20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Liverpool, lørdag 19/10 kl. 13.45  (Lest 17457 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsanger™
Newcastle - Liverpool, lørdag 19/10 kl. 13.45
« på: 17. Okt. 2013, 13:11 »
Da er det Premier League igjen. 0-6 forrige sesong var vel sammen med Sunderland-kampen det absolutt verste i den begredelige sesongen. Den gang var det ingen Suarez for Liverpool, han er med på lørdag.

Vet ikke hva jeg kan forvente, det kan man jo aldri som NUFC-supporter, så gidder ikke komme med noen spådommer.

Raylor og Haidara er garentert ute, mens Colo er usikker etter en skade som han pådro seg på landslaget. Ellers er vi vel stort sett skadefri. Selv godeste Steven Taylor er tilbake i full trening.

Samme lag som Cardiff, med Yanga-Mbiwa inn for en evt. skadet Colo?

Kjør debatt!
« Siste redigering: 17. Okt. 2013, 13:34 av Aslak »
Godsanger™

                    Twitter: @BjerreP

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Liverpool, lørdag 19/10 kl. 13.45
« Svar #1 på: 17. Okt. 2013, 13:51 »
Er pissredd for denne, skal jeg ærlig talt innrømme. Følelsen av å bli voldtatt i bakrom av Sturridge, og voldtatt generelt av Suarez, regjerer her.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Liverpool, lørdag 19/10 kl. 13.45
« Svar #2 på: 17. Okt. 2013, 14:25 »
Suarez og Sturridge er i toppform. Jeg er veldig godt fornøyd så lenge vi ikke blir latterliggjort på samme måte som sist. Hvis vi blir rundspilt av et bedre lag, fair enough. Men da må de faktisk rundspille et lag som ofrer blod, svette og tårer for å stoppe dem.

Å bruke talen i Any Given Sunday er blitt en klisjé, men det er nøyaktig en slik inspirasjonstale spillerne trenger før denne kampen. Vi møter det som sannsynligvis er et bedre lag. Men vi skal f... ikke legge oss ned på rygg og spre bena. Skal de voldta oss, må de jammen ta meg bruke alle krefter de har, for å få det til. Og jeg tror ikke Liverpool har 11 spillere som er villig til å få skitne negler for å voldta motstanderen. Jeg tror Liverpool er et godt organisert lag med meget gode enkeltspillere, men om de er villig til å risikere livet for å være først på ballen, aldri i verden.

Det tror jeg dog ikke vi er heller. Men det er den holdningen jeg ønsker å se.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsanger™
Sv: Newcastle - Liverpool, lørdag 19/10 kl. 13.45
« Svar #3 på: 17. Okt. 2013, 14:47 »
Bekreftes nå at Colo er ute pga skade. Pardew vet ikke hvor lenge han blir ute, noe som høres ut som et dårlig tegn. Jonas også ute pga personlige årsaker.
Godsanger™

                    Twitter: @BjerreP

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Liverpool, lørdag 19/10 kl. 13.45
« Svar #4 på: 17. Okt. 2013, 15:04 »
Går me på nok ein kollaps her med stortap, so føler eg det har vore nok slike kampar under Pardew. Er det ein ting eg kreve at me får til i denne, so er det å gi Liverpool kamp til siste sekund.

Med prestasjonar som mot Liverpool og Mackems forrige sesong, mot City, Hull og Everton denne sesongen i dei to neste kampane so må vel Pardew gå...

Eg har desverre ikkje trua og det verte nok ein gong eit pinleg tap mot Liverpool.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Liverpool, lørdag 19/10 kl. 13.45
« Svar #5 på: 17. Okt. 2013, 15:27 »
Går me på nok ein kollaps her med stortap, so føler eg det har vore nok slike kampar under Pardew. Er det ein ting eg kreve at me får til i denne, so er det å gi Liverpool kamp til siste sekund.

Med prestasjonar som mot Liverpool og Mackems forrige sesong, mot City, Hull og Everton denne sesongen i dei to neste kampane so må vel Pardew gå...

Eg har desverre ikkje trua og det verte nok ein gong eit pinleg tap mot Liverpool.
Kunne ikke vert mer enig. Er så forbanna lei disse kampene der målene bare renner inn. Kan jo nevne Fulham, Tottenham, Liverpool, City, Everton, Sunderland, Bolton, Stoke de siste sesongene der det har blitt 3-4-5 og 6 mål i egen sekk. Pluss Norwich kampen med fire baklengs. Joda mange skader i forsvar den kampen, men langt langt ifra godt nok. Har ikke noen statestikk på det, men det kan ikke være mange lag som har så mange kamper med et så høyt siffer av mål i egen kasse. For min egen del er jeg ferdig med Pardew og hele tullet oppover i ledelsen, og en megaseier til pool vil dessverre ikke føre til noe for nufc sin del uansett. Forsvaret er pissdårlig der ingen har imponert, heldigvis scorer vi en del mål. 

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Liverpool, lørdag 19/10 kl. 13.45
« Svar #6 på: 18. Okt. 2013, 09:56 »
Ser at Gerrard kan skåra sitt 100 PL mål i morgon. Søren og, då må me vertfall skåra 2 mål skal me greie vinna!
Og han er vel ein av dei spelarane so har skåra flest mål på St James Park bortsett frå Shearer ::)
« Siste redigering: 18. Okt. 2013, 09:58 av lgrinde »

Doffi

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2095
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Liverpool, lørdag 19/10 kl. 13.45
« Svar #7 på: 18. Okt. 2013, 10:54 »
Tipper 1-4
lt;3 Newcastle <3

Sigurd

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 446
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Liverpool, lørdag 19/10 kl. 13.45
« Svar #8 på: 18. Okt. 2013, 11:09 »
Liverpool er gode, men de er ikke så gode som tabellen indikerer. Personlig syns jeg de har vært heldige med å få med seg 3 poeng i kamper der de har holdt på å få med seg 1. Det er ikke dermed sagt at de har flaks, men jeg syns like fult at de har fått maksimalt utav flere kamper i år. Normalt sett taper vi denne kampen, men basert på det laget viste i første omgang sist, tror jeg vi kan ta med oss noe likevel.

Jeg TROR vi kommer til å droppe en spiss til denne kampen, og kjører Gouffran - Tiote - Cabaye - Anita - Sissoko på midten. Cabaye som en slags offensiv midtbane. Dette er fordi kampen kommer til å bli avgjort på midtbanen, og Pardew ikke ønsker å se hvor flink Gerrard er til å slå lissepasninger uten press.

Mye skal gå vår vei for at vi får 1 eller 3 poeng i denne kampen. For at vi skal klare det, mener jeg at vi må la Liverpool ta initiativet, og ikke stå høyt mot dem. Sturridge er f.eks. høyst middels mot etablert forsvar. Spiller vi Liverpool dårlige og setter opp Remy på kontringer, har vi muligheten.

Heia Tiote.

Tremblem

  • Gjest
Sv: Newcastle - Liverpool, lørdag 19/10 kl. 13.45
« Svar #9 på: 18. Okt. 2013, 11:09 »
Med Willo og Mbiwa baki der, er jeg stygt redd for at Sturridge og Suarez får en fin ettermiddag. Willo/Mbiwa bør kjøre på med noen reisesyketabletter, de kommer til å bli svimle.  :'(
« Siste redigering: 18. Okt. 2013, 11:22 av Tremblem »

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Liverpool, lørdag 19/10 kl. 13.45
« Svar #10 på: 18. Okt. 2013, 11:29 »
Dette blir garantert en kamp preget av mye  :grine: og  :sint:, men jeg  :smitten: uansett Newcastle.

Tremblem

  • Gjest
Sv: Newcastle - Liverpool, lørdag 19/10 kl. 13.45
« Svar #11 på: 18. Okt. 2013, 11:30 »
Dette blir garantert en kamp preget av mye  :grine: og  :sint:, men jeg  :smitten: uansett Newcastle.

Godt sagt!  :toon:

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Liverpool, lørdag 19/10 kl. 13.45
« Svar #12 på: 18. Okt. 2013, 12:12 »
For 1,5 år siden slo vi dem med et forsvar bestående av Simpson, Willy og Perch. Ingen Colo den gang heller. Ganske annerledes form på lagene i år, men jeg har troa (tror jeg).

darkshark

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 787
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Liverpool, lørdag 19/10 kl. 13.45
« Svar #13 på: 18. Okt. 2013, 16:38 »
Går me på nok ein kollaps her med stortap, so føler eg det har vore nok slike kampar under Pardew.

Enig i at det har vært alt for mange av dem. Det gjelder naturlig nok å holde tett og opptre disiplinerte fra start, særlig mot formlaget Liverpool. Liverpool er klare favoritter, men jeg tror vi kan bite fra oss og skape en jevn kamp. Da må vi naturligvis holde nullen et godt stykke ut i kampen (for den vil vi garantert ikke klare å holde i 90 minutter..)

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Liverpool, lørdag 19/10 kl. 13.45
« Svar #14 på: 19. Okt. 2013, 10:16 »
Howay the lads!