20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sommerens kjøp og salg  (Lest 294233 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sommerens kjøp og salg
« på: 06. Feb. 2007, 10:26 »
It is just three days since the transfer window closed yet Glenn Roeder is already drawing up plans for a decisive move in the market this summer.

And the St James's Park boss is confident he will succeed with renewed attempts to land those who proved so elusive last month - with the likes of Anton Ferdinand, Curtis Davies, Peter Crouch and Ryan Babel all still considered active targets.

Roeder yesterday embarked on the second year of his Newcastle tenure and, unlike 12 months ago when he did not expect Freddie Shepherd to appoint him on a permanent basis, the 51-year-old is in a position to formulate long-term plans.

Having approached the end of last season as the club's caretaker boss, Roeder was unable to lay the groundwork for a successful summer of wheeling and dealing. But it will be different this time around.

Asked whether his chief January targets are players he will again strive to sign, he said: "Definitely. None of them moved - none found clubs. That pleases me because we should be able to go and get the players we want, providing that it is within a sensible price range."


Roeder is determined to act at the earliest point possible this summer and the Newcastle boss is adamant his personal situation should help him to succeed.


"This time I have an opportunity to plan," he said. "Last year I was planning for the next seven days. The chairman would always say, `Plan for the next game'. This time around we have already put down plans for pre-season and for other things.


"We can really start to concentrate on transfer targets now - not waiting until the end of the season, making sure we are out there looking and that the ones we wanted last month are playing well. We can now plan for the long-term."


Roeder has made no secret of his dislike of the January window but a manager who failed to make a permanent signing last month is confident he will fare better in the summer market.


He said: "As everyone knows, I would have liked to have made at least one permanent transfer and we targeted half-a-dozen. We couldn't get them away from their clubs but hopefully that will change over the summer when we will have longer to attack the clubs.


"The last three or four days of the transfer window were horrendous. You are among what is left and we at Newcastle cannot be involved in what is left. I worked right up until 5pm on Wednesday, trying to get a striker on loan, but the two or three that were thrown at me were not good enough to wear the shirt. If a player comes in I am responsible and I'm not prepared to sign someone who I know is not good enough.


"The clubs who have the talented players we have been looking at know there are only 31 days in January and they might think you're a bit more desperate than you actually are. Those chairman look at their own situations. There are relegations and promotions, there's trying to get into Europe.


"There are all kinds of factors that makes them decide to hold on to their players. It's only three-and-a-half months until the summer and, if he's such a saleable item, he still will be in the summer."


Virker som Roeder tenker stort på overgangsmarkedet til sommeren, spillere som Curtis Davies, Anton Ferdinand, Peter Crouch og Ryen Babel er nevnt i artikkelen. Han har selv vært ute og sagt han kan tenke seg Gareth Bale og Giles Barnes ved tidligere anledninger. Men vi har vært svært så lite linket til kansje det vi trenger aller mest, nemlig en høyre og en venstreback, eneste er vel Bale!?
Denne gangen har han hatt tid til og forberede seg til sommerens handletur. Jeg tipper store utskiftninger i spillerstallen. Mange gamle fjes ut, og noen nye inn. Håper at han legger lista like høyt som han har gjort til nå. Da kan sommerens overgangsvindu bli spennende for vår del!

Blir også spennende og se hvilke spillere Roeder kvitter seg med. Vi har endel skadeplagede eldre herrer. Vi har også en del som rett og slett ikke er gode nok! Spennende å se hvem han beholder.

Hvilke spillere kan dere tenke dere å få inn som nye tilvekster i stallen vår? Hvor trenger vi mest forsterkninger? Og ikke minst hvilke spillere vil dere kvitte dere med fra vår enormt uryddige spillerstall? Hvem er ikke gode nok til å "kjempe" klubben mot heder og ære som vi så sårt savner?

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #1 på: 06. Feb. 2007, 10:36 »
Jeg tror Roeder har noe stort på gang nå. Oba, Gooch, Duff og Sibbe er gode transfers, og nå er han interessert i en rekke store talenter. Jeg tror jeg vil ha nesten samtlige av disse som er nevnt i artikkelen over.

Tim S

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1114
    • Vis profil
    • muscleraw.com
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #2 på: 06. Feb. 2007, 13:19 »
Kunne godt tenkt meg dem nevnt i artikkelen, men så spør det om han har/får penger til det, for det kommer til å koste
Newcastlesupporter siden 1992

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #3 på: 06. Feb. 2007, 13:34 »
Synes ikke vi trenger alle som nevnes, holder med Davies, Barnes, Babel og  Bale hvis ikke han blir for dyr. Eller en annen vensreback.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #4 på: 06. Feb. 2007, 14:39 »
Jeg vil ha ut babayaro, bramble og moore. Inn med en nye midtstopper, og høyre og venstre beck og en ung spiss, som nesten er moden når sibierksi sin kontrakt går ut. Babel hadde vært en utrolig signering.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #5 på: 06. Feb. 2007, 19:10 »
Moore vet vi forsvinner. Han har lenge sagt at han ikke vil signere ny kontrakt, og lite tyder på at han kommer til å endre mening med det første.

Babayaro bør inntil videre beholdes som backup. Han kan ikke selges før vi har fått inn minst én ny venstreback og er svært nære en andre venstreback. Sånn er det bare. Det samme gjelder for Carr. Samme hvor dårlig man måtte mene de er, så er de dessverre våre eneste og beste backer.

Jeg tror absolutt det er gode muligheter for å hente en eller flere av de nevnte i sommer. Det er mye lettere å få spillerere i juni/juli enn i januar. Det er et ubestridelig faktum.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #6 på: 06. Feb. 2007, 20:13 »
Forsvaret MÅ prioriterast. Synd at Newcastle som eigentleg har hatt kjempelag dei siste sesongane har blitt ødelagt av dårlig forsvar, utruleg at ikkje managarane har prioritert forsvaret meir. Skal ikkje så mykje til å forbedre det heller, tenk om vi for eksempel hadde henta inn heile backrekka til Norge -riise, sjølv då hadde vi hatt et mykje meir solid forsvar til en ubetydelig sum.

Tønsberg

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 690
    • Vis profil
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #7 på: 06. Feb. 2007, 22:20 »
Et forsvarsproblem har vi hatt lenge. Også i keegans sin tid, men ikke så ille da. Forsvar kan være nøkklen på suksess.

nemo

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 304
    • Vis profil
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #8 på: 06. Feb. 2007, 22:36 »
Et forsvarsproblem har vi hatt lenge. Også i keegans sin tid, men ikke så ille da. Forsvar kan være nøkklen på suksess.

Angrep er beste forsvar!  ;)

Bare så lenge vi scorer mer enn motstanderen så vil jeg ikke klage i det hele tatt.

Kjøp inn Anton Ferdinand, han kan bli god i fremtiden.
Curtis Davies kan vi også prøve på, hvis ikke han blir superdyr, da er det ikke vits.
Crouch håper jeg Roeder glemmer han fortest mulig, ønsker ikke denne mannen i NUFC.
Babel høres jo også interessant ut, han kan vi prøve på nytt igjen også.

Det som er tingen, er at alle andre europeiske storlag også vil være ute etter forsterkninger når sommeren kommer, og hvis Newcastle ikke skjerper seg og kryper oppover tabellen, så er jeg stygg redd for at Newcastle nok en gang må spise kirsebær med de små....
Liksom, handle spillere fra midthyllene istedet for de øverste.
« Siste redigering: 06. Feb. 2007, 23:24 av nemo »

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #9 på: 06. Feb. 2007, 22:45 »
Problemet med Babel er vell at vi spillte vell de kortene da vi trakk Luque overgangen rett før vindue. og da styre manne  i den andre klubben går offentlig ut i sinne, så kan det nok sabbotere litt for newcastle...

håper virkelig at avtalen var klar på at noen måtte inn for at han kunne få lov til å gå.

Ellers er jeg enig i hva dere sier, ja til alle ovenfor, men samtidig som vi burde ha litt sunn skeptisk til Crouch. Der hadde Carew kunne gitt oss den effekten og ennå mer. men det toget er jo da kjørt.

Han kom, ble mett og dett var dett....

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #10 på: 06. Feb. 2007, 22:53 »
Carew ville vært helt perfekt. Irriterende at vi ikke fikk han. Ashley Young imponerer meg også stort om dagen.

DanMan

  • Gjest
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #11 på: 07. Feb. 2007, 09:46 »
Carew starter alltid bra, og er for all del en glitrende spiller på sitt beste, men det er 2 ting som har felt han før, og som trolig vil gjøre det igjen: Manglende avslutteregenskaper og manglende stabilitet.

Crouch er en svært undervurdert spiller, og jeg antar det er fordi mannen unektelig ser litt pussig ut når han kontrollerer ballen o.l. I dette tilfellet bedrar skinnet derimot ganske kraftig, fordi mannen jo har teknikk, og en egenskap til å stort sett alltid finne medspillere med pasninger, stusser og flikker. Tenk dere dét i samarbeid med lynhurtige Martins og Owen..

Babel har jeg ikke allverden peiling på, men har fått med meg såpass at det visstnok er snakk om et stortalent, og det er selvsagt alltid interessant. Personlig vil jeg heller ha "Der Hunter", dersom vi skal hente en spiss fra Ajax. Det er en målmaskin av rang, og alderen tatt i betraktning vil han bare bli bedre.

Som et rimeligere alternativ lufter jeg Ivan Klasnic - igjen. Han har tøff konkurranse på spissplass i Werder, og kontrakten hans går ut etter denne sesongen. Han har dog nylig blitt offer for en ikke-suksessfull nyreoperasjon, og man må derfor bare vente og se hvorvidt helsesituasjonen forbedrer seg. Jeg krysser fingrene.

Hittil har jeg vært veldig offensiv, men det er jo hevet over enhver tvil om at forsvaret først og fremst er området som må styrkes.

Dersom "Gooch" slår til - noe jeg har stor tro på - håper jeg vi har sikret oss en opsjon på å gjøre overgangen permanent i sommer. Jeg føler dog en midtstopper til, som erstatter for Moore, er nødvendig, og da er selvsagt mitt førstevalg den godeste Woodgate. Davies er veldig interessant, men prisen kan bli i stiveste laget, da WBA visstnok krever et godt innpå tosifret antall millioner pund.

I tillegg behøver vi, som påpekt, styrking av backplassene. Wayne Bridge, i mine øyne Englands beste venstreback, er drømmen på venstreback. I tillegg gjentar jeg mine håp om Clichy eller Lahm, men dette har i den senere tid blitt mindre sannsynlig. På høyreback må vi også hente en spiller, og Vanden Borre er en av mine største mål på den posisjonen.

Når det gjelder spillere som skal dra, er Moore allerede spikret. Bernard og Srnicek ditto. Personlig ønsker jeg Carr ut så raskt som overhodet mulig. Mannen er fullstendig ubrukelig, og det er for meg knekkende likegyldig at han er stallens eneste høyreback. Solano fungerer fint som backup der, og i nødstilfelle kan Ramage også gjøre en jobb der.

I tillegg har vi Titus da.. Jeg vil gi han sjansen frem til sommeren for å bevise at han holder mål, på et stabilt nivå. Jeg håper og tror han viser seg sjansen verdig, og gjør seg fortjent til en ny kontrakt.

Sagaen om Albert Luque blir også interessant å følge. Jeg ønsker at Luque blir, og får spilletid nok til å vise seg som klassespilleren han er, men det vet vi alle dessverre ikke vil skje under dagens regime.

Sammendrag:

INN:

"Gooch" permanent (hvis han overbeviser)
Midtstopper (Davies?)
Venstreback (Bridge?)
Høyreback (Vanden Borre?)
Spiss (Crouch/Der Hunter/Klasnic)


UT:

Craig Moore
Olivier Bernard
Pavel Srnicek
Stephen Carr

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #12 på: 07. Feb. 2007, 11:27 »
Sitat fra: DanMan
Carew starter alltid bra, og er for all del en glitrende spiller på sitt beste, men det er 2 ting som har felt han før, og som trolig vil gjøre det igjen: Manglende avslutteregenskaper og manglende stabilitet.

Crouch er en svært undervurdert spiller, og jeg antar det er fordi mannen unektelig ser litt pussig ut når han kontrollerer ballen o.l. I dette tilfellet bedrar skinnet derimot ganske kraftig, fordi mannen jo har teknikk, og en egenskap til å stort sett alltid finne medspillere med pasninger, stusser og flikker. Tenk dere dét i samarbeid med lynhurtige Martins og Owen..
Fullstendig enig med DanMan her. Carew har så absolutt de fysiske forutsetningene til å bli en toppspiss og å lykkes i Premier League. Stabilitet er dessverre fraværende, og han er ikke akkuratt en dyktig avslutter. Heldigivs virker det som om han de siste årene har blitt mer moden, og kanskje han endelig får sitt store gjennombrudd i Aston Villa?Han har hatt tendenser i de fleste klubbene han har vært i, men det siste skrittet har han ikke greidd å ta.

Crouch er undervurdert ja. De som hevder han mangler teknikk har ikke sett mye av mannen. Den største svakheten til Crouch er faktisk hodespillet... Til tross for at han er 2 meter på strømpelesten så er han ikke dominerende lufta, og han er langtfra den beste til å plassere ballen når han header. Med den høyden burde han vært mye mer dominerende.
Crouch kunne gjort en god jobb ved siden av hurtigtog som Owen og Martins, og jeg blir ikke overrasket om han forsvinner fra Anfield i sommer.

Bridge og Lahm på venstrebacken blir nok en våt drøm. Dessverre.
Carr har altfor få landskamper for England!

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #13 på: 07. Feb. 2007, 12:26 »
Problemet med Babel er vell at vi spillte vell de kortene da vi trakk Luque overgangen rett før vindue. og da styre manne  i den andre klubben går offentlig ut i sinne, så kan det nok sabbotere litt for newcastle...

håper virkelig at avtalen var klar på at noen måtte inn for at han kunne få lov til å gå.


Hvordan skal PSV kunne hindre oss i å kjøpe Babel fra Ajax?

Enig med DanMan at vi skulle kjøpt Klasnic. Han har jeg og ønsket meg lenge.
« Siste redigering: 07. Feb. 2007, 12:28 av Håvard »
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #14 på: 07. Feb. 2007, 12:47 »
Jeg ser gjerne for meg at stallen får en skikkelig "overhaling". Synes det er like viktig at vi blir kvitt spillere, som at vi henter nye spillere. Men jeg mener IKKE at forandringene skal være for store og massive til at det kan ødelegge en oppbyggende kontinuitet og samhold i klubben. Viktig at et blir gitt klare beskjeder til spillerne slik at de kan føle seg trygge på hvilken retning klubben tar i, og sin egen fremtid, om det er i NUFC eller om de må finne seg en annen arbeidsgiver!

Spillere jeg i første rekke vil ha ut er: Moore, Bramble, Bernard, Carr, Babayaro, Luque, Pattison, O`Brien og Srnicek. Spillere jeg også mener bør finne seg noe nytt, men som vi kansje bør beholde et år til, og derfor ikke trenger være førstemann ut døra er: Butt, Ramage, Ameobi, Solano og Sibierski. Men de 2 sistenevntes kontrakt går ut til sommeren, og jeg ser egentlig ikke noe klart poeng i å fornye disse, så sant vi har fått inn erstattere. Eldre spillere blir som oftest mer skadeutsatt med årene.

Da trenger vi som sagt noen nye spillere, og jeg håper Onyewu er så god at han viser seg som den klippen vi har lengtet etter i forsvar. Håper da han får ny fast kontrakt. Backer bør være aller høyeste prioritet. De vi har nå er rett og slett ikke gode nok, men det behøver ikke være det aller dyreste å få tak i. Bale er nevnt, talentfull men veldig dyr. Davies er et godt alternativ på stopperplass om vi mister både Moore og Bramble, men jeg synes personlig at engelske spillere er VELDIG overpriset. Gjør meg ingenting om vi ser etter både bedre og billigere løsninger som har en annen nasjonalitet.

Jeg kan også tenke meg en sentral midtbanespiller som er god for en del mål i sesongen. En spiller som kan score like mye som Scholes, Gerrard, Lampard, Barton, Nolan osv. Er veldig imponert over Stankovic på Inter. Han er røff i duellene, god på hodet og har et bra skuddbein. Blir vel heller med tanken? Kommer kansje SWP til sommeren?

Vi trenger også en god spiss til neste sesong, en som kan bidra med å gi litt konkurranse til Owen og Martins, som er bedre enn Ameobi og derfor vil skyve han ned til et 4. valg. Babel er et spennende alternativ. Har ikke sett veldig mye av ham, men nok til at han har imponert meg. Han behøver heller ikke å være så dyr, i og med at han da vil være inne i sitt siste kontraktår.

Spennende med overganger, gir jo rom for diskusjon. Alle har sine spillerønsker i NUFC.