20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2017  (Lest 199771 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #645 på: 29. Juli 2017, 13:22 »
Benitez er en av verdens beste managere når det kommer til å tilpasse laget motstanderen, både før og under kamp. Vi kommer til å være gjerrige bakover, og slippe inn få mål, det er garantert.  Hvis spillerne i tillegg er i stand til å sette sjansene de får, og vi unngår skader på nøkkelspillere, tror jeg faktisk vi kan kjempe om femteplass.

Ehh.....Du mener 7ende/8emde plass? Skal vi liksom kjempe mot Liverpool Arsenal om en 5 plass?,,,,,,,,Tror du kommer til bli ganske skuffa...En 8ende 9ende plass om ting klaffer tenker jeg er mer realistisk.......

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #646 på: 29. Juli 2017, 13:28 »
Han mente vel at vi ikke trenger å betale alt med en gang. Det trenger ikke nødvendigvis å bli dyrere med en avtale der summen betales med månedlige avdrag, etter x spilte kamper osv. De fleste foretrekker vel å få hele summen med en gang, men i den situasjonen vi er i nå så vil det ikke være så dumt å utsette utgiftene til neste sommer da vi (forhåpentligvis) får en ny boost av TV-penger fra PL.

Selvfølgelig må vi ha bredde i stallen, men jeg mener spillere som Riviere, Lazaar, Colback, Saivet, Gamez osv ikke burde kvalifisere til termen "stallbredde". Selv om de ikke har stor verdi på markedet, så binder de opp store summer i lønninger. Vi har et lønnsbudsjett i klubben. Dersom vi bare skal kjøpe nye spillere uten å selge andre, må lønnsbudsjettet økes. I så fall må vi bruke midler fra transferbudsjettet til å øke lønnsbudsjettet. Hadde vi kvittet oss med stallfyllet for til sammen 10-15mill pund ville jeg vært fornøyd. Da bør vi ha nok midler til å oppgradere en stall som ikke er klar for PL pdd.

Husk at etterspørselen etter spillere redusereres desto høyere lønn de har,,,,,så om denne er så skadellig som du skal ha det til, så er den like avskrekkende for kjøpende klubber......Da ender vi med å enten måtte betale deler av lønna, og dermed reduserere lønnsutgiftene minimalt, eller antakelig ikke få solgt dem,,,,får ihvertfall svært lite penger om spillerne krever høy lønn. Tviler på at noen kjøper reservene våre for en fin overgangsum og høy lønn på en gang...

Og skal ganske mange signeringer til før jeg mener Colback er overflødig......Før vi bynte å handle var han vel mest aktuelle til å spille ved siden av Shelvey.....Han er også en spiller som blør for klubben og kommer til å gi alt når det butter  imot, og godtar nok mer benkeitting enn vi kan forvente av andre....

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #647 på: 29. Juli 2017, 13:32 »
Da tror jeg du undervurderer både hvor mye vi betaler stallfyllet vårt i lønn og hvor stor innvirkning lønnsbudsjettet har på transfermidlene.

Jeg er ikke dum. Jeg skjønner at det vi sparer i lønninger kan brukes på tansfers og omvendt....Og om det er så skyhøye lønninger som du skal ha det til vil vel neppe andre klubber punge ut slike lønninger? Hva får deg til å tro det? Er de plutselig en bedre spiller et annet sted? Mens hos oss er de bare udugelige fotballspillere? Det er den samme spillleren,,,,som neppe har så lyst å gå ned i lønn.....

AHN

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 114
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #648 på: 29. Juli 2017, 13:41 »
Husk at etterspørselen etter spillere redusereres desto høyere lønn de har,,,,,så om denne er så skadellig som du skal ha det til, så er den like avskrekkende for kjøpende klubber......Da ender vi med å enten måtte betale deler av lønna, og dermed reduserere lønnsutgiftene minimalt, eller antakelig ikke få solgt dem,,,,får ihvertfall svært lite penger om spillerne krever høy lønn. Tviler på at noen kjøper reservene våre for en fin overgangsum og høy lønn på en gang...

Her beskriver du poenget mitt med at jeg vil være fornøyd om vi får 10-15 mill SAMLET for stallfyllet. For oss så vil nok det å bli kvitt benkeslitere på lønningsposten være viktigere enn å få så mye cash for de up front.

Og skal ganske mange signeringer til før jeg mener Colback er overflødig......Før vi bynte å handle var han vel mest aktuelle til å spille ved siden av Shelvey.....Han er også en spiller som blør for klubben og kommer til å gi alt når det butter  imot, og godtar nok mer benkeitting enn vi kan forvente av andre....

Ja, det er virkelig ikke optimalt å ha Colback som noe annet enn overflødig, men jeg synes virkelig NUFC skal ha høyere ambisjoner enn å være avhengig av en spiller som Colback. Om han elsker NUFC eller ikke trumfer ikke at han er en middelmådig Championshipspiller på sitt beste, for min del :P

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #649 på: 29. Juli 2017, 13:55 »
For de som måtte lure, her er en oversikt over reglene for registrering av spillere: http://www.mirror.co.uk/sport/football/news/new-premier-league-25-man-squad-3349993 Bør være godt kjent for de av oss som spiller FM :)

Den er fra 2010, men såvidt jeg vet er det ikke store endringer siden dette, bortsett fra en ting. Man kan ikke lenger låne ut spillere til klubber i lavere divisjoner etter deadline day. Det vil si at spillere som er til overs etter deadline day må frigis, gå til ligaer der overgngsvinduet fortsatt er åpent, eller spille for reservene frem til neste overgangsvindu.

Så, lite poeng å sitte med for mange spillere da vi uansett ikke får brukt de, og de skal fortsatt ha betalt. Ryktes at spillere som Riviere og Lazaar har kontrakter på +/- 400' i uka. Tim Krul tipper jeg ligger på 5-600' i uka. Tv-avtale eller ikke, dette vil tynge lønnsbudsjettet til de fleste klubbene i PL. 
« Siste redigering: 29. Juli 2017, 14:03 av Geordie »
No fate but what you make

AHN

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 114
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #650 på: 29. Juli 2017, 18:34 »
Da tror jeg du undervurderer både hvor mye vi betaler stallfyllet vårt i lønn og hvor stor innvirkning lønnsbudsjettet har på transfermidlene.

Jeg er ikke dum. Jeg skjønner at det vi sparer i lønninger kan brukes på tansfers og omvendt....Og om det er så skyhøye lønninger som du skal ha det til vil vel neppe andre klubber punge ut slike lønninger? Hva får deg til å tro det? Er de plutselig en bedre spiller et annet sted? Mens hos oss er de bare udugelige fotballspillere? Det er den samme spillleren,,,,som neppe har så lyst å gå ned i lønn.....

Jeg har da aldri sagt at andre klubber vil være villige til å punge ut slike lønninger, jeg tror du misforstår hva jeg mener. Jeg mener at vi har for mange spillere i stallen som tar opp for stor del av lønnsbudsjettet og som jeg ikke synes er gode nok til å ha noe i PL å gjøre. Derfor er det ønskelig å kvitte seg med daukjøtt som Riviere, Saivet, Hanley, Lazaar, Perez (ja, mannen får jo aldri utløst potensialet sitt). Sjansen for at det kommer saftige bud på disse spillerene er veldig liten, ja, så det er derfor jeg prøver å få frem poenget mitt; får vi kvittet oss med disse spillerne, så vil det utløse midler OG plass til nye spillere som faktisk kan bidra. Om vi selger disse 5 nevnte spillerne for en slikk og ingenting så vil vi frigjøre midler på lønnsbudsjettet. Etter mine beregninger har vi da fortsatt 25 utespillere i troppen som er bedre enn disse. Og som tidligere nevnt er det denne troppen på 25 mann som registreres til PL.

Grunnen til at jeg gikk inn i denne diskusjonen var at det virket som at du mener at vi bør kjøpe nye spillere uten å kvitte oss med noen. Jeg mener det mest fornuftige vil være å kvitte oss med de spillerne som likevel aldri vil få plass i 25-mannstroppen, og som spiser en uhensiktsmessig stor del av lønnsbudsjettet. At vi får rensket opp i alle disse på en sommer er usannsynlig, men jeg forstår hvorfor det er vanskelig å gjort store signeringer som både koster flesk i overgangssum OG skal ta stor plass på lønnsbudsjettet.

AHN

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 114
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #651 på: 29. Juli 2017, 19:05 »
TL;DR: Selg/gi bort daukjøtt. Prioriter venstreback, offensiv midtbane, spiss, sentral midtbane.

Dagens mannskap

Keeper:
Darlow, Krul, Elliot, Woodman

Vi kan med fordel kvitte oss med en av keeperene, det holder med 3 stk. Virker som Krul er på vei ut, og det er kanskje like greit, vi har Darlow/Elliot på førsteplassen og Woodman for fremtiden.

Midtstopper:
Clark, Lascelles, Hanley, Lejeune, Mbemba

Lejeune virker å være en kjempesignering, og med Mbemba/Lascelles ved siden av seg tror jeg det får duge enn så lenge. Andre posisjoner kniper mer. Hanley kan godt selges for min del, vil faktisk heller se Dummett/Merino som stoppervikar fremfor Hanley.

Back:
Dummett, Gamez, Haidara, Lazaar, Manquillo, Sterry, Yedlin

Høyreback er ok med Yedlin og Manquillo. Venstreback er krise med Dummett/Lazaar/Haidara. Her MÅ det handles en VB. Her kan vi imo kvitte oss Gamez, Haidara, Lazaar.

Sentral midtbane:
Shelvey, Hayden, Merino, Colback, Saivet

Begynner å ligne på noe med Shelvey + Merino på midten, og en Hayden til rullering. Er likevel veldig sårbart mtp skader, og vi burde prioritere en decent SM med litt kreativitet. Hverken Hayden, Merino eller Colback er noen kreative genier. Selg Saivet, Colback kan med fordel oppgraderes.

Ving:
Aarons, Atsu, Ritchie, Murphy

Dekning på hver kant, noe det er lenge siden vi har hatt. Blir virkelig spennende å se om Aarons, Murphy og Atsu kan levere i PL. Hadde vært godt med enda en kant for å demme opp for eventuelle skader (hei Aarons).

Offensiv Midtbane:
Perez, Diame, De Jong

Etter venstreback mener jeg dette er vårt svakeste ledd. Det lukter hverken mål eller assist av noen av disse spillerne, og de stakkars spissene våre vil ikke få mye hjelp om det ikke handles her. Alle kan selges mot en oppgradering.

Spiss:
Gayle, Mitrovic, Riviere

Har mine tvil til både Gayle og Mitro hvis vi snakker om 15-20 mål per sesong. Jeg mener det er behov for en ny spiss som passer bedre i 4-2-3-1 enn de vi har (f.eks Batshuayi, Iheanacho, Lucas Perez). Gayle og Mitro kunne blitt noe sammen, men vi spiller aldri 4-4-2. Dersom denne tyrkiske klubben kjøper Riviere er det bursdag og julaften på en gang.

Milburn

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 477
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #652 på: 29. Juli 2017, 19:32 »
God analyse AHN.

Off.midt og generelt kreativitet, og den x-faktoren, er det som jeg savner mest. De fleste lag vi kjemper mot har den (Rooney, Lanzini, Sigurdsson, Tadic, Rodriguez, Mahrez), mens vi ligger litt bak der. Om ikke Ayoze skulle slå til, som er mulig, men er for lite å satse på.

Gayle kan fint slå til, imponerte meg veldig i fjor, og tror han fint kan være vår hovedspiss i ett år til. Men skulle gjerne sett en kvalitetsspiss inn; type Iheanacho.

Venstrebacken trenger backups, ellers synes jeg Dummett er bra defensivt, og vil nok få minimalt av hjelp av venstreskaden vår. Vår høyreside er sterk, med Ritchie og Yedlin. Vi er dog veldig utsatt med skader på nøkkelspillere - spesielt Ritchie, Lejune og Gayle.

Jeg tror vi gjør det lurt med å shoppe utover august, når panikken begynner å spre seg, både for salg og kjøp.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #653 på: 29. Juli 2017, 23:13 »
Veldig enig med dere, AHN og Milburn👌

Men kunne Ritchie vært en idé som SM, dersom vi ikke klarer å få inn en ny der? Misforstå meg rett, eg håper virkelig på en ny SM, VB og S! Men i verste fall.. (eg bare leker meg litt med ulike oppsett)

                                      Elliott/NY
                         Mbemba        Leujene
Yedlin/Manquillo                             Dummett/NY 
                                      Merino
                       Shelvey                  Ritchie               
     
          Atsu/Murphy                            Aarons
                                      Gayle/NY

Blir en slags 4-5-1 / 4-3-3 / 4-1-4-1, alt etter om vi angriper eller forsvarer oss. Kunne funka bra(?)!

Det virker hvertfall som om at RB vil prioritere spiss og keeper, først..
« Siste redigering: 30. Juli 2017, 00:04 av Jonas99 »

nufc4life

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 652
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #654 på: 29. Juli 2017, 23:42 »
Med en 4-4-5-1 bør vi ha god sjans mot de fleste lagene 😎

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #655 på: 30. Juli 2017, 00:04 »
Haha, det hadde vært noe ja👏🙈 Endret!

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #656 på: 30. Juli 2017, 00:26 »
Om du sikter til kvitte deg med de virkelig svakeste spillerne våres,,,,og de faktisk utgjør en god del av lønningsposten,,,,,så vil det kanskje være så ille at vi må gi dem vekk gratis, og i og med at de ikke vil gå ned i lønn,,,må vi dekke deler av lønna deres ut kontraktstiden,,,,da ingen vil gi fx 0 kr,,,pluss 500 000 i uka for en dårlig spiller(for å ta et eksempel)...dermed sitter den kjøpende part igjen med en spiller med vesentlig lavere lønn enn vi betaler,,,noe det kan være verdt for dem,,,,,fordi vi betaler store deler av lønna... så selv om vi ikke får transfermidler,,,betyr det ikke at de nødvendigvis vil ha dem gratis til tilsvarende lønn... på lik linje med oss...

og når det gjelder colback,,,om han ikke er god nok for mer enn championship,,,,så hjelper ikke det oss,,,han er fortsatt fast på laget vårt( ok hayden får spille ca tilsvarende i hans posisjon),,,, og det skal dermed noen kjøp til før han blir så overflødig at han ikke vil bli nyttig å ha i bakhånd,,,,han er etter lånet av denne dortmundspiller fortsatt den førrste(evt hayden) som kommer inn om det oppstår skader,,,,anita er jo borte nå også,,,, poenget med at han er fra newcastle betyr at vi kan ha en relativt grei spiller i bakhånd, uten at han klager over spillletid,,,hadde han ikke vært lokal,,så hadde han nok klagd bare han ble satt på benken,,,colback kan tåle være utenfor troppen noen runder,,,,,

i 25 manns troppen så er det vel slik at man får ha spiller opp tom. 21 år eller noe uten å registrere dem i 25 manns kvota.... så jeg har ikke noe tall på hvor mange som er i denne troppen og evt hvem det vil bli,,,,da jeg både er litt usikker på regelene og prioriteringene til benitez....men ja om de ikke klarer komme inn i en 25 manns tropp så burde utlån/salg såklart vurderes...men tror veldig mange av disse "søppelspillerne" kan øke i verdi og sitter med noe uforløst, som fort kan løsne ved et 6 mnd utlån...fx riverie viser ofte veldig gode tendenser utenom avslutningsfasen,,,en slik spiller kan fort ha godt av en scoring, og så løsner det,,,og vips er riverie en spiller vi faktisk kan få penger for eller bruke i beste fall.... de jong har jge tro på kan bli viktig for oss allerede nå, uavhengig av kjøp,,, endelig skadefri, og er veldig spent på han,,,,ayoze er veldig kjekk å ha siden han kan steppe inn som 10er, v.ving og spiss,,,  og jeg syns fortsatt han har noe spennende ved seg jeg vil vi satser på fremfor å selge han billig....

utover dette tenker jeg at vi trenger da virkelig ikke krul, darlow, elliott,, selz,,,, hvertfall en av dem burde vi prøve få noe penger for,,,,,føler ikke vi har noen soleklar 1er,,,og kan gjerne selge den det er mest etterspørsel etter....

når det gjelder spissplassen mener jeg vi burde finne ut om vi vil satse på gayle eller mitrovic, da ingen av dem passer spessielt bra i andre posisjoner på banen,,,og de tvinger dermed hverandre til å sitte på benken,,,,mitrovic kan fort utvikle seg på et utlån,,,men alltid syntes han virker god pr dags dato sammenlignet med gayle,,,han både scorer noen mål og er enormt god å ha på lange baller/sterk med mann i ryggen/dødballer/innlegg,,, og kan utvikle seg....  så om vi velger satse på mitrovic, tenker jeg vi heller burde prvøe å selge gayle med tanke på alderen, og jeg ser ikke helt det store potensialet til å bli en av de bedre spissene i PL på han....om mitrovic da skulle bli skadet er det kjekt å ha en spiller i bakhånd som kan bekle flere posisjoner som fx perez,,,,da han ikke vil råtne opp på benken men ha mulighet å få jevnlig spilletid selv om mitrovic skulle gå skadefri.....

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #657 på: 30. Juli 2017, 11:24 »
TL;DR: Selg/gi bort daukjøtt. Prioriter venstreback, offensiv midtbane, spiss, sentral midtbane.

Dagens mannskap

Keeper:
Darlow, Krul, Elliot, Woodman

Vi kan med fordel kvitte oss med en av keeperene, det holder med 3 stk. Virker som Krul er på vei ut, og det er kanskje like greit, vi har Darlow/Elliot på førsteplassen og Woodman for fremtiden.

Midtstopper:
Clark, Lascelles, Hanley, Lejeune, Mbemba

Lejeune virker å være en kjempesignering, og med Mbemba/Lascelles ved siden av seg tror jeg det får duge enn så lenge. Andre posisjoner kniper mer. Hanley kan godt selges for min del, vil faktisk heller se Dummett/Merino som stoppervikar fremfor Hanley.


Liten kommentar her. Trur nok det er Clark og Lejeune som verte førstevalget på midtstopperplass. Og Yedlin ut med skade i går. Hamstring. Kunn 2 veker til første kamp...
« Siste redigering: 30. Juli 2017, 11:29 av lgrinde »

AHN

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 114
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #658 på: 30. Juli 2017, 11:25 »
Som vi er enig om, superswag, så kan vi ikke forvente å få noe særlig for stallfyllet vårt (Riviere, Gamez, Haidara, Lazaar, Saivet). Men det kan da tenkes at klubbene er villige til å gi en sign on fee eller agenthonorarer som gjør det fristende for nevnte spillere å skifte klubb. Som sagt er ikke det viktigste å få inn størst mulig sum for disse spillerne, men å kvitte oss med de (uten å betale deler av lønnen selvfølgelig) slik at vi frigir både plass i troppen og spillerom på lønnsbudsjettet. Som du nevner kan utlån også være fornuftig dersom de ikke er tiltenkt en plass i troppen uansett.

Er enig i at Colback og Ayoze kan være greie å ha i backup kommende sesong, ettersom vi neppe får erstattet og oppgradert alle lagdelene vi har behov for denne sommeren. Poenget mitt er at vi skal spille rundt 50 kamper kommende sesong og spillere vil bli skadet/slitne (vi har en del kjeks i klubben). Dette stiller store krav til rotasjon, spesielt i desember/januar. Dette betyr at spillere som Colback, Ayoze og muligens Saivet (god forbid) vil spille langt flere kamper enn de bør.

Det kan hende jeg er pessimistisk, men jeg stiller meg sterkt tvilende til at følgende spillere kommer til å øke i verdi eller spille seg til en betydelig rolle for NUFC; Riviere, Gamez, Haidara, Lazaar, Saivet, De Jong, Ayoze, Colback. Har vi ikke sett nok av disse spillerne til å være enige om at de ikke hører hjemme i en tropp som skal kjempe om topp 10? Selvfølgelig får vi ikke luket alt ugresset på en sommer, men for meg kan og bør alle disse navnene erstattes.

AHN

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 114
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #659 på: 30. Juli 2017, 11:29 »
Liten kommentar her. Trur nok det er Clark og Lejeune som verte førstevalget på midtstopperplass.

Er veldig spent på dette selv. Lasc var jo solid ifjor med kapteinsbindet og full pakke. Lejeune minner meg veldig om Alderweireld, med roen og duellstyrken. Er enig i at Clark er en bedre match med Lejeune enn Lascelles, men en Mbemba (uten hodemist) ved siden av Lejeune kunne blitt utrolig bra på sikt!