20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Andrew Carroll  (Lest 235347 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Andrew Carroll
« Svar #1215 på: 18. Feb. 2011, 11:54 »
Hvis Chelsea kjøper han for 100 mill, får Newcastle 25 mill.
Hvis vi kjøper han for 100 mill, får Newcastle 25 mill.

Ser ikke helt hvordan det kan være annerledes..

Var visst ikke så enkelt (ref: http://www.nufcblog.com/2011/02/18/newcastle-get-25-of-any-carroll-sell-on/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+nufcblog+%28The+Newcastle+United+Blog%29).

Hvis noen kjøper ham for £100 mill får NUFC 25% av differansen mellom originalt salg og nytt salg. Altså 25% av £65 mill (100-35 ) som ville tilsvare £16,25 mill.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Jon87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 585
    • Vis profil
Sv: Andrew Carroll
« Svar #1216 på: 18. Feb. 2011, 12:00 »
Høres naturlig ut at det skal være av avansen ja. Ville vært rart om Liverpool skulle selge ham videre til sommeren for £20M, altså et tap på £15M. Og at Newcastle likevel skulle hatt £5M...

Jon87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 585
    • Vis profil
Sv: Andrew Carroll
« Svar #1217 på: 18. Feb. 2011, 12:44 »
Så hvis han selges for £50M, får vi (35*0,075)2,63+(15*0,25)3,75= £6,38M ?

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Andrew Carroll
« Svar #1218 på: 18. Feb. 2011, 12:48 »
Me får 7.5% av summen, og 25% av "overskuddet".
Ok. Bare for å illusterere totalbildet:
Salg av Carroll fra Liverpool til ..... for £40 mil vil da gi NUFC følgende (synes £40 mill var noe mer realistisk enn £100 mill, men det er lov å håpe):
1. Overskuddet (25% av £5 mill [40-35]) = £1,25 mill
2. Summen (7,5% av £40 mill) = £3 mill
3. Total på £4,25 mill.

Selges han mot formodning for £100 mill vil totalen være (£16,25 mill + £7,5 mill) £23,75 mill.

Edit: Rakk ikke illustrere før deg Jon :) Ja, det skulle stemme hvis Christian har rett.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

John Marius

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 627
    • Vis profil
Sv: Andrew Carroll
« Svar #1219 på: 18. Feb. 2011, 15:05 »
Hvis vi får 25% av overskuddet, så skjønner jeg ikke hva som er så bra med den dealen.. Tviler veldig sterkt på at han noen gang kommer til å gå for mer enn det han gikk for nå, er jo allerede på topp 10 listen over verdens dyreste spillere..

Ipt

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 518
    • Vis profil
Sv: Andrew Carroll
« Svar #1220 på: 18. Feb. 2011, 16:07 »
Iallefall med den pengepolitikken som skal innføres i fotball i Europa, de nærmeste årene.
Mest sannsynlig så vil vi se at prisene på spillere vil falle litt og stabilisere seg.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Andrew Carroll
« Svar #1221 på: 18. Feb. 2011, 19:56 »
Jeg håper de 7,5 prosentene gjelder uansett om han blir solgt for fem eller 50 millioner.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Andrew Carroll
« Svar #1222 på: 18. Feb. 2011, 21:03 »
Var på oslo city idag og gikk forbi den fotballshoppen som er der. Og tror du ikke det hang en liverpooldrakt med Carroll bakpå til utstilling der! Uff, jeg ble faktisk på dårlig humør da jeg så det.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Andrew Carroll
« Svar #1223 på: 18. Feb. 2011, 22:06 »
George Caulkin twitret dette i går:

I refuse to use the term 'good business' bearing in mind lack of replacement for Carroll, but that's a remarkable deal + 25% sell-on clause.

Ingenting om at det er 25% av overskuddet.

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Andrew Carroll
« Svar #1224 på: 18. Feb. 2011, 23:34 »
25% av total kjøpesum nærmer seg latterlig god deal for vår del og avskjedigelse for noen i Liverpool ihvertfall.

Men, det høres også ut som eksepsjonelt bra deal for oss om vi får prosenter av *både* differansen og totalen.

Vet ikke hva jeg skal tro jeg :)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Andrew Carroll
« Svar #1225 på: 19. Feb. 2011, 10:29 »
Etter å vært drita sur de første dagene etter salget, må jeg ærlig talt innrømme at avtalen var for god til å si nei takk til. Hvis pengene brukes fornuftig, kan vi få en meget bra bredde i stallen. Carroll er god, men han er ikke så god at  han spiller bedre enn de 4-5 erstatterene vi får for ham. Pluss at summen også vil brukes på langtidskontrakter Enrique, Barton og Tiote.

Og de summene som nevnes ifm Wickham er jo latterlige. Sier litt om hvor overvurdert engelske spillere er. Vi betalte jo bare £8.5 mill for Tiote og HBA tilsammen..Og Ipswich snakker om £15 mill for en som har spilt i Wanker i en halv sesong..

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Andrew Carroll
« Svar #1226 på: 20. Feb. 2011, 10:18 »
Etter å vært drita sur de første dagene etter salget, må jeg ærlig talt innrømme at avtalen var for god til å si nei takk til. Hvis pengene brukes fornuftig, kan vi få en meget bra bredde i stallen. Carroll er god, men han er ikke så god at  han spiller bedre enn de 4-5 erstatterene vi får for ham.

Det er klubben han valgte som jeg synes er det værste. Det er 2 klubber han burde og skulle holdt seg langt unna og det er ManU og LFC. Ville heller sett han i Sunderland fremfor i noen av disse klubbene.

Synes også det blir litt feil og sette spørsmålstegn ved ambisjonene til klubben ved dette salget. Pr nå er ikke Carroll så god at han fortjener 6. plassen som tidenes dyreste spiller, ei heller som tidenes dyreste engelske spiller.
Så tilbake til dette med ambisjon osv. Hvor mye bedre kan ikke NUFC bli med disse pengene enn hva vi kunne blitt uten?

Jeg tror og håper at klubben har et sterkere lag enn på lenge når sommerens transfervindu er over, og at vi kan få flere gode og talentfulle spillere for pengene vi fikk for Carroll.
Får vi spedd på med 3-4 gode spillere til vår forventede første ellver som fra før vil ha navn som Barton, Tiotè, Coloccini, Ben Arfa, Enrique og forhåpentligvis også Gosling og Ireland kan dette bli meget bra.

Simmi

  • Gjest
Sv: Andrew Carroll
« Svar #1227 på: 20. Feb. 2011, 10:38 »
Etter å vært drita sur de første dagene etter salget, må jeg ærlig talt innrømme at avtalen var for god til å si nei takk til. Hvis pengene brukes fornuftig, kan vi få en meget bra bredde i stallen. Carroll er god, men han er ikke så god at  han spiller bedre enn de 4-5 erstatterene vi får for ham.

Det er klubben han valgte som jeg synes er det værste. Det er 2 klubber han burde og skulle holdt seg langt unna og det er ManU og LFC. Ville heller sett han i Sunderland fremfor i noen av disse klubbene.

Synes også det blir litt feil og sette spørsmålstegn ved ambisjonene til klubben ved dette salget. Pr nå er ikke Carroll så god at han fortjener 6. plassen som tidenes dyreste spiller, ei heller som tidenes dyreste engelske spiller.
Så tilbake til dette med ambisjon osv. Hvor mye bedre kan ikke NUFC bli med disse pengene enn hva vi kunne blitt uten?

Jeg tror og håper at klubben har et sterkere lag enn på lenge når sommerens transfervindu er over, og at vi kan få flere gode og talentfulle spillere for pengene vi fikk for Carroll.
Får vi spedd på med 3-4 gode spillere til vår forventede første ellver som fra før vil ha navn som Barton, Tiotè, Coloccini, Ben Arfa, Enrique og forhåpentligvis også Gosling og Ireland kan dette bli meget bra.

Veldig enig, Frode.

Glasvegas

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 258
    • Vis profil
Sv: Andrew Carroll
« Svar #1228 på: 22. Feb. 2011, 20:48 »
http://www.caughtoffside.com/2011/02/22/caption-competition-liverpool-boss-kenny-dalglish-and-andy-carroll-at-boyzone-concert/

Andy Carroll blir med gamlefar sjef Daglish på Boyzone konsert :o , tydeligvis ingen grense hvor lavt han vil synke :D

wiigen

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 458
    • Vis profil
Sv: Andrew Carroll
« Svar #1229 på: 22. Feb. 2011, 21:10 »
http://www.caughtoffside.com/2011/02/22/caption-competition-liverpool-boss-kenny-dalglish-and-andy-carroll-at-boyzone-concert/

Andy Carroll blir med gamlefar sjef Daglish på Boyzone konsert :o , tydeligvis ingen grense hvor lavt han vil synke :D

Hahahahahaha  :D

Daglish har startet tidlig med rollen til Nolan som barnepasser.
he shagged your lass, taylor shagged your lass