20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 574215 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2925 på: 16. Sep. 2014, 12:17 »
Han så ikke veldig fornøyd ut der han satt på Soton-kampen hvertfall.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2926 på: 16. Sep. 2014, 12:22 »
Jeg tror dette kan drøye veldig ut. Selv med stortap mot Hull blir det ikke gjort noe med mindre Pardew selv trekker seg, tror jeg. Jeg tror også at dette kanskje er kroken på døra for Pardew som manager, ihvertfall i de øverste divisjonene. Jo lenger han drøyer med å kaste inn håndkleet, desto mer skade gjør han for seg selv.

For klubben som helhet er dette bare tragisk. Igjen viser dette staheten, egoismen og pengegriskheten som rår i fotballen, som jeg skrev igår.
Etter min mening skulle ikke Pardew (og andre managere) fått en dritt i kompensasjon. Gjør de en dårlig jobb bør de få fyken uten en haug av millioner i tillegg. Slik er det jo for alle oss andre med "normale" jobber.

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2927 på: 16. Sep. 2014, 12:39 »
Nå er det jo klubben/klubbene selv som har valgt å gi dem kontrakter basert på at de får x antall penger hvis de får sparken.... Så er konkuransen om de beste managerne såpass stor at de kan velge og vrake og til slutt få en slik avtale, med mindre de er så lite annerkjente at de aldri vil få en så bra avtale.. Og det er klubbenes feil at de velger å gi manager etter mangager lange dyre kontrakter, og sparker dem gang på gang når de veit hvor dyrt det er... Dette svekker også klubbens kontunitet, og man ender med å handle inn spillere som passer en treners filosofi for en annen trener,,, Som Tottenham handler for 700 millioner,,, en av verdens dyktigste trenere Villas Boas får sparken rett etterpå pga en litt skuffende start....

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2928 på: 16. Sep. 2014, 12:46 »
man kan si det samme om spillere,,, de tjener for mye,,, men det er konkurranse om dem fordi de er på et såpass høyt nivå at de kan velge mellom millionlønninger,,, dette fordi de er såpass gode og er ettertraktede,, og fotball er såpas populær at det er millioner/milliarder av seere,,, store tv inntekter,, nå betaler vi jo for å se på spansk liga premier leage etc. store reklame inntekter, draktsalg, bilettsalg, supportereffekter,, etc.  da er det vi som seere som presser lønningene i været når det blir så mye penger i fotballen...... og om en spiller får sparken gjelder akkurat samme regel...

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2929 på: 16. Sep. 2014, 12:57 »
Ashley er en dyktig business-mann, men noen god klubbeier blir han aldri. Men når hans klare ambisjon kun er å holde klubben flytende i PL og ikke vinne trofeer, er det gode forutsetninger for en klubb av Newcastle sin størrelse med det inntektsgrunnlaget vi har. 
Har dog vist så jævla mange ganger at han ikke har vett på fotball. Ansettelser av kompiser i organisasjonen fra manager og oppover vitner om dette.

En klubbeier er vel stort sett en som er ute etter en god investering.. Med mindre han er en rik blodfan av kllubben eller leker med lommeboka som Abramovitsj. Så har vi jo også financial fair play nå.. Om han ansetter kompiser, som er nikkedukker for han, er jo hans måte å tjene penger på og få det som han vil. Hadde han ansatt en annen, hadde han kanskje aldri tørt å feks selge Carroll... Han har funnet sin mann til å gjøre akkurat det som trengs uansett hvor kontroversielt det er... Riktignok er han litt respektløs når han velger å endre stadionnavn for å promotere sitt eget firma. Til tross for om han hadde latt disse pengene gå til spillerkjøp etc. så burde hundre prosent vært enig i avgjørelsen. For et stadionnavn skal være hellig...

Jeg vet ikke hva du legger i å være en god klubbeier? Å spy ut penger å gå i minus som Abramovitsj? Eller tjener 600 millioner netto på spillersalg/kjøp, og samtidig klare å å hente spennende navn, til tross for at vi går så mye plass, er vi ikke på papiret svakere enn for noen år siden.... Med unntak av slag av et par spillere som faktisk ønsket seg bort, så vil jeg si vi har kjøpt mye som er bra på papiret.... Og ser ut som et mer spennende lag enn for noen år tilbake....

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2930 på: 16. Sep. 2014, 12:58 »
Den beste måten for fansen å presse Ashley til å sparke Pardew på, er nok truleg å boikotte heimekampane. Eg tvilar framleis på at Ashley bryr seg så mykje om mishagsytringane mot han sjølv og Pardew, så sant det ikkje leiar til handling som svekkar han økonomisk.

Ref. den Pardew/Hughton-debatten som Kristoffer tek opp, så såg eg eit intervju med Joey Barton for litt sidan. Der hevda Joey at hovudgrunnen til at Hughton fekk sparken, var at han ikkje fekk spelarane til å underteikne eit bonusskjema førespegla dei frå administrasjonen. Kapteinsteamet - Nolan, Barton, Smith, Harper, Carroll - råda dei andre spelarane til å ikkje signere (ettersom det sikkert medførte ein nedgang i bonusar). Barton seier vel noko sånt som at han hadde dårleg samvit overfor CH, men at dei rett og slett ikkje kunne godta noko som ingen andre PL-spelargrupper ville gjort. Vidare hevdar han dette var hovudgrunnen til at dei ovanfornemnte spelarane vart slusa ut fort som faen.

Muleg nokon har sett det før, men for eventuelt uinnvidde:

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2931 på: 16. Sep. 2014, 13:15 »
Carragher på MNF: “How can you walk in a game of football? Every time the ball moves you should be moving, if you are standing still you should be on your toes, you look alive.

Oppsumerer de siste nufc månedene. Gåfotball, bevegelse og balltempo.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2932 på: 16. Sep. 2014, 14:02 »
Mark Douglas avliver myten om at Newcastle er "the impossible job". http://www.chroniclelive.co.uk/sport/sport-opinion/mark-douglas-exploding-myths-surrounding-7776379
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2933 på: 16. Sep. 2014, 14:39 »
Mark Douglas avliver myten om at Newcastle er "the impossible job". http://www.chroniclelive.co.uk/sport/sport-opinion/mark-douglas-exploding-myths-surrounding-7776379
Er så mange av de her såkalte ekspertene som ikke har peiling på hva som foregår og hva folk i denne klubben vil. deluded, unrealistic expectations. Jeg ser den ene etter den andre som sier vi ikke kan forvente pokaler, og Pardew selv som sier vi ikke kan matche City sine midler. Nei men det er det faktisk ikke noen som har sagt heller.
Er så lei denne her setningen..vær fornøyd med det du har. Skulle tro vi var en miniputt klubb, vi er faktisk sammen med Aston Villa den største klubben utenfor topp sju. Skal vi bli ydmyket av klubber langt under vår rangstige gang på gang. Først nå når presset på Pardew virkelig har tatt av, så gidder de faktisk å se på fakta og hvor sjokkerende dårlige nufc har vert siden nyttår. På tide!

Det eneste fansen i denne klubben krever er litt mer sportslig satsing, litt bedre kommunikasjon, litt mer tilstedeværelse, en fotball som man kan glede seg over, bli tatt litt mer seriøs som supporter etc. Er det virkelig så deluded?
« Siste redigering: 16. Sep. 2014, 14:44 av Fluffy »

Tremblem

  • Gjest
Sv: Alan Pardew
« Svar #2934 på: 16. Sep. 2014, 15:28 »
Mark Douglas avliver myten om at Newcastle er "the impossible job". http://www.chroniclelive.co.uk/sport/sport-opinion/mark-douglas-exploding-myths-surrounding-7776379
Er så mange av de her såkalte ekspertene som ikke har peiling på hva som foregår og hva folk i denne klubben vil. deluded, unrealistic expectations. Jeg ser den ene etter den andre som sier vi ikke kan forvente pokaler, og Pardew selv som sier vi ikke kan matche City sine midler. Nei men det er det faktisk ikke noen som har sagt heller.
Er så lei denne her setningen..vær fornøyd med det du har. Skulle tro vi var en miniputt klubb, vi er faktisk sammen med Aston Villa den største klubben utenfor topp sju. Skal vi bli ydmyket av klubber langt under vår rangstige gang på gang. Først nå når presset på Pardew virkelig har tatt av, så gidder de faktisk å se på fakta og hvor sjokkerende dårlige nufc har vert siden nyttår. På tide!

Det eneste fansen i denne klubben krever er litt mer sportslig satsing, litt bedre kommunikasjon, litt mer tilstedeværelse, en fotball som man kan glede seg over, bli tatt litt mer seriøs som supporter etc. Er det virkelig så deluded?

+1

Tror de fleste av oss er ute etter og fornøyd med å se et lag som faktisk prøver å oppnå noe, med de midlene de har. En forventning om regelmessig være blant f.eks. topp 8 er ikke å være "deluded"...

Skjønner heller ikke hvorfor enkelte roper på Pulis? Står for samme, møkkakjedelige fotballen som fikk Big Sam sparka ut av klubben, og som snart får Pardew ut av klubben. I klubber som Stoke og Crystal Palace  som er fornøyd bare de styrer unna nedrykk er det greit, for en klubb som burde ligge blant topp 8 hver bidige sesong (Newcastle) er det bare å styre unna den type managere.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2935 på: 16. Sep. 2014, 16:10 »
Jokke er igjen "the voice of reason" her. Mye handler akkurat nå om å snu det negative til noe posetivt. Tilsynelatende enkelt når man skriver det i en setning på denne måten. Men langt ifra så enkelt i praksis. Det krever mye av Pardew som manager som skal lede og motivere laget, og akkurat nå ser det for meg ikke ut som han er i stand til nettop det.

Er også enig i kritikken av mange disse såkalte eksepertene og journalistene som titt og ofte legger ord i munnen på fansen. Det går absolutt an å ha ambisjoner i PL om å være LANGT over nedrykkssumpa, UTEN å være med og knive om Champions League og annen flott silverware.
Men det virker litt som at en "reality check" og "se dere selv i speilet og glem CL dagene/tiden" er svaret fra bedreviterne når fansen ytrer misnøye med situasjonen i klubben pr idag.

Tremblen: jeg nevnte Pulis i ett (eller flere?) innlegg her tidl. men kun som et eksempel på den faktiske situasjonen i klubben pr dags dato. Jeg vil alldeles ikke se ham som manager for Newcastle. Men faktum er at han for kun få år tilbake aldri ville vært en aktuell kandidat for Newcastle, mens idag så er det en jobb han neppe ville tatt pga de rådende forhold i klubben. Og hele tiden har Pulis stått på stedet hvil og ikke utviklet seg som manager. Da er det heller den andre halvdelen av det bildet som har utviklet seg, og dessverre i feil retning.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2936 på: 16. Sep. 2014, 23:18 »

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2937 på: 17. Sep. 2014, 10:06 »
Her er det noe som vi ikke vet... Det er 1.65 på at Pardew er neste manager i PL til å miste jobben... Og er vel ingen av de andre trenerne som står i faresonen for det per dags dato....Bookmakerne har som regel aldri for høye odds, og jeg hadde fått en følelse av ikke om Pardew skulle få sparken, men hvem som skulle overta... Er det noe som kan holde han i jobben en god stund til som jeg ikke vet om? Greit, den dagen han får sparken, skal jeg feire som aldri før, og er sånn selv om jeg ikke tror det før jeg ser det, så følte jeg meg nokså sikker etter forrige kamp og ting jeg har lest... Antakelig er han nesteman som får sparken, siden det er 2,1 på at han ikke er den neste som får sparken... Men er ikke 1,66 veldig høy odds,,, eller er det fortsatt veldig usikkert om han får sparken? Ser det er 3 i odds på Moyes som evt neste manager, 6 på Bruce, 7 på Pulis, 11 på Collocini, 17 på Neil Lennon, 17 på McClaren, 17 på Sherwood, og hopper jeg langt ned, 41 på Berdsley, 41 på Benitez og 67 på Shearer...

Altså det er ikke akkurat noen managere med under 3 i odds... Kun Moyes med 3, mens Bruce er helt oppe i 6...  Nå skal det sies at jeg ikke er sikker på om denne "neste manager" oddsoversikten er 100 prosent oppdatert... Det er derimot de 1,65 på at Pardew er neste manager til å få sparken i PL...

Altså det enkle spørsmålet mitt er,,, er dette et veldig sikkert spill med meget høy odds? Eller er det ikke så sikkert allikevel? Er det stor verdi i dette?
« Siste redigering: 17. Sep. 2014, 10:17 av mr. fresh »

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2938 på: 17. Sep. 2014, 13:48 »
Når Pardew er ute, håper jeg sackpardew-gjengen går til den viktigste roten til våre problemer: ashley out!

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2939 på: 17. Sep. 2014, 14:00 »
mr.fresh, slike odds har som regel lite å si når det gjelder managere og transfers. Mange ganger har managere og overganger ikke engang vært spillbare, uten at det skjer noe.