1
Toon Army Norway (TAN) / Sv: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« på: 21. Juni 2019, 13:47 »
Hei Thomas og alle andre!
Dette er en viktig problemstilling som jeg setter stor pris på at du tar opp. Her er mine tanker:
1) Vi har gjort en altfor dårlig jobb med rekrutteringen til forumet. Det er forholdsvis enkelt å inkludere en link til aktuelle diskusjonstråder i previews, referater og i innlegg på Facebook. Vi kan også i blant minne folk på FB om at vi faktisk har et forum. Det er sikkert en stor del av våre 2300 følgere som ikke en gang vet at vi har et fourm.
2) Forslagene til Thomas om å premiere årets debattant og nye medlemmer som poster er god. Jeg tenker vi kan finne en premie a la skjerf eller noe til en verdi av feks 200 kr, og gi dette til de første 5 nye medlemmene som når 100 innlegg. En slik premie er bedre enn medlemskap siden at de fleste sikkert er medlem fra før av uansett (og blir trukket automatisk hvert år). Det eneste jeg er litt redd for er at disse kommer til å kommentere på alt mulig med one-linere for å nå 100 snarest mulig. Er det noen annen måte vi kunne ha gjort dette på`?
Er også enig i lgrindes forslag om å ha kamptråder som alltid opprettes, gjerne ved hjelp av en mal. Disse bør publiseres minst 24 (helst 48) timer før kamp.
3) Det eneste jeg er uenig med Thomas med er tanken om å samle all diskusjon på en plass. I teorien høres det logisk ut, men Facebook er rett og slett for stort og viktig for oss. Tidene har forandret seg der folk styrer bort fra "nisjesider" som dette og heller kommenterer om alle mulige interessefelt direkte på Facebook. FB er en viktig markedsføringskanal for oss og vil alltid være den foretrukne kommunikasjonsmetoden til mange av de 2300 som følger oss.
4) Det som imidlertid er interessant er at FB og forumet kan tjene forskjellige formål. Mens FB fortsatt kan være den viktigste kommunikasjons- og markedsføringskanalen, kan vi alltids forsøke å styre til mer dyp debatt her på forumet. FB egner seg helst til å komme med korte kommentarer og enkel kommunikasjon. Kampdiskusjon er feks mye mer egnet til forumet, spesielt mens kampen pågår. I tillegg er det jo umulig for fansen selv å skape debatt på FB i og med at det er en side som vi administrerer og ikke en gruppe. Så jeg tror det er mulig å ha begge to. FB er og kommer nok til å forbli desidert størst, men forumet kan få et massivt boost om vi gjør ting riktig.
5) Jeg tror vi kan ha et bra symbiotisk forhold som holder liv i både forumet og som ikke påvirker det allerede høye aktivitetsnivet på FB i noen grad. Det jeg tenker er at det hadde vært flott om et par representanter her fra forumet fikk editor-rolle på FB der man kan linke til spennende diskusjoner (kamptråder, transfernytt osv), i hvert fall ukentlig. Man kan også feks. ta med sitater fra debatanter for å skape debatt. Feks "lgrinde mener at Newcastle bør gi Gayle en ny sjanse, mens Geordie heller vil at Newcastle skal hente inn en ny spiss. Hva mener du? Bli med i diskusjonen på vårt forum på NewUtd.no". Hva mener dere?
Vi i TAN-styret er for øvrig alltid på leit etter folk som vil bidra, uansett hva det måtte være! Er det noe dere ser som kan forbedres så tar vi imot all mulig hjelp
Dette er en viktig problemstilling som jeg setter stor pris på at du tar opp. Her er mine tanker:
1) Vi har gjort en altfor dårlig jobb med rekrutteringen til forumet. Det er forholdsvis enkelt å inkludere en link til aktuelle diskusjonstråder i previews, referater og i innlegg på Facebook. Vi kan også i blant minne folk på FB om at vi faktisk har et forum. Det er sikkert en stor del av våre 2300 følgere som ikke en gang vet at vi har et fourm.
2) Forslagene til Thomas om å premiere årets debattant og nye medlemmer som poster er god. Jeg tenker vi kan finne en premie a la skjerf eller noe til en verdi av feks 200 kr, og gi dette til de første 5 nye medlemmene som når 100 innlegg. En slik premie er bedre enn medlemskap siden at de fleste sikkert er medlem fra før av uansett (og blir trukket automatisk hvert år). Det eneste jeg er litt redd for er at disse kommer til å kommentere på alt mulig med one-linere for å nå 100 snarest mulig. Er det noen annen måte vi kunne ha gjort dette på`?
Er også enig i lgrindes forslag om å ha kamptråder som alltid opprettes, gjerne ved hjelp av en mal. Disse bør publiseres minst 24 (helst 48) timer før kamp.
3) Det eneste jeg er uenig med Thomas med er tanken om å samle all diskusjon på en plass. I teorien høres det logisk ut, men Facebook er rett og slett for stort og viktig for oss. Tidene har forandret seg der folk styrer bort fra "nisjesider" som dette og heller kommenterer om alle mulige interessefelt direkte på Facebook. FB er en viktig markedsføringskanal for oss og vil alltid være den foretrukne kommunikasjonsmetoden til mange av de 2300 som følger oss.
4) Det som imidlertid er interessant er at FB og forumet kan tjene forskjellige formål. Mens FB fortsatt kan være den viktigste kommunikasjons- og markedsføringskanalen, kan vi alltids forsøke å styre til mer dyp debatt her på forumet. FB egner seg helst til å komme med korte kommentarer og enkel kommunikasjon. Kampdiskusjon er feks mye mer egnet til forumet, spesielt mens kampen pågår. I tillegg er det jo umulig for fansen selv å skape debatt på FB i og med at det er en side som vi administrerer og ikke en gruppe. Så jeg tror det er mulig å ha begge to. FB er og kommer nok til å forbli desidert størst, men forumet kan få et massivt boost om vi gjør ting riktig.
5) Jeg tror vi kan ha et bra symbiotisk forhold som holder liv i både forumet og som ikke påvirker det allerede høye aktivitetsnivet på FB i noen grad. Det jeg tenker er at det hadde vært flott om et par representanter her fra forumet fikk editor-rolle på FB der man kan linke til spennende diskusjoner (kamptråder, transfernytt osv), i hvert fall ukentlig. Man kan også feks. ta med sitater fra debatanter for å skape debatt. Feks "lgrinde mener at Newcastle bør gi Gayle en ny sjanse, mens Geordie heller vil at Newcastle skal hente inn en ny spiss. Hva mener du? Bli med i diskusjonen på vårt forum på NewUtd.no". Hva mener dere?
Vi i TAN-styret er for øvrig alltid på leit etter folk som vil bidra, uansett hva det måtte være! Er det noe dere ser som kan forbedres så tar vi imot all mulig hjelp