20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 783819 ganger)

0 medlemmer og 6 gjester leser dette emnet.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #930 på: 13. Juli 2009, 14:44 »
Du forveksla K med S i parantesen din...

Hahaha :)
Nei jeg takler ikke den amerikanske versjonen. Føler humoren ble forenklet for sofa-amerikanerne som ikke klarer å lese mellom linjene og krever at all humoren kommer på et sølvfat.
Det er også langt mer overdrevet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #931 på: 13. Juli 2009, 14:51 »
Hmm. Overhodet ikke enig der! The Office er sammen med Seinfeld noe av det mest geniale som noensinne er laget! Skal huske at Gervais har hatt mye med den amerikanske versjonen å gjøre også.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #932 på: 14. Juli 2009, 12:19 »
Dersu Uzala, enda eit mesterverk av Akira Kurosawa. Utrulig flott adventure-film, der ein blir glad i karakterane. Handler om ein russisk armés ekspedisjon i Sibir, der dei får hjelp av asiatisk jeger som guida dei gjennom Sibirs tøffe landskap.



Enda ein Kurosawa film som får 10/10 av meg. Tidenes beste regisør. Somme store regisører har 2-3 mesterverk, medan Kurosawa har 8!

Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #933 på: 14. Juli 2009, 12:38 »
Har sett Hangover og Bruno de siste ukene.

Hangover anbefaler jeg som bare pokker. Ternignkast 6
Bruno ble jeg litt skuffet over, men var til tider hysterisk morsom. Terningkast 4+

Milford

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 243
  • Motgangssupporter
    • Vis profil
    • danielmilford.no
Sv: Filmtråden!
« Svar #934 på: 14. Juli 2009, 12:41 »
Jeg anbefaler også The Hangover. Det er flere år siden jeg så en god komedie, jevnt over hater jeg alle de nye populære komediene, som bare byr på snakk om kuksprut. The Hangover hadde interessante, og forskjellige, hovedpersoner, en historie med driv i og mange morsomme poenger/scener.

Ellers så jeg min 181/250 i går, Sleuth fra 1972. Stilig "game of wits"-film med Michael Caine.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #935 på: 14. Juli 2009, 12:53 »
Skal prøve å få sett Hangover på kino snart. Ser at den har fallt i smak hos mange som faktisk har peiling på film.  :P

Sleuth, anbefalar du den Milford?
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #936 på: 14. Juli 2009, 14:20 »
The Hangover var skikkelig overraskelse! Hadde ikke de helt store forhåpningene til den, men fy faen så jeg lo! Til og med rulleteksten var helt fantastisk morsom :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Milford

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 243
  • Motgangssupporter
    • Vis profil
    • danielmilford.no
Sv: Filmtråden!
« Svar #937 på: 15. Juli 2009, 09:27 »
Sleuth, anbefalar du den Milford?
Ja, hvis du liker konseptfilmer eller pratefilmer. Det er ikke akkurat flust av skuespillere med i denne filmen, og stort sett er det bare prat. Det er ikke vanskelig å se at historien opprinnelig er et teaterstykke. Men pratingen er veldig kul, og handlingen faktisk ganske underholdende. Filmen er litt farget av sin tid, men etter hva jeg har hørt er nyinnspillingen av 2007 mye dårligere, så sats like godt på originalen.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #938 på: 15. Juli 2009, 10:35 »
Kjøpte tre filmer i går:
- Syv Liv (Seven Pounds)
- Appaloosa
- My Best Friend's Girl

Noen som har sett de? Har ikke mulighet til å se de enda, og lurer på om det var gode kjøp? :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #939 på: 15. Juli 2009, 12:00 »
Kjøpte tre filmer i går:
- Syv Liv (Seven Pounds)
- Appaloosa
- My Best Friend's Girl

Noen som har sett de? Har ikke mulighet til å se de enda, og lurer på om det var gode kjøp? :P

Kan starte med å seie at eg personleg synst My best friend's Girl va shite. Ellers så er Seven Pounds ein ganske bra film, bra skuespelerprestasjon av godeste Will Smith. Desverre er der ein goof i filmen, som trekk den ned(kan fortelle den etter du har sett filmen). Men alt i alt ein god film.
Når det kjem til Appaloosa så er det ein heilt midt på treet westernfilm, god underhaldning.  ;)
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #940 på: 15. Juli 2009, 17:11 »
Har også sett The Hangover, og var forberedt på en møkkafilm, men den var faktisk veldig morsom :)

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #941 på: 15. Juli 2009, 20:04 »
Jeg kom på at jeg hadde sett My Best Friend's Girl på jobb her ei natt, og den var helt grei synes jeg. Men lo bare skikkelig da de barberte bort øyenbrynene på han ene duden :P Dustin.
Ellers var det ikke en film som satte lattermusklene skikkelig i gang. Egentlig litt skuffet, men en ok film.

De to andre skal jeg se i morgen kveld.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #942 på: 15. Juli 2009, 23:41 »
Har akkurat sett Kaidan, regisert av Masaki Kobayashi, som tidlegare har regisert store filmer som Seppuku, Samurai Rebellion og Human condition serien. Kaidan handlar om 4 ulike kjendte japanske spøkelseshistorier; "Black Hair", "The Woman in the Snow", "Hoichi the Earless" og "In a Cup of Tea". Desse folkeforteljingane har skremt generasjonar av japanske barn og alle har kvar sin sjarm.

Filmen kan verke litt kjedeleg for dei som ikkje er kjende med desse historiane, og det er ikkje meininga at det skal vere eit vestern-horror preg der ein skal skremme livet av deg i form av slashers, zombies og mykje blod. Japanerane legger nemleg mykje vekt på det spirituelle og supernaturale.



Gir filmen 8/10. Alt i alt ein glimrande film. Min personlege favoritt av dei 4 historiane må vere Hoichi the Earless.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Anthony

  • Gjest
Sv: Filmtråden!
« Svar #943 på: 16. Juli 2009, 01:05 »
Clerks

Sinnsyk vittig film av Kevin Smith, som også opptrer som Silent Bob i filmen som handler om hverdagen til Dante og Randal, som driver filmutleie og daglivarebutikk i New Jersey. Anbefaler filmen til alle som ble gitt lattermuskler ved fødselen.

8/10

Milford

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 243
  • Motgangssupporter
    • Vis profil
    • danielmilford.no
Sv: Filmtråden!
« Svar #944 på: 16. Juli 2009, 09:33 »
Clerks er den beste hjemmelagde filmen jeg har sett.

For ja, den var jo i høyeste grad hjemmelaget.