20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2017  (Lest 199833 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #735 på: 04. Aug. 2017, 18:38 »
Fake News! ;D :P Newcastle United, under Ashley, kjem aldri til å betala det Barkley kostar og krev i løn.
« Siste redigering: 04. Aug. 2017, 18:40 av lgrinde »

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #736 på: 04. Aug. 2017, 20:19 »
Fake News! ;D :P Newcastle United, under Ashley, kjem aldri til å betala det Barkley kostar og krev i løn.

Hahaha. Troverdige kilden futnsoccer som melder. Så bør vel ligge noe i det😂😂😂
Uansett fortjener vi litt håp.

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #737 på: 05. Aug. 2017, 00:26 »
Ingen troverdig kilde dette heller, men;

"Fenerbahce have agreed personal terms with Arsenal striker Lucas Perez ahead of a reported £17million transfer. (Turkish Football)"

Blir veldig spennende å se hva som skjer de kommende ukene! Blir veldig skuffa dersom ingen flere kommer inn, men også dersom "Joselukvalitet" er det som hentes. (Kravstor sa du?🙈)

Vi trenger SM/SOM, spiss og (helst) VB!

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #738 på: 05. Aug. 2017, 08:05 »
Ifølge mine kilder gjorde faktisk Joselu sine saker veldig bra i Spania i fjor. I tillegg har han jo vært on 🔥🔥 i preseason. For riktig pris kan det være en smart signering tror jeg.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #739 på: 05. Aug. 2017, 11:29 »
Viser jo berre ambisjonsnivået til Ashley. Ein må slutta la seg overraska øve dette.


Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #740 på: 05. Aug. 2017, 12:28 »
Håper du har rett, kung_zlatan!

Det virker hvertfall som om vi prioriterer spiss (Joselu😏) og keeper (Adrian) atm..

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #741 på: 05. Aug. 2017, 12:40 »
Må vere noe av det tristeste vinduet som har vert med tanke på hvem som leder dette laget. Har nevnt det før og nevner det igjen. Trodde virkelig vi skulle klare å dra i land noen litt fine signeringer. Har troen på Lejeune, Murphy og Merino, det er ikke det. Men Joselu som spiss-signeringen vår? Herrefred klarer vi ikke bedre enn det? Trodde det var mulig vi skulle slå Owen prisklassen for den posisjonen. Må vel bare lære og slå fast at denne klubben aldri kommer noen vei med Ashley bak roret.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #742 på: 05. Aug. 2017, 21:22 »
Det er jo rett og slett tragisk, men må jo prøva vera positiv når Benitez er det :) So lenge han er her.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #743 på: 05. Aug. 2017, 23:55 »
Daily Mirror: Newcastle have had a £12m bid for Joselu rejected by Stoke City. #NUFC


HVIS dette stemmer, burde vi ikke da slenge på £1.4mill, og gå for Lucas Perez? 😜
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #744 på: 06. Aug. 2017, 01:41 »
Daily Mirror: Newcastle have had a £12m bid for Joselu rejected by Stoke City. #NUFC


HVIS dette stemmer, burde vi ikke da slenge på £1.4mill, og gå for Lucas Perez? 😜

Det burde vi isåfall absolutt ha gjort ja! Men det er vel en grunn til det og..😏

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #745 på: 06. Aug. 2017, 02:05 »
Er nok det. Men synes det også er litt rart at det virker som ingen er interessert i å bla opp £13.4 mill for Perez. Jeg er sikker på at han er verdt det, hvertfall i dagens marked. Og flere av Arsenal-kompisene mine sier det er synd han ikke fikk flere sjanser. Sies jo at han nærmer seg Fenerbache, men rart ingen andre kaster seg på....

Ellers melder Daily Mirror også at vi er ute etter Townsend, igjen.
Daily Mirror: Rafa Benitez is also frustrated that the club are refusing to enter the race for Andros Townsend. #NUFC

Skulle gjerne sett han i klubben igjen jeg, men skjønner ikke helt at vi er ute etter han. Aarons, Ritchie, Atsu og nysignerte Murphy bør vel være bra nok enn så lenge på vingene.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #746 på: 06. Aug. 2017, 07:37 »
Dette med lønn har jo stoppet oss en del ganger før. Noen som vet hvordan dette ligger an med Perez? Mange snakker kun om en mill opp her og to der, men lønnsaspektet blir ofte holdt litt utenfor i spillerkjøpene, men er jo definitivt en del av pakka.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #747 på: 06. Aug. 2017, 07:55 »
Som vi er enig om, superswag, så kan vi ikke forvente å få noe særlig for stallfyllet vårt (Riviere, Gamez, Haidara, Lazaar, Saivet). Men det kan da tenkes at klubbene er villige til å gi en sign on fee eller agenthonorarer som gjør det fristende for nevnte spillere å skifte klubb. Som sagt er ikke det viktigste å få inn størst mulig sum for disse spillerne, men å kvitte oss med de (uten å betale deler av lønnen selvfølgelig) slik at vi frigir både plass i troppen og spillerom på lønnsbudsjettet. Som du nevner kan utlån også være fornuftig dersom de ikke er tiltenkt en plass i troppen uansett.

Er enig i at Colback og Ayoze kan være greie å ha i backup kommende sesong, ettersom vi neppe får erstattet og oppgradert alle lagdelene vi har behov for denne sommeren. Poenget mitt er at vi skal spille rundt 50 kamper kommende sesong og spillere vil bli skadet/slitne (vi har en del kjeks i klubben). Dette stiller store krav til rotasjon, spesielt i desember/januar. Dette betyr at spillere som Colback, Ayoze og muligens Saivet (god forbid) vil spille langt flere kamper enn de bør.

Det kan hende jeg er pessimistisk, men jeg stiller meg sterkt tvilende til at følgende spillere kommer til å øke i verdi eller spille seg til en betydelig rolle for NUFC; Riviere, Gamez, Haidara, Lazaar, Saivet, De Jong, Ayoze, Colback. Har vi ikke sett nok av disse spillerne til å være enige om at de ikke hører hjemme i en tropp som skal kjempe om topp 10? Selvfølgelig får vi ikke luket alt ugresset på en sommer, men for meg kan og bør alle disse navnene erstattes.

Jeg sier ikke de hører hjemme i et top 10 lag,,,det gjør ikke vi heller,,,kanskje på grensa... (Oss altså ikke nevnte spillere),,,,sier bare at Riverie trenger bare den forløsende scoringen(som vi håpet kom da han scoret mål for oss), men noe Joshua King over han,,,meget god, skaper mye men virker å trenge den forløsende scoringen slik mange spisser har hatt tidligere...

De Jong kan bare øke i verdi, meget spennende spiller som kun har vært skadet, verdt null og niks og kommer potensielt til å bli en viktig førstelagsspiller....Burde ikke være snakk om  å selge en gang da han er i mine øyne en viktig del av troppen...Ayoze delvis det samme pga anvendighet, kan spille 10er, spiss og v.ving,, og tror også han har et uforløst potensiale, og er i perioder en brukbar spiller for oss, men tror han har et langt større potensiale, det har han vist tendenser til...Han taper seg neppe i verdi etter lite spilletid ifjor...Haidara har vært skadet hele tiden, og vil nok også kun øke i verdi om han får noen kamper og får vist seg litt...De andre nevnte spillerne kan jeg være enig i at neppe vil øke i verdi... Syns bare det er dumt å selge spillere fremfor å låne dem ut etc, når de er på sin definitive bunn når det gjelder verdi...Da kan vi i verste fall få tilsvarende sum året senere..../6 mnd senere...

Og jo jeg kunne godt solgt enkelt av spillerne og betalt deler av lønna deres, om det er slik at de hever skyhøy lønn ingen klubb i verden vil betale og vi overhodet ikke har bruk for dem,,,dette sparer vi jo penger på.....

Og når du drar inn antall kamper som argument hadde vi jo langt tøffere kampprogram ifjor...Mye ferre kamper i PL....
« Siste redigering: 06. Aug. 2017, 08:03 av superswag »

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #748 på: 06. Aug. 2017, 07:56 »
Liten kommentar her. Trur nok det er Clark og Lejeune som verte førstevalget på midtstopperplass.

Er veldig spent på dette selv. Lasc var jo solid ifjor med kapteinsbindet og full pakke. Lejeune minner meg veldig om Alderweireld, med roen og duellstyrken. Er enig i at Clark er en bedre match med Lejeune enn Lascelles, men en Mbemba (uten hodemist) ved siden av Lejeune kunne blitt utrolig bra på sikt!

Ingen av stopperne våres er typiske ballspillere,,,så jeg antar at Lascelles og vårt nye kjøp blir soleklare førstevalg...Alle lag har minst en hodesterk spiller,,,enkelte har to hodesterke.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #749 på: 06. Aug. 2017, 08:00 »
Liten kommentar her. Trur nok det er Clark og Lejeune som verte førstevalget på midtstopperplass.

Er veldig spent på dette selv. Lasc var jo solid ifjor med kapteinsbindet og full pakke. Lejeune minner meg veldig om Alderweireld, med roen og duellstyrken. Er enig i at Clark er en bedre match med Lejeune enn Lascelles, men en Mbemba (uten hodemist) ved siden av Lejeune kunne blitt utrolig bra på sikt!


Er litt usikker på Mbemba. Clark og Lasc var so mykje betre enn han i fjor. Dei får vertfall sjansen før han til å visa at dei er gode nok. Den sjansen trur eg dei tek vare på.

Angåande overflødige spelara, einig med alle bortsett frå Ayoze. Han er meir enn god nok. Ujevn, men god nok for topp 10. (7-10)

Mbemba spilte jo knapt kamper i fjor Igrinde. Frykter at han blir solgt, men jeg synes jeg ser et enormt potensiale. Han var en av våre beste mot Mainz i går btw.  Jeg mener også at det er viktig å beholde Ayoze. Han har x-faktor og kan fort finne på å blomstre denne sesongen. Riviere skal ha avslått Metz. Vi blir aldri kvitt han! :(

Enig i at han har et stort potensiale,,,men om han fortsetter å være taktisk udugelig , eller om vi kan få en lederskikkelse til å guide han til det bedre spørs...Håper såklart han kan ta en helomvending som David Luiz med riktig mann ved siden av seg. Tror også Benitez kan være rette mannen til å løse dette... Benitez ville nok i hovedsak rykke opp så ser at hhan ikke tørte å riske for mye med Mbemba...Men han ser nok også potensialet hans. Skjønner ikke at han ikke blir testet som back eller defensiv midtbane han var rågod i i afrikamesterskapet...Enige?