20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 783760 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Filmtråden!
« Svar #765 på: 07. Aug. 2008, 21:46 »
Hehe, jeg tror nok du hadde bestemt deg for det allerede før filmen begynte. Det var utgangspunktet, var det ikke?

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #766 på: 07. Aug. 2008, 22:11 »
Jeg hadde ikke bestemt meg for å mene det på forhånd. Jeg ville se hva all hypen var. Var Heath virkelig så god som alle sier?
Jeg fant ut at joda, det var han. Men likevel, han klarer likevel ikke å nå opp mot Jack Nicholson. Det er bare sånn jeg ser det.
Heath Ledger gjør en fabelaktig innsats, ingenting å klage på der. Men når rollefiguren mot slutten av filmen blir litt i overkant dyster for min smak, så gjør det sitt til at det blir lettere å vende tilbake til 1989, og Tim Burtons første film om Batman.
Jack Nicholsons Joker appellerer mer til meg, enn Heath Ledgers Joker. Dessuten, Jack Nicholson er og blir Jack Nicholson.

Min personlige smak foretrekker Jack Nicholson. Og det gjør at jeg sier det jeg gjør.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #767 på: 07. Aug. 2008, 23:05 »
Jeg må vel se første Batmanfilmen på nytt, men slik jeg ser det var denne Jokeren tidenes filmskurk ved siden av godeste Hanibal Lecter kanskje. Jokeren skal jo være så komplett dyster og gjennomført gal som Ledger og Nolan har fått han til å bli, jo!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Filmtråden!
« Svar #768 på: 07. Aug. 2008, 23:28 »
Så This is England for et par dager siden. Det var en veldig bra film om en unggutt som blir mobbet på skolen og går uten venner helt til han finner en vandalgjeng som tar vare på ham. Det utvikler seg etter hvert splid i gruppen når kameraten til gjengsjefen kommer ut av fengsel og prøver å rekruttere folk til å gå til aksjon mot innvandrerne i England.

En sterk film som anbefales på det sterkeste.

8,5/10
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Filmtråden!
« Svar #769 på: 07. Aug. 2008, 23:59 »
Etter nok en anbefaling av "This Is England" tror jeg nok at jeg setter meg ned og ser på den filmen akkurat nå.

Tommy Sten

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #770 på: 08. Aug. 2008, 02:52 »
Da er jeg hjemme etter å ha sett The Dark Night. Imponert er jeg. Så definitivt. Men det er ikke Jack Nicholson. Og jeg kan ikke annet enn å være nostalgisk å si at jeg liker Tim Burtons Joker bedre enn Christopher Nolans Joker. Jeg synes Heaths rolle blir i overkant dyster, kanskje hovedsaklig mot slutten. Han starter lovende, blir enda bedre mot midten av filmen, men etter hvert som løsningen nærmer seg og slutten kommer, blir han i overkant dyster.

Heath spiller strålende. For all del. Så skylden legger jeg på Nolan.

Likevel, jeg kan ikke annet enn å stå på mitt. Jack Nicholson vil for alltid være Joker.


Nå har vel Nolan og gjengen lagt mer vekt på at det skal være en "realistisk" actionfilm, Tim Burton sine versjoner ser jo ut som tegnefilmer til tider, og da tenker jeg både på setting og dialog
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #771 på: 08. Aug. 2008, 19:00 »
Tim Burton lå nok nærmere tegneseriene enn det Nolan gjør, ja. Men det betyr ikke at Nolans "realistiske" Batman blir så veldig mye bedre av den grunn. Verken Tim Burton eller Christopher Nolan har mer rett enn den andre til å definere Batman. Når det gjelder selve Batman/Bruce Wayne er jeg veldig begeistret for Christian Bale, som jeg mener er tøffere og bedre enn Michael Keaton. Men når det gjelder Joker ville jeg kombinert Ledgers dystre psykopat, med Jack Nicholsons bitende ironi og brede glis.

Jeg liker humoren som er i Burtons filmer, samtidig som jeg liker Nolans mørke actionthrillere.

Det er da vel fullt mulig å ønske seg en kombinasjon?
Jeg kommer neppe til å få mitt ønske oppfylt, men enn så lenge er det fullt mulig å glede seg stort over både gamle og nye Batman, så lenge en unngår Joel Schumachers drittfilmer på midten av 90-tallet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anthony

  • Gjest
Sv: Filmtråden!
« Svar #772 på: 10. Aug. 2008, 17:17 »
The Dark Knight var ufattelig spektakulær, men manglet dybden som de virkelig bra episke filmene har. Som f.eks Ringenes Herre filmene, Braveheart og Gladiatoren. Som en fin jente uten personlighet... karakter: 5 (tja?..4,5).

Vel. Når sant skal sies ødelegger det komersielle til dels med det andre...

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #773 på: 16. Aug. 2008, 13:10 »
The Dark Knight er utvilsomt den råaste action-filmen eg nokon gang har sett. Alt stemte! Christopher Nolans mørke tolkning av Batman og The Joker er heilt genial, og eg satt med total gåsehud gjennom heile filmen. Heath Ledger var fantastisk! Vil seie han pissa på Jack Nicholsons rolle som jokeren. Og dette seier ein kar som er BLODFAN av sistenemnte! Synd at Aaron Eckhart blir bort gløymt av folkemassene. Synst han spelte heilt utrulig bra som Harvey Dent/Two-face. No sitt eg og gleda meg som ein unge til neste batman-film:)

Neste på ventelista no forøvrig er Max Payne filmen!  Spela var tvers igjennom geniale.
« Siste redigering: 16. Aug. 2008, 13:15 av Hans Emil »
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Sv: Filmtråden!
« Svar #774 på: 18. Aug. 2008, 00:47 »
Så den nye Mumie-filmen i dag.

Det var 95 kr, en date og 2 timer av mitt liv jeg aldri får igjen, men det er helt greit så lenge jeg slipper å oppleve slikt én gang til!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #775 på: 18. Aug. 2008, 01:06 »
HAHA! :D

Så The Dark Knight pånytt på kino i dag, jeg! :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #776 på: 18. Aug. 2008, 01:16 »
Herlig Kristoffer, nesten slik eg vurderer det sjølv.  ;D

Såg forøvrig The Proposition i dag. Ganske so mørk og dyster western film, ganske bra. 7,5/10.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #777 på: 03. Sep. 2008, 12:02 »
Don Lafontaine er død. Verdens mest kjente filmtrailer stemme døde mandag 68 år gammel.
http://www.side2.no/film/article2183722.ece

Rip. han var og er fortsatt kongen over filmtrailer stemmer.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #778 på: 03. Sep. 2008, 15:20 »
Hvil i fred, ja. Fantastisk mann!

Så "A Clockwork Orange" i natt. SYK film. Må vel være en million måter å analysere den på...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ratatosk

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1293
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #779 på: 03. Sep. 2008, 15:24 »

Så "A Clockwork Orange" i natt. SYK film. Må vel være en million måter å analysere den på...

Mange herrens år siden jeg har sett den, men tror det må være en av de mer spesielle filmene jeg noen gang har sett.
Kunne dog tenkt meg å se den en gang til, mulig man tolker den noe anderledes nå som man er mange herrens år eldre ::)
sunt pueri pueri puerilia tractant