Newcastle United > Toon Army Norway (TAN)

Forslag til omforent bruk av Facebook og forum

<< < (3/4) > >>

Nordin:
Hei Thomas og alle andre!
Dette er en viktig problemstilling som jeg setter stor pris på at du tar opp. Her er mine tanker:

1) Vi har gjort en altfor dårlig jobb med rekrutteringen til forumet. Det er forholdsvis enkelt å inkludere en link til aktuelle diskusjonstråder i previews, referater og i innlegg på Facebook. Vi kan også i blant minne folk på FB om at vi faktisk har et forum. Det er sikkert en stor del av våre 2300 følgere som ikke en gang vet at vi har et fourm.

2) Forslagene til Thomas om å premiere årets debattant og nye medlemmer som poster er god. Jeg tenker vi kan finne en premie a la skjerf eller noe til en verdi av feks 200 kr, og gi dette til de første 5 nye medlemmene som når 100 innlegg. En slik premie er bedre enn medlemskap siden at de fleste sikkert er medlem fra før av uansett (og blir trukket automatisk hvert år). Det eneste jeg er litt redd for er at disse kommer til å kommentere på alt mulig med one-linere for å nå 100 snarest mulig. Er det noen annen måte vi kunne ha gjort dette på`?

Er også enig i lgrindes forslag om å ha kamptråder som alltid opprettes, gjerne ved hjelp av en mal. Disse bør publiseres minst 24 (helst 48) timer før kamp.

3) Det eneste jeg er uenig med Thomas med er tanken om å samle all diskusjon på en plass. I teorien høres det logisk ut, men Facebook er rett og slett for stort og viktig for oss. Tidene har forandret seg der folk styrer bort fra "nisjesider" som dette og heller kommenterer om alle mulige interessefelt direkte på Facebook. FB er en viktig markedsføringskanal for oss og vil alltid være den foretrukne kommunikasjonsmetoden til mange av de 2300 som følger oss.

4) Det som imidlertid er interessant er at FB og forumet kan tjene forskjellige formål. Mens FB fortsatt kan være den viktigste kommunikasjons- og markedsføringskanalen, kan vi alltids forsøke å styre til mer dyp debatt her på forumet. FB egner seg helst til å komme med korte kommentarer og enkel kommunikasjon. Kampdiskusjon er feks mye mer egnet til forumet, spesielt mens kampen pågår. I tillegg er det jo umulig for fansen selv å skape debatt på FB i og med at det er en side som vi administrerer og ikke en gruppe. Så jeg tror det er mulig å ha begge to. FB er og kommer nok til å forbli desidert størst, men forumet kan få et massivt boost om vi gjør ting riktig.

5) Jeg tror vi kan ha et bra symbiotisk forhold som holder liv i både forumet og som ikke påvirker det allerede høye aktivitetsnivet på FB i noen grad. Det jeg tenker er at det hadde vært flott om et par representanter her fra forumet fikk editor-rolle på FB der man kan linke til spennende diskusjoner (kamptråder, transfernytt osv), i hvert fall ukentlig. Man kan også feks. ta med sitater fra debatanter for å skape debatt. Feks "lgrinde mener at Newcastle bør gi Gayle en ny sjanse, mens Geordie heller vil at Newcastle skal hente inn en ny spiss. Hva mener du? Bli med i diskusjonen på vårt forum på NewUtd.no". Hva mener dere?

Vi i TAN-styret er for øvrig alltid på leit etter folk som vil bidra, uansett hva det måtte være! Er det noe dere ser som kan forbedres så tar vi imot all mulig hjelp :)

Geordie:
Veldig enig i alt Nordin!  :)

oyvind:
Forumet her inne er overlegent FB rent diskusjonsmessig og jeg hadde blitt svært lei meg om det ble lagt ned. Nå er vel jeg også en del av klanen, som for et par år tilbake passerte 30 fylte år og som liker å lese gode debatter her inne selv om jeg ikke alltid deltar selv.

Facebook er veldig greit å bruke til nyheter, til kampdager, promotering etc. Men det er vanskelig å skape en skikkelig debatt der da kommentarfelt blir uoversiktlig. Enig at det heller bør linkes mer til dette forumet fra FB og evt. Premieres. Alle bør føle at de skal kunne bidra, gamle brukere som nye, uten at noen skal føle seg tilsidesatt eller latterliggjort. Om nye eiere kommer inn og Newcastle satser så vil det jo også komme mange flere til. Det er nok ingen tvil om at Ashley har senket diverse Newcastle forumer i Europa til bunnivå.

Vil også rette en stor takknemlighet til Nordin som faktisk startet denne siden for mange år siden. Han har til nå utført en jobb for denne siden som bør premieres fra øverste hylle. I løpet av de siste 10-15 årene jeg har vært her inne har han vært tilgjengelig for oss, han har gitt oss et mye bedre tilbud kontra en viss herremann med navn C. Weiseth, vært ærlig og gitt oss et utrolig godt tilbud i form av newutd.no. Hjertelig tusen takk til deg, Nordin  :)

Dsves:
Nå føler jeg det er på tide å legge igjen en liten kommentar her. Det er kanskje fort gjort å tenke at jeg er et nytt medlem, og i den forstand at det er første gang jeg legger igjen et innlegg i forbindelse med en diskusjon på forumet kan jeg forstå det. Jeg er imidlertid ikke et helt nytt medlem, da jeg har lest og holdt meg oppdatert på forumet siden 2011 og opprettet bruker her i 2014.

Den siden her ligger konstant på "mest brukte" i nettleseren. Jeg har alltid en fane oppe, og det er en del av hverdagsrutinene mine å sjekke for oppdateringer om klubben jeg er glad i og har fulgt siden barndommen. Dette gjør jeg også på flere andre nettsider, men forumet her er det første jeg sjekker. Jeg beklager til alle dere debattanter at jeg ikke selv har bidratt i diskusjonen, men jeg har stor glede av å lese innleggene som kommer. Kanskje handler liten aktiv deltakelse om at takhøyden er stor for å hive inn et innlegg her og der, og at det er lite variasjon i postere, noe som fører til at det virker som at de som poster kjenner hverandre.

Jeg er i hvert fall av den oppfatning at dette forumet tilbyr noe helt annet enn sosiale medier. Jeg ønsker å lese kamptråd i forkant av matchen, og jeg ønsker å lese hva andre tenker underveis i matchene. Digg å lese at andre med svarte og hvite briller ser det samme som meg ;) Transfertrådene hadde vært bedre med en annen eier (forhåpentligvis endring snart), og jeg husker godt sommeren 2011 da vi hentet Cabaye (Min klare favoritt i nyere tid - for en spiller!) og aktiviteten på forumet her var stor. Jeg er klar over at jeg ikke er i en posisjon der mitt ønske nødvendigvis burde være gjeldende eller noen form for pekepinn, men jeg kan love at jeg skal prøve å melde meg på med noen innlegg i fremtiden. Ser forresten at det ofte er mange gjester som leser trådene, så det er kanskje potensiale for å dra med seg flere medlemmer, noe jeg ser flere andre påpeker. Det jeg egentlig vil si er at jeg synes det hadde vært leit om forumet ble lagt ned. 

Anders:
Mye gode forslag og innspill her, og sier meg helt enig med El Jefe (Nordin).

Forumet er for meg som bruker/medlem nesten det viktigste vi har, det er her vi får de beste diskusjonene og alle får delta like mye. I motsetning til FB-siden hvor vi "informerer" følgerne, og de kommer med enkle, korte kommentarer.

Samtidig er FB-siden det viktigste mediet vi har for å skape blest rundt supporterklubben, og forhåpentligvis tiltrekke nye medlemmer.
Og hva kommentarfeltet gjelder, føler jeg det er viktig å holde det tilgjengelig for kommentarer. Jeg har i store deler av forrige sesong hatt ansvaret for oppdatering før/under/etter kamp, og synes det er greit (moro?) med kommentarer på postene. Prøver å legge opp til det. Jeg synes også det er viktig å gi de som ikke er på forumet muligheten til å ytre seg, og gi de muligheten til å diskutere.

Det jeg er helt enig i, er at vi kan legge ved link til kamptråd i preview/referat på hjemmesiden, og så kan jeg legge ved link når jeg legger ut bildet av lagoppstillingen.
Vi kan også bli flinkere til å legge ut linker i saker om for eksempel Benitez, oppkjøp, transferrykter og slike ting. Dette er ting vi kan ta med tilbake til de flinke gutta som skriver saker på hjemmesiden.
Ang mal av kamptråder, så er en mulighet at det kun er moderatorer som kan opprette kamptråder? Selv om det har vært veldig høy kvalitet på enkelte første innlegg i kamptråder. Hvis vi fortsetter med previews, kan jo store deler av den bare kopieres inn (skader, viktig info ++) når previews legges ut (24-48t før kamp).

Når det gjelder premiering, er jeg veldig usikker på akkurat den delen. Er av den oppfatning av at kvaliteten på innleggene her blir høyest hvis motivasjonen er den riktige, men applauderer ideen! Dog er det ikke jeg som tar den avgjørelsen ;)
En ting som kan gjøres, er en aldri så liten sesongkonkurranse KUN på forumet. Tippekonk med resultat, første målscorer og lignende i hver kamp, med en premie ved sesongslutt (eventuelt skjerf hver måned, drakt ved sesongslutt?).

Men veldig bra med en slik diskusjon Thomas! Ikke bare for veien videre, men også for hvordan kvaliteten på det vi tilbyr skal være best mulig :)

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

[*] Forrige side

Skift til full visning