20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hoftun og Brattbakk til Glimt  (Lest 14167 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

UrzaiZ

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 288
    • Vis profil
Hoftun og Brattbakk til Glimt
« på: 22. Juli 2005, 20:00 »
Gammelt overlevelses taktikk det her..tror de kan hjelpe Glimt til og beholde plassen..Tenk noe så kult hvis Brattbakk bøttter inn mål i den Gule drakta igjenn!!
Joackim hvordan tar du dette? Eller er du fornøyd med at RBK kvitter seg med disse?

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Hoftun og Brattbakk til Glimt
« Svar #1 på: 22. Juli 2005, 22:17 »
At Hoftun er ferdig som RBK-spiller har ligget i kortene lenge. Det er ingen overraskelse, og jeg er, på tross av hva mange medsupportere mener, glad for at han valgte Glimt.

Så lenge Brattbakk IKKE spiller for Glimt på Lerkendal neste søndag (31. juli), så er jeg veldig glad for at han har dratt på utlån til Glimt. Men jeg vil ikke se begge to i gult på Lerkendal 31. juli. Det kommer jeg ikke til å takle. Det er vondt nok å se Hoftun ta farvel, etter så mange år i RBKs tjeneste. Kong Erik vil bli dypt savnet. Men ikke sportslig. Vi har bedre midtstoppere i stallen fra før av per dags dato. Derfor forlater Hoftun RBK.

Brattbakk drar til Glimt på lån, dersom overgangen går i orden. Det er bra. Harald trenger førstelagsspill. Og et opphold i Glimt vil hjelpe han tilbake som goalgetter. Jeg håper likevel ikke at Harald har spilt sin siste kamp i den sorthvite trøya.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Hoftun og Brattbakk til Glimt
« Svar #2 på: 23. Juli 2005, 16:07 »
Jupp, dette er overlevelsestaktikk, og jeg tror spesielt at Brattbakk kan vise seg å bli meget viktig hva det gjelder. Smarte trekk av Glimt, tror jeg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebbster

  • Gjest
Hoftun og Brattbakk til Glimt
« Svar #3 på: 09. Okt. 2006, 23:28 »
Jeg tar opp igjen denne tråden etter å ha sett Glimt-Pors i dag. ( Hoftun spilte, ja. )

For joda. I dag spilte B/G mot Pors Grenland på TV. Bodø-Glimt vant kampen 4-2, noe som i og for seg var greit. De hadde de største sjansene og de løp mest.
MEN grunnen til at jeg lager det innlegget her er for å informere andre hva vi kan møte i neste års eliteserie. Glimt var greie, men alt RUNDT glimt var 100% lite oppegående.

Altså. La oss starte med publikum. " bodø-glimt . superlag. Det er det beste vi har i dag ( eller noe sånt kongerop ). " Sier sitt, kanskje. Og ihvertfall når en sånn drittunge skal stå og slå på trommer. Er vel ikke noe orkester som passer inn på fotballbaner, er det det?

Og duskedamene! haha. De var ihvertfall konge. Ser ut som en veletablert supportergruppe, det her , ja.
Det at alle har klart å stelle seg ut på èn side av tribunen, er jo litt merkelig ettersom det ikke akkurat er trolig at de " banet vei " / " ga plass " osv. til andre tilskuere. Det var jo max 2000 der. " sure " pga. at det var TV-kamp. 8)

Også har vi stadion da. Joda, joda. Jaggu har de klart å lage en betongvegg på den ene siden av stadion. :lol:

" Hva skal vi lage på den ene " svingen " ? "  , " jo , la oss sette opp en betongvegg ".

Helt vilt konge.

Også til slutt: Runar Berg. Råtass på sitt verste. Håper han får smake Gashi.

Jepp, let's gled oss til tannbørstefolk kommer til Tippeligaen.

Og til slutt ( siste. lover ): Eilertsen. Du er en hyggelig mann. En av de mer sympatiske ukjente jeg har på MSN-lista mi. Så ikke bli sint på meg. :)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Hoftun og Brattbakk til Glimt
« Svar #4 på: 09. Okt. 2006, 23:40 »
Hehe, jeg ler bare av denne totalt feile oppfatninga av virkeligheten.
Runar Berg spiser forøvrig slike som Gashi til frokost.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Hoftun og Brattbakk til Glimt
« Svar #5 på: 10. Okt. 2006, 17:08 »
Runar Berg spiser jyplinger som Gashi til frokost ja. Det er korrekt.
Han er ingen råtass, han trår bare hardt til.

Det er flere enn bare Glimt som bruker stortromme til sangene sine.
Det er mulig du mener det er noe stort tull, men man bruker det for å få idioter til å lære seg hva takt er.

Bodø/Glimt - Superlag er forøvrig en veldig bra tribunesang, synes jeg. Og mot Pors i går sang Aspmyra omtrent samstemt på Halvdan Sivertsens "Venna før livet" i flere minutter. Keep up the good work.

Og den gule tannbørsten er en klassiker. Ikke mobb den gule tannbørsten!
Jeg håper vi får se Glimt i Tippeligaen, selv om jeg er skeptisk til hva de har der å gjøre når de sliter som de gjør i Adecco.

Og ja, Runar Berg spiser jyplinger som Ardian Gashi til frokost.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Hoftun og Brattbakk til Glimt
« Svar #6 på: 10. Okt. 2006, 17:10 »
Skulle tro en kjører Keeganish-fotball på Aspmyra. Måla renner inn begge veier!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Hoftun og Brattbakk til Glimt
« Svar #7 på: 10. Okt. 2006, 17:14 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Skulle tro en kjører Keeganish-fotball på Aspmyra. Måla renner inn begge veier!

vel, Kent Bergersen har jo aldri stått for defensiv trygghet, og få stoppere var mer offensivt anlagt enn Erik Hoftun... Og dessuten er det tradisjon for Gung Ho-fotball i Glimt.

Glimt og Rosenborg kan rett og slett ikke begynne å kjøre Drillo-fotball. Det vil stride mot naturens lover.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Hoftun og Brattbakk til Glimt
« Svar #8 på: 10. Okt. 2006, 19:00 »
Synes Glimt er et artig lag.

Og Bodø/Glimt - superlag er jo en konge sang :)
Har noen flere Glimt-sanger på pcen som er ganske kule.

Liker spillere med innstillinga til Runar Berg. Så får det bare være at han har uflaks og tar mann i stedet for ball av og til :)

Hvor er Brattbakk nå? Lagt opp?

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Hoftun og Brattbakk til Glimt
« Svar #9 på: 10. Okt. 2006, 21:48 »
Det som er så irriterende er at vi aldri får et år fri fra de nord norske lagene. Jævli stressete kamper å måtte reise opp til russland nesten. Håper for all del Glimt IKKE rykker opp, og at Tromsø rykker ned!! Og at Tromsø tar med seg Viking :D

plebbster

  • Gjest
Hoftun og Brattbakk til Glimt
« Svar #10 på: 10. Okt. 2006, 22:20 »
Jeg er helt enig, addis. Når sesongen nærmer seg slutten, så drar de så sinnsykt stor fordel av å være nordinger som har vært borti femti minusgrader tidligere. Det blir litt som da Arsenal trente på små flater hele tiden ettersom de hadde PLs minste bane målt i areal.

Jeg liker ingen av de nordnorske lagene, så det ville vært knusedeilig om begge spilte i Adecco et år. Men; heller Tromsø enn glimt.

Tim Buch

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 633
    • Vis profil
Hoftun og Brattbakk til Glimt
« Svar #11 på: 11. Okt. 2006, 15:13 »
Enig med addis og pleb. Få ned Tromsø, og hold Glimt i adeccoen. Tullelag som høre til i en tulleliga.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Hoftun og Brattbakk til Glimt
« Svar #12 på: 11. Okt. 2006, 17:36 »
Denne sytinga over klimaforholdene i nord-norge er bare tull. Vi vet hvordan klimaet er i Norge i April og Oktober/November. Vi vet at det er kaldt der oppe i Nord, men de er en del av Norge, og forholdene der oppe er like ille for de som bor der, som de som bor litt lenger sør. Skal dere ikke klage på at det er inn i hampen kaldt på Hamar også, når det først er kaldt?

Det kan være sludd og snø på Lerkendal også. Og i Bergen regner det uavbrutt. Ingen er bedre enn andre her i Norge. Og nå har både Glimt og Tromsø fått orden på sine baner ved å gå over til kunstgress. Dette for at baneforholdene skal være like gode sommer som vinter.

Det er ikke bare i nord at banene er dårlige i april og november. Det kan være veldig kaldt også i Oslo i november. Ullevaal er alltid i veldig dårlig forfatning når cupfinalene spilles, og ikke spesielt bra i april heller.
Jeg synes ikke dere har så mye å klage over.

Sitat fra: "André Sylthe"
Hvor er Brattbakk nå? Lagt opp?

Brattbakk la opp da han fikk beskjed om at han ikke ville være en sentral del av laget inneværende sesong. Brattbakk la opp etter fjorårssesongen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Hoftun og Brattbakk til Glimt
« Svar #13 på: 11. Okt. 2006, 21:54 »
noen av oss reiser faktisk på bortekamper joakim... skjønner jo at du gir faen hvis du bare sitter hjemme foran dataen når det er kamp.

glimt og tromsø kommer aldri til å bli noe topplag uansett. hvert år strever de jo i bunnen. la tippeligaen slutte i trøndelag!

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Hoftun og Brattbakk til Glimt
« Svar #14 på: 12. Okt. 2006, 00:05 »
Sitat fra: "aDDis"
noen av oss reiser faktisk på bortekamper joakim... skjønner jo at du gir faen hvis du bare sitter hjemme foran dataen når det er kamp.


Enig. Umulig å komme seg på bortekamp hos de tragiske lagene der. Får nå håpe de rykker den og at vi aldri ser dem igjen. Tromsø ned og Strømsgodset opp blir bra. En distanse som passer meg utmerket!