20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: latterlig kritikk  (Lest 5124 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
latterlig kritikk
« på: 22. Jan. 2016, 11:54 »
opplever stadig kommentarer som "du har 3 innlegg på rad, jeg klarer ikke lese dem det er slitsomt". eller "innleggene dine er for lange og utfyllende"...  er folka her tilbakestående? skal jeg sitte å edite sammen alle innleggene i en diskusjon om transfers, som omgår vidt forskjellige temaer... fordi transfer seksjonen er så latterlig at alle ryktene er samla i en tråd, når vi har en hel seksjon og lage seperate rykter i..... så om jeg har 2 innlegg på rad er det vanselig å lese?  prøver folk her å være vanskelige, eller er det blitt mote å kritisere folk for alt og ingenting... hvis ikke har noen virkelig problemer, hvis de ikke klarer lese 2 innlegg av samme person på rad... selv om man strukturerer innleggene er de "for lange", mens de korte tåpelige svarene man får uten særlig argumentering er liksom så mye klokere. så skal plutselig alle komme som en saueflokk og klage over at flere innlegg et etter hverandre? er det snitt alder på 12 år her? der alle prøver å leke moderatorer....jeg blir FLAU over der såkalte newcastle supportere......... hvor gamle er dere, og hvor lenge har dere holdt med laget? noen av argumentene om å selge spillere, jeg stiller spørsmål ved, da de er null verdt og har nada lønn, begrunnes ikke en gang.. våre beste spillere ønskes plutselig solgt. osv osv osv. virker som de fleste liker å mene det samme som hverandre uanesett hvor dårlige spillere det er linka til klubben, så vil en ha han, vil alle ha han ta austin som eksempel.... og på toppen av det hele er det de som engasjerer seg og argumenterer for seg, og ikke blåser piss ut i lufta, om at cisse fx skal selges uten å begrunne det, som får kritikk og fok prøver latterligjøre dem for  det ene og andre...har lyst å tra på sunderland kampen, men med en haug idioter, som skal rakke ned på medsupporterne sine uten å ha fått en eneste frekk kommentar, kun et motargument, og leke tøff på internett. skal det være en trivlig fellestur. neppe... enkelte her er en skam for st. james' park, så håper det er kun den yngre skaren som ikke dukker opp på kampene som sitter her å leker mafia på et forum.......jeg blir flau........

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: latterlig kritikk
« Svar #1 på: 22. Jan. 2016, 12:19 »
Prøv å tenk på det som en diskusjon der du er i dialog. Hvis vi to hadde en samtale ville du sagt like mye før andre samtalepartnere slipper til? I mine øyne så egner så lange innlegg seg bedre i bloggform eller som en artikkel et sted enn i et diskusjonsforum. Det er min mening og måten jeg bruker et forum på. Du har valgt en annen linje og jeg registrerer en viss misnøye med det.

Resultatet rent konkret her blir at jeg ikke leser innleggene og således blir de fra min side ignorert. Synd kanskje, men sånn er det. Hører gjerne på det du har å si, men alle utredningene blir for omfattende i en diskusjon etter min mening. Foredrag og blogger ser jeg etter i andre arenaer.

Måten du reagerer på det jeg tolker som i kjernen konstruktive tilbakemeldinger på er mindre imponerende. Ser ikke på det som et personangrep, men snarere et angrep på formen du velger å uttrykke deg på i forumet. Herunder mye tekst. Flåsete kanskje, men det er vel påpekt flere ganger.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: latterlig kritikk
« Svar #2 på: 22. Jan. 2016, 12:22 »
Og å kalle folk for tilbakestående og en skam for klubben ser jeg på som et lavmål. De er uenige med deg, det får du klare å håndtere uten å regressere til et infantilt nivå.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: latterlig kritikk
« Svar #3 på: 22. Jan. 2016, 12:28 »
1. Ikke ta alt så jævlig personlig. Det er internett for faen.
2. Jeg tror du misforstår. Jeg er helt sikker på at 98% av brukerne setter stor pris på lange, utfyllende og gjennomtenkte poster.

Det folk har litt problemer med er at postene dine ofte er en eneste stor vegg av tekst uten pusterom, og det ER slitsomt å lese. Det er ikke postene dine i seg selv som er et problem, men måten de er satt opp på. Noen avsnitt og pusterom gjør ofte en tekst langt mer behagelig å lese, ogog det øker sjansen for at folk også leser tekstene dine.

Også er jeg enig med de som mener det er unødvendig med 5 poster på rappen, med mindre det er gått litt tid mellom de. Hvis du benytter deg av en PC når du skriver er det intet problem og inkludere 10 quotes+svar i samme post. Det blir mer ryddig oversiktlig for leserne.

Kjør på. Trenger variasjon på forumet, og både lange og korte, seriøse og mindre seriøse, gjennomtenkte og mindre gjennomtenkte poster settes pris på.
Nei.

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: latterlig kritikk
« Svar #4 på: 22. Jan. 2016, 13:46 »
Når det er sagt så er jeg en av de som faktisk leser meg igjennom de fleste innleggene dine, og synes du har en del gode poeng. Problemet er at de kan være veldig vanskelige å henge med på innimellom, og da vet jeg at mange heller lar være å lese dem.
I tillegg så kan det sies at du ikke akkurat inviterer til en sunn og god diskusjon selv, ved å henge ut de som er uenige med deg som "tilbakestående" eller "idioter" (to ord som ikke hører hjemme i noen diskusjon imo.). Kan ikke huske å ha lest at noen har kalt deg for noe slikt, selv om mange har uttrykt problemer med måten du argumenterer eller skriver innleggene dine på, og du kan godt holde deg for god for akkurat det. Kjenner ikke at jeg får veldig lyst til å gyve løs på en diskusjon hvis det er måten man skal bli møtt på fra de som er uenige.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: latterlig kritikk
« Svar #5 på: 22. Jan. 2016, 14:33 »
Nå har jeg vel ikke kalt folk tilbakestående i forbindelse med en diskusjon om fotball, men i forbindelse med all spydigheten som begynner utvikle seg, som at jeg har en million ord og en million innlegg, og det er så vanskelig å lese noen innlegg på rad, noe jeg ikke fatter.... For meg er det mye mer tungvindt å lime sammen 3-4 innlegg etter å ha lest gjennom 4 sider i forumet og reagert på 4 totalt forskjellige utsagn..........

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: latterlig kritikk
« Svar #6 på: 22. Jan. 2016, 14:39 »
Og for å sitere et av mine 2 siste lange innlegg:

Syns det virker som jeg har delt inn i avsnitt på en fin måte for å skille mellom spillerne det er snakk om, og temaene jeg snakker om. Så ja det er langt. Og det er etter min mening bra. Og denne kritikken for at det mangler avnitt og er så rotete, syns jeg er vel overdrevet...


SITAT:
"Beharino er så definitivt verdt 15 millioner, og med overgangene i sommer, blir jeg ikke overasket om vi blar opp, nå som vi vikelig begynner å ligge tynt ann i bunnen... Ashley som en foretningsmann vet hvor mye penger et nedrykk vil koste han. Forskjellen på PL og  Championship er snakk om en milliard sies det, hver gang jeg ser på playoffkampene om å rykke opp... I tillegg kan vi glemme å holde på alle våre beste og mest spennende spillere som det egentlig er et under ikke har dratt til en bedre klubb tidligere...Dessuten er et spillerkjøp en kvalitetspiller inn, som forhåpentlig ikke taper seg vesentlig i verdi, og forsterker laget neste sesong uavheng av nedrykk eller ikke..

Beharino er en goalgetter, som trenger å stabilisere seg, men viser i gode perioder at han kan score kamp etter kamp. Han er ekstremt ung, så dette er forståelig.. En ekstrem hurtighet, styrke, og evne til å både suse forbi motspillere, og posisjonere seg, og lukte mål. En typisk målscorer, som ikke bidrar så mye i luften som Mitrovic, eller er spessielt god til å spille frem andre, men har en rå fysikk, god drible teknikk og avslutningsteknikk.. I form scorer han hver eneste kamp, og med tanke på alderen kan han bli skummelt god... Vet ikke helt om han passer med Mitrovic, da vi mister litt kreativitet ved å ta ut Perez, og det blir 2 typiske 9'er spisser, der den ene kan slås innlegg eller langt på. Men med Mitrovic Beharino i en kall det 4-4-2 føler jeg det blir litt lite kreativitet på midtbanen med kun Sissoko og Wijnaldum som kan tilføye noe spessielt offensivt. Her føler jeg vi må holde oss til en av dem, slik at vi får inn en Ayoze bak, slik at vi får litt flair over spillet vårt, istedet for 2 9'er spisser som gjør angrepet litt statisk.

Føler samtidig Mitrovic har vært en positiv tilvekst. Jobber mest av alle, er en monster i luften på dødballer og som oppspillspunkt eller innlegg. Virker å være målfarlig med både hodet og ben. Er fan av å ha tekniske og kjappe spillere i angrep, men på den annen side, har jeg ikke noe imot å ha et monster som kan slås langt på, eller innlegg mot, om kortpasningene ikke sitter. Dette gir oss mye mer variasjon i spillet, og en plan B om de kreative ikke står fram. Manzucich i Bayern fx ga dem denne hodestyrken og trusselen i feltet som ga dem en ekstra streng å spille på, men skulle gjerne vært mer målfarlig. Dette tror jeg Mitrovic kan bli, og virker god både med føtter og ben...

Så har heller ikke så lyst til å sette han på benken hver gang Beharino spiller. Føler vi har en klassespiller i mange år i Mitrovic, og antar vi har tenkt å satse på han hvertfall den nærmeste tiden...

Så ser ikke helt hvordan vi skulle komponert laget om vi er skadefrie. Vil ikke la Mitrovic råtne på benken... Ser for meg at vi vraker Ayoze og spiller med 2 spisser, noe jeg egentlig har lite tro på.. Ryktene om Lacazette som er en tilsvarende spiller, en typisk hurtig 9'er spiss, bare enda bedre enn Beharino, er heller ikke ideelt for komponeringen av laget, med mindre vi benker Mitrovic. Om ikke disse kan brukes  som hurtige innovervendte vinger eller noe, så blir det for statisk i angrepet. Nå er jeg riktnok stor fan av Beharino, og enda støre fan av Lacasette, så å ha en joker som Mitrovic på benken, evt variere med å sette dem på kantene om nødvendig, ville gitt oss en herlig dekning og kvalitet offensivt, og også to helt forskjellige spillertyper, til tross for at de alle er typiske 9ere, der en er lynrask, og den andre er targetman, slik at vi kan justere om, hvis vi står fast en kamp...

De som vil ha Austin...................
En mer typisk engelsk spiss finner du ikke. Arbeider bra, og har hatt en bra målrate siste 1-2 årene, men ikke nok til å overbevise meg om at han er en avslutter i toppklassen... En avarage engelsk spiss, som aldri vil havne i en toppklubb, fordi han er rett og slett middelmådig hele veien. Gode avslutninger når som han er i siget, men ingen ny Inzaghi,,, og jobber hardt, men ikke noe tempo, hodestyrke, kreativitet.. Og vi har attpåtil Cisse som alltid har vært meget effektiv med å score mål, og innehar litt de samme kvalitetene som Austin, bare at jeg vil våge påstå at Cisse holder et høyere nivå over tid. Vi har sett Cisse score de utroligste mål, og vise seg som en til tider helt umenneskelig avslutter. Har vært lange perioder både Newcastle og Tyskland han har scoret jevnt med mål. Austin var god en sesong i PL, men har ingen X faktor over seg... Cisse minner meg til tider om en avsluter og goalgetter i en høyere internasjonal klasse... I tilleg har vi Mitrovic, som har luftstyrke som oppspillspunkt, på innlegg og dødballer, og virker som en målfarlig spiler med både hode og ben... Og om begge skulle være ute, har vi alltids Ayoze vi kan skyve opp,  med en spiller som Wijnaldum som kan ta rollen hans, og en Thauvin på benken som kan komme inn,, evt en frisk Aarons.. Om vi i det minst skal hente en spiss kan vi i det minste hente en med litt flair, som kan utvikle seg, og er litt mer aktuel for et topplag enn en ekkel typsik engelsk spiss, som aldri vil havne i et top 7 lag...

Sist nedrykk mistet vi ikke spillere som Ayoze, Sissoko, Janmaat, Wijnaldum, men en haug gamle overbetalte spillere.. Til tross for spillet vårt og  tabellplasseringen har vi noen enkeltspillere, som hører hjemme i en større klubb.. Sist vi rykket ned ble vi kvitt en haug gamle overbetalte spillere.. Tåler ikke tanken på å miste alle disse spennende spillerne/kvalitetspillerne...Og det attpåtil bilig, da nedrykkslag ender med å måtte selge unna billig..

Med mentaliteten i laget mot svake lag, der jeg vet vi har mer enn nok av klassespillere til å hamstre inn poeng, er helt begredelig. Oraniseringen defensivt kunne trengt et nybegynnerkurs. Og middelmådigheter i forsvar og defensivt på midtbanen, gjør at laget vårt er langt fra noe topplag.

Shelvey... Hmm... Er stor beundrer av Shelvey. Varierer litt i prestasjonene/innsatsen, men har et stort potensiale, og er på en god dag enormt god.. Men i vår 4-2-3-1 formasjon passer han best i en offensiv midtbanerolle. Greit å ha da det antakelig er perioder  Ayoze Wijnaldum, Sissoko eller Shelvey er skadet,, og slik at vi har bredde i stallen, uten at spillerne nødvendigvis blir misfornøyd, da de kan mestre flere posisjoner, og gi hverandre mer konkurranse.

Egentlig føler jeg vi har veldig mange gode/spennende offensive spillere. Mitrovic virker som en av de bedre hodespillerne, som i tillegg kan score mål, og bruke beina til å avslutte, og attpåtil jobber knallhardt, og er råsterk. En råeffektiv Cisse i bakhånd. En Ayoze som til tider er enorm, og kommer til å gå til en storklubb.. De Jong i bakhånd, som nok holder et høyere nivå enn de fleste har inntrykk av. I tillegg megatalentene Thuivin og Aarons. Og ikke minst våre 2 klassespillere Sissoko og Wijnaldum. Liker bare Wijnaldum bedre og bedre for hver kamp. En helt enorm teknikk, og evne til å holde ballen, slår stort sett alltid presise pasninger og spiller seg ut av de umuligste situasjoner. I tillegg meget målfarlig. Mens Sissoko med sitt enorme driv og kraft, kan om han brukes riktig, være nærmest ustoppelig. I tillegg viser han meget god teknikk og gode pasninger. Bak derimot føler jeg ikke Colback, Anita og Tiote har den klassen som kan hevde oss... Tiote var god en del år tilbake, men skader har satt han tilbake, og ser ikke helt at vi får den samme Tiote som noen år tilbake... Skulle gjerne hatt en solid defensiv spiller her, gjerne sammen med en som er brukbar defensivt men også innehar gode pasningsferdigheter, og kan sette igang spillet..

I forsvar føler jeg Janmaat viser seg som solid. Må bare være mer forsiktig når han har gult kort, men dette bør nok ordne seg. Mbemba virker meget god, samtidig litt uerfaren, og virker ikke som vi har noen som klarer organisere forsvaret, og fremstå som en leder taktisk. Colocini var solid før, og forsvaret vårt og laget vårt er ofte meget gode defensivt og kompakte, mens andre dager gjør stopperne ABC feil. Men Colocini virker å ha null kontroll på forsvaret, gjør plutselig en haug med feil. Savner også en hodesterk spiller. Vi har Williamson, men tenker på en med kvalitet. Mbemba virker brukbar i lufta, men ikke den som kan ta ut de beste hodespillerne, mens Colocini er sjanseløs. Syns det er på tide å få inn en lederskikkelse som kan være en bauta i lufta både offensivt og defensivt. Når er sist stopperne våre har scoret mål, sett bort i fra Colocini sitt skudd nylig?... Sier litt om at vi ikke er spessielt hodesterke.. Så en leder som kan være konge på dødballer offensivt og defensivt, sammen med en ganske komplett Mbemba, tror jeg kunne blitt en god match.. Har heller ikke sansen for noen av venstrebackene våre. Haidara virket å være spennende, men har jo vært elendig i år. Mens Dummet blir min favoritt på venstreback, uten at at det er noe høy klasse over han..Nå er riktig nok Lascalles meget høy, og vil tro han er en som kan markere ut gode hodespillere med tiden,, og er visstnok en god leder...

Ergo, jeg ønske meg en ny midtbane, men jeg er imot å endre for mye sentralinjen i laget. Så en klassemidtbane spiller sentralt inn for Anita, som enten er rå defensivt, eller har brukbare markeringsferdigheter kombinert med tekniske ferdigheter... En venstreback av klasse kunne vi trengt. Og om vi ikke skal vente på Lascelles, og sitte med en drittynn stall, så en solid bauta ledertype i forsvar... En skade på Sissoko, Wijnaldum, Ayoze eller Mitrovic, kan være sårbar da jeg mener kun Thuvin er den som har potensiale til å holde et høyt nivå.. Derfor kan en Shelvey være fin å ha, og vi kan ved lite skader rokere, da Sissoko, Ayoze og Wijnaldum alle kan bekle flere plasser...

Nå har jeg kommentert ryktene, men ønskespillerne mine, som jeg tenker kan være realistisk, kan være en Shawcross, som kan rydde opp i lufta, er solid defensivt, og har gode lederegenskaper...  Sentralt på midtbanen tror jeg det er mye fint som ønsker seg fast spiletid i toplagene... Spillere som Lucas, Mikel, Fellaini, Fernando, etc er spillere som kanskje blir lei av å ikke spille fast, eller blir overflødig iløpet av markedet. Riktignok er jeg ikke fan av spillere som nærmer seg 30, og da må enkelte av disse ta en liten lønnsreduksjon.. På den andre siden tror jeg de kan gå rett inn og heve laget, i den krisen vi er i, med tanke på nedrykk... Fernando i Shaktar fra Brasil er en av de bedre deffensive midtbane spillerne, som enda ikke har havnet i en stor liga, og kunne vært spennende... Jeg vet ikke hvor attraktive Newcastle er for Southampton spillerne nå, men Waynama er også en slik spiller jeg spår i en større klubb...

Men egentlig tror jeg ikke det er noe i veien med spillermateriale. Har vi hatt mye skader? Noen, men ikke nevneverdig til at vi skal spille slik som vi har gjort.. Det er noe mentalt, når vi enkelte ganger virker å bare stå og se på, mens andre kamper løper som helter, og til tider rundspiller topplagene, og organiserer oss perfekt defensivt.. Virker som vi spiller bedre, og skjerper oss mot topplagene, og faktisk samler fler poeng mot dem, mens mot bunnlagene står vi og ser på, som om de tror de skal vinne kampen før den er spilt.. Hvorfor er det sånn? Det har vært slik i åresvis også.. Det er enkelte Newcastle spillere som kanskje føler seg et nivå for gode? Og kanskje noen kontraster i nivåene på spillerne? Men vi ser aldri topplagene taper kamp på kamp fordi de tror det skal bli så utrolig lett... Husker det var kamper før da Tiote var et dyr på midtbanen, og mulig dette hevet innsatsen til resten av laget... Om det er Colback, Anita eller den eldre Tiote som gjør at vi enkelte kamper taper midtbanekrigen, og ikke har noen der som trår til, og drar med seg resten av laget... Jeg vet ikke.. Men håper en kriger, med brukbare tekniske kvaliter, slik at vi kan sette igang spillet, kunne vært med å støtte forsvaret, og organisere og manne opp resten av laget til det lille ekstra krigerinstinktet..

Er folk negative til Shelvey? Han virker riktignok veldig høy på seg selv. Jogger til tider rundt som han ikke bryr seg. Mens har spilt seg inn i engelske troppen, uten å vise nødvendige innsatsen til en hver tid. Uansett en god spiller totalt sett, som nok vil stabilisere seg og utvikle seg, med et fryktelig høyt potensial, og jeg spår han i en toppklubb. Var regna som Liverpools kanskje største talent noen år tilbake... Og man ser tendenser til hvorfor..Selv med varierende innsats er han totalt sett grei/god... Og om han viser litt mer innsats er han  en serriøs utforder til plass på engelske landslaget... "
SITAT SLUTT

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: latterlig kritikk
« Svar #7 på: 22. Jan. 2016, 19:19 »
Prøv å tenk på det som en diskusjon der du er i dialog. Hvis vi to hadde en samtale ville du sagt like mye før andre samtalepartnere slipper til? I mine øyne så egner så lange innlegg seg bedre i bloggform eller som en artikkel et sted enn i et diskusjonsforum. Det er min mening og måten jeg bruker et forum på. Du har valgt en annen linje og jeg registrerer en viss misnøye med det.

Resultatet rent konkret her blir at jeg ikke leser innleggene og således blir de fra min side ignorert. Synd kanskje, men sånn er det. Hører gjerne på det du har å si, men alle utredningene blir for omfattende i en diskusjon etter min mening. Foredrag og blogger ser jeg etter i andre arenaer.

Måten du reagerer på det jeg tolker som i kjernen konstruktive tilbakemeldinger på er mindre imponerende. Ser ikke på det som et personangrep, men snarere et angrep på formen du velger å uttrykke deg på i forumet. Herunder mye tekst. Flåsete kanskje, men det er vel påpekt flere ganger.

Det var litt dårlig sammenlligning. I en dialog gir jeg alltid den andre 5 sekunder til å snakke, mens i en chat/forum etc. så kan begge skrive så mye de vil, og samtidig lese alt de vil uten å bli avbrutt...Her slipper jeg jo til motdebatantene, de står fritt til å svare meg, det har jeg aldri nektet dem, og det har de nok heller ikke inntrykk av. Heller omvendt...


Vel jeg har hatt et par lange innlegg, da jeg tok en lang pause fra forumet, og gikk gjennom tankene mine rundt laget og transfer deadline, og her brukte jeg avsnitt da jeg gikk gjennom punkt for punkt... Da ble det litt lengre naturligvis om jeg bare skulle diskutert en enkeltspiller, som var linket til oss..

Veldig korte svar i et forum, krever hvertfall en viss form for reflekson og argumentering hvis ikke kan det til tidler bli håpløst mener jeg. Et passende kort svar kan fungere i mange settinger, men her gikk jeg gjennom flere rykter, lagdeler, etc. da jeg tok for meg transfertråden i ett innlegg etter en lang pause fra forumet...

Nå er ikke dette en chat, så da blir det greit å argumentere nok for seg, så man slipper 20 korte poster etter hverandre, fordi de ikke valgte å putte all argumenteringen i et innlegg..

Dette var mine meninger, og jeg ønsket gjerne diskusjon rundt dem, og mange av dem var sikkert rettet mot andres meninger jeg var uenig i. Jeg er her for å diskutere, ikke for å skrive artikler eller blogger, så føler det må være lov å ha meninger om hver enkelt lagdel når det er snakk om et transfervindu...

Om en meget dyktig fotballskribent hadde skrevet et langt interessant innlegg hadde jeg satt mer pris på å lese dette i et forum, hvor dette kan diskuteres i tillegg, en en setning eller to, og de som ikke orker lese alt, skal få lov til det. Jeg er klar over at jeg har fått en del kritikk for å poste etter hverandre, men her var det snakk om at innleggene mine var for lange, og at jeg postet for mye, sagt på en litt mer mobbete måte, en det de fleste gjorde, ved å si i fra høflig..Kan godta at det er slitsokmt med dobbeltposter, men at innlegg jeg legger tid i er liksom for lange, når jeg prøver å drøfte transfervinduet så godt jeg kun uten å synse, så synes jeg faktisk jeg gjør en god jobb, men får kritikk for det... Så jeg får ikke lov å skrive lange innleg lengre? Jeg liker å argumentere for meg, og ikke bare si min mening...Har nok fulgt Newcastle og fotball lengre enn de fleste her, og prøver å skrive så reflekterte  innlegg jeg kan. Og jeg leser veldig mange korte provoserende setninger der folk ikke argumenterer for seg. Så er det jeg som skal få kritikk... Greit jeg får begynne skrive 3 og 3 ord istedet for lengre innlegg om laget... Eller kanskje bare driter i hele forumet, da folk har en fiendlig tone og ikke setter pris på å lese gjennom innlegg..

Så du mener det er flåsteste at jeg skriver mye? Jeg tilføyer hvertfall mange meninger, og argumenter. Hvis det er feil, så gir jeg langt faen i dette forumet og denne supporterklubben. Håper jeg ser dere alle på supportertreffet på Sunderland kamper, jeg hvertfall ikke skal dra med supporterklubben i norge, så skal jeg putte en pute over hodet... Det er flaut å lese her inne............. Dere får kose dere med tåpelige korte setninger uten argumentering..

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: latterlig kritikk
« Svar #8 på: 22. Jan. 2016, 21:18 »
Det var litt dårlig sammenlligning. I en dialog gir jeg alltid den andre 5 sekunder til å snakke, mens i en chat/forum etc. så kan begge skrive så mye de vil, og samtidig lese alt de vil uten å bli avbrutt...Her slipper jeg jo til motdebatantene, de står fritt til å svare meg, det har jeg aldri nektet dem, og det har de nok heller ikke inntrykk av. Heller omvendt...

Din mening, og jeg har min. Det er jo ikke verre enn det. Jeg krever hverken at du skal være enig med meg eller sette pris på mine innlegg. Og om du ikke vil lese dem så er også det helt greit. Ingen er tilbakestående kødder av den grunn. Om du mener at alle skal tåle kritikk på innhold så må du også tåle kritikk på utformingen. Skjønner ikke hvorfor det ene skal være fredet, mens det andre skal latterligjøres.

Vel jeg har hatt et par lange innlegg, da jeg tok en lang pause fra forumet, og gikk gjennom tankene mine rundt laget og transfer deadline, og her brukte jeg avsnitt da jeg gikk gjennom punkt for punkt... Da ble det litt lengre naturligvis om jeg bare skulle diskutert en enkeltspiller, som var linket til oss..

Veldig korte svar i et forum, krever hvertfall en viss form for reflekson og argumentering hvis ikke kan det til tidler bli håpløst mener jeg. Et passende kort svar kan fungere i mange settinger, men her gikk jeg gjennom flere rykter, lagdeler, etc. da jeg tok for meg transfertråden i ett innlegg etter en lang pause fra forumet...

Nå er ikke dette en chat, så da blir det greit å argumentere nok for seg, så man slipper 20 korte poster etter hverandre, fordi de ikke valgte å putte all argumenteringen i et innlegg..

Helt greit det. Ingen problem med at du har mye på hjertet. Jeg sier bare at at det er tung lesning når en setning består av 31 ord, delt opp med 3 komma og avsluttes med 3 punktum. Og dette nesten er normen - snarere enn unntaket - i en tekst på over 2000 ord. Dette er med utgangspunkt i første setning og de to innleggene du siterer over. Og jeg er ikke redd for mye tekst - eller tekster som går skikkelig i dybden. Det er det jeg jobber med til daglig så det tåler jeg nok bedre enn de fleste. Men jeg hopper nok over endel av tekstene dine, eller skummer igjennom på grunn av ovennevnte. Det er jo synd kanskje, særlig siden du mener at det er høy kvalitet på innholdet.

Ingen påstår vel at dette er en chat, men et diskusjonsforum er gjerne muntlig av natur tror jeg. Om noen skriver 20 korte poster etter hverandre ville nok det blitt reagert på også.

Dette var mine meninger, og jeg ønsket gjerne diskusjon rundt dem, og mange av dem var sikkert rettet mot andres meninger jeg var uenig i. Jeg er her for å diskutere, ikke for å skrive artikler eller blogger, så føler det må være lov å ha meninger om hver enkelt lagdel når det er snakk om et transfervindu...

Det var ikke et angrep på dine meninger. Jeg bare poengterer - og flere med meg - at innlegg som er 2-4 normale dataskrevne sider (avhengig av tekstavstand) kan være dårlig egnet for å skape god diskusjon om dine meninger. Del gjerne meninger om både forsvar og spiss, men jeg tenker at det er bra om gode poeng ikke drukner i tekst og tegnsetting.

Om en meget dyktig fotballskribent hadde skrevet et langt interessant innlegg hadde jeg satt mer pris på å lese dette i et forum, hvor dette kan diskuteres i tillegg, en en setning eller to, og de som ikke orker lese alt, skal få lov til det. Jeg er klar over at jeg har fått en del kritikk for å poste etter hverandre, men her var det snakk om at innleggene mine var for lange, og at jeg postet for mye, sagt på en litt mer mobbete måte, en det de fleste gjorde, ved å si i fra høflig..Kan godta at det er slitsokmt med dobbeltposter, men at innlegg jeg legger tid i er liksom for lange, når jeg prøver å drøfte transfervinduet så godt jeg kun uten å synse, så synes jeg faktisk jeg gjør en god jobb, men får kritikk for det... Så jeg får ikke lov å skrive lange innleg lengre? Jeg liker å argumentere for meg, og ikke bare si min mening...Har nok fulgt Newcastle og fotball lengre enn de fleste her, og prøver å skrive så reflekterte  innlegg jeg kan. Og jeg leser veldig mange korte provoserende setninger der folk ikke argumenterer for seg. Så er det jeg som skal få kritikk... Greit jeg får begynne skrive 3 og 3 ord istedet for lengre innlegg om laget... Eller kanskje bare driter i hele forumet, da folk har en fiendlig tone og ikke setter pris på å lese gjennom innlegg..

Om en meget dyktig fotballskribent hadde skrevet en lang og interessant tekst så er jo det selvsagt spennende. Jeg tror likevel at det egner seg best i en blogg eller en avis. Der er det som regel også kommentarfelt så man kan diskutere etter hjertens lyst. Det er i tilfelle noe helt annet enn det vi driver med her inne, deg selv inkludert. Men noen gode, tunge og saklig funderte innlegg gjør seg jo innimellom. Gjerne som start på en diskusjon, jeg tror mange setter pris også på lengre innlegg, meg selv inkludert. Gudene skal vite at jeg har produsert noen lange monologer opp gjennom.

Du gjør helt sikkert en fin jobb, og det er mye godt tankegods i de innleggene jeg har lest, selv om jeg ikke alltid er enig. Opplever vel heller ikke at det er dette folk har kritisert her inne.

Mulig du har fulgt Newcastle lenger enn meg, imponerende i tilfelle. Det har jeg ikke forutsetning for å uttale meg om, men det har jo absolutt ingenting å si. Det er liten korelasjon mellom hvor lenge man har vært supporter og refleksjon.

Så du mener det er flåsteste at jeg skriver mye? Jeg tilføyer hvertfall mange meninger, og argumenter. Hvis det er feil, så gir jeg langt faen i dette forumet og denne supporterklubben. Håper jeg ser dere alle på supportertreffet på Sunderland kamper, jeg hvertfall ikke skal dra med supporterklubben i norge, så skal jeg putte en pute over hodet... Det er flaut å lese her inne............. Dere får kose dere med tåpelige korte setninger uten argumentering..

Det var ikke min intensjon å påstå at det du skriver er flåsete, men snarere at endel av kritikken du har fått er flåsete. Ser at det kan misforstås så burde kanskje vært sagt mer presist. Fremholder likevel at jeg ikke lar meg imponere over din reaksjonen på kritikk.

Jeg har prøvd å imøtekomme dine argument etter beste evne, men jeg henger ingen om de er uenig eller ikke leser det.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: latterlig kritikk
« Svar #9 på: 23. Jan. 2016, 03:52 »
Nå kan vel et "bloggaktig" innlegg skape en diskusjon, om det er små eller store deler som er kontroversielle meninger,,, eller rett og slett enkelte ting folk er uenig i. Eller være med å starte en ffn dialog, om feks hva vi trenger å forsterke etc. Mitt lange innlegg var som sagt en gjennomgang av hele laget med tanke på overgangsmarkedet, og da er det mange åpninger der for at folk kan være uenige i spillervalg, spillersystem, behov, nivåforskjellig, osv. Jeg refererte ikke til deg da jeg snakket om unge supportere, men enkelte som virket å dømme enkelte spillere for deres seneste innsats, og snakket om dem som søppel til tross for en strålende Newcastle karriere totalt sett, og samtidig måten jeg ble konfrontert på følte jeg ikke var veldig høflig. Bra du er enig i det, og jeg gikk sikkert over streken selv, da jeg ikke liker at folk er frekke, så det får jeg beklage overfor resten av forumet.

For meg føltes det vertfall veldig naturlig å gå gjennom veldig mye når man skulle diskutere en smart transferplan. Fort man må sette formasjoner opp mot hverandre, gå gjennom hver lagdel, sammenligne forskjellige spillertyper og spillersamensetninger. I slike tilfeller føler jeg ikke at jeg trenger reduserer innleggene så mye, og håper ikke du gjør det. Men klart hvis alle innleggene mine hadde blitt flere sider gjentakelser, så hadde det vært veldig slitsomt...

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Sv: latterlig kritikk
« Svar #10 på: 08. Feb. 2016, 08:31 »
Du har helt sinnsykt lange innlegg. Hvorfor starter du ikke en blogg? Jeg gidder aldri å lese så lange poster som det du siterte der. Det er ofte at du "glemmer" et og annet i et av innleggene dine, og da starter du et tilsvarende langt innlegg for å fortsette. Det er jo en grunn til at folk reagerer. No offense, men det blir litt for mye.
« Siste redigering: 08. Feb. 2016, 08:32 av ripsgard »
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!