20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar 2009  (Lest 378563 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #180 på: 26. Okt. 2008, 15:44 »
Utlendinger da vettu..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #181 på: 27. Okt. 2008, 19:48 »
Jeg mener det er forskjell på 10-20 spillere (føles ihvertfall sånn), hvor kun en håndfull har vært virkelig gode) og nasjoner hvor vi har hatt to-tre spillere, med begrenset suksess.

Uansett, jeg sier ikke at vi ikke kan kjøpe spillere fra fransk liga, jeg sier bare at vi må være veldig forsiktig med hva vi kjøper derfra. Vi kan ikke kjøpe 10-20 franskmenn og håpe på at en eller to av dem er gode.
Vi må kjøpe en eller to franskmenn og være 120% sikker på at dette er kvalitetsspillere av ypperste merke. Hvorvidt de vil lykkes i Newcastle har vi selvsagt ingen garanti for, men hvis vi VET at vi kan stå 100% inne for kvaliteten på spilleren, så er sjansen for at han slår til uendelig mange ganger større.

Vi har hatt argentinere med svært begrenset suksess her tidligere (Bassedas, Cordone), men nå sist kjøpte vi jo to argentinere som åpenbart er kvalitetsspillere, og som jeg tror kommer til å bli en suksess. De blir kanskje ikke legender som Solano, men jeg er ganske sikker på at de ikke blir noen ny Bassedas eller Cordone.

Det finnes gode spillere overalt. Jeg sier bare at jeg er skeptisk til å se utelukkende til det franske markedet. Uansett hvilket supermarked vi drar til, må vi være 100% sikre på at vi kjøper kvalitetsspillere. Det har vi åpenbart ikke sørget for å gjøre tidligere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #182 på: 27. Okt. 2008, 20:00 »

Uansett, jeg sier ikke at vi ikke kan kjøpe spillere fra fransk liga, jeg sier bare at vi må være veldig forsiktig med hva vi kjøper derfra. Vi kan ikke kjøpe 10-20 franskmenn og håpe på at en eller to av dem er gode.
Vi må kjøpe en eller to franskmenn og være 120% sikker på at dette er kvalitetsspillere av ypperste merke. Hvorvidt de vil lykkes i Newcastle har vi selvsagt ingen garanti for, men hvis vi VET at vi kan stå 100% inne for kvaliteten på spilleren, så er sjansen for at han slår til uendelig mange ganger større.
Sånn er det vel med spillere fra alle land? Ikke bare Frankrike.

Og hvem er det egentlig som har sagt at vi skal se utelukkende til det franske markedet?

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #183 på: 27. Okt. 2008, 20:22 »
Det er vel ingen som har sagt at vi kun skal begrense oss til det franske markedet, men braeggs liste var hentet fra fransk liga, og da ble det til at jeg dreide diskusjonen inn på hvorvidt vi kan stole på at spillere fra fransk fotball virkelig gir valuta for pengene. Jeg er ikke så overbevist om det. Jeg har ikke verdens beste argument, det vet jeg godt. Kan ikke huske at jeg har prøvd å antyde det heller (men så har jeg vel heller ikke antydet det motsatte). Er bare jeg som får dårlige vibber av fransk liga. Kanskje mye på grunn av Rozenhal. Kanskje jeg tenker for mye på floppene. Uansett, det er bare sånn jeg føler det. Og jeg føler meg tryggere med å hente spillere fra andre deler av verden, uten at Newcastle nødvendigvis har så mye bedre statistikk der i gården.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ratatosk

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1293
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #184 på: 27. Okt. 2008, 21:04 »
Georgia har vi vel god erfaring med, og Belgia om jeg ikke husker helt feil!
Så gode nasjoner vi trygt kan shoppe i :)
sunt pueri pueri puerilia tractant

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #185 på: 27. Okt. 2008, 21:23 »
Georgia? Ketsbaia var ein kult-figur på St James' Park, men han var vel ikkje sånn særlig suksess? Huskar han som en del av begynnelsen på Dalglish-eraen, og han scorte kun 8 mål på 78 kampar, hvis det er bra må då Ameobi være en gedigen suksess for klubben. Nei, hvis Ketsbaia er reprasentativt for nivået på Gerorgianske fotballspelarar ser eg helst vi held oss langt langt unna! ;)

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #186 på: 27. Okt. 2008, 21:27 »
Nå var jo Ketsbaia midtbanespiller da, ikke spiss...

braegg

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 480
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #187 på: 27. Okt. 2008, 22:05 »
Det er vel ingen som har sagt at vi kun skal begrense oss til det franske markedet, men braeggs liste var hentet fra fransk liga, og da ble det til at jeg dreide diskusjonen inn på hvorvidt vi kan stole på at spillere fra fransk fotball virkelig gir valuta for pengene. Jeg er ikke så overbevist om det. Jeg har ikke verdens beste argument, det vet jeg godt. Kan ikke huske at jeg har prøvd å antyde det heller (men så har jeg vel heller ikke antydet det motsatte). Er bare jeg som får dårlige vibber av fransk liga. Kanskje mye på grunn av Rozenhal. Kanskje jeg tenker for mye på floppene. Uansett, det er bare sånn jeg føler det. Og jeg føler meg tryggere med å hente spillere fra andre deler av verden, uten at Newcastle nødvendigvis har så mye bedre statistikk der i gården.

Grunnen til at den listen inneholder spillere fra Ligue 1 er som sagt at jeg følger denne ligaen såpass nøye at jeg har sett de nevnte spillerne i lengre tid. Jeg har aldri antydet at vi bør kjøpe alle tre, men jeg mener dette er spillere som kan bli stjernespillere i Premier League. Uansett hvilket land en spiller kommer fra, vil det alltid være en risiko for at spilleren ikke klarer å tilpasse seg den engelske spillestilen. Hvorfor du tror franske spillere flopper oftere enn andre er for meg en gåte.

Hvis man ikke har eiere som Man City og Chelsea har, har man ingen mulighet til å bli et topplag uten å gamble på spillere uten PL-erfaring. Arsenal er et strålende eksempel på dette. For å skaffe flere spillere som Jonas og Beye er vi nødt til å gamble, selv om det vil medføre noen bomkjøp.

Før øvrig scoret Guillaume Hoarau to mål for PSG mot Marseille i går, og er med det toppscorer i Ligue 1.

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #188 på: 27. Okt. 2008, 22:30 »
Nå var jo Ketsbaia midtbanespiller da, ikke spiss...

hmm, sikker på det? Synes tydelig å huske han spilte spiss i Newcastle, ihvertfall mesteparten av tida. Godt mulig eg tar feil altså.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil

Kristian G

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 148
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #190 på: 28. Okt. 2008, 12:10 »
Tror ikke nasjonalitet er så viktig som noen av dere skal ha det til.
Kommer mer ann på trener og spillestil enn hvor spillerne kommer fra.

Tror derimot det viktigste er å skaffe spillere som trives i Newcastle, og ikke er der bare for pengene.
Penger er mye, men langt fra nok motivasjon til å lykkes.
Mener dette er en av feilene vi har gjort de siste år. Vi har tilbydd "stjerner" såpass mye lønn at de har kommet hit
bare på grunn av pengene. I tillegg må vi innse at Newcastle (som Tromsø i Norge) ikke er verdens navle.
Tror ikke vi skal hente blasserte stjerner fra varme storbyer som Roma, Milano, Madrid, Barcelona osv og tro at de stiller
kjememotiverte i kalde nord. Da skal det hvertfall være snakk om unge sultne og proffe typer.

Skaff oss sultne spillere som ikke er for selvsentrerte, og som er hypermotiverte for både å spille OG bo i Newcastle!
Palacios, Derdioyk og Meireles er spillere jeg gjerne ser inn døren i januar.
Zhirkov og Inler hadde vært fantastisk, men tror desverre de er helt uoppnåelige for oss...

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #191 på: 28. Okt. 2008, 17:00 »
Nasjoner i seg selv er overhodet ikke det viktigste, men det er nok viktig at en har noen fra samme land, eller ihvertfall som prater samme språk og har en noenlunde lik kultur sammen på laget. Vi er allerede godt skodd hva fransktalende fotballspillere gjelder, og noen av de (Zog, Beye) er også blant våre viktigste spillere. Dermed bør jo mye ligge til rette for at en franskmann skal kunne trives i vår klubb. Eksempelvis.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #192 på: 29. Okt. 2008, 17:57 »
http://www.transfermarkt.de/de/vertragsende/GB1/2008/aktuelle_saison/alle/index.html

Bosman spillere til sommeren i PL. Noen som kan være aktuelle for oss?

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #193 på: 29. Okt. 2008, 18:19 »
Mange gode spillere hvertfall, det er det liten tvil om :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Januar 2009
« Svar #194 på: 30. Okt. 2008, 08:57 »
Newcastle set to land Watford winger O'Toole
Newcastle United are set to land Watford midfielder John-Joe O'Toole.
The Sun says the promising midfielder, 20, is set to join caretaker boss and fellow Irishman Joe Kinnear in a deal worth around £1million.
O’Toole is a crowd favourite at Vicarage Road after emerging from the youth team ranks.
He is only a year into his first professional contract but has already caught the eye of several Premier League clubs and broken into the Ireland Under-21 team.
O’Toole has scored seven goals in 12 games this season, but Watford need the cash.

Dette er en spiller jeg aldri har hørt om engang. Men han scorer da iallefall mål. Hadde sikkert vært en spennende spiller å fått til klubben, siden vi trenger iallefall en ving til.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.