20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 783805 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1425 på: 01. Mars 2010, 19:59 »
FHM anbefalte Phantom Of The Opera som nr 1 av musikaler vi gutta kan se...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1426 på: 01. Mars 2010, 23:01 »
The Road skal jeg sjekke ut til uken. Virker som en dritbra film, og fikk terningskast 6 i blant annet FHM. Kvalitetsstempel!

Vurderer og se den selv i morgen tirsdag.
Noen som har sett den og kan anbefale den?
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1427 på: 01. Mars 2010, 23:04 »
Hadde forventet mer av den etter at jeg så traileren. Var helt grei underholdning.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1428 på: 02. Mars 2010, 00:04 »
Er vel også det samtlige kritikker har sagt om den - potensialet til å bli en svær film med den boka som utgangspunkt, men den har bare blitt stempla som helt greit.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1429 på: 02. Mars 2010, 09:26 »
Skal ein sjå The Road - LES BOKA FØRST! Tek deg 2 timar. Heilt fantastisk bra.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1430 på: 02. Mars 2010, 17:03 »
Haha, nei. Se filmen først og så leser man boka. Hvorfor? Fordi du får bedre utbytte av BÅDE boka og filmen om du ser filmen først. Er alltid sån: leser man boka først ender man som oftest opp skuffet fordi filmen ikke var som den "filmen" du "så" når du leste boka. Ser du filmen først så blir du imponert, og leser du boka etterpå blir begge deler helt küng. Zerr lzm! 8)
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1431 på: 02. Mars 2010, 17:23 »
Haha, nei. Se filmen først og så leser man boka. Hvorfor? Fordi du får bedre utbytte av BÅDE boka og filmen om du ser filmen først. Er alltid sån: leser man boka først ender man som oftest opp skuffet fordi filmen ikke var som den "filmen" du "så" når du leste boka. Ser du filmen først så blir du imponert, og leser du boka etterpå blir begge deler helt küng. Zerr lzm! 8)

rofl og omg må vel eg sei då...

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1432 på: 02. Mars 2010, 17:56 »
Hehe, ja. Megalol-lål-løl-læl-lawl-lmao-bwl-lel-mdr--55ההה-5-asg-g-rs-mkm-大笑-هاها-лол-(笑)osv. må jeg si da.





Jeez. ::)
Nei.

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1433 på: 02. Mars 2010, 18:06 »
Haha, nei. Se filmen først og så leser man boka. Hvorfor? Fordi du får bedre utbytte av BÅDE boka og filmen om du ser filmen først. Er alltid sån: leser man boka først ender man som oftest opp skuffet fordi filmen ikke var som den "filmen" du "så" når du leste boka. Ser du filmen først så blir du imponert, og leser du boka etterpå blir begge deler helt küng. Zerr lzm! 8)

rofl og omg må vel eg sei då...

Synes det var et godt poeng eg, ikkje verdt noko rofling eller omging jaffal :P

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1434 på: 02. Mars 2010, 19:05 »
Hehe var du seriøs då?!?! :o Det var ikkje eg, derav "omging" og "rofling" etter boris sin "zerr lzm".  :)

Du meinar seriøst at ein skal sjå filmen før ein les ei bok?!? Viss det då er laga film basert på boka. Det øydeleggjer jo heile opplevelsen ved å lese boka!
For det første, ein greie aldri laga ein film like bra som boka den er basert på. Men det kan vera ein jevla bra film for det. Eit godt eksempel er jo for Ringenes Herre filmane. Alle er ekstremt bra, og ein god "smakebit" på boka/bøkene. Det er jo ein individuell opplevelse å lesa ei bok, du dannar dine eigne fantasiar og tankar. Skal eg for eksempel lesa LOTR ein gong til, så er det øydeleggjande og jevla irriterande sjå føre seg Elijah Wood som Frodo Baggins. Og det er no ein god del fleire gode argument ;)
« Siste redigering: 02. Mars 2010, 19:07 av lgrinde »

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1435 på: 02. Mars 2010, 19:33 »
Hva er det som gjør The Hurt Locker så jævli bra som alle skal ha det til? Synes den var ganske ordinær. Ikke noe bedre enn mange andre armyfilmer jeg har sett.

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1436 på: 02. Mars 2010, 20:15 »
Hehe var du seriøs då?!?! :o Det var ikkje eg, derav "omging" og "rofling" etter boris sin "zerr lzm".  :)

Du meinar seriøst at ein skal sjå filmen før ein les ei bok?!? Viss det då er laga film basert på boka. Det øydeleggjer jo heile opplevelsen ved å lese boka!


Ahh hehe, la ikkje merke til det :P Har ingen formeining om ka en bør lese/sjå først, då eg aldri leser bøker, sjølv om eg klarte ca 80 % av hvite niggere når eg hadde særemne. Synes likevel det var et godt poeng. Dessuten er bøker meir detaljerte enn filmane derfor vil ikkje alt bli avslørt om en ser filmen først. Men har som sagt ikkje peiling :)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1437 på: 02. Mars 2010, 22:52 »
Veldig enig med godeste Grinde, her jeg! Det er noe spesielt med bøker, og tror at det å se filmen først vil ødelegge litt av opplevelsen når du leser boka.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1438 på: 03. Mars 2010, 08:24 »
Ja, jeg er også enig. Å se filmen først blir som å lese et sammendrag før du leser boka. Du mister mye av magien og spenningen når du leser den.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1439 på: 03. Mars 2010, 09:46 »
http://www.imdb.com/title/tt0049406/

The Killing(1956) - Gir den 9/10. Enda ein kongefilm av Stanley Kubrick.

Må forøvrig seie at dette er ENDA ein film godeste Tarantino har tatt element frå.  :P
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!