer sier en helt, helt annen dimensjon på topp. Nettopp fordi han er verdensmester i å være på rett plass til rett tid. Akkurat på samme måte som Shearer var det.

Og som jeg alt har antydet vil jeg heller erstatte Owen med en spiller som gir oss denne dimensjonen, heller enn en lynrask, målfarlig spiss, som vi allerede har i Obafemi Martins, som er enda bedre enn Defoe på sitt beste. Kanskje nettopp på grunn av den skuddfoten man aldri blir helt klok på. Derfor er min drømmeerstatter for Owen, Ruud van Nistelrooy. Jeg hatet mannen mens han var i ManU, og kritiserte ham for at han aldri scoret utenfor 16-meteren. Men når Owen drar, er det akkurat en sånn type spiller vi trenger. Verdens aller beste fotballspiller innenfor motstanderens 16-meter.

Ja, så må en ikke glemme at Owen ellers også er jævla smart i spillet. Effektiv med ballen, flink til å få ballen kjapt videre. Gjør vanligvis de rette valgene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #274 på: 16. Nov. 2008, 23:12 »
Ja. Og nettopp derfor plasserte jo Keegan ham som hengende spiss, med stort hell.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #275 på: 17. Nov. 2008, 02:35 »
Hehe. Som igjen viser hvor uhyre dyktig Kevin Keegan igjen er til å finne de rette rollene til spillerne.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kenneth Santa Cruz Bassan

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 409
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
Sv: Januar 2009
« Svar #276 på: 17. Nov. 2008, 06:51 »
Sammenligne Crouch og Ameobi? Da kan du kanskje si at Crouch er verdenshav bedre.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #277 på: 17. Nov. 2008, 18:27 »
Sammenligne Crouch og Ameobi? Da kan du kanskje si at Crouch er verdenshav bedre.
sånn rent bortsett fra at jeg ikke kan det. Jeg har alltid ment, og mener fremdeles at Crouch og Ameobi er jevngode. Crouch er på landslaget fordi han har spilt for Liverpool og scoret et par mål der. For fem år siden var det Ameobi som var i landslagsdiskusjonen, mens Crouch var en drittsekk av en fotballspiller i den ene bakgårdsklubben etter den andre. Inntil han merkelig nok ble Liverpool-spiller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #278 på: 17. Nov. 2008, 23:17 »
Sammenligne Crouch og Ameobi? Da kan du kanskje si at Crouch er verdenshav bedre.
sånn rent bortsett fra at jeg ikke kan det. Jeg har alltid ment, og mener fremdeles at Crouch og Ameobi er jevngode. Crouch er på landslaget fordi han har spilt for Liverpool og scoret et par mål der. For fem år siden var det Ameobi som var i landslagsdiskusjonen, mens Crouch var en drittsekk av en fotballspiller i den ene bakgårdsklubben etter den andre. Inntil han merkelig nok ble Liverpool-spiller.


HER, er du nok litt ut å kjøre Joakim! Crouch er helt unik når det gjelder å kombinere lengde med teknikk. Han ville, tilført oss en helt ny dimensjon, som Ameobi ikke hadde vert i nærheten av.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #279 på: 18. Nov. 2008, 13:20 »
Vi jakter muligens Stephen Warnock. Ingen fantastisk spiller, men han er nok hakket bedre enn Jose Enrique, og er i mine øyne en brukbar signering i januar.

http://www.chroniclelive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2008/11/18/nufc-back-on-the-trail-of-left-back-warnock-72703-22282549/
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #280 på: 18. Nov. 2008, 17:08 »
Hvorfor skal vi plutselig ha Warnock nå, når vi ikke gadd å bruke penger på han i sommer? Warnock var jo jaktet av Keegan hele sommeren. Til slutt sto det om et par fattige millioner, som vi ikke gadd å betale, fordi vi heller ville ha Nacho og Xisco. Og nå skal vi liksom kjøpe Warnock? Dra en viss plass, Wise! Og bli der!

Kan jo forstå det om Kinnear har skreket inn i øret til Dennis Wise og sagt "skaff meg en venstreback for i svarte helvete". Det er godt mulig at Kevin Keegan holdt seg for god til å skrike av full hals, og dessuten ville han vel aldri stå nærmere enn tre meter unna Wise, for å ha en sikkerhetssone mellom seg selv og den kortvokste fjøsnissen, så da var det tydeligvis vanskelig å få Wise til å forstå problemet.

Jeg blir glad hvis vi kjøper Warnock. Det er ikke det. Men samtidig blir jeg fly forbanna for at vi ikke gadd å bla opp i sommer, og i stedet blar opp nå. Stephen Warnock skulle allerede vært Newcastle-spiller. Det er der problemet ligger.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

braegg

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 480
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #281 på: 18. Nov. 2008, 18:45 »
Hva er det du snakker om Joakim? Warnock hadde ingenting med Xisco- og Nacho-overgangene å gjøre. Ince gjorde det klart at han ikke ville selge noen av nøkkelspillerne etter så kort tid i sjefsstolen. Det var jo derfor vi fulgte Atouba de siste dagene av vinduet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #282 på: 18. Nov. 2008, 20:37 »
Vel, det er i såfall noe jeg aldri har fått med meg. Det jeg har lest og hørt er at det var Wise og Jimenez som sto i veien for et kjøp av Warnock og Lennon, og heller ville ha ungdommer som aldri har bevist en dritt, og som foreløpig bare er juniorer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #283 på: 18. Nov. 2008, 20:47 »
Vel, det er i såfall noe jeg aldri har fått med meg. Det jeg har lest og hørt er at det var Wise og Jimenez som sto i veien for et kjøp av Warnock og Lennon, og heller ville ha ungdommer som aldri har bevist en dritt, og som foreløpig bare er juniorer.

Ja, og då MÅ det vera sant... Er jo ikkje sikkert det var slik.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #284 på: 18. Nov. 2008, 23:44 »
Men det var vel ikke snakk om avskrekkende mye for å sikre oss Warnock, var det vel?
Uansett ganske fælt at vi ikke fikk inn en venstreback i sommer, når det var den eneste spesifikke plassen Keegan nevnte før sesongen var over at trengtes å forsterkes. Både Enrique og Bassong har iløpet av denne sesongen vist store mangler der, og Zog veit vi jo allerede at er sløsing av stort potensiale å spille med der.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida