20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 783561 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1020 på: 27. Aug. 2009, 18:38 »
Fordi jeg ikke hadde hørt om den før :P Visste ikke hva den het engang 2 min før den begynte :)

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1021 på: 27. Aug. 2009, 20:33 »
Hehe, går man uten forventninger til en Tarantino-film går man som regel en meeeget hyggelig opplevelse i møte. Hadde det på samme måte med Kill Bill.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1022 på: 27. Aug. 2009, 20:50 »
Hehe, går man uten forventninger til en Tarantino-film går man som regel en meeeget hyggelig opplevelse i møte.

Word! :)

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1023 på: 27. Aug. 2009, 21:35 »
Jeg gikk til Kill Bill helt uten forventninger. Visste knapt hvem Tarantino var.
Kan vel ikke legge skjul på at det var en meget hyggelig opplevelse.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1024 på: 27. Aug. 2009, 23:06 »
Nå synst eg i grunn Kill Bill-serien er veldig cheesy, langt så bra folk skal ha det til! Langt ifrå så gode filmar som Reservoir dogs og Pulp Fiction.

Har uansett store forhåpningar til Inglourious Basterds, Tarantino er trossalt ein god regisør med geniale dialoger.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1025 på: 27. Aug. 2009, 23:15 »
Har uansett store forhåpningar til Inglourious Basterds, Tarantino er trossalt ein god regisør med geniale dialoger.

Ja, åpningsscenen i Reservoir Dogs må være den beste dialogen:


Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1026 på: 28. Aug. 2009, 00:27 »
Syns Kill Bill-filmene er jævla konge, jeg :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1027 på: 28. Aug. 2009, 12:16 »
Syns Kill Bill-filmene er jævla konge, jeg :)

God underhaldning ja, men blir berre "tullesamurai" for min del, har sett såpass mange råe japanske samuraifilmar at eg ikkje heilt klare å sette pris på Kill bill.  ;)
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1028 på: 29. Aug. 2009, 00:53 »
Det skal mye til å slå Pulp Fiction da.
Bedre film skal man lete lenge etter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1029 på: 29. Aug. 2009, 16:10 »
Sant nok, burde då ha presisert at Kill Bill ikkje er i nærheten, om ikkje verdens hav unna! Pulp Fiction er nok blant dei beste filmane eg har sett. Berre slått av The Elephant man, One flew over a cuckoo's nest, Dead Man's shoes, The Sword of doom, Seven Samurai og The Godfather.

Ellers så vil eg nok hevde Shawshank Redemption er litt oppskrytt, altså for all del god film, men typisk materielle som tek seg bedre ut i novelle form.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1030 på: 29. Aug. 2009, 17:10 »
Jeg vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener med at Shawshank Redemption egner seg bedre i novelleform. Jeg for min del synes det var en veldig bra film. Men det er umulig å sammenligne Shawshank med Gudfaren eller Pulp Fiction. Det er så totalt forskjellige filmer.
Man kan si hva man vil om historien som driver SR.
Men jeg mener alt annet ved filmen også er utrolig bra. Skuespillere, musikk, lys, regi, kostymer etc. Når det er sagt, jeg har nok sett mer spennende filmer, som lar seg se om igjen gang etter gang etter gang, uten at man blir lei.

Jeg ville forøvrig lagt til Schindlers Liste.
Det er veldig lenge siden jeg så den filmen sist, men jeg kan ikke huske stort annet enn at den var fantastisk bra.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1031 på: 29. Aug. 2009, 17:50 »
Filmen er jo basert på novella "Rita Hayworth and Shawshank Redemption " av Stephen King, synst novella var bedre og mindre forutsigbar som filmen blir.

Schindler's list er ein veldig god film, men klare ikkje å ta filmen heilt seriøs når tyskera og polakka er engelsktalande.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1032 på: 29. Aug. 2009, 18:06 »
Filmen er jo basert på novella "Rita Hayworth and Shawshank Redemption " av Stephen King, synst novella var bedre og mindre forutsigbar som filmen blir.

Schindler's list er ein veldig god film, men klare ikkje å ta filmen heilt seriøs når tyskera og polakka er engelsktalande.

Haha, ser den!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1033 på: 29. Aug. 2009, 18:35 »
Syns Shawshank Redemption er helt fantastisk jeg. Enig med Jokke i at det er ganske vanskelig å sammenligne slike filmer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1034 på: 30. Aug. 2009, 17:10 »
Rart ingen nevner Fight Club nå som vi trekker fram filmer fra øverste hylle.

Det er den beste filmen jeg har sett og jeg har vansker for å tro at jeg noen gang vil se en film som topper den. :)