20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 784867 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1755 på: 04. Aug. 2010, 14:15 »
Holder på å laste ned 6 sesonger av Seinfeld og 3 sesonger av Deadwood. Kommer til å bruke flere år på dette... Har kanskje sett 10 episoder av Seinfeld totalt, så jeg sliter litt hvis jeg blir avhengig!

Seinfeld er farlig fett. Muligens tidenes desidert morsomste serie. Alt er krem!

Då må eg anbefala Curb Your Enthusiasm. Mannen bak Seinfeld, Larry David, er eit geni!!!

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1756 på: 04. Aug. 2010, 14:31 »
Nope. Men det er en av TV-seriene som står på ventelista. Må jo se amerikanske The Office også, selv om det umulig kan være like bra som UK.

Må først gjennom disse seriene:
- Treme, sesong 1. Snart ferdig med. Skikkelig kvalitetsserie.
- Sopranos, sesong 4-6. Har sett gjennom alt før og er i gang med runde nr. 2. En av de beste seriene laget.
- Six Feet Under
- Extras
- The Office US

Du må få Extras lengre opp på listen. Jeg syns det er like bra, om ikke bedre, enn The Office (UK) og det sier vel litt :)

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1757 på: 04. Aug. 2010, 16:25 »
München var ein ganske grei film! Man veit kva ein får med Steven Spielberg når det kjem til regissering. ;)

Gler meg forøvrig villt til Spartacus i kveld. Ein av få Stanley Kubrick filmar eg IKKJE har sett.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1758 på: 04. Aug. 2010, 16:49 »
München var ein ganske grei film! Man veit kva ein får med Steven Spielberg når det kjem til regissering. ;)

Synes den der er veldig bra. Veldig kul film.
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1759 på: 04. Aug. 2010, 16:56 »
Tja. Vil kanskje sette The Office foran Seinfeld. Men uten tvil den beste sitcommen som er laget!

Du må forøvrig se The Office utover ivaffal den første sesongen, da den første sesongen i hovedsak tydeligvis er mye remake av den engelske - derav blir det vel igrunn bare et spørsmål om hvilken du ser først som bestemmer hva du liker best.
Ellers enig - bare at jeg da regner med The Office US. Den og Seinfeld er helt overlegen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1760 på: 04. Aug. 2010, 17:36 »
Friends! Ingen over, ingen ved siden!
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1761 på: 04. Aug. 2010, 17:39 »
Nope. Men det er en av TV-seriene som står på ventelista. Må jo se amerikanske The Office også, selv om det umulig kan være like bra som UK.

Må først gjennom disse seriene:
- Treme, sesong 1. Snart ferdig med. Skikkelig kvalitetsserie.
- Sopranos, sesong 4-6. Har sett gjennom alt før og er i gang med runde nr. 2. En av de beste seriene laget.
- Six Feet Under
- Extras
- The Office US

Har sjølv hatt 2 rundar på Sopranos, endå betre 2. gongen ;)

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1762 på: 04. Aug. 2010, 17:42 »
Synes
München var ein ganske grei film! Man veit kva ein får med Steven Spielberg når det kjem til regissering. ;)

Synes den var veldig monoton, og kjedelig fortalt. Forstå meg rett, er veldig glad i filmer som skiller seg ut fra mainstream-fabrikken, men denne fungerte ikke for min del.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1763 på: 04. Aug. 2010, 17:43 »
Friends! Ingen over, ingen ved siden!

Seriøst? Synes Friends til tider er veldig morsomt, men det er vel kun pga. Matthew Perry spør du meg. Samt James Michael Tyler og en del av gjesterollene som Tom Selleck og den alltid fantastiske Bruce Willis. Ser man bort ifra det synes jeg Friends er ganske slapt. Matt LeBlanc er også veldig bra, men blir litt for mye av det samme igjen, igjen og igjen med Joey. Men ja.

MIN MENING!
Nei.

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1764 på: 04. Aug. 2010, 17:45 »
Ang Matthew Perry, the whole nine yards er en fantastisk komedie! Ler utrolig mye hver gang ;) og det er stort sett takket være perry :D

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1765 på: 04. Aug. 2010, 17:53 »
Ang Matthew Perry, the whole nine yards er en fantastisk komedie! Ler utrolig mye hver gang ;) og det er stort sett takket være perry :D

Aye! Både The Whole Nine Yards og The Whole Ten Yards er jævlig bra. Morsomt til tusen!
Og jeg synes egentlig at Bruce Willis OG Bruce Willis er hinsides bra i begge filmene.

To filmer alle som liker morsomheter burde se. Spør du meg er begge klassikere innenfor sin sjanger. Gode greier!
Nei.

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1766 på: 04. Aug. 2010, 17:58 »
Er ikke like glad i the whole ten yards, men er morsom den å. Men the whole nine yards er en klassiker ;) Bruce Willis er konge, men det er Perry som tar filmene fra morsomme til hysteriske ;)

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1767 på: 04. Aug. 2010, 18:03 »
Helt enig i alt du sier. Men man må se begge. Jævlig bra greier!
Nei.

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1768 på: 04. Aug. 2010, 19:01 »
Friends! Ingen over, ingen ved siden!

Seriøst? Synes Friends til tider er veldig morsomt, men det er vel kun pga. Matthew Perry spør du meg. Samt James Michael Tyler og en del av gjesterollene som Tom Selleck og den alltid fantastiske Bruce Willis. Ser man bort ifra det synes jeg Friends er ganske slapt. Matt LeBlanc er også veldig bra, men blir litt for mye av det samme igjen, igjen og igjen med Joey. Men ja.

MIN MENING!

Trodde du jeg ikke var seriøs?  :P

Jeg har alle sesongen i DVD-hylla mi, og tar meg sjøl i å le av episoder fremdeles, selv om jeg har sett de mange mange ganger. Er ikke ofte jeg ler høyt av sit-com, så Friends er nok min type humor. Har vokst opp med serien på TV2, aldri hatt tv3, mye av grunnen til at jeg også ble en stor fan av " The Fresh Prince of Bel-Air".  Jeg synes Matthew Perry er best, men ler også godt av David Schwimmer!
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1769 på: 04. Aug. 2010, 23:12 »
Friends er konge! Perry og Schwimmer er fantastiske, spesielt Perry.
Men føler det er sammensetningen av skuespillere som gjør den til en så fantastisk serie! Og det beste er at de beholdt alle 6 gjennom hele skiten! :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒