20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2017  (Lest 199787 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1020 på: 28. Aug. 2017, 20:22 »
Vidar Ørn Kjartanson spilte i Vålerenga for noen år siden, og scoret voldsomt med mål den ene sesongen der. Er vel ingen spisser de siste årene som har lignende tall å vise til i TL.
Samtidig husker jeg han som en spiller som ikke har fysikk eller ekstremegenskaper til å spille PL-fotball?

Har ikke sett mye av Joselu ennå. Men som du er inne på er ikke Kjartason en spiller som kan spille alene på topp. Men han kan passe med en større spiss. Kjartason er ikke rask, men han var god å posisjonere seg og var en giftig avslutter for VIF. Slike spillere trenger ikke mange sjansene, men jeg tror hab vil være helt avhengig av spillere rundt seg som skaper rom og supplerer ham med de rette ballene. Men han vil ikke bære laget som Ba for eksempel gjorde.

Kjartansson er 1.87 høy, og spilte ensom spiss i Enga. Ikke god nok for PL, men du verden han hadde fysikk, så en litt misvisende beskrivelse av han det der.

orderud85

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 617
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1021 på: 28. Aug. 2017, 20:28 »
Er han rein 9'er er kan han henge tilbake litt, 10'er typ?

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1022 på: 28. Aug. 2017, 20:46 »
Ren 9'er.

Men har vi i det hele tatt vært linket til han? Kan aldri i livet tenke meg at han skal kunne levere i PL.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1023 på: 28. Aug. 2017, 21:39 »
Ren 9'er.

Men har vi i det hele tatt vært linket til han? Kan aldri i livet tenke meg at han skal kunne levere i PL.

Sak i Chronicle. Ryktes om overgang på 8 mill pund. Bøtta inn mål i Israelsk liga, og Newcastle skal ha hatt speidere tilstede i Europacup.

Ser forøvrig på Sky at Alex Ox Chamberlain er så godt som klar for Chelsea i en  overgang på 35 mill pund. Går den gjennom, kommer vel Kenedy til oss.
« Siste redigering: 28. Aug. 2017, 22:08 av Geordie »
No fate but what you make

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1024 på: 28. Aug. 2017, 21:50 »
Kjartansson er ikke på noe vis en oppgradering fra de vi har. Har scora masse mål, men kun i mikke mus-ligaer. Nei takk!

Filla

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 312
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1025 på: 28. Aug. 2017, 22:12 »
Kjartansson er vel ikke bedre enn Gayle?
Syns disse to minner om hverandre som spillertyper, ganske raske, gode i bakrom og med killerinnstinkt foran mål...
Men Gayle er bedre i mine øyne og jeg ser ingen vits i å hente han for 8 mill   
Bedre å satse på en offensiv midtbanespiller som kan spille i 10er rollen, som mange her inne påpeker.
Synd at Jovetic "glapp", for han hadde vært perfekt i den 10er rollen. Både målfarlig og dyktig til å skape sjanser for medspillerne sine. Hadde aldri helt troa på at vi skulle få lokket han til oss og ingen bombe at han velger Monaco fremfor oss.
Blir spennende siste dager av overgangsvinduet, håper at vi får solgt unna flere spillere og kan få inn 2-3 spillere som kan forsterke oss, men ikke til enhver pris og heller ikke til overpris, sånn som jeg mener at mange av de andre PL klubbene har gjort til nå. Se bare hvordan det går for Everton og West Ham, som har kjøpt for store summer.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1026 på: 29. Aug. 2017, 00:20 »
Henger meg litt opp i den keeperplassen jeg. Kan bli litt av en runddans det, hvis teorien min holder vann 🤣

Simon Mignolet skal visstnok være sterkt ønsket av Napoli (og PSG). Pepe Reina så ut til å ta farvel med Napoli-fansen på søndag, og gikk vel delvis gråtende av banen, etter en 3-1 seier. Han er ønsket av Newcastle og PSG.

Simon Mignolet -> Napoli, Pepe Reina -> Newcastle?
Simon Mignolet -> Napoli, Pepe Reina -> PSG, -> Alphonse Areola -> Newcastle?
Simon Mignolet -> PSG, Alphonse Areola -> Newcastle?
Simon Mignolet -> PSG, Alphonse Areola -> Napoli, Pepe Reina -> Newcastle?






Eller så blir vi sittende med Elliot, Darlow og Woodman 🙄
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1027 på: 29. Aug. 2017, 01:43 »
Tror ikke Liverpool selger Mignolet i dette vinduet, da Klopp var veldig tydelig på at han var 1.keeper!

Men skjønner RB litt mer nå, mtp ny keeper! Ingen av de vi har nå er gode med beina, og laget vinner mye på å ha en keeper som behersker det bra! Elliott har jo vært katastrofal hittil, på den fronten🙈
Men igjen, så mener eg at de vi har nå er gode nok ellers, og eg håper at SOM, VB og spiss prioriteres først!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1028 på: 29. Aug. 2017, 08:37 »
Tror også Benitez vil ha en åpenbar nummer 1. Tror vel blant fansen du finner ganske delte meninger om hvem som egentlig er vår beste keeper. For min del mener jeg vel egentlig at Darlow er en vel så god keeper som Elliot.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1029 på: 29. Aug. 2017, 09:02 »
Ble snakket om at Mignolet hadde/skulle få lov til å dra fra den belgiske landslagssamlingen for å få gjennom en overgang.

Jeg er ikke i tvil om at Darlow er vel så god som Elliot. Elliot virker tyngre, tregere, og verre keeperteknisk.. Darlow virker også bedre med føttene.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

arekv

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 51
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1030 på: 29. Aug. 2017, 09:21 »
Ble snakket om at Mignolet hadde/skulle få lov til å dra fra den belgiske landslagssamlingen for å få gjennom en overgang.

Jeg er ikke i tvil om at Darlow er vel så god som Elliot. Elliot virker tyngre, tregere, og verre keeperteknisk.. Darlow virker også bedre med føttene.

Kommenterte det under kampen på lørdag at jeg syns Elliot så utrent ut, er fort noen kg for mye der så det ut som.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1031 på: 29. Aug. 2017, 09:23 »
Darlow virker å ha bra potensiale, men Elliott utstråler en helt annen autoritet. Han er nok heller ikke noen mester med beina, men har færre av de store tabbene som Darlow viser iblant.

Skysports melder at det ser ut til at Reina blir i Napoli. Akkurat nå virker det som den heteste keeper-linken er PSV sin Jeroen Zoet. Han vet jeg ganske lite om for å være ærlig. Muslera er også nevnt av Chronicle, men er trolig for dyr.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1032 på: 29. Aug. 2017, 09:28 »
Er vertfall ikkje vits sitja på deadline day å tru at me skal gjera noko då. Me verte jo like skuffa kvar gong. Skal det skje noko, må det skje før torsdag. Det verte uansett ingen rekordsignering, som eg vart lova av ein viss person her inne ;D
« Siste redigering: 29. Aug. 2017, 09:30 av lgrinde »

orderud85

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 617
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1033 på: 29. Aug. 2017, 10:35 »
NEWCASTLE EYE ICELAND STAR

Newcastle could be ready to make a move for prolific £8m-rated Icelandic hitman Vidar Orn Kjartansson, according to The Daily Star.
Står det hos SkySports nå... Gayle linka til Leeds leste jeg en stand igår.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1034 på: 29. Aug. 2017, 10:43 »
Er vertfall ikkje vits sitja på deadline day å tru at me skal gjera noko då. Me verte jo like skuffa kvar gong. Skal det skje noko, må det skje før torsdag. Det verte uansett ingen rekordsignering, som eg vart lova av ein viss person her inne ;D

Ha litt is i magen kompis. Rekord på deadlineday kommer 😜 Jeg er nesten helt sikker på at vi vil signere 2-3 spillere til før vinduet stenger. Og rimelig sikker på at deadlineday signering vil komme.
Spår origi på deadlineday.