20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 781144 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1215 på: 13. Des. 2009, 12:23 »
En stund siden jeg så den, men The Damned United er dritfet. Tror alle som er interessert i engelsk fotball vil like den.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1216 på: 13. Des. 2009, 13:07 »
Prestige er bra, men er ikke spesielt glad i Bale. Syntes faktisk han ødela litt.

Nokon som har nokre nyare filmar å anbefale? Kan vere fin avkobling til alle 50-talls filmane eg ser fortida!

http://www.imdb.com/title/tt0311113/

Kongefilm.

Sett den, heilt grei. Er litt omvendt av deg eg, likar Bale og kan ikkje fordra Russel Crowe!

Tenkte eg peise på med Kiss Kiss bang bang i natt etter Newcastle kampen!

Bale, Jackman og Crowe e alle 3 mine favorittar :)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1217 på: 13. Des. 2009, 13:14 »
Hmm, kjøpte en ting fra Platekompaniet, på onsdags ettermiddag, og har enda ikke fått det!
Litt spesielt siden jeg forrige gang fikk det jeg bestilte der dagen etterpå!

play.com er virkelig genialt ja. Bestilt i går hele Band of Brothers-boksen på blu-ray for under 200 kr. Det er jo helt VILL pris! Også kjøpt meg hettegenser der nå, kjøpt noen t-skjorter der for noen måneder siden, og var veldig fornøyd med det. Om noen vil ha Band of Brothers-boksen på DVD for en hundrings, godt bevart, så hyl ut :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mikael

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 701
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1218 på: 13. Des. 2009, 16:51 »
Hmm, kjøpte en ting fra Platekompaniet, på onsdags ettermiddag, og har enda ikke fått det!
Litt spesielt siden jeg forrige gang fikk det jeg bestilte der dagen etterpå!
Jeg bestilte noe derfra i forrige uke, som ble sendt lørdag 5. desember (8 dager siden), men jeg har enda ikke sett snurten av det. Antar det skyldes shitloads med forsendelser hos Posten.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1219 på: 13. Des. 2009, 17:13 »
Må vel være det ja. Får vel gjerne ikke det jeg har bestilt fra play.com før jeg drar hjem den 22. kan jeg tenke meg til!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1220 på: 13. Des. 2009, 17:53 »
Play kan nok ta en del tid, er vel fremdeles posstreik i England tror jeg...

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1221 på: 13. Des. 2009, 18:03 »
Bra jeg har fått med meg det!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1222 på: 14. Des. 2009, 11:11 »
Kva er dykkar sine favorittskodespelarar?
For meg blir det Toshiro Mifune, Tatsuya Nakadai og Robert De Niro, dei 3 beste all-time etter min meining. Ellers så er Samuel L.Jackson, Tommy Lee Jones, Malron Brando  store namn og ikkje minst Al Pacino hovudsakleg for filmane frå 70-tallet, tidlig 80-tall.

Dei 3 eg verkeleg ikkje kan fordra er Russel Crowe, Tom Cruise og Di Caprio.
« Siste redigering: 14. Des. 2009, 12:43 av Bad Religion »
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1223 på: 14. Des. 2009, 16:23 »
Brad Pitt er kongen. Synes rett og slett alle filmene han er med i er bra (de jeg har sett i hvert fall). Har ikke noe i mot Vinnie Jones heller, men det går vel kanskje ikke på skuespillertalentet, men på selve fyren. ;)

Selv synes jeg Di Caprio gjør en god rolle i Titanic

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1224 på: 14. Des. 2009, 16:30 »
Noen som har sett The Damned United som kan si hva de syns om den?
Som fotballfilm er den meget bra. Michael Sheen er fantastisk som Cloughie! Noe som også gjør den severdig som film generelt. Synes de har gjenskapt 70-tallets fotball-England på en flott måte. Men det er først og fremst Sheen som gjør denne filmen så bra.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mikael

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 701
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1225 på: 14. Des. 2009, 17:03 »
Selv synes jeg Di Caprio gjør en god rolle i Titanic
:O
Selv synes jeg Titanic er en rævfilm, men jeg synes DiCaprio har gjort mye bra etter den tid, blant annet i Blood Diamond og The Departed.

Ellers har jeg veldig sansen for Mark Wahlberg, Michael Caine (ikke sett så mye med ham, riktignok), Brad Pitt og Jim Carrey. Også er Bjørn Sundquist kongen.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1226 på: 14. Des. 2009, 17:37 »
Bjørn Sundquist er så aldeles ikke noen konge. Jeg synes norske filmer er bedre uten ham. Jeg kan like ham som en slags kultfyr, men synes generelt ikke noe om ham som manager.

Titanic var en bra film da den kom, og duger utvilsomt innenfor sin sjanger. Men Blood Diamond og The Departed kan vel nødig sammenlignes med Titanic. Det er dog bra for Di Caprio at han viser at han behersker også actionthriller-sjangeren i tillegg til romantisk drama-sjangeren.

Mine store helter er Martin Sheen, Alan Alda, George Clooney og Jim Carrey.
Ellers er det allerede nevnt flere navn jeg har stor sans for: Samuel L. Jackson, Brad Pitt, Robert De Niro og Mark Wahlberg.

Og så er det en hel rekke andre jeg ikke gidder å nevne.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1227 på: 14. Des. 2009, 18:07 »
Selv synes jeg Di Caprio gjør en god rolle i Titanic
:O
Selv synes jeg Titanic er en rævfilm, men jeg synes DiCaprio har gjort mye bra etter den tid, blant annet i Blood Diamond og The Departed.

Enig i det asså. Synst også Titanic er ein pompøs rævfilm! Ellers så gjer han ein grei jobb i The Departed, men eg klare ikkje å begeistre meg for denne remaken/rip-offen. 

Må seie det er litt flaut at eg ikkje nemnte Jack Nicholson i stad.  Konge mann! Kan og anbefale filmar med den franske skodespelaren Jean-Louis Trintignant, ufatteleg dyktig.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1228 på: 14. Des. 2009, 19:49 »
Brad Pitt og Edward Norton må være mine favorittskuespillere.


lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1229 på: 14. Des. 2009, 20:51 »
Kva er dykkar sine favorittskodespelarar?
For meg blir det Toshiro Mifune, Tatsuya Nakadai og Robert De Niro, dei 3 beste all-time etter min meining. Ellers så er Samuel L.Jackson, Tommy Lee Jones, Malron Brando  store namn og ikkje minst Al Pacino hovudsakleg for filmane frå 70-tallet, tidlig 80-tall.

Dei 3 eg verkeleg ikkje kan fordra er Russel Crowe, Tom Cruise og Di Caprio.


Men likevel har 3 dei tre spelt i nokre av det siste tiårets beste filmar, og nokre av dei beste eg nokensinne har sett.
Likar alle 3 veldig godt.  Crowe - Gladiator , Cruise - The Last Samurai, Di Caprio - The Departed

http://www.aftenposten.no/kul_und/article3423184.ece
Litt skeptisk til akkurat denne men...

Ser fram til Avatar!!:

« Siste redigering: 14. Des. 2009, 20:55 av lgrinde »