20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 130101 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Tippeligaen 2008
« på: 27. Feb. 2008, 18:17 »
Er vel på høy tid å lage en egen tråd for vår hjemlige toppserie der mitt elskede Bodø/Glimt omsider er tilbake hvor de hører hjemme
Dessverre ser det ut som om vi mister en av våre aller beste spillere i backen Roy Miller til RBK. Den costarikanske landslagsspilleren er kanskje ukjent for noen, men med rette utvikling kan han uten tvil bli blant de beste backene i denne serien. Skulle gjerne sett at vi holdt han ihvertfall til i sommer, da det kanskje hadde vært best for han å vise seg litt i Glimt først. Uansett vil RBK dersom de bruker han rett få en jævla god back. Intet minus at han fungerer bra også fremover på banen da han har en meget god teknikk og skuddfot.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #1 på: 27. Feb. 2008, 19:44 »
FFK på toppen! :D

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #2 på: 27. Feb. 2008, 20:37 »
Greit og følge med på kem som får sparken først. Etter TOON sine odds tips har eg 0,0 kroner igjen på bettingkontoen. Eineste mulighet og få inn cash er og Steinar Nilsen får sparken først. Skal litt til da men
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #3 på: 28. Feb. 2008, 18:41 »
Glimt-veteranen er krystallklar på at Rosenborg ikke må tenke tanken på å sikre seg Roy Miller på noe billigsalg, når klubbene torsdag trolig blir enige om overgangssum.

– Rosenborg må betale det Roy Miller er verd, og han er verd veldig mye i mine øyne. Det er Rosenborgs moralske og etiske plikt å sørge for at Bodø/Glimt får det klubben fortjener for Roy Miller, slår en engasjert Glimt-veteran fast.


Publikumsyndling

Han er ikke i tvil om at Rosenborg skyter gullfuglen hvis de signerer den costaricanske venstrebacken.

– Miller kommer til å bli en publikumsfavoritt på Lerkendal fra første kamp. Han går rett inn på laget og hever Rosenborg. Jeg vil tro at han trenger tre kamper i europacupen, så vil Rosenborg få tilbud om det mangedobbelte av hva de betalte Glimt fra klubber i Spania og Italia. Rosenborg kommer garantert til å tjene store penger på Miller. Derfor bør de strekke seg litt overfor Bodø/Glimt nå, mener Berg.

Alle slår til

Et annet viktig poeng har viser til, er det faktum at samtlige spillere som er hentet fra Bodø/Glimt til Rosenborg har slått til hos trønderne.

– Ørjan Berg, Mini Jakobsen, Tom Kåre Staurvik, Bent Inge Johnsen, Jan-Derek Sørensen og jeg selv har alle tatt turen fra Aspmyra til Lerkendal. Alle har slått til. De som går skolen i Bodø/Glimt, kan alt om Rosenborgs måte å spille på, påpeker midtbaneeleganten.

Se her når det først ble kjent at Miller kunne bli RBK-spiller.

Nedturen startet

Han strekker seg faktisk så langt som til å hevde at en av Rosenborgs tabber de siste årene, er at de på et tidspunkt sluttet å hente spillere fra Bodø/Glimt.

– Nedturen for Rosenborg startet da de sluttet å hente spillere som hadde gått skolen i Bodø/Glimt. De har hentet dyre spillere fra andre norske klubber som aldri viste seg å slå til på Lerkendal. Slikt skjer ikke hvis de henter spillere fra Bodø/Glimt, mener han og fortsetter med en liten spådom:

– Vi har flere spillere som er gode nok for Rosenborg om få år.

Fordel for begge

Runar Berg er ikke i tvil om at jo sterkere Bodø/Glimt står som klubb, jo større fordel er det for Rosenborg.

– Erik Hoftun har vært i Bodø og tatt utdannelse som trener og sportsdirektør. Kåre Ingebrigtsen er i Bodø nå for å ta utdannelsen som trener, sier Berg og fortsetter:

– Dette er positivt for både Bodø/Glimt og Rosenborg. Det er selvsagt synd hvis vi mister Roy Miller like før seriestart, men det er en naturlig konsekvens av at han er blitt en fantastisk god spiller i Bodø/Glimt. Og da må Rosenborg betale godt, avrunder han.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #4 på: 28. Feb. 2008, 19:28 »
Prisen kan bli på 9 millioner kroner dersom Miller lykkes i RBK. De betaler 3,5 mill med en gang, og 6 mill avhenger av prestasjoner.
Glimt har også skaffet seg en andel av ytterligere videresalg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #5 på: 28. Feb. 2008, 19:44 »
Så da må jeg som RBK-supporter selvfølgelig spørre deg, hvor god er egentlig Miller? Ser veldig blandede reaksjoner fra folk angående denne spilleren, de fleste er riktignok bare negativ fordi han kun har spilt i adecco før og har egentlig ikke noe grunnlag for å uttale seg, mens mange som har sett ham sier han er fantastisk god, hva stemmer?

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #6 på: 28. Feb. 2008, 19:47 »
Har du en kilde på dette, Kristoffer?

Jeg har hørt spekulasjoner rundt 8,5. Om det er totalpakken, så er det greit. Er det prisen man legger på bordet just nu, for å få Miller, så er jeg litt skeptisk. Litt av poenget med snart kontraktsløse spillere fra Adecco (ja, Glimt har rykket opp, men forskjellen er ikke den helt store) er vel at de skal være langt billigere enn andre alternativer.

Håper virkelig Hoftun kan sikre oss en ORDENTLIG midtstopper også, før serien starter. Men jeg frykter dessverre at han ikke klarer dette.

Det jeg har hørt om Miller er at han er duellsterk, har god fart, gode avleveringer, men at han har en liten tendens til å drible seg bort, og miste ballen i farlig posisjon. Håper det siste tilhører sjeldenhetene, og er mer unntaket enn regelen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #7 på: 28. Feb. 2008, 19:48 »
Er det slik at Miller er en utenfor EU spiller? Hvis det er slik må vel rbk velge bort en som ikke en gang kan sitte på benken.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #8 på: 28. Feb. 2008, 19:55 »
Innbiller meg at det ble gjort noe med den regelen her i høst jeg, men det kan hende jeg innbiller meg noe.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #9 på: 28. Feb. 2008, 20:09 »
Nei, du har rett, ikke EU-spillere telles nå ikke som annet enn utlendinger, du kan maks ha 11-14 utlendinger (usikker på tallet) i en stall på 25 hvis jeg ikke tar helt feil.

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #10 på: 28. Feb. 2008, 20:35 »
Greit og følge med på kem som får sparken først. Etter TOON sine odds tips har eg 0,0 kroner igjen på bettingkontoen. Eineste mulighet og få inn cash er og Steinar Nilsen får sparken først. Skal litt til da men
Spar penga dine du. Sett de heller på Tom Nordlie eller Martin Andresen.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #11 på: 28. Feb. 2008, 20:37 »
Ny seier for et noe reservepreget FFK i dag. Lyn ble slått 1-0 på La Manga etter en tett og jevnspilt kamp. Lyn stilte med et toppet lag.

FFK stilte med dette laget:

--------------------Bråthen------------------

Bjørkøy---Shabani-------Piiroja---Wallace

Kouadio---Ramberg---Wehrman---Barsom

-------------West--------Tegstrøm-----------

Spillere som Tarik, Gardar Johansson, Gashi, Kvisvik, Gerrbrand, Czwartek ble alle hvilt eller startet på benken.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #12 på: 28. Feb. 2008, 20:46 »
Har du en kilde på dette, Kristoffer?

Jeg har hørt spekulasjoner rundt 8,5. Om det er totalpakken, så er det greit. Er det prisen man legger på bordet just nu, for å få Miller, så er jeg litt skeptisk. Litt av poenget med snart kontraktsløse spillere fra Adecco (ja, Glimt har rykket opp, men forskjellen er ikke den helt store) er vel at de skal være langt billigere enn andre alternativer.

Håper virkelig Hoftun kan sikre oss en ORDENTLIG midtstopper også, før serien starter. Men jeg frykter dessverre at han ikke klarer dette.

Det jeg har hørt om Miller er at han er duellsterk, har god fart, gode avleveringer, men at han har en liten tendens til å drible seg bort, og miste ballen i farlig posisjon. Håper det siste tilhører sjeldenhetene, og er mer unntaket enn regelen.

VG er kilden.
Miller har veldig gode forutsetninger for å bli en stjerneback i Tippeligasammenheng. Han er meget god teknisk og fremover på banen, og i RBK vil han i utgangspunktet kunne passe perfekt. Han kan som sagt også spille midtbane og ving. Jævla trist å miste han, for han kunne vi godt trengt i kampen om medaljer!  ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #13 på: 28. Feb. 2008, 22:53 »
Lyn tror jeg vil slite denne sesongen. Tok få poeng etter at Gisalson og Edu dro ifjor, og har vel ikke hentet inn de store forsterkningene.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #14 på: 29. Feb. 2008, 22:45 »
Ingen heier på Lyn uansett, er vel en grunn til at deres cup-sang lyder "20 000 tomme seter" :P
Glimt har sikret seg den 19 år gamle islandske Birkir Bjarnasson fra Viking. Det er en låneavtale med opsjon på kjøp. Det er slik Glimt må gjøre det for å få til det vi tidligere gjorde. Minner om at Sæternes kom som talent fra Viking, samme gjorde fjorårets kaptein Lædre Bjørdal som RBK har i kikkerten.
Ellers har Glimt forespurt RBK om å få hente backen Nordvik på lån for å erstatte nettopp Miller som dro motsatt vei. Er Nordvik god nok for Glimt når vi skal etablere oss på TL-tabellen, Jokke?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida