20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Er det noe hÃ¥p?  (Lest 9518 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

.........

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 35
    • Vis profil
Er det noe håp?
« på: 06. Feb. 2009, 21:45 »
Er det noe som fungerer i Newcastle om dagen? Jeg vet ikke om jeg orker mer jeg ... lurer på om jeg skal bytte lag. Finne meg et lag langt nede i divisjonssystemet og leve lykkelige dager med det. Det er jo bare surr i klubben i mitt hjerte. Det går fra vondt til verre ... til et rent helvete. Styret, trenerapparat, spillere inn og ut ... det er jo bare surr.

Jeg tror det rakner helt jeg nå ... tilbake der vi var for 20-25 år siden. Rykker vi ned i år regner jeg med en kollaps som varer en lang stund ... og vi har heller ikke noen ordentlige patrioter i ledelsen ... bare innkjøpt ræl, med en eier som driter i laget. Alt som ble bygget opp i storhetsperioden er rasert av udugelige støttespillere / ledere. Spillerne vi har nå føler jeg heller ikke blør for laget ... et unntak; Spiderman!

Heia Yeovil!!! ... kjøp Spiderman!!!

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Er det noe håp?
« Svar #1 på: 06. Feb. 2009, 22:00 »
Følg Newcastle du, so er vi snart langt nede i divisjonssystemet skal du sjÃ¥  :)

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Er det noe håp?
« Svar #2 på: 06. Feb. 2009, 22:52 »
Hvis du mener seriøst at du lurer på om du skal bytte lag, så lurer jeg på hvorfor du ikke har gjort det før.
Vi kan være på vei tilbake til der vi var på starten av 80-tallet. Der alle de store talentene drar så fort de har vist seg frem på den nasjonale scene, og vi sitter igjen med middelmådighetene. Og dermed vil vi fortsette å hoppe opp og ned som en annen kenguru, og stå i fare for å rykke enda en divisjon ned. Det vil skje om vi rykker ned. Det er absolutt ingen selvfølge.

Det er ennå ikke ti år siden Sir Bobby ble ansatt, og det er ennå ikke seks år siden vi avsluttet sesongen på en imponerende tredjeplass. Og den femteplassen i 2004 er i dag ren utopi. Og det er bare fem år siden. Det føles som en evighet.

Vi er mange som er oppgitt, skuffet og har mer eller mindre gitt opp håpet. "Men størst av alt er kjærligheten" står det i Bibelen, og det gjelder også i denne sammenhengen. Vi sitter fortsatt benken foran TV'en eller storskjermen på den lokale puben, gjerne med en pils i den ene hånda og mobilen i den andre. Noen sitter kanskje med PC'n på fanget, klar til å fortelle alle på dette forumet hvor utrolig dårlige vi er.
Og vi sitter alle der med håpet om at det hele bare er en vond drøm, og at vi snart skal våkne opp og innse at Given fremdeles er keeperen vår, Owen har signert en ny fireårskontrakt, Michael Carrick er Newcastle-spiller, Kevin Keegan er fremdeles manager, og Sir Bobby Robson er ikke kreftsyk, og blir bare friskere og sterkere for hver dag.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Er det noe håp?
« Svar #3 på: 06. Feb. 2009, 23:05 »
Hehe, sjelden har et sitat fra bibelen vært så passende :D
God den, Jokke!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

.........

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 35
    • Vis profil
Sv: Er det noe håp?
« Svar #4 på: 06. Feb. 2009, 23:09 »
... at jeg ikke har gjort det før er vel Kjærlighet til Gud og alt det der ... men nå gjør det rett og slett vondt!!!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Er det noe håp?
« Svar #5 på: 06. Feb. 2009, 23:10 »
Blø sammen med oss. Snart er Ashley tilbake i helvette (Whit Hart Lane), og Joke Inhere er tilbake på puben i London - og Alan Shearer er vår manager! Ting skjer kjapt i fotball, om et år kan vi sitte tilbake å le av hvor fælt ting var i fjor! :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

.........

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 35
    • Vis profil
Sv: Er det noe håp?
« Svar #6 på: 06. Feb. 2009, 23:15 »
Det skjer fort i fotball - det har du rett i. Men de siste 4-5-6 årene har det raskt gått nedover ... og det blir bare dummere og dummere det som skjer i klubben. Finanskrisen gjør vet at Fatley ikke selger - og dermed rotner klubben på rot.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Er det noe håp?
« Svar #7 på: 06. Feb. 2009, 23:15 »
... at jeg ikke har gjort det før er vel Kjærlighet til Gud og alt det der ... men nå gjør det rett og slett vondt!!!
'
Kjærligheten til Gud har ingenting med dette å gjøre. Han har nok ganske liten innflytelse over utfallet av fotballkamper, selv om Souness nok var av en annen oppfatning, han som alltid snakket om Lady Luck (noen som har møtt henne? Vet hvordan hun ser ut?). Den eneste kjærligheten vi skal snakke om her, er kjærligheten til et fotballag. Kjærligheten til Newcastle United. Det er den eneste kjærligheten som betyr noe i denne sammenhengen.

Det gjør jævlig vondt. Men prøv galgenhumor. Det er det beste kjerringrådet jeg vet om. Og jeg synes det fungerer ganske greit. Det fungerer på en måte som smertestillende tabletter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

.........

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 35
    • Vis profil
Sv: Er det noe håp?
« Svar #8 på: 06. Feb. 2009, 23:20 »
Beklager det der med Gud og greier ... var noen ovenfor som snakket om Bibelen og ble revet med. Er egentlig ateist ... SKIKKELIG ateist. Tror ikke på noe lenger ... minst av alt de som styrer klubben om dagen.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Er det noe håp?
« Svar #9 på: 06. Feb. 2009, 23:22 »
Jeg er også ateist, var bare et fint sitat å bruke i en slik sammenheng :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Er det noe håp?
« Svar #10 på: 06. Feb. 2009, 23:22 »
Du trenger ikke beklage snakk om Gud overfor meg. Det var jeg som nevnte Bibelen.
Jeg brukte bare et sitat fra Bibelen, fordi det passet veldig godt på hva jeg føler for Newcastle i denne sammenhengen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

.........

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 35
    • Vis profil
Sv: Er det noe håp?
« Svar #11 på: 06. Feb. 2009, 23:28 »
Men Kinnear kan banne - det skal han ha! Mye mer kan han faen meg ikke. Måtte han dø i morgen ... sikker på at vi spillerne i yr glede rundspiller W/B da.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Er det noe håp?
« Svar #12 på: 06. Feb. 2009, 23:34 »
Veit ikkje om Hughton sin taktikk er så mykje bedre.. om Ashley i det heile tatt klarer og overtale han til og lede laget igjen.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Er det noe håp?
« Svar #13 på: 06. Feb. 2009, 23:39 »
Rykker vi ned i år regner jeg med en kollaps som varer en lang stund ...

Er ikke sikkert det er så negativt på lengre sikt med et nedrykk for oss slik det er nå. Hvis et nedrykk fører til at vi får en ny eier med litt mer fotballfaglig innsikt, at vi får en annen manager enn Kinnear og får bort daukjøttet som tjener alt for bra kan et nedrykk vise seg å være posetivt for oss. Ja, vi kommer til å miste mange av de kvalitetsspillerne vi har nå og jeg håper selvsagt at vi vinner imorgen, men et nedrykk kan også vise seg å være posetivt for oss.

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Er det noe håp?
« Svar #14 på: 06. Feb. 2009, 23:44 »
Rykker vi ned kan dei fleste "kvalitetsspelarane" vÃ¥re ryke og reise uansett. Men fÃ¥r vente til et eventuelt nedrykk er klart før slaktinga er i gang  :P