20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Liverpool - Newcastle 16.12.21 21:00  (Lest 1572 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Liverpool - Newcastle 16.12.21 21:00
« på: 16. Des. 2021, 20:28 »
Lascelles spiller fra start for å drite seg ut igjen. Ikke at det har noe å si, da vi blir grust uansett. Kunne likesågodt stilt med reservelaget for å spare spillere.

Lateralus

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 72
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle 16.12.21 21:00
« Svar #1 på: 16. Des. 2021, 20:40 »
Tja. Det jeg ikke har likt med måten Howe har satt opp laget til å spille i det siste er at vi er dømt til å tape kampen på midten. Det er bra at han tar inn Hayden nå. Han er helt essensiell på midten der. Problemet er at vi stiller med to sentrale mot Henderson, Thiago og Ox. Når den ene er walkabout Shelvey sier det seg selv at vi blir knust.

Burde lagt opp til en 4-5-1 uten for store avstander mellom leddene. Mot Leicester var det jo fullstendig håpløst naivt. Prøver å spille seg ut bakfra mot høyt press. Så er det null bevegelse foran å spille på. Noen få møter, men det er ikke noe mønster med motsatte bevegelser å skape rom. Skuffende at Howe ikke får til dette, selv med begrensa materiell. Når en ligger lavt må en ha noen å spille på når en vinner ballen, og ikke bare gi den tilbake og sette seg selv under press med en gang. Redd det blir reprise i dag. Så er det enda verre at det er gjengs mot langt dårligere lag enn Liverpool

Lateralus

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 72
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle 16.12.21 21:00
« Svar #2 på: 16. Des. 2021, 20:49 »
Lascelles spiller fra start for å drite seg ut igjen. Ikke at det har noe å si, da vi blir grust uansett. Kunne likesågodt stilt med reservelaget for å spare spillere.

Ser ikke heltt hva vi skulle ha valgt i stedet. Lascelles er vel en ganske begrensa midtstopper. Men han har i det minste noe fart (som den eneste bak der) og han gir nå i hvert fall alt. Om du tenker på forrige kamp og straffa, så gjorde han ikke noe galt i selve situasjonen med diver M. Det eneste måtte være at som kaptein har ansvar for å få dommeren og VAR å våkne, ikke bare se skyldig ut. Om en skal peke på enkeltspiller der bør det være Shelvey.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle 16.12.21 21:00
« Svar #3 på: 16. Des. 2021, 21:04 »
Lascelles spiller fra start for å drite seg ut igjen. Ikke at det har noe å si, da vi blir grust uansett. Kunne likesågodt stilt med reservelaget for å spare spillere.

Ser ikke heltt hva vi skulle ha valgt i stedet. Lascelles er vel en ganske begrensa midtstopper. Men han har i det minste noe fart (som den eneste bak der) og han gir nå i hvert fall alt. Om du tenker på forrige kamp og straffa, så gjorde han ikke noe galt i selve situasjonen med diver M. Det eneste måtte være at som kaptein har ansvar for å få dommeren og VAR å våkne, ikke bare se skyldig ut. Om en skal peke på enkeltspiller der bør det være Shelvey.

Jeg er bare veldig nysgjerrig på hvorfor Fernandez stadig forblir på benken. Han spilte bunnsolid mot Norwich etter Clark sin utvisning og ble henvist til benken da Lascelles var tilbake. Jeg mistenker at Lascelles har klippekort bare fordi han er kaptein. Han har vel ikke spilt en god kamp hele sesongen omtrent så jeg tenker at vi ikke risikerer så mye med å prøve noe nytt her.

Lateralus

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 72
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle 16.12.21 21:00
« Svar #4 på: 16. Des. 2021, 21:08 »
Lascelles spiller fra start for å drite seg ut igjen. Ikke at det har noe å si, da vi blir grust uansett. Kunne likesågodt stilt med reservelaget for å spare spillere.

Ser ikke heltt hva vi skulle ha valgt i stedet. Lascelles er vel en ganske begrensa midtstopper. Men han har i det minste noe fart (som den eneste bak der) og han gir nå i hvert fall alt. Om du tenker på forrige kamp og straffa, så gjorde han ikke noe galt i selve situasjonen med diver M. Det eneste måtte være at som kaptein har ansvar for å få dommeren og VAR å våkne, ikke bare se skyldig ut. Om en skal peke på enkeltspiller der bør det være Shelvey.

Jeg er bare veldig nysgjerrig på hvorfor Fernandez stadig forblir på benken. Han spilte bunnsolid mot Norwich etter Clark sin utvisning og ble henvist til benken da Lascelles var tilbake. Jeg mistenker at Lascelles har klippekort bare fordi han er kaptein. Han har vel ikke spilt en god kamp hele sesongen omtrent så jeg tenker at vi ikke risikerer så mye med å prøve noe nytt her.

Han ble vel fryst ut av Bruce, sammen med Schar. Begge bør komme langt foran Clark i køa. Nå er Fernandez uansett skada. Som du ser er han ikke på benken heller

Lateralus

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 72
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle 16.12.21 21:00
« Svar #5 på: 16. Des. 2021, 21:10 »
Er villig til å ta tilbake det meste. Shelvey, jeg elsker deg!  :-*

Også ser det nesten ut som jeg ble "hørt". Joelinton herjer jo som sentral midtbanemann og er over alt i starten....

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle 16.12.21 21:00
« Svar #6 på: 16. Des. 2021, 21:28 »
Nok en gang skal dommeren drite seg ut og det går utover oss.. 2(!) forsvarere nede med hodeskade ved utligningen.

Lateralus

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 72
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle 16.12.21 21:00
« Svar #7 på: 16. Des. 2021, 21:30 »
Er villig til å ta tilbake det meste. Shelvey, jeg elsker deg!  :-*

Også ser det nesten ut som jeg ble "hørt". Joelinton herjer jo som sentral midtbanemann og er over alt i starten....

Så gjør han jo alt for å rette opp til normaltilstanden med å servere baklengs. 1-1 skulle åpenbart vært annulert. Hayden ligger nede med hodeskade og opphever offsiden til Jota. Skulle likt å sett det skjedd MOT hjemmelaget. Not very likely....

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle 16.12.21 21:00
« Svar #8 på: 16. Des. 2021, 21:33 »
For en tragisk gjeng.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle 16.12.21 21:00
« Svar #9 på: 16. Des. 2021, 21:48 »
Er villig til å ta tilbake det meste. Shelvey, jeg elsker deg!  :-*

Også ser det nesten ut som jeg ble "hørt". Joelinton herjer jo som sentral midtbanemann og er over alt i starten....

Så gjør han jo alt for å rette opp til normaltilstanden med å servere baklengs. 1-1 skulle åpenbart vært annulert. Hayden ligger nede med hodeskade og opphever offsiden til Jota. Skulle likt å sett det skjedd MOT hjemmelaget. Not very likely....

Da hadde Klopp gått amok i media..

Lateralus

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 72
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle 16.12.21 21:00
« Svar #10 på: 16. Des. 2021, 22:03 »
Er villig til å ta tilbake det meste. Shelvey, jeg elsker deg!  :-*

Også ser det nesten ut som jeg ble "hørt". Joelinton herjer jo som sentral midtbanemann og er over alt i starten....

Så gjør han jo alt for å rette opp til normaltilstanden med å servere baklengs. 1-1 skulle åpenbart vært annulert. Hayden ligger nede med hodeskade og opphever offsiden til Jota. Skulle likt å sett det skjedd MOT hjemmelaget. Not very likely....

Da hadde Klopp gått amok i media..

Årsaken til at de støtte sammen var også en klar dytt i ryggen fra han der nye Liverpool-stopperen. Så igjen.... VAR er mildt sagt ikke på vår side

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle 16.12.21 21:00
« Svar #11 på: 16. Des. 2021, 22:32 »
Er hvertfall ikke en kamp som vil ødelegge selvtilliten så altfor mye. Vil nesten påstå at det er jevnspilt. Liverpool er ikke på sitt beste i dag da, det skal sies.

Lateralus

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 72
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle 16.12.21 21:00
« Svar #12 på: 16. Des. 2021, 22:54 »
Laget henger i hvert fall sammen på et vis i denne kampen, uten alt for store avstander mellom lagdelene. Sliter fortsatt med at ballen ofte gis vekk igjen med en gang etter at den er vunnet i duell etc. Og da blir det vanskelig med ny bølge med en gang. Men ingen ting å si på innsatsen i denne kampen.

PS. Schar gjør forsåvidt mye bra, og har en viss x-faktor og bra at han får spille, men han minner meg aller mest om Titus Bramble. Altså, han gjør minst en stor brøler som fører til målsjanse/mål i mot i hver kamp. Må jobbe med konsentrasjonen