20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Så hva skjer nå?  (Lest 5657 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Så hva skjer nå?
« Svar #15 på: 04. Sep. 2013, 10:11 »
Championship 13/14
Rykker vi ned i Championship midt i sesongen? Jeg vil vel tro du mener 14/15.

---

Forøvrig synes jeg vi har en okey ellever, og kan vel strekke meg til å si at vi har 13-14 brukbare spillere, og vi har 3-4 veldig gode spillere. Og vi har en eller to som kanskje kan være god nok for topp 4 (vi har vel fått med oss hva Arsenal tilsynelatende egentlig mente om Cab?)

Men er det godt nok for topp 10? Nei! For det vil bli skader, det vil bli karantener og det vil bli formsvikt.

Vi har to gode spisser. Begge er i stand til å score mål, men begge har sine klare svakheter. Bak disse to har vi Shola. Og Adam Campbell. Remy har vært skadet i starten, og vil bli skadet også senere i sesongen. Cissé klarte seg godt uten store skader forrige sesong, men formen kan variere og han har godt av litt hvile innimellom. Må vi klare oss uten både Cisse og Remy, så har vi altså enten en udugelig pensjonist, eller en talentfull, men svært uferdig 18-åring. Til nød kan Gouffran spille spiss, men det er heller ikke mye å trakte etter.

På midtbanen er vi godt befolket, men nivåforskjellen mellom Ben Arfa og Gosling er stor. VELDIG stor. Ben Arfa er forøvrig en lysbryter-spiller (av og på), og du kan aldri være helt sikker på hva du får av han. Det eneste du kan være sikker på er at han kommer til å score et par fantastiske mål og han kommer til å være skadet en tredjedel av sesongen.

Cheick Tiote er fantastisk når han er i form. Da er det nesten umulig å komme forbi han, og han er en viktig ressurs for å sette i gang kontringer. Forrige sesong så vi ingenting av dette. Hva skjer i år?
Cabaye er en klassespiller når han er i form. Da er han nesten i stand til å slå Özil-pasninger. Men forrige sesong viste han svært lite av dette. Kommer han til å være motivert for spill denne sesongen? Eller vil han bort igjen i januar?

Colo, Mbiwa og Taylor er som oftest ganske gode, men de har alle sine dårlige dager, og da er de alt annet enn gode og pålitelige.

Jeg ser en stall med STORT behov for forsterkninger. Det samme så åpenbart Pardew (med bakgrunn i hans tidligere uttalelser). Det har ikke Kinnear og Ashley sett. Laget er godt nok til en plass litt under midten. Har vi usannsynlig flaks med skader og suspensjoner og kommer i flytsonen nå etter Fulham-seieren, så kan vi kanskje få en topp 10-plassering. Men sannsynligheten er svært liten,  og toppspillerne våre er alt annet enn stabile.

:gp:

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Så hva skjer nå?
« Svar #16 på: 04. Sep. 2013, 10:40 »
Vi må rett og slett berre vente til Ashley har fått klubben i økonomisk stand til å få den på marknaden, og vi får ein ny eigar med større ambisjonar (og som forhåpentlegvis ikkje kjenner éi levande sjel frå London).

Om det ikkje skjer innan relativt kort tid, har vi blåst ein eventyrleg fin sjanse til å kjempe oss inn i Topp 6 på varig basis. Einaste sjansen eg ser for det no er at det blir ein gigantisk meltdown (supplert med at FFP faktisk får ein innverknad for klubbane) for kaksane i Chelsea og City. Tottenham og Liverpool har perverst nok fått eit gigantisk forsprang. To klubbar som vi omtrent var likestilte med berre for eit par år sidan.

Inntil Ashley får solgt klubben vil vi vake midt på tabellen med brukbare driftsresultat, utan ambisjonar om anna enn å vere ein PL-klubb. Trur vi aldri vil rykke ned igjen med Ashley bak spakane, då han veit godt kva det kostar i tapte inntekter.

Milburn

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 477
    • Vis profil
Sv: Så hva skjer nå?
« Svar #17 på: 04. Sep. 2013, 14:12 »
For å være helt ærlig så synes jeg, etter skuffelsen er lagt seg, at ting ikke er så gale. Vi har en 11'er som fint kan konkurrere om Europa, og da har vi spillere som Tiote, Gouffran, Saylor, Jonas, Birgimana på benken. Det er ikke krise. Jeg har skrevet et innlegg tidligere om hvor mange av våre nøkkelspillere som spilte under 50% av kampene i fjor, og det var helt ekstremt. Selvfølgelig hjelper det med en større tropp, men når vi mangler Krul, Colo, Benny og Cabaye i over halvparten av kampene er det krise uansett for en klubb som oss. I tillegg har vi veldig mange nye spillere i førsteelleveren fra januar, og det vil ta tid før de tilpasser seg. Et eksempel er Sissoko som er et dyr, men som gjør vannvittige taktiske feil under kamp.

Vi har tross alt januarvinduet. Det er ikke krise. I fare for å repetere meg selv, så er PL så ekstremt jevnt fra 8. - 19. plass at alt handler om marginer og momenter. Skadene i fjor er grunnen til vi kjempet om nedrykk. Og in all fairness, så er det snakk om latterlige overgangssummer i dette vinduet (ref: Bale, Fellaini osv). Husk på at vi har gjort noen fantastiske kjøp sammenlignet med Ben Arfa, Cabaye, Tiote, Mbwia, Sissoko - så selv om jeg gjerne skulle sett Gomis inn så synes jeg det er helt OK at vi ikke kaster vekk 5 ganger så mye uten å vite. Jeg har personlig litt troen på at det ikke blir så jevnt i bunnen i år, med 5-6 lag som vil kjempe om nedrykk. Jeg tror vi kommer til å surfe mellom 7. og 14. avhengig av momentet vi får.

JoKe er en joke. Greit nok. Men jeg svartmaler ikke situasjonen helt enda. La oss se hva som skjer, laget vi har er pdd kapabel til å slå og tape mot hvem som helst.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Så hva skjer nå?
« Svar #18 på: 04. Sep. 2013, 21:26 »
Skadene var helt klart en medvirkende faktor til at vi nesten rykket ned i fjor. Men skader er ikke årsaken til at vi ikke hadde noe form for kollektivt angrepsspill, at Forsvaret vårt overhodet ikke fungerte, eller at vi rett og slett var piss dårlige nesten hele jævla sesongen. Vi fikk en kortsiktig opptur etter januarkjøpene, men også de fadet fort ut, og ble like dårlige som resten. Stjernene våre var ræva. Tim Krul ble vel under tvil kåret til årets spiller, og da skjønner du mye av tegninga.

Det er lett å si at det ikke er krise, og det er kanskje ikke det. Krise hadde vært om vi ikke hadde forsterket i januar, og ikke hadde forsterket i sommer, og i tillegg solgt noen av våre beste. Samtidig så er det ekstremt viktig å bruke det to måneder lange overgangsvinduet for det det er verdt. Samtlige av våre konkurrenter har brukt en god del penger i sommer. Til og med de nyopprykkede lagene. Cardiff har vist betraktelig mer muskler enn oss, og handlet veldig bra. Hull har også brukt mer enn oss. Ja, deres utgangspunkt var dårligere enn vårt, men det viser bare hvor viktig det er å bruke vinduene til å forsterke seg.

Vi er kanskje ikke direkte svekket, men vi har heller ikke styrket oss. Demba Ba er bare delvis erstattet. Ja, Remy tar hans plass i laget, men han har andre ferdigheter. Bas ferdigheter er sårt savnet.

I fjor sommer var vi i en posisjon der det å styrke laget var av ekstremt høy viktighet. Det gjorde vi ikke, og det resulterte i et dramatisk fall på tabellen. I år har det også vært veldig viktig å styrke seg for å klatre oppover på tabellen i en veldig jevn serie. Det har vi ikke gjort, og jeg er redd det resulterer i en ny, forjævlig dårlig sesong. På grunn av januarkjøpene og evt nye januarkjøp, så blir det kanskje ikke like dårlig som sist. Men det er bare kanskje. For vi har ikke akkurat imponert hittil.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon