20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 784450 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1710 på: 24. Juli 2010, 00:50 »
Jeg har sett en episode etter at du anbefalte den;) Så svaret er vel ja. Hehe. Men har ikke kommet nok inn i serien til å vurdere den, men det virker lovende.

Takk!  ;)

Kult! Du får komme med dommen din her etter noen episoder til.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1711 på: 25. Juli 2010, 11:41 »
Så tre filmer igår  :o Halloween, The men who stare at goats og Red

Halloween hadde jeg store forventninger til. Jeg er veldig glad i skrekkfilmer fra 70-80 tallet og med 8.0 på imdb virket det som en sikker vinner.
Jeg ble likevel ganske så skuffet av den. Jeg så den med en venn og vi holdt på å le oss ihjel av bruken av lydeffekter, dårlig skuespill og tåpelige ting som skjedde i den. Men greit, dette var vel den første slasheren og jeg tror den ble laget av en gjeng med studenter med lavt budsjett. Så det var mye originalt i den som mange andre har hentet inspirasjon fra, så må gi den credz for det.

The Men Who Stare at Goats hadde jeg egentlig ingen forventninger til. Ut ifra traileren virket den som en ok morsom film full av hollywoodstjerner. Jeg og mine venner holdt på å kjede vettet ut av oss når vi så den. De gangene den prøvde å være morsom var den ikke "HAHA-morsom" og det var på en måte de samme type spøkene som gikk igjen og igjen. Var lett å forutse hva de kom til å si.

Red så jeg på canal+ drama og hatt lyst til å se en stund. Den handler om en mann som søker rettferdighet etter at tre ungdommer skyter og dreper hunden hans uten grunn. Til slutt må han ta loven i egne hender.
Jeg liker sånne "revenge movies" men syns denne ikke levde helt opp til potensialet. Syns filmen begynte veldig bra, men ble litt treg utover og greide ikke helt å leve opp til potensialet sitt.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1712 på: 25. Juli 2010, 11:47 »
Ser at Inception har 9.3 i rating på imdb og ligger på 3. plass i top 250 :o :o

Noen som har sett den?

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1713 på: 25. Juli 2010, 12:29 »
Ser at Inception har 9.3 i rating på imdb og ligger på 3. plass i top 250 :o :o

Noen som har sett den?

Ja, den var "Outstanding!". Som resten av filmane Nolan lagar :)

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1714 på: 25. Juli 2010, 14:27 »
Ser at Inception har 9.3 i rating på imdb og ligger på 3. plass i top 250 :o :o

Noen som har sett den?

Gode, nye filmer havner alltid veldig høyt opp på den lista i starten, falkler nok ned noen plasser etterhvert, men jeg gleder meg til å se filmen!

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1715 på: 25. Juli 2010, 14:45 »
http://www.vureel.com/video/13232/Community-1x23

denne anbefales på det sterkeste!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1716 på: 25. Juli 2010, 15:26 »
Ser at Inception har 9.3 i rating på imdb og ligger på 3. plass i top 250 :o :o

Noen som har sett den?

SINNSYKT bra film. Var en tur på Colloseum på Torsdag å så den med min bror. Storkoste meg fra første sekund. Så SINNSYKT digg med regisører som tør og gjøre noe annet. Inception er på ingen måte en lett film. Utrolig dyp film som krever masse av den/de som ser den. Har null problemer med å kaste terningkast 6 til den, eller 10/10. Blir ikke lenge til jeg ser den igjen, for å si det sånn.

Har også sett mange skrive at de ALDRI har sett så mange folk forlate en kinofilm før filmen er ferdig. Hørte også mange som i etterkant av filmen klaga litt. Filmen ble nok litt vansklig for en del folk, gitt. Men både jeg og min bror synes filmen var beyond fet. Helt hinsides!

Og Leo viser seg nok en gang som en av vår tids beste skuespillere. Joseph Gordon-Levitt er ENORM, Ellen Page er herlig, søt og jævlig dyktig og resten er knall. Nesten perfekt!


Og som en annen sa så kommer filmen til å synke en del på imdb. The Dark Knight sank rimelig fort fra #3 til #12 (eller hva den er nå) den og. Er alltid sånn med en el filmer. Men filmen er enorm! Men du må nesten se den på kino først. Faen så bra!
Nei.

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1717 på: 26. Juli 2010, 08:13 »
Så Inception i går jeg også! For å si det sånn, man må være konsentrert for å skjønne hva som foregår. I første del av filmen skjønte jeg ikke mye, som førte til at jeg konsentrerte meg og mistet på langt nær interessen for filmen.

Selv om den varer 2t og 38 elns så gikk det forholdsvis greit, siden det var såpass mye man måtte følge med på. Gir den en soleklar femmer, så får jeg se den en gang til for å vurdere om den fortjener bedre.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1718 på: 27. Juli 2010, 23:21 »
Anbefaler alle med blu-ray til å skaffe seg "Planet Earth" serien. Fy satan så bra den er. Fantastiske bilder i fantastisk kvalitet :D

Utrolig chill å se på!


Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1719 på: 29. Juli 2010, 23:48 »
Inception var helt overlegen! Fyfaen, satt med enorm ståpels mot slutten, akkurat som under The Dark Knight. Verste er at jeg veit ikke en gang hva jeg skal tro om slutten! Heerlig film!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1720 på: 30. Juli 2010, 00:42 »
Ååååå, eg med har lyst å sjå den! Må vel ta meg ein tur på kino sjølv!

Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1721 på: 30. Juli 2010, 00:45 »
Så A Nightmare on Elm Street (1984) igår og digget den!

Gammel, orginal og nesten koselig skrekkfilm.
Tror jeg skal se oppfølgerene også, selv om sjansen for at oppfølgere til skrekkfilmer fra 80 tallet suger er veldig stor.
« Siste redigering: 30. Juli 2010, 02:24 av Martin91 »

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1722 på: 30. Juli 2010, 00:47 »
Så nettopp 12 Angry Men igjen. Sett den flere ganger enn jeg tør å innrømme for offentligheten, og ikke minst meg selv.
Klassefilm!

EDIT: Vi snakker selvfølgelig 1957-modellen.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1723 på: 30. Juli 2010, 00:49 »
Så A Nightmare on Elm Street (1984) igår og digget den!

Gammel, orginal og nesten koselig skrekkfilm.
Tror jeg skal se oppfølgerene også, selv om sjansen for at oppfølgere til skrekkfilmer fra 80 tallet suger.

Du har jo 7 filmer å se frem til :)
Hehe, jeg har vært vettaskremt av Freddy Krueger som liten. Sånn går det når man han hadde fri adgang til storebrors opptakskasetter, og etterhvert også samleboks! Er dog så lenge siden jeg har sett noen av filmene, at jeg husker ikke hvilke som var best! :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1724 på: 30. Juli 2010, 00:52 »
Så nettopp 12 Angry Men igjen. Sett den flere ganger enn jeg tør å innrømme for offentligheten, og ikke minst meg selv.
Klassefilm!

EDIT: Vi snakker selvfølgelig 1957-modellen.

Fantastisk film.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!