20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 783821 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #555 på: 28. Mars 2007, 17:48 »
Nå har jo anmeldere mer peiling på film enn allmennheten. Og de som gir terningkast ved slike avstemninger på nettet har lite bakgrunn for å gi slike terningkast. Kan ikke forvente at voksne og seriøse mennesker stemmer på filmer på nettet. Guttunger som er superimponert over en middelmådig slossescene har ingen hemninger for å gi en liten 6er. Synes ikke det er latterlig i det hele tatt at en anmelder har såpass ulik mening enn en gjeng fjortiser. Tror du jentunger i 8-16-årsalderen ville vært kritiske og gitt f.eks. Crossroads en ener på terningen? Neppe. Du må tenke på hvem denne "allmennheten" er.
Adressas anmeldelse av 300.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #556 på: 29. Mars 2007, 02:23 »
Åja, sorry, visste ikke at man måtte ha utdannelse for å annmelde filmer... Bergens Tidende har tydeligvis ansatt en fjortiss http://www.bt.no/bergenpuls/film/article350216.ece

Det er jo kun fjortisser på vg.no ja, og de har selvsagt ikke lov til å ha meninger ::)

Selvsagt burde anmelderen ha sånn nogenlunde samme smak som resten av folket, ellers mister det jo hele poenget med å anmelde filmer i det hele tatt.

Rissen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1192
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #557 på: 29. Mars 2007, 15:05 »
Nå har jo anmeldere mer peiling på film enn allmennheten. Og de som gir terningkast ved slike avstemninger på nettet har lite bakgrunn for å gi slike terningkast. Kan ikke forvente at voksne og seriøse mennesker stemmer på filmer på nettet. Guttunger som er superimponert over en middelmådig slossescene har ingen hemninger for å gi en liten 6er. Synes ikke det er latterlig i det hele tatt at en anmelder har såpass ulik mening enn en gjeng fjortiser. Tror du jentunger i 8-16-årsalderen ville vært kritiske og gitt f.eks. Crossroads en ener på terningen? Neppe. Du må tenke på hvem denne "allmennheten" er.
Adressas anmeldelse av 300.

Du må ikke fortelle meg at NORSKE film anmeldere har peiling..
www.imdb.com Søk på 300 ser du raten den filmen har..
imdb er den største film siden som du finner på internett, og bare seriøse folk som elsker film som er medlem der til og gi rate.
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Rissen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1192
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #558 på: 29. Mars 2007, 15:08 »
La den ligge i noen uker t at den har LÅV og komme på top250 lista så kommer den til og ligge bedre en 130plass..
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #559 på: 29. Mars 2007, 16:32 »
Hva med å skrive forståelig norsk?

Rissen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1192
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #560 på: 29. Mars 2007, 16:59 »
Retarded 8)

Men vett verfal hva jeg snakker om.
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #561 på: 29. Mars 2007, 22:22 »
Ja, 300 er er drittfilm fordi en anmelder i vg sier det. Selv om andre aviser og mennesker har gitt den terningkast 5 og 6 er den en drittfilm fordi anmeldere i vg har mye bedre peiling på film og alle andre burde holde kjeft fordi de ikke har peiling selv om de liker filmen.

 ::) ::) ::)

Rissen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1192
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #562 på: 29. Mars 2007, 22:43 »
Jeg syns det var en skam bra film me tanke på at han som laget filmen sa det var ganske lite handling i filmen.
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #563 på: 29. Mars 2007, 23:30 »
Jeg for min del driter i anmeldelser. Det er så mange dårlige anmeldere som skriver så mye drit at jeg har gitt dem opp. Journalistikk på lavt nivå. Kan man ikke selv bedømme om en film er god eller dårlig da? Jeg driter jo i om en annen ikke syns den er bra, når jeg syns det motsatte! Hmm...
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #564 på: 29. Mars 2007, 23:54 »
Jeg syns det var en skam bra film me tanke på at han som laget filmen sa det var ganske lite handling i filmen.

Heh ja det var ikke meningen å glefse mot deg. Mine innlegg er rettet mot Lerbakk.

Enig med Fredrik

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #565 på: 30. Mars 2007, 00:50 »
Hehe, jeg bare kommenterte at det etter min mening sannsynligvis ikke er en solid film. Jeg har ikke engang sett den, men kan tenke meg hvordan den er. For all del; den er sikkert bra laget og har flotte effekter og scener. Bare ikke slike typer filmer som imponerer meg da. Kos dere med filmen! :)

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #566 på: 30. Mars 2007, 01:02 »
Hvis en film som er bra laget, har flotte effekter og scener ikke imponerer deg, hva imponerer deg da? hehe

Liker å kverulere litt ja

nemo

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 304
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #567 på: 30. Mars 2007, 01:26 »
Hvis en film som er bra laget, har flotte effekter og scener ikke imponerer deg, hva imponerer deg da? hehe

Liker å kverulere litt ja

Kanskje historien eller manuset?

Hvis alt som trengs er at filmen er bra laget, har flotte effekter og scener så kan man like gjerne se på filmer med Steven Seagal, Jean Claude Van Damme eller Vin Diesel...

Det finnes så mange forskjellige filmtyper;
film som provoserer, film som gjør deg sint, film som får deg til å le hemningsløst, film som gjør ingenting enn å slå ihjel tiden din på, film som er visuelt fin å se på, film som forteller en sann historie, film med masse eksplosjoner og biljakter, film som lar deg tenke etc...

"300" er en visuelt fin film og har mange heftige slosscener, men den ga meg ikke noe mer enn bare ren underholdning på en lørdagskveld.

Selvfølgelig er også filmsmaken subjektiv og man kan mene hva man vil.
Men la også andre få mene det de vil.
Filmanmeldere blir jo betalt for å være subjektive og politisk korrekte, så hvorfor skal vi la oss påvirke av dem?

Rissen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1192
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #568 på: 30. Mars 2007, 04:53 »
Noen som har noe og si om Remember the titans ?
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #569 på: 30. Mars 2007, 12:02 »
Hvis en film som er bra laget, har flotte effekter og scener ikke imponerer deg, hva imponerer deg da? hehe

Liker å kverulere litt ja

Kanskje historien eller manuset?

Hvis alt som trengs er at filmen er bra laget, har flotte effekter og scener så kan man like gjerne se på filmer med Steven Seagal, Jean Claude Van Damme eller Vin Diesel...

Det finnes så mange forskjellige filmtyper;
film som provoserer, film som gjør deg sint, film som får deg til å le hemningsløst, film som gjør ingenting enn å slå ihjel tiden din på, film som er visuelt fin å se på, film som forteller en sann historie, film med masse eksplosjoner og biljakter, film som lar deg tenke etc...

"300" er en visuelt fin film og har mange heftige slosscener, men den ga meg ikke noe mer enn bare ren underholdning på en lørdagskveld.

Selvfølgelig er også filmsmaken subjektiv og man kan mene hva man vil.
Men la også andre få mene det de vil.
Filmanmeldere blir jo betalt for å være subjektive og politisk korrekte, så hvorfor skal vi la oss påvirke av dem?

Ja herregud jeg skjønner jo hvor du vil, men hvis en film er bra laget, har den ofte et bra manus og en god historie? Mitt poeng var bare at de 3 tingene han skrev dekker ganske mye, og det var skrevet litt for tull hvis du ikke skjønte det...