20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Plukk ut dine fire beste Magpies for 2012/13-sesongen

Tim Krul
50 (21.1%)
Rob Elliot
1 (0.4%)
Danny Simpson
0 (0%)
Mathieu Debuchy
1 (0.4%)
Davide Santon
30 (12.7%)
Mapou Yanga-Mbiwa
0 (0%)
Fabricio Coloccini
24 (10.1%)
Mike Williamson
1 (0.4%)
Steven Taylor
11 (4.6%)
Shane Ferguson
0 (0%)
James Perch
7 (3%)
Cheick Tioté
0 (0%)
Gael Bigirimana
2 (0.8%)
Jonás Gutiérrez
2 (0.8%)
Vurnon Anita
8 (3.4%)
Yohan Cabaye
10 (4.2%)
Moussa Sissoko
2 (0.8%)
Sylvain Marveaux
21 (8.9%)
Hatem Ben Arfa
10 (4.2%)
Gabriel Obertan
1 (0.4%)
Yoan Gouffran
11 (4.6%)
Papiss Demba Cissé
9 (3.8%)
Shola Ameobi
0 (0%)
Demba Ba
36 (15.2%)
Sammy Ameobi
0 (0%)
Steve Harper
0 (0%)
Ryan Taylor
0 (0%)

Stemmer totalt: 74

Avstemning er avsluttet: 11. Juni 2013, 23:11

Skrevet av Emne: Player of the Season 2012/13  (Lest 5364 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Player of the Season 2012/13
« på: 12. Mai 2013, 23:11 »
Alternativ 1-25 er dei 25 med flest kampar for Newcastle denne sesongen (PL, FA-cup, Ligacup og Europa League). Alternativ 26 og 27 er dels inkludert av affektive årsaker, og dels fordi eg trykka "legg til alternativ" to gongar for mykje og ikkje klarte å fjerne dei.

Dette har vore ein såpass elendig sesong - med såpass få spelarar som har glimta til over tid - at det er vanskelig å plukke ut eit mindre sjikt av kandidatar. I og med at det er såpass tett mellom dei minst dårlege denne sesongen, har kvar brukar lov til å gi stemme til fire ulike spelarar. Det er ikkje mulig å endre stemmene etter at ein har levert sin dom.

Dei som er usikre, anbefalast å vente til etter Arsenal-kampen med å avgi stemme. Pollen er oppe i 30 dagar, så det er nok av tid til å tenke seg om.
« Siste redigering: 12. Mai 2013, 23:18 av Hans J »

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Player of the Season 2012/13
« Svar #1 på: 12. Mai 2013, 23:39 »
Synst dette var vanskelig jeg. Tror jeg må sove på det til etter Arsenal kampen..

Årets sesong DVD kommer nok til å bli mer grøsser enn thriller.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Player of the Season 2012/13
« Svar #2 på: 12. Mai 2013, 23:41 »
Få som fortjener noe. Cisse har puttet en del viktige mål, Krul har gjort en del bra. Men den eneste som har vert stabilt god over en lengre periode er Ba, og et ganske lett valg for min del.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Player of the Season 2012/13
« Svar #3 på: 12. Mai 2013, 23:41 »
Glemte helt Krul jeg, som jeg egentlig mener er minst topp 2! For sent nå da, har allerede stemt. :rødme:

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Player of the Season 2012/13
« Svar #4 på: 13. Mai 2013, 00:42 »
Ser at jeg traff greit med den generelle oppfatningen her inne. Det var faktisk ganske vanskelig, dette.

Men jeg valgte Tim Krul, Davide Santon, Sylvain Marveaux og Demba Ba. Føler Ba og Krul er åpenbare. De to eneste som har prestert på et stabilt, bra nivå så lenge de spilte. Tapet av Demba Ba betød nesten nedrykk for oss. Vi hadd ALDRI vært så nær nedrykk dersom vi hadde klart beholde han. Garantert. Cisse har vært avgjørende for at vi ikke rykker ned, men Ba er en langt mer anvendelig og komplett spiss. Og vi har savnet hans power der fremme. Cisse har dessverre ikke fått nok å jobbe med - men han har vært tidvis veldig svak og sløst mye med sjanser. Forventer mer av han.

I forsvar sto det mellom Santon og Colo. Santon var vel kanskje vår aller beste spiller før jul, meget sterk høstsesong. Har dessverre vært langt mer variabel etter dette. Men troa på at han skal bli en jævla god back i mange år for oss er enda tilstede. Colo har ikke vært like dominant som tidligere år - men allikevel vist hvor viktig han har vært med sitt skadefravær i vår. Close call, men Santons gode høst gjorde at han ble min nummer 4.
Så er kanskje valget av Marve noe spesielt. Trodde ikke spesielt mange fler enn meg skulle stemme på han - men desto mer gledelig at flere gjør det. Tar jeg ikke feil har han maktet flest assists av samtlige? Allikevel er han den første Pardew vraker om mulig. En elegant spiller som har fått alt for lite tillit fordi han ikke er like god defensivt som en svak Jonas. Når Ben Arfa er skadd mener jeg Marveaux burde være den første i køen bak han. Og jeg mener åpenbart at vi bør vurdere vrake Gouffran til fordel for han også dersom vi skal spille i dagens formasjon. Syns potensialet til Marve er veldig stort - og jeg syns han har levert ut fra den begrensa tilliten han har fått.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Player of the Season 2012/13
« Svar #5 på: 13. Mai 2013, 01:01 »
Jeg utelot Krul, kanskje det var en feil. Ellers var Santon og Ba to greie valg for meg. Ellers valgte jeg to spillere som har gitt jernet ved enhver anledning, og som aldri har sett ut til å gi f. I tillegg vil jeg påstå at de har levert sånn noenlunde hva man kan forvente. James Perch og Jonás Gutiérrez.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: Player of the Season 2012/13
« Svar #6 på: 13. Mai 2013, 01:25 »
Ser at jeg traff greit med den generelle oppfatningen her inne. Det var faktisk ganske vanskelig, dette.

Men jeg valgte Tim Krul, Davide Santon, Sylvain Marveaux og Demba Ba. Føler Ba og Krul er åpenbare. De to eneste som har prestert på et stabilt, bra nivå så lenge de spilte. Tapet av Demba Ba betød nesten nedrykk for oss. Vi hadd ALDRI vært så nær nedrykk dersom vi hadde klart beholde han. Garantert. Cisse har vært avgjørende for at vi ikke rykker ned, men Ba er en langt mer anvendelig og komplett spiss. Og vi har savnet hans power der fremme. Cisse har dessverre ikke fått nok å jobbe med - men han har vært tidvis veldig svak og sløst mye med sjanser. Forventer mer av han.

I forsvar sto det mellom Santon og Colo. Santon var vel kanskje vår aller beste spiller før jul, meget sterk høstsesong. Har dessverre vært langt mer variabel etter dette. Men troa på at han skal bli en jævla god back i mange år for oss er enda tilstede. Colo har ikke vært like dominant som tidligere år - men allikevel vist hvor viktig han har vært med sitt skadefravær i vår. Close call, men Santons gode høst gjorde at han ble min nummer 4.
Så er kanskje valget av Marve noe spesielt. Trodde ikke spesielt mange fler enn meg skulle stemme på han - men desto mer gledelig at flere gjør det. Tar jeg ikke feil har han maktet flest assists av samtlige? Allikevel er han den første Pardew vraker om mulig. En elegant spiller som har fått alt for lite tillit fordi han ikke er like god defensivt som en svak Jonas. Når Ben Arfa er skadd mener jeg Marveaux burde være den første i køen bak han. Og jeg mener åpenbart at vi bør vurdere vrake Gouffran til fordel for han også dersom vi skal spille i dagens formasjon. Syns potensialet til Marve er veldig stort - og jeg syns han har levert ut fra den begrensa tilliten han har fått.

Veldig godt oppsummert! Stemte på de samme fire av nettopp disse åsakene! Kunne også nevnt Cabaye her som har hatt vanskelige arbeidsforhold hele sesongen med store utskiftninger rundt seg på midten. Han har nok måttet gjøre mer jobb enn optimalt (spesielt defensivt) på grunn av dette da det er vanskelig å utvikle en arbeidsbalanse med så mange bytter.

Jeg utelot Krul, kanskje det var en feil. Ellers var Santon og Ba to greie valg for meg. Ellers valgte jeg to spillere som har gitt jernet ved enhver anledning, og som aldri har sett ut til å gi f. I tillegg vil jeg påstå at de har levert sånn noenlunde hva man kan forvente. James Perch og Jonás Gutiérrez.

Veldig uenig i at Jonas har levert det man kan forvente. Det han viste ved store deler av sesongen skal man ikke kunne forvente av noen PL-spiller og han har jo vært ærlig nok til å si dette selv også (etter Chelsea hjemme) så stille meg litt uforstående til at du kan velge han som en av våre 4 beste (!) spillere denne sesongen. Perch har selvfølgelig heller ikke vært en av våre fire beste spillere.
« Siste redigering: 13. Mai 2013, 01:30 av Andymag »

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Player of the Season 2012/13
« Svar #7 på: 13. Mai 2013, 01:59 »
Krul og Ba er mine eneste valg. Resten bør skamme seg, med enkelte unntak som får betegnelsen godkjent uten å være i nærheten av en "årets spiller"-tittel.

At Willy og Anita har fått stemmer er vanskelig å forestille seg, men det beviser vel bare hvor ræva denne sesongen har vært.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Player of the Season 2012/13
« Svar #8 på: 13. Mai 2013, 08:11 »
Stemte Ba, glemte Krul.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Player of the Season 2012/13
« Svar #9 på: 13. Mai 2013, 09:23 »
Er det mulig å glemme Krul?
Ikke at Krul har hatt sin beste sesong, på langt nær. Og vi har sluppet inn ulovlig mange mål. Men Krul har faktisk ved flere anledninger hindret oss fra langt verre resultater. Vi hadde ikke overlevd uten han.

Demba Ba er også åpenbar, selv om han spilte bare halve sesongen. Men 13 scoringer sier sitt om hans viktighet. Må vel med tungt hjerte sette Ba som nr.1.

Nr. 3 og 4 er fullstendig bingo. Men mine stemmer gikk til Marveaux og Perch (av mangel på åpenbare alternativer). Colo har hatt en dårlig sesong til seg å være, Santons slette kamper i andre halvdel av sesongen og den forferdelige, forferdelige, forferdelige feilpasningen mot Benfica har satt DYPE spor i mitt sårbare sinn. Perch på sin side har levert bedre enn Tiote denne sesongen, og har vist seg stødig både som stopper og DM. En helt ok sesong for Perch, og for det får han min siste stemme.

Det er mulig jeg like godt kunne gitt den stemmen til Ryan Taylor i ren sympati, dog.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

andyman

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1266
    • Vis profil
Sv: Player of the Season 2012/13
« Svar #10 på: 13. Mai 2013, 09:29 »
Kan du legge Bosingwa til i lista før jeg avlegger stemme?

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Player of the Season 2012/13
« Svar #11 på: 13. Mai 2013, 10:18 »
At noen foreslår Jonas er bortimot kriminelt!

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsanger™
Sv: Player of the Season 2012/13
« Svar #12 på: 13. Mai 2013, 10:47 »
Hvis dere lurer på hvem den tullingen er som stemte på Obertan er, så er det meg. Skulle egentlig stemme på Gouffran.
Godsanger™

                    Twitter: @BjerreP

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Player of the Season 2012/13
« Svar #13 på: 13. Mai 2013, 10:54 »
Hvis dere lurer på hvem den tullingen er som stemte på Obertan er, så er det meg. Skulle egentlig stemme på Gouffran.

Haha!

Jeg stemte litt mer kontroversiellt. Ga mine 4 til
- Krul (ikke spes kontr, nei, men fortjent)
- Gouffran (har vært en åpenbaring i arbeidsinnsats og har hjulpet oss med assists og mål - bør være en inspirasjon for resten av gjengen)
- Vurnon Anita (Synes han spillte seg flott inn på laget og er slags blanding av Yohan og Tiote. Skjønner ikke hva galt han har gjort for ikke å bli prioritert forran en laber Tiote)
- Bigi (Han får det poenget mye fordi han har vist seg som en mulig stor fremtidig spiller. Uferdig, men her er det stort potensiale. Glem ikke målet hans denne sesongen, ei heller terrier-instinktet eller de små juvelene av noen passninger han har hatt - har valgt å se bort ifra noen av tabbene hans og skylde på "ungommelig konsentrasjonssvikt" - sikkert noen fine babes på tribunen eller noe :D)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Sv: Player of the Season 2012/13
« Svar #14 på: 13. Mai 2013, 11:06 »
1) Krul har tidvis vært den store mannen bak og har nok sikret oss noen ekstra poeng.
2) Med Ba på laget hadde vi neppe havnet i den situasjonen vi gjorde, da jeg er sikker på at han hadde puttet en rekke mål. Fikk heldigvis se han live i år, dog i kampen Chelsea-West Brom og irriterte meg over at han ikke spilte i svart-hvitt.
3) Cisse har ikke vært så god som jeg hadde håpet på, men han har scoret noen supre mål som har sikret livsviktige poeng (spesielt på tampen av kampen) og trenger en makker eller to som kan gjøre han til en stabil målscorer. Litt for ofte i offside, klarer han å unngå det vil det komme en 5-10 ekstra mål per sesong (satser jeg på).
4) Santon kom med på listen da han etter min mening var god (som flere nevner) første halvdel av sesongen. Dessverre har han som de andre hatt en meget dårlig sesong, så det var vanskelig å finne siste mann som skulle få min stemme.