20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Pompey 26/11 KL:14.30  (Lest 41515 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

amt

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 765
    • Vis profil
Newcastle - Pompey 26/11 KL:14.30
« på: 24. Nov. 2006, 15:34 »
The Magpies have flourished in Europe and the victory over Celta Vigo extended their perfect run to three games.

The form is in stark contrast to their Premiership efforts, as they are fourth from bottom after seven defeats from 13 games.

Glenn Roeder is likely to leave his selection as late as possible, although he is sure to shuffle his pack following the win over Celta.

Skipper Scott Parker is likely to slot into the middle of the park, while Kieron Dyer will be eager to feature following his excellent effort against Arsenal.

Dyer was rested for the visit of Celta, but he could well play in a deep-lying forward role behind, probably, Obafemi Martins, while Emre and Nicky Butt will have to pass fitness tests to figure.

Steven Taylor, who scored the winner against Celta, has formed a solid partnership with Titus Bramble and they are likely to continue at the heart of Newcastle's defence.

Damien Duff and Craig Moore added to Newcastle's lengthy injury list at the weekend, with the pair joining Celestine Babayaro, Stephen Carr, Olivier Bernard, Shola Ameobi and Michael Owen in the treatment room.

Pompey have thrilled the Fratton Park faithful with their efforts this term and Harry Redknapp's side travel north sitting third in the table.

Andy Cole's record against his old club is excellent - 11 goals in 17 games - but this may not be enough to secure him a starting berth.

Kanu is Pompey's top scorer with eight goals and he seems certain to lead the line, while Niko Kranjcar will be looking for another start after playing in the 2-1 win over Watford.

Redknapp, though, will have to defuse a row as skipper Dejan Stefanovic hit back at criticism from assistant manager Tony Adams over his defending and the Pompey chief will not want his players to take their eye off the ball on the road in front of the Sky Sports cameras.

Ønsker å se dette laget fra start:

--------------Given----------------
Solano Taylor      Bramble Ramage

Milner  Emre         Parker  Luque!!

---------------Dyer----------------
--------------Martins--------------
Andreas Martins

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Newcastle - Pompey 26/11 KL:14.30
« Svar #1 på: 24. Nov. 2006, 15:43 »
Nok en kamp vi må vinne.. Og denne gangen gjør vi det! Det er jeg faktisk 100% sikker på!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Newcastle - Pompey 26/11 KL:14.30
« Svar #2 på: 24. Nov. 2006, 15:53 »
Helt enig i amts lagoppstilling. Luque fortjener fornyet tillitt. Vi trenger Parkers løp og Emres playmakeregenskaper. Dyer er selvskreven sammen Oba.

Håper på få forandringer fra laget som banket Celta. Jeg tror vi har en god sjanse til å vinne denne kampen. Pompey er gode, men ikke like gode på bortebane.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Newcastle - Pompey 26/11 KL:14.30
« Svar #3 på: 24. Nov. 2006, 15:57 »
Støtter det laget der. Muligens vil jeg har Zoggy på venstrebacken, føler meg ikke trygg på Ramage.. Håper Luque får en ny sjanse nå!!

amt

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 765
    • Vis profil
Newcastle - Pompey 26/11 KL:14.30
« Svar #4 på: 24. Nov. 2006, 16:00 »
Jeg føler meg ikke trygg på zoggy som venstreback. Han laget unødvendige frispark mot arsenal nå forrige kamp han kom inn. Og for å ikke snakke om straffen han laget mot arsenal ifjor. Gutten kan ikke takle, mens det er det eneste ramage kan. Hadde zoggy kunne taklet og ikke laget unødvendige frispark så kunne han vært den perfekte vensreback ala ashley Cole. Så på tufte igår. de trente på taklinger. Kanskje håpet for zoggy for å komme på laget er å trene på det. Fordi vi trenger ny venstreback, og jeg vil gjerne at Luque skal få suksess på venstreflanke!
Andreas Martins

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Newcastle - Pompey 26/11 KL:14.30
« Svar #5 på: 24. Nov. 2006, 16:02 »
Zoggy er overhodet ikke i form, og han er langt dårligere enn sin vingkollega Duff defensivt. Og Duff er heller ingen stor back. Selvsagt skal Ramage fortsette som back, så lenge det er vårt eneste reelle alternativ.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Newcastle - Pompey 26/11 KL:14.30
« Svar #6 på: 24. Nov. 2006, 16:33 »
Newcastle United - Porstmouth

Tidligere kamper:
Newcastle - Portsmouth 3-0
Newcastle - Portsmouth 2-0
Portsmouth - Newcastle 0-0

3 siste kamper (Newcastle)
Newcastle - Celta 2-1
Arsenal - Newcastle 1-1
Manchester City - Newcastle 0-0

3 siste kamper (Portsmouth)
Portsmouth - Watford 2-1
Portsmouth - Fulham 1-1
Manchester United - Portsmouth 3-0

Skadelisten (Newcastle)
Michael Owen, Tim Krul, Shola Ameobi, Stephen Carr, Celestine Babayaro, Damien Duff og Olivier Bernard. Emre og Nicky Butt kan være usikre.

Skadelisten (Portsmouth)
Glenn Johnson er definitivt ute. Stankovic og Taylor er usikre. Mer vet jeg ikke.

Mål og skudd
Portsmouth
Mål: 19
Baklengsmål: 11
Skudd: 162
Skudd på mål: 48%
Skudd i mål: 12%
Målsnitt per kamp: 1.46

Newcastle
Mål: 8
Baklengsmål: 15
Skudd: 118
Skudd på mål: 39%
Skudd i mål: 7%
Målsnitt pr kamp: 0,62

Newcastles 4 siste hjemmekamper:
Newcastle - Celta 2-1
Newcastle - Sheffield United 0-1
Newcastle - Charlton 0-0
Newcastle - Portsmouth 3-0


Portsmouths 4 siste bortekamper:
Manchester United - Portsmouth 3-0
Newcastle - Portsmouth 3-0
Chelsea - Portsmouth 2-1
Tottenham - Portsmouth 2-1[/b]

Newcastle - Portsmouth (PL)
Hjemme: 40%
Uavgjort 30%
Borte 30%

Portsmouth har hatt fire horrible bortekamper på rad, der de har tapt hver kamp med en målforskjell på 2-10. Men nå har de ikke fått dårlig motstand heller. Hjemmestatestikken vår gir heller ikke hakeslep, men vi har i det minste vunnet 2, spilt uavgjort i en og tapt en. Målforskjellen der er 5-2 i vårt favør.

Jeg tror faktisk at pessimistme blir til optimistme for oss de kommende ukene. Vi har strevd langt nede på tabellen, og i perioder har det vært tilsynelatende håpløst. Men det er alltid lys i tunnelen, og vi har klart å gripe tak i en syttendeplass, så vi er trygg for nedrykk - enn så lenge.

Vi skal klatre på tabellen. Portsmouth fikk drømmestart i år på sesongen, men har tapt seg, og overaskelseslag får det alltid vanskeligere videre ut i sesongen. Sannsynligheten for seier for oss er dermed 40%. Uavgjort 30%, og tap 30%, etter at jeg har regnet omhyggelig ut ved hjelp av statestikker, forventede lag osv.

Vinner vi mot Portsmouth, tror jeg vi kan puste lettet ut for en stund. Chelsea får vi neppe poeng fra uansett.

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Newcastle - Pompey 26/11 KL:14.30
« Svar #7 på: 24. Nov. 2006, 16:53 »
Støtter også forslaget til amt.

N`Zogbia har ingenting på back å gjøre så lenge Ramage kan spille der. Ramage er bunnsolid defensivt selv han mangler det aller meste når det gjelder det offensive.

Noreng

  • Gjest
Newcastle - Pompey 26/11 KL:14.30
« Svar #8 på: 24. Nov. 2006, 17:38 »
-------Given-------
Sol-Tayls-Bramble-Ram
Milner-Emre-Parker-Luque
-------Dyer-Martins----
Benk: Harper, Huntington, Zogbia, Sibbe, Butt[/u]

shpetim

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 671
    • Vis profil
Newcastle - Pompey 26/11 KL:14.30
« Svar #9 på: 24. Nov. 2006, 18:00 »
Sitat fra: "Noreng"
-------Given-------
Sol-Tayls-Bramble-Ram
Milner-Emre-Parker-Luque
-------Dyer-Martins----
Benk: Harper, Huntington, Zogbia, Sibbe, Butt[/u]


Hvem skal vinne hode dueller i denne matchen da ?
Vet ikke om dere har lagt merke til at Newcastle slår VELDIG MYE LANGT ?!!?? Og må ha Siberski der, han vant ikke en eneste duell mot CITY, men det skjønner jeg, er ikke mange som vinner mot DISTIN OG DUNNE !
ax

shpetim

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 671
    • Vis profil
Newcastle - Pompey 26/11 KL:14.30
« Svar #10 på: 24. Nov. 2006, 18:02 »
Sitat fra: "Noreng"
-------Given-------
Sol-Tayls-Bramble-Ram
Milner-Emre-Parker-Luque
-------Dyer-Martins----
Benk: Harper, Huntington, Zogbia, Sibbe, Butt[/u]


Hvem skal vinne hode dueller i denne matchen da ?
Vet ikke om dere har lagt merke til at Newcastle slår VELDIG MYE LANGT ?!!?? Og må ha Siberski der, han vant ikke en eneste duell mot CITY, men det skjønner jeg, er ikke mange som vinner mot DISTIN OG DUNNE !

Given
ramage taylor bramble nzoggy
solano emre parker luque
dyer Siberski

Martins får komme inn på i andre omgang når vi leder 2-0
ax

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Newcastle - Pompey 26/11 KL:14.30
« Svar #11 på: 24. Nov. 2006, 18:07 »
Det mener du vel ikke seriøst?

Doffi

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2095
    • Vis profil
Newcastle - Pompey 26/11 KL:14.30
« Svar #12 på: 24. Nov. 2006, 19:46 »
jeg håper du kødder??? SELVFØLGELIg skal martins starte.

vi har jo supertayls i lufta
lt;3 Newcastle <3

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Newcastle - Pompey 26/11 KL:14.30
« Svar #13 på: 24. Nov. 2006, 22:21 »
Sitat fra: "André Sylthe"
Støtter også forslaget til amt.

N`Zogbia har ingenting på back å gjøre så lenge Ramage kan spille der. Ramage er bunnsolid defensivt selv han mangler det aller meste når det gjelder det offensive.


Ramage er alt annet enn bunnsolig defensivt. Han er god som stopper, men som VB er har rundingsbøye, noe har vist flere enn èn gang. Jeg mener Zoggy kan gjøre minst like god jobb som Ramage på back.. Jeg kanskje gammeldags, men jeg vil ha spillere som er venstrebente på venstrakanten og omvendt.

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Newcastle - Pompey 26/11 KL:14.30
« Svar #14 på: 24. Nov. 2006, 23:51 »
I forhold til Zoggie så er i allefall Ramage bunnsolid. Og det defensive er absolutt Ramage styrke, hans eneste sådan. Det kreves faktisk litt å spille back i PL og jeg mener det ville vært idiotisk å starte med to vinger på back. Og det kommer aldri til å skje heller...

Tipper vi starter med dette laget

                   Given
Solano Taylor Bramble Ramage
Milner Parker Emre N`Zogbia
----------Dyer
--------------Martins

Hvis Carr er frisk og spiller tipper jeg N`Zogbia må vike plass.

Jeg håper vi stiller med det laget som amt foreslo her på toppen...